Tulee aina paha mieli kun eräs tuttu henkilö jolla on melkein saman ikäinen vauva kuin minulla jaksaa jankata imettämisestä. Itselläni imetys ei onnistunut, maidontulo loppui melkein kokonaan muutaman kk jälkeen eikä muutenkaan onnistunut vaikka kaikki keinot ja neuvot käytettiin. Aina kun juttelen hänen kanssaan niin sieltä tulee imetystarinoita, voi kun on tissit kipeät, syöttö meni niin ja näin, voi kun tulee paljon maitoa jne jne... Hän tietää kyllä että en enää imetä ja minulla on paha mieli sen takia, olisin halunnut jatkaa ainakin sen 6 kk ja olen ollut surullinen kun se ei onnistunutkaan. Pumppaan edelleen sen pienen määrän mitä päivän aikana tulee, n. 20 ml... korvikkeella mennään, pääasia että lapsi kasvaa ja saa ravintoa. :)
Noh, tämä oli sellainen tunteenpurkaus...
ärsyttää
4
163
Vastaukset
- h4r
Imetys on tunteellinen asia.
Luulenpa, että ystäväsi ei vain ota asiaa samalailla kuin sinä. Ettei hän hoksaa, että se on sinulle hankala paikka. Avaa suusi ja sano jos se sinua häiritsee. Ystävä varmasti ymmärtää, kun kerrot, että sinua harmittaa ettei homma onnistunut sinulla.
Ja ihan varmasti korvikkeella kasvaa yhtä nätti lapsi ;) Kukaan ei muista 15 vuoden päästä millä tavalla lapsi on vauvana ruokittu! - mielipide tämäkin
itse en kestäisi tuollaista imetyksensuurylistäjää. Kyllä, ite imetän edelleen ja vauva 9kk, mutta en silti TODELLAKAAN hehkuta asiasta kenellekään!!
Minusta on itseasiassa niin kummaa miten tunteikkaasti jotkut imetyksen ottavat. Se on tapa ruokkia lapsi, miksi se pitää nostaa jalustalle?
Ja tämä on vain minun mielipiteeni eikä tarkoitus ole nyt haastaa riitaa tms.
Aloittajalle sanon vielä sen että sano oikeasti suoraan tälle ystävälle että voi jättää nuo hehkutukset jollekin jota se oikeasti kiinnostaa.
Itseäni ei kyllä kiinnostaisi yhtään kuunnella tuollaista "voi kun mun pieni syö tissiä niiiiin hyvin ja mun tissit niiin pursuaa maitoo ja ah ihanaa"...
En itsekään kellekään aiheesta kailota koska en koe että se kiinnostaisi ketään.
Enkä nyt tarkoita ettei aiheesta saisi ollenkaan puhua, mutta minusta vasta kysyttäessä voisi kertoa, kuinka imetys sujuu.- ,yfkitf
Joillekin se vaan on isompi juttu, johtuu se sitten hormoneista, ympäristöpaineista vai mistä. Itselle se oli valtava juttu koska ei ensin (4kk:een) kunnolla onnistunut.
Mainittakoon, että meillä myös oltiin tissillä ekat 2kk yli puolet vuorokaudesta, joten mun kanssa tuskin silloin pystyi juuri muusta puhumaankaan :) Toivottavasti en kenenkään mieltä ole pahoittanut.
Olen joutunut monta kertaa imetysylistäjän "uhriksi", itse en ole halunnut imettää, en vain tykännyt siitä ja yritin kyllä, molemmilla oli paha mieli, minulla ja vauvalla. Hyvin on lapsi silti kasvanut ja mitään puutteita ei ole, pelkkiä kehuja aina neuvolasta vaikka korvikkeella onkin kasvanut. Jatkossakaan en imetä koska en halua, piste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802