Tekisi mieli laittaa käytetty Volkkari 1.6FSI-koneella, mutta mietityttää jakopään kesto. Onko palstalaisilla kokemuksia kyseisen koneen ketjuvioista, lähinnä ketjun venymisestä tai hyppimisestä? Konstruktio lienee sama myös 1.4TSI-koneissa, josta huonoa kokemusta appiukon autossa.
Ruotsalaisella Vibilägare-sivustolla asiaa on käsitelty ja kommenttienkin perusteella aika yleinen vaiva.
http://www.vibilagare.se/nyheter/kamkedja-oroar-volkswagenagare-28962?page=5
Keskusteluissa mainittu sähköisen ohjaustehostimen laukeaminen on tuttu juttu jo edellisestä Volkkarista ja sen kanssa kyllä pystyy elämään, mutta jakopään laukeaminen voi aiheuttaa reilusti suuremmat vauriot ja kustannukset.
Näkyy olevan Ruotsin VW:llä sama asenne kuin Suomessakin. Yleisiä tyyppivikoja väitetään erittäin harvinaisiksi ja asiakas maksaa.
Kokemuksia 1.6FSI koneesta
12
21153
Vastaukset
- Älä nyt sentään..
Älä missään nimessä haali itsellesi tuollaista riesaa, jos et halua muuttaa pajalle asumaan. Ihan sinun ja muiden parasta ajattelen.. tosin sinne pajaanpäinhän tää kommentti kyllä pissii.
Jos luotettavuutta haet, niin suosittelisin aivan muita merkkejä kuin volskia.
Yhdestä uudesta karvaat kokemukset ja se riittää ainakin minulle.
Merkki vaihtui ja levollisuus & mukavat kilometrit palasivat. - remmen spelar
Ruotsalaisten mukaan Golf 1,6 ja 1,4 kone sekä polo 1,4 kone olivat rakenteeltaan samanlaisia, joissa tuo venyvät ketju on. Oli venynyt jopa 2 senttiä ja hypännyt sitten yli rattaan hampaista.
Todellakin työnjohto ruotsissakin kummastelee "harvinaista vikaa", mutta asentaja oli kuitenkin vaihtanut juuri sinä päivänä samaiseen vikaan liittyvät osat sekä Golfiin että Touraniin. Kummallista.
Ruotsin vw:n tiedoituspäälikkö kuitenkin myönsi avoimesti ongelman ja ilmoitti, että "vi tar fullt ansvar" otamme täyden vastuun vian osalta myös takuun jo umpeuduttua . MIten on, löytyykö suomen VW:n taholta mitään ryhdikkyyttä ??- Ryhtiä löytyy
Löytyy, ensin yritetään ryhdikkäästi maksattaa asiakkaalla kaikki, jos ei suostu niin sitten aletaan jakamaan ryhdikkäästi maksatusosuuksia.
1.6 FSI on VWG:n mittapuulla luotettava ja lämmin moottori. - sikkojasäkissä
Ryhdikkyyttä !!!!
Suomen volskin maahantuonnissa...HAH HAH.
Sehän on Keskolainen lafka ja ainoa kriteeri miespuolisille päällikkövirkailijoille on SOVINISMI!
Kyllähän me nyt muistamme sen surullisen kuuluisan Audi pomon ja Kesko pääjohtajan lausaahdukset!
Jos olet MuLk** niin se helpottaa pääsyä Keskolle töihin! - bonukset muualta
sikkojasäkissä kirjoitti:
Ryhdikkyyttä !!!!
Suomen volskin maahantuonnissa...HAH HAH.
Sehän on Keskolainen lafka ja ainoa kriteeri miespuolisille päällikkövirkailijoille on SOVINISMI!
Kyllähän me nyt muistamme sen surullisen kuuluisan Audi pomon ja Kesko pääjohtajan lausaahdukset!
Jos olet MuLk** niin se helpottaa pääsyä Keskolle töihin!Eihän ahnas-kesko ajattele mitää muuta kuin jättimäisiä voittoja, joista voi sitten jakaa osinkoja omistajille. Asiakkaat ovat yhtiölle vain pakollista kuraa, niitä ku****taan, ja rankimman jälkeen.
Miten olisi muuten mahdollista, että suomen VW-työnjohto "ei tiedä" jostakin tyyppiviasta, mistä usean euroopan maan keskustelupalstat ovat tulvillaan ja usean maan moottorilehdetkin niistä kirjoittelevat. .
- 2+15
En nyt muista kuulleeni vioista 1,6 FSI:n nokkaketjussa, mutta sen sijaan siinä on 1. sukupolven suoraruiskutus, joka vaatii 98E5 bensaa.
- Vakivaki
Netissä huhua, että 1.4 litraisten kannen rakenne olisi aika lailla kopioitu tästä vanhemmasta fsi:stä. Rakenne ilmeisesti suht ok vapaasti hengittävänä?
Turbo nostaa öljyn lämpötilaa jolloin tukkeutuminen suurempi uhka.- Vakivaki
Täytyy kyllä myöntää että tekninen osaamiseni on Tunturi-mopedeista.
- Vakivaki
Vakivaki kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää että tekninen osaamiseni on Tunturi-mopedeista.
Tarkennus edelliseen: se Tunturi oli vm '73 ja siihen tulleet viat onnistuin kyllä korjaamaan. Autoja on ollut sen jälkeen kymmenkunta, mm. uutena ostettu Golf '99. VV-auton huoltotiski tuli kyllä jo takuuaikana tutuksi jo tuon IV-korimallin kanssa. Se on myönnettävä, että VW:n vikoja en yrittänyt korjata itse.
- Vakivaki
Vakivaki kirjoitti:
Tarkennus edelliseen: se Tunturi oli vm '73 ja siihen tulleet viat onnistuin kyllä korjaamaan. Autoja on ollut sen jälkeen kymmenkunta, mm. uutena ostettu Golf '99. VV-auton huoltotiski tuli kyllä jo takuuaikana tutuksi jo tuon IV-korimallin kanssa. Se on myönnettävä, että VW:n vikoja en yrittänyt korjata itse.
Ja isähän se minun Tunturinikin korjasi kun olen tällainen tyttömäinen itse.
- Anonyymi
Miten öljyn lämpötila voi aiheuttaa tukkeuman jos käytössä oikeat öljyt??? 🤦♂️
- Pettynyt vw kuski
Älkää sekaantuko fsi koneisiin tai missä on käytetty volkkarin long life öljyä. Long life öljy karstoittaa koneen joka tukkii öljysihdin, joka hajottaa öljypumpun joka hajottaa kampiakselin laakerin jota ei voi vaihtaa. Näin sanoin minulle volkkarihuolto, minulla oli varoitusvalo kyllä joka ilmoitti että kone pitää sammuttaa, matala öljynpaine. Nyt löyty kampiaksilan laakerin pala öljypohjasta ja moottorin vaihto edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059