Kokemuksia 1.6FSI koneesta

veitikka74

Tekisi mieli laittaa käytetty Volkkari 1.6FSI-koneella, mutta mietityttää jakopään kesto. Onko palstalaisilla kokemuksia kyseisen koneen ketjuvioista, lähinnä ketjun venymisestä tai hyppimisestä? Konstruktio lienee sama myös 1.4TSI-koneissa, josta huonoa kokemusta appiukon autossa.

Ruotsalaisella Vibilägare-sivustolla asiaa on käsitelty ja kommenttienkin perusteella aika yleinen vaiva.

http://www.vibilagare.se/nyheter/kamkedja-oroar-volkswagenagare-28962?page=5

Keskusteluissa mainittu sähköisen ohjaustehostimen laukeaminen on tuttu juttu jo edellisestä Volkkarista ja sen kanssa kyllä pystyy elämään, mutta jakopään laukeaminen voi aiheuttaa reilusti suuremmat vauriot ja kustannukset.

Näkyy olevan Ruotsin VW:llä sama asenne kuin Suomessakin. Yleisiä tyyppivikoja väitetään erittäin harvinaisiksi ja asiakas maksaa.

12

19414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä nyt sentään..

      Älä missään nimessä haali itsellesi tuollaista riesaa, jos et halua muuttaa pajalle asumaan. Ihan sinun ja muiden parasta ajattelen.. tosin sinne pajaanpäinhän tää kommentti kyllä pissii.
      Jos luotettavuutta haet, niin suosittelisin aivan muita merkkejä kuin volskia.
      Yhdestä uudesta karvaat kokemukset ja se riittää ainakin minulle.
      Merkki vaihtui ja levollisuus & mukavat kilometrit palasivat.

    • remmen spelar

      Ruotsalaisten mukaan Golf 1,6 ja 1,4 kone sekä polo 1,4 kone olivat rakenteeltaan samanlaisia, joissa tuo venyvät ketju on. Oli venynyt jopa 2 senttiä ja hypännyt sitten yli rattaan hampaista.
      Todellakin työnjohto ruotsissakin kummastelee "harvinaista vikaa", mutta asentaja oli kuitenkin vaihtanut juuri sinä päivänä samaiseen vikaan liittyvät osat sekä Golfiin että Touraniin. Kummallista.
      Ruotsin vw:n tiedoituspäälikkö kuitenkin myönsi avoimesti ongelman ja ilmoitti, että "vi tar fullt ansvar" otamme täyden vastuun vian osalta myös takuun jo umpeuduttua . MIten on, löytyykö suomen VW:n taholta mitään ryhdikkyyttä ??

      • Ryhtiä löytyy

        Löytyy, ensin yritetään ryhdikkäästi maksattaa asiakkaalla kaikki, jos ei suostu niin sitten aletaan jakamaan ryhdikkäästi maksatusosuuksia.

        1.6 FSI on VWG:n mittapuulla luotettava ja lämmin moottori.


      • sikkojasäkissä

        Ryhdikkyyttä !!!!

        Suomen volskin maahantuonnissa...HAH HAH.

        Sehän on Keskolainen lafka ja ainoa kriteeri miespuolisille päällikkövirkailijoille on SOVINISMI!
        Kyllähän me nyt muistamme sen surullisen kuuluisan Audi pomon ja Kesko pääjohtajan lausaahdukset!

        Jos olet MuLk** niin se helpottaa pääsyä Keskolle töihin!


      • bonukset muualta
        sikkojasäkissä kirjoitti:

        Ryhdikkyyttä !!!!

        Suomen volskin maahantuonnissa...HAH HAH.

        Sehän on Keskolainen lafka ja ainoa kriteeri miespuolisille päällikkövirkailijoille on SOVINISMI!
        Kyllähän me nyt muistamme sen surullisen kuuluisan Audi pomon ja Kesko pääjohtajan lausaahdukset!

        Jos olet MuLk** niin se helpottaa pääsyä Keskolle töihin!

        Eihän ahnas-kesko ajattele mitää muuta kuin jättimäisiä voittoja, joista voi sitten jakaa osinkoja omistajille. Asiakkaat ovat yhtiölle vain pakollista kuraa, niitä ku****taan, ja rankimman jälkeen.
        Miten olisi muuten mahdollista, että suomen VW-työnjohto "ei tiedä" jostakin tyyppiviasta, mistä usean euroopan maan keskustelupalstat ovat tulvillaan ja usean maan moottorilehdetkin niistä kirjoittelevat. .


    • 2+15

      En nyt muista kuulleeni vioista 1,6 FSI:n nokkaketjussa, mutta sen sijaan siinä on 1. sukupolven suoraruiskutus, joka vaatii 98E5 bensaa.

    • Vakivaki

      Netissä huhua, että 1.4 litraisten kannen rakenne olisi aika lailla kopioitu tästä vanhemmasta fsi:stä. Rakenne ilmeisesti suht ok vapaasti hengittävänä?
      Turbo nostaa öljyn lämpötilaa jolloin tukkeutuminen suurempi uhka.

      • Vakivaki

        Täytyy kyllä myöntää että tekninen osaamiseni on Tunturi-mopedeista.


      • Vakivaki
        Vakivaki kirjoitti:

        Täytyy kyllä myöntää että tekninen osaamiseni on Tunturi-mopedeista.

        Tarkennus edelliseen: se Tunturi oli vm '73 ja siihen tulleet viat onnistuin kyllä korjaamaan. Autoja on ollut sen jälkeen kymmenkunta, mm. uutena ostettu Golf '99. VV-auton huoltotiski tuli kyllä jo takuuaikana tutuksi jo tuon IV-korimallin kanssa. Se on myönnettävä, että VW:n vikoja en yrittänyt korjata itse.


      • Vakivaki
        Vakivaki kirjoitti:

        Tarkennus edelliseen: se Tunturi oli vm '73 ja siihen tulleet viat onnistuin kyllä korjaamaan. Autoja on ollut sen jälkeen kymmenkunta, mm. uutena ostettu Golf '99. VV-auton huoltotiski tuli kyllä jo takuuaikana tutuksi jo tuon IV-korimallin kanssa. Se on myönnettävä, että VW:n vikoja en yrittänyt korjata itse.

        Ja isähän se minun Tunturinikin korjasi kun olen tällainen tyttömäinen itse.


      • Anonyymi

        Miten öljyn lämpötila voi aiheuttaa tukkeuman jos käytössä oikeat öljyt??? 🤦‍♂️


    • Pettynyt vw kuski

      Älkää sekaantuko fsi koneisiin tai missä on käytetty volkkarin long life öljyä. Long life öljy karstoittaa koneen joka tukkii öljysihdin, joka hajottaa öljypumpun joka hajottaa kampiakselin laakerin jota ei voi vaihtaa. Näin sanoin minulle volkkarihuolto, minulla oli varoitusvalo kyllä joka ilmoitti että kone pitää sammuttaa, matala öljynpaine. Nyt löyty kampiaksilan laakerin pala öljypohjasta ja moottorin vaihto edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe