chihu vai papillon

pieni haave

elämäntilanteeni mahdollistaisi nyt toteuttaa pitkäaikaisen unelman pikkiriikkisestä koirasta..haluaisin todella pienen koiran eli sitten se olisi pitkäkarvainen chihu nyt kuitenkin olen ihastunut papillonin ulkonäköön.Viitsisikö joku koirarodut tunteva kertoa näiden rotujen eroavaisuudet plussat ja miinukset.Koosta vielä sen verran eli kun todellakin haen sitä pientä koiraa niin onko kokoero näillä roduilla huomattava,entä uros,naaraskoirien kokoerot? vastauksista kiitollinen!

7

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chihuahua.

      Osaan vastata vain pariin kysymykseesi, en oikein Perhoskoirista tiedä, mutta Chihuahuoista kyllä.
      Chihuahuan kohalla nartussa ja uroksessa koollisesti ei esiinny suuria eroja, niinkuin muiden rotujen tai varsinkin isojen koirien kohdalla. Samaa koko luokkaa.
      Chihu vaikka on pieni ja söpö, sillä riittää luonnetta. Joten helposti hyppää johtopallille..!!
      Hellyydenkipeä otus, rakastaa ihmisiä.. Pakkasesta ei tykkää yhtään, eli takki ostoksille ennen pikkusen tuloa :)
      Perhoskoira on paljon suurempi kuin taas Chihu. Että jos sen sylikoiran tahot niin Chihu soveltuu siihen tehtävään.
      Onnea hienojen rotujen harkinnasta.
      Chihun jos valitset, niin onnea hienosta päätöksestä ;)

      • papsu

        en kyllä yhdy tuohon, että papillon olisi PALJON suurempi kuin chihu. papillonin koko on n. 1,5-4kg, joten ei niillä nyt kamalasti ole eroa chihuihin, hyvin sylikoiriksi sopii siis perhoskoiratkin.


    • hhhhhhjkjsjjhksh

      Narttu on pehmeämpänä parempi ensimmäiseksi koiraksi. Miksi haluat niin pienen koiran ? Chihuahuat eivät ole sitä paitsi mitään sylikoiria, vaan voimakastahtoisia ja aktiivisia lenkki- ja harrastuskoiria.

    • Chihuahua.

      Se on taas omistajasta kiinni minkälaisen Chihustaan tekee.. Johtopallille hyppäävän dominoivan pikkusen, vaiko rakkaudella sylissäkin(?) ololla, mutta rajoilla, herttaisen pikkukoiran.
      Chihut kyllä tykkäävät olla omistajansa sylissä luonteestaan huolimatta. Ainakin mitä kaikilla tuttavallani on, niin tykkäävät ja silti tietävät rajansa, etteivät ole kumminkaan lellittyjä.
      Mutta juu, nartut ovat paljon pehmeempiä luonteeltaan kuin urokset.

    • Perhonen

      Ulkoisesti suurin ero tietysti koossa. Perhosen omistajana tietysti suosittelen rotua: iloinen, reipas, liikunnasta tykkäävä, perhettään jumaloiva, kaunis ym. Kokonsa puolesta vähemmän "rikkimenevä" kuin chihu. Perhosen ongelma voi olla, että se leimautuu vaan omaan perheeseensä ja inhoaa/aristelee/pelkää vieraita ihmisiä. Oma perhonen ei myöskään pidä pikkulapsista, vaikka on niitä pienestä asti nähnyt. Toisaalta se on turva, koska koiran luut ovat hentoiset. Mutta perhosesta saa luotettavan, uskollisen ystävän oikealla otteella. Ja kuten missä tahansa rodussa, pitää muistaa että omistaja on johtaja, ei koira. Muutoin saa sen pirullisen piskin riesakseen.
      Perhoset ovat suht terveitä, oma yksilöni tosi terve. Suolisto voi oikuta, kuten usein pikkukoirilla, mutta oikean ruuan kanssa ei tule ongelmia.
      Sohvaperunaksi ei ainakaan meidän koirasta ole, se jaksaa lenkkeillä parikin tuntia päivässä ja rakastaa juosta ja saada virikkeitä. Se on helppo kouluttaa, oppivainen ja teräväpäinen.
      Tietysti myös chihu voi täyttää kaikki nuo asiat, itse en rotua tunne. Oma kynnykseni chihuun olisi liiankin pieni koko.
      Toivottavasti oli jotain apua, onnea koiran hankintaan!

      • Anonyymi

        Just tässä ku mä luin tän keskustelun nii viimenen kommentoija joka kommentoi mua ennen nii siinä mä tajusin et meijän perheen ei ehkä kandee hankkii papsuu/papillonii vaa ehk joku vähä isompi koira eli niinku mikä mulla tuli eka mieleen nii se oli toi saksanpystykorva (rotuna mittelspitz) lempinimeltään mitteli, mut sitte mä tajusin et ne haukkuu kauheesti ja voi myös vetää et juu. No nyt oon sitä mieltä että tiibetinspanieli olis ehk paras vaihtoehto mut meille ei oo vielä ainaka pariin vuoteen tulos koiraa et ehtiihä täs viel miettii mut toisaalta se koira sitte saattaa tulla aikasemmi. Mutta jos joku uus kommentoija tulis ja tietäis tipsuista (tiibetinspanieleista) ja joku tietäis mitteleistä ja kertois omaa kokemustaan niistä niin mä olisin ikionnellinen ja koira on mun pitkäaikane haave! Kiitos äärettömästi jos joku/jotkut vastaa!!!!!! SITTE VIELÄ MÄ PYYDÄN VASTAUKSIA MUN KYSYMYKSIIN JA ASIALLISIA KOMMENTTEJA!!!!!!! KIITOS!!!

        Mä vastaan myös joihinki kysymyksiin chihuista ja papsuista.
        Chihun miinukset.

        • Kova räkyttäjä kyllä on.
        • Tosi hentonen on.
        • Ei sovi pikkulapsi perheisiin.
        • Ei välttämättä sovi ekaks koiraks.
        • Sitä voi sattuu helpost.

        Chihun plussat.

        • Voi valita lyhyt-turkkisen tai pitkä turkkisen.
        • Ei tarvi paljoo ruokaa.
        • Ystävällinen ja huomioiva (vaan jotkut chihut on sellasii).
        • Hyvä sylikoira.
        • Mun tietääkseni ei lähe kauheesti karvaa.

        Papsun miinukset.

        1.Hentoinen seki on.
        2.Räksyttäjä.
        3.Turkki on likane likaisilla ilmoilla.
        4.Voi lähtee ajaan jotaki "hyönteistä" takaa.
        5.Ei välttämättä sovi ekaks koiraks.

        Papsun plussat

        1.On iha sika kaunis ja söpö.
        2.Ei tarvi kauheesti ruokaa.
        3.Ei lähe kauheesti karvaa.
        4.Innokas ja kiva ku on eloisa.
        5.Sen turkki ei oo kauheen pitkä.


    • Anonyymi

      meilla ollut 4 papsua.viimenen perhonen kuoli 15v.mistahan saisi.on tosi rakkaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe