Bosnia - Hertsegovina, Montenegro, Serbia, Kosovo, Makedonia

auriantero

Ensi kesänä olisi ajatus kierrellä autolla muutama viikko em alueella. Huomioitavaa, vinkkejä, varoituksia ym?
Makedonian Ohridista ajatus vuokrata talo n viikoksi, mennessä ja tullessa tarkoitus tutustua naapuri maihin.
Kosovon turvallisuus tilanne nykyisin?
Albaniaan suunniteltu veneretkeä Ohridista, sinne ei omalla autolla...

6

1411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stefan Jovetic

Tullut kierreltyä alueella muutamaan otteeseen, joskaan ei omalla autolla. Liikennekulttuuri on paikoin vilkasta, joten kannattaa pitää silmät auki. Kattava matkailuvideo Montenegrosta:
      http://www.youtube.com/watch?v=82VuubQRbdw

• IpeParta

Makedoniassa on erittäin kuuma kesällä, usein jopa 50*C.

• balkanina

Ohridissa on miellyttävä ilmasto, ei liian kuuma. Järveltä tuulee ja kesäkuun puolivälissä yhtenä yönä esim. 18 astetta...liian kylmä olla terassilla;)

Tirana taas oli liankin kuuma, samanlainen pätsi kuin Mostar pahimmillaan. Albaniassa menisin seuraavaksi meren rannalle jos matkustaisin kesällä.

Bitola vaikutti mielenkiintoiselta, harmi että oli vain pikareissu sinne. Struga kannattaa katsastaa, hyvä uimaranta jos sellaista kaipaa.

• rohkeestivaanmatkaan

Noi ton alueen maat on todella aliarvostettuja.
      Aivan loistavia matkakohteita ja hinnatkaan ei päätä huimaa. Kannattaa lähteä käymään ennenkuin massaturismi löytää bosniat ja muut.
      Tiet ja liikennekulttuuri eroaa tietysti paljon suomesta, mutta aika nopeasti siihenkin tottuu.
      Bosniassa tuli vietettyä viime kesänä 3 viikkoa ja sitä ennen olen käynyt 4 kertaa.
      Ens kesäks on Mostarista asunto 3viikoks ja sen jälkeen olis tarkotus kierrellä ympäriinsä ja lähteä autolla hitaasti valuun takasin pohjoseen päin.
      Itse olen jotenkin tykästynyt Mostariin.

Matkailu on muuten kivaa sellasissa paikoissa joissa on erikoista jos tulee suomalaisia vastaan. Menee loma pilalle jos kokoajan joka puolella pyörii suomalaisia

• käynyt minäkin

Noh, Mostarissa nyt pyörii aika paljon porukkaa, kyllä sinne muutama suomalainenkin joukkoon sopii. Yhtä basaarimeininkiä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      322
      2954
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      58
      2689
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1722
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1450
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1293
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1089
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70