Oletko hyvin lukenut?

m24

Aloin juuri miettiä, että olen 24-vuotias, ja olen lukenut kaiken kaikkiaan ehkä noin 100 kirjaa. Olen kyllä tietoinen siitä, että en ole mikään maailman sivistynein tai oppinein ihminen, joten en kaipaa muiden ihmisten pilkaa tai naurua. Sen sijaan olisi mukavaa kuulla, kuinka paljon te muut olette lukeneet. Eli voisitte vastata näihin kysymyksiin:

1) Kuinka vanha olet?
2) Kuinka monta kirjaa olet lukenut?
3) Kuinka monta kirjaa luet tiettynä ajanjaksona esim. yhden vuoden aikana?
4) Millaisia kirjoja luet?
5) Ja lopuksi: kuinka monta kirjaa oletat lukevasi koko elämäsi aikana?

Kovasti kiitosta jo näin etukäteen!

12

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivistynyt. Hyvin ko

Olen kakskyt jotain. Lukenut v*tusti, mutta nussinut vielä enemmän. olen sivistynyt ja hyvin koulutettu. Sivistynyt. Hyvin koulutettu. Sivistynyt. hyvin koulutettu. Sivistynyt. hyvin koulutettu.

• gulster

Luin kerran aku ankan ja kyllä hu0rat ovat silti imailleet kiveksiäni. En näe syytä lukea. Olen kyllä hyvin koulutettu, joten olen myös todella sivistynyt. Tykkää myös parruttaa bimboja tuhkaluukkuun. Naisten iskeminen ja heidän jynkyttäminen ei juuri vaadi älykkyyttä,

• yhdyn,häh

YHDYN kaikkiin kirjoittaneisiin.

• m24

Aiheen aloittajana voisin sanoa, että älkää - potentiaaliset vastaajat - välittäkö yläpuolella olevista trolleista. Tämä palsta kyllä selvästikin kaipaa rekisteröitymispakon ja/tai muutama valvovaa moderaattoria. Rasittavaa, kun pitää tulla pilaamaan toisen ihmisen tekemä aihe. Oli miten oli, niin aihe jatkuu siihen malliin kuin sen alun perin pitikin, eli lukekaa aloitusviesti ja laittakaa asiallista vastausta

• 8+11

Ei se määrä, vaan laatu.
      Kannattaa lukea, ainakin välillä, kirjoja jotka poikkeavat omalta mukavuusalueelta. Eli sellaisia, jotka tuntuvat aluksi vaikeilta mutta palkitsevat lopuksi. Välillä voi lukea hömppää (jos haluaa), ettei innostus lakastu.
      Ja kirjoissa ei määrä siksikään merkitse, koska on olemassa ohuita ja paksuja kirjoja (hui, varsinainen neron havainto).
      Piin elämä
      Rikos ja rangaistus
      Tuulen varjo
      Täällä pohjantähden alla
      Sivullinen
      Taikavuori
      Säädyllinen murhenäytelmä
      yms.
      Eli joskus tulee luettua kirja per päivä, usein hyvin, hyvin paljon vähemmän.

• Ana

1) 33
      2) noin 7000
      3)50-350
      4) dekkareita,romaaneja,elämäkertoja,"elämänhallintaoppaita",eri uskonnoista kertovia kirjoja,kaunokirjallisuutta ym.ym..
      5) En oleta mitään kun en tiedä etukäteen elämäni pituutta.

• lukulakuja

Olen keski-ikäinen nainen. Aloitin himolukemisen heti, kun aloitin koulun. Eli kaikki pikkukirjastoni lasten- ja nuortenkirjat läpi. Sitten jo turhankin varhain luin Tolstoita, Dostojevskia, Hugoa jne. Sitten on kyllä ollut aikoja, jolloin en ole niin paljon lukenut ja on vaikea sanoa suunnilleenkaan, kuinka monta kirjaa olen kaiken kaikkiaan lukenut.

Pyrin lukemaan joka vuosi joitakin uutuuskirjoja. Nyt just on lainassa Liksomin Hytti nro 6, Kaija Maria Junkkarin Sielukas nainen, Ann Heberleinin Pieni kirja pahuudesta, Tyler Cowenin The great stagnation, Satu Taskisen Täydellinen paisti, Pekka Ihanaisen ym. Sosiaalinen media ja verkostoituminen, yks kirja Mongoliasta ja jokunen muu.

En voisi ajatella elämääni ilman kirjoja.

• ...

Mitä tykkäsit tuosta täydellisestä paistista? Itse luin, mutta aika työläs oli jotenkin,,

• 12+7

1) 48
      2) en tiedä, todennäköisesti yli 10 000 kirjaa
      3) 3-4 kirjaa viikossa, joskus vähän enemmän
      4) kaikkea
      5) toivottavasti sama tahti jatkuu

• 14

Miten on mahdollista, että olet lukenut "todennäköisesti yli 10 000 kirjaa" ? Sanot olevasi 48-vuotias. Tehkäämme näiden, antamiesi tiedonmurusten pohjalta seuraavanlainen, äärimmäisen kompleksi laskelma*: 10 000 : 48 = 208,333... Pyöristys: 208. Olet siis lukenut 208 kirjaa jokaista elämäsi vuotta kohden. Tehdään uusi laskelma: 208 : 52 = 4. Eli johtopäätöksenä voimme todeta sinun lukeneen neljä kirjaa per jokainen viikko koko elämäsi ajan. En osaa sanoa, miksi, mutta jostain syystä olen hieman skeptinen. Onko tuollainen ihan oikeasti mahdollista, vai olenko minä jotenkin keskivertoa tyhmempi?

*Laskelma on epärealistinen siinä mielessä, että siinä oletetaan sinun olleen lukutaitoinen siitä asti, kun synnyit. Teen ko. oletuksen joka tapauksessa, koska eihän sitä voi tietää, jos olet jonkinlainen ihmelapsi tms.

• vapaudenkaipuu

1) Kuinka vanha olet?
      -17

2) Kuinka monta kirjaa olet lukenut?
      - Tähän jo äsken jossain ketjussa vastasin: En osaa yhtään sanoa. Kyllä niitä "jokunen" on tullu luettua :D

3) Kuinka monta kirjaa luet tiettynä ajanjaksona esim. yhden vuoden aikana?
      - vuodessa nykysin 10-20 koulukirjat, joita niitä tulee jo kymmeniä :'D

4) Millaisia kirjoja luet?
      - Kaikenlaisia. Kauhua en niin paljon kuin muita :3

5) Ja lopuksi: kuinka monta kirjaa oletat lukevasi koko elämäsi aikana?
      - toivottavasti joitain tuhansia ehtis kahlata :---)

• jkkjlijjhhujj

Olen 35v mies ja aloitin lukemisen vasta viitisen vuotta sitten. Ehkä noin sata kirjaa on tullut luettua. Määrä ei ole suuri, mutta mukana on paljon paksuja venäläisiä klassikoita, niiden lukeminen on hidasta. Olen muutenkin aika hidas lukemaan. Hyllystä löytyy 100 klassikkoa, jotka ole päättänyt lukea.

Satsaan siis laatuun, en määrään. Tietokirjallisuuttakin tulee luettua, filosofiaa, historiaa, yhteiskunnallisia juttuja, elämäkertoja jne. Nyt kun olen "oppinut" lukemaan niin kyllähän se määräkin tästä karttuu. Enemmän se laatu kuitenkin. Ja muutenkin, täällä internetissä kaikki nyt on lukenut varmaan miljoona kirjaa ja joka toisella "se" on ainakin 25cm pitkä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe