Omaishoitajat ja läheiset liito

hilma-maria

http://www.omaishoitajat.fi/

Tästä osoitteesta saa omaishoitajat ajan tasalla olevaa tietoa.

Esitin kritiikkä liittoa kohtaan siitä että mielestäni ei omaishoitajien arkea ymmärretty tarpeeksi, johtui siitä että olin väsynyt ja huolien painama, tuntui että asioitamme ajaa sellaiset ihmiset joilla ei ole aavistustakaan todellisista vaikeuksista.
Niinhän liittoja yleensä moititaan muuallakin :)

Sitten jouduin varmaan tekemisiin henkilöiden kanssa jotka eivät olleet mielestäni tehtäviensä tasalla, sellaista sattuu...

Meillä on tämä liitto, kannattaa kysyä sieltä jos on vaikeuksia saada asioitaan kuntoon, ei meillä ole muuta, sinne olisi hyvä laittaa palautetta ja toivomuksia, uskon että ne otetaan huomioon.

Jos jotain hyvää voi hakemalla hakea lapsensa kuolemasta se on tämä: Pahin pelkoni on toteutunut, sen jälkeen ei ole enää mitään mikä voisi säikäyttää.
Uskallan sanoa mielipiteeni ja olla myös rehellinen.
Osittain kirjoitin tämän siksi että osa syyllinen erottamiseeni eräältä keskustelupalstalta oli juuri se että kritisoin joskus liiton toimintaa.

Olen lukenut liiton sivustoja, siellä on paljon hyvää asiaa, löytyy helposti.

4

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on ....

      Kannattaa ottaa liitton yhteyttä jos asioista on epäselvyyttä, meitä varten he siellä palkkaa nostavat:)

      • Helmi

        Eikö usealla paikkakunalla toimi paikallis- ja alueyhdistyksiä?


    • soroppi

      Kyllähän joka paikassa pitäisi oppia kritiikkiä vastaan ottamaan, muutoin asiat jäävät paikoilleen. Nykyisin vielä pitää olla todella vahva ja periksiantamaton, saadaakseen asioita eteenpäin.

      Tottakai tämänkin liiton täytyy kuunnella kentän ääntä.

      Olen pitkän linjan omaishoitaja, en ole koskaan tähän liittoon tutustunut. Luen joskus sivuston läpi, eikä siellä tosiaan ole mitään niin erikoista tietoa.. tai jotain, mitä en nyt muutoin tietäisi.

      Sukulaiseni oli vaimonsa omaishoitaja ja hän jonkin verran piti paikalliseen toimistoon yhteyttä, oli viereisessä talossa, ja sanoi käyvänsä siellä toimistolla päiväkahvilla, kätevää, kuka asuu lähellä...:)

    • Naapurin tuli omaishoitajaksi paljon myöhemmin kuin minä, miehensä kuoli vuosi sitten.
      Hänelle oli paljon apua paikallisyhdistyksestä, ei omistanut nettiä ja tykkäsi osallistua silloin tällöin järjestettäviin tilaisuuksiin. Naapuri oli tyytyväinen saamaansa informaatioon.
      Silloin kun aloin omaishoitajaksi olisi ei itsellänikään ollut nettiä, olin käyttänyt tietokonetta etupäässä puvun kaavojen tekemiseen, internetissä surffailusta en tiennyt mitään.
      En silloin aloittaessani edes tiennyt liiton olemassaolosta, Kun olin muutaman vuoden hoitanut sain tietää että tukeakin voisi anoa.
      En kuulu liittoon, olen kyllä aikonut liittyä kannatuksen vuoksi, saan netistä tiedot ongelmatilanteissa, Lääkäri tai muu asianatuntija terveyttä koskevissa asioissa on luotettavampi kuin keskustelupalsta.
      Omaishoidon vastaava kertoo asioista myös, liitostakin autetaan vaikka siihen ei kuulukaan.
      Täällä voi puhua omista kokemuksistaan, mutta jokaisen kannattaa kysyä asintuntijalta jos tulee ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe