Hei tiesittekö?

childfreebychoice

Että aikuisella ihmisellä on oikeus olla hankkimatta lapsia, perustuen täysin omaan päätökseen? :) Tämä yhteyskunta paapottaa kaikkia lisääntymään niin paljon kun pystyy, mutta silti, voi pysähtyä ja ajatella - tarvitsenko minä lasta? Mitä varten?

Suurin osa synnyttää lapsia silkan egoismin takia - koska se tulee rakastamaan minua, minulla on jotain sisältöä elämässä jne. TAI: koska kaikki tekee niin, jos ei tee niin on outoa, pakko.

Ihmiset. Meillä on valinnan vapaus :)

http://www.happilychildfree.com/

1

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UmmNoora

Ei se nyt oikeastaan noinkaan ole... mun mielestä kaikki on vaan kauhistellut kun tehnyt enemmän kuin sen keskiverto pari lasta...
      ... Ja kyllä mä ainakin tarvin että mulla on lapsia, olis elämä pitkällä tähtäimellä aika merkityksetöntä ja tyhjää ilman jatkuvuuden tunnetta jos ei olisi lapsia.. Voihan sitä matkustella ja vaikka mitä mutta silti se on niin merkityksetöntä.. hetkellistä huvia.. Lapsi on suurta ja pysyvää, syy jaksaa jatkaa päivästä toiseen.. ja kyllähän me silti matkustellaan ja tehdään vaikka mitä vaikka onkin lapsia. Tietenkin jokainen kokee asiat eri tavalla. Toiset ei tarvi lapsia, im fine with that, mutta omalle kohdalle en sellaista vaihtoehtoa haluaisi kuvitellakaan.

Egoismista, kaikki muukin mitä ihminen tekee tehdään egoismin takia jos noin lähtee ajattelemaan. Tottahan me tehdään asioista jotka saa meille hyvän olon aikaiseksi. Ei se väärin oo:) Kaikki haluaa rakkautta ja sisältöä elämäänsä, joku saa sen lapsista joku toinen jostain muusta:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4165
    2. 67
      3421
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3064
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2539
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2346
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      203
      2126
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2061
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      860
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      781
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      756
    Aihe