Mikä on maailman suurin KAUPUNKI pinta-alaltaan??? Paljo on tullu netistä kyttäiltyy mut joka paikas on vaan väkiluvun mukaan. Jos joku tietäs?
Maailman suurin kaupunki?
24
5539
Vastaukset
- Tyyppi
Rovaniemi on yli 8 000 km2 iso ja sitä ei oo tos listas. 100% humpuukkii koko paska.
- Kaupunki ja kaupunki
EU määrittelyn mukaan Rovaniemi ei ole kaupunki, vaan se on kylä. Asukkaita pitää olla vähintään 50000, mutta sen lisäksi on vielä ehto ehtä asukkaita pitää olla yli 500 neliökilometrillä.
Suomessa on vain muutamia kaupunkeja, kuten Helsinki, Turku ja Lahti. - No jaa?
Kaupunki ja kaupunki kirjoitti:
EU määrittelyn mukaan Rovaniemi ei ole kaupunki, vaan se on kylä. Asukkaita pitää olla vähintään 50000, mutta sen lisäksi on vielä ehto ehtä asukkaita pitää olla yli 500 neliökilometrillä.
Suomessa on vain muutamia kaupunkeja, kuten Helsinki, Turku ja Lahti.No mikä sanoo, että EU:n kaupunkimäärittely on se maailmanmittakaavassa merkitsevä?
Eihän silloin tuo Mount Isakaan ole validi vastaus tähän. Rovaniemi on Suomessa kaupunki. Mutta Kiirunakin ruotsissa taitaa olla ja vielä isompi.
Kysymyksen asettelu on ehkä vähän haastava, juuri siksi, että miten määritellään kaupunki tässä tapauksessa. Onko se kenties yhtenäinen urbaani alue, vai saako siellä olla 90% alueesta haja-asutusaluetta/erämaata, niin kuin näissä laajimmissa "kaupungeissa" on.
Tässä on myös listaa, missä kaupunkeja on eri kriteerein luokiteltu:
http://en.wikipedia.org/wiki/World's_largest_cities
- ihminen7
eikös se oo rovaniemi..? en kyl oo varma.
- jokuvaaaaa
Typeryksiä kaikki... sen tittelin saa kiinalainen Hulunbuir!Pinta-alaa reilut 200 00 neliökilometriä.
- rollo4ever
Rovaniemi
- huihaihei2
Se on Mount Isa, Australiassa. Noin 40 000 neliokilometria. Pelkkaa kusetusta noi linkit.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mount_Isa- niiiin
jeps, mount isa on isoin
- jon6
Mount Isa City municipality covers an area of over 43,310 km2 square kilometres
http://wikitravel.org/en/Mount_Isa
Oma veikkaukseni olisi ollut Yichun, 39,017 km2 , jossa olen käynytkin kahdesti
http://en.wikipedia.org/wiki/Yichun,_Heilongjiang- MasaRautio
Missä Suomessa enää. On maaseutua kun mainostetaaan muuta maalle mulla oli ennen mäkki Ristiinassa nyt Mikkelin kaupungissa mut ei edes katuvaloja tai kunnallistekniikkaa. ????????????
- dfklfghj12865
New york on isoin mun mielest.
- No sehän on
T A M P E R E ! ! !
- Sunnysani
Rovaniemikin on isompi
- bjkk
Chongqingin pinta-ala on 82401 neliökilometriä ja asukasluku lähes 29 miljoonaa ,.
- TässäFaktaa
Mount Isa on MAAILMAN suurin kaupunki pinta-alaltaan mutta Rovaniemi on EUROOPAN suurin kaupunki pinta-alaltaan. Juntit.
- tiedän
Maailman suurin kaupunki pinta-alaltaan on Kiinassa ka se on nimeltääm Hulunbuir.
- WikipediaKannattaa
Kyllä suurin kaupunki on Kiinan Hulunbuir 263 953 neliökilometrillä
- Kannattaa_
pysyä poissa tuolta Mt Isasta on maailman myrkyllisin kaupunki sen kaivoksen takia, 1 läheinen juuri kuoli luusyöpään asuttuaan siellä ja saatuaan bonuksia ilmastosta..
- Ydinsota
Mitä isompi kaupunki, sen hienommin se tuhoutuu ydinpommin räjähtäessä.
- KaiHarri
Hulunbuir, Kiina 263 953 km²
- kaka880
Oikea vastaus on Los Angeles. Paljon porukkaa mutta vain muutama pilvenpiirtäjä. Kaupunkimattoa silmänkantamattomiin.
- Anonyymi
KUINKA MONES SUOMI ON PINTA-ALAN MUKAAN EUROOPASSA VITTU VASTATKAA SAATANAN PASKAT
- Anonyymi
Aika kiva...
- Anonyymi
Maailman suurin kaupunki on Hulunbuir.
Pinta-ala: 263 953 km²
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882