Kertokaapa kokemuksianne kyseisestä tuotteesta. Myös kommentit muista vastaavista 8MP:n kameroista ovat tervetulleita.
Ratge
Kokemuksia A2:sta?
4
1126
Vastaukset
- ...jouhka
..itse sijoittaisin canonin pro 1.
- M.B.
Yksi tykkää tyttärestä ja toinen tyttären isästä. Canonista jäi sellainen maku, että jo seuraavalla versiolla tekee jotakin. Nykyisellä ei, koska etsinkuva jämähtää totaalisesti kameran yrittäessä tarkentaa. Liikkuva kohde kerkiää karata kuvasta sillävälin.
- digicameranetistä
Joo, minä voin kyllä hieman kertoa Pro1:stä
Eli plussaa:
zoom jopa 7x, riittänyt minulle aika hyvin tähän asti, mutta saatavilla on telejatke
supermakrokuvaus on hyvä kuvanlaadultaan ja kätevä käyttää. periaatteenahan siinä on siis, että se croppaa kuvasta puolet ja tekee sen kuvanlaatuun vaikuttamatta
kuvissa ei esiinny käytännössä ollenkaan kohinaa ISO-arvoilla 50 ja 100, ja 200 menettelee, jos ei vaadi kovin paljoa kuviltaan
aivan ehdottoman hyvä muotoilu ja kääntyvä näyttö, jota ilman ei pärjäisi makrokuvauksessa kunnialla
Canonin L-sarjan objektiivi, jonka polttoväli vastaa kinossa 28-200-putkea. se tuottaa kuvasta terävän ja hyvän värisen sekä vähentää linssiheijastuksia selvästi vastavaloon kuvatessa. kuvanlaatu todellakin on hyvä
kameraan on helppo kiinnittää 58mm-suotimia, jos haluaa(mukana tulee suodatinpidin, itse en ole vielä kokeillut)
ND-filtteri löytyy
akku on yllättävän kestävä niinkin suureen kameraan, eli se kestää noin 400 kuvaa
kamera on yllättävän pieni, vaikka kuvissa näyttääkin isolta
miinusta:
-kameran tarkennus lintujen ja eläinten kuvaamiseen ja yleensäkin nopeisiin ja arvaamattomiin tilanteisiin on armottomasti liian hidas. tosin itse olen kyllä saanut perhosista ihan hyviä kuvia ja aika helposti
tässä yksi: http://www.deviantart.com/view/7607787/
-jos kameran ostaa makrokuvaukseen, niin siihen on syytä ostaa lähilinssi, sillä supermakrokuvauksessa joutuu menemään aivan kamalan lähelle ja kohteen tallentaminen käsien tärinän takia on vaikeata. lähilinssin kanssa onkin sitten helppoa
-supermakrokuvauksessa kuvat todellakin ovat hyviä, mutta niiden kääntäminen täytyy tehdä ohjelmassa, sillä ainakin windows xp pilaa niiden värit. kääntäessä kuvaan ilmestyy pääasiassa kirkkaan punaisia täpliä jo 90asteen käännöksessä. tämä on kuitenkin asia, jonka kanssa oppii elämään ja ohjelma(ainakin photoshop ja varmaan mikä tahansa muukin) hoitaa homman kotiin
-aluksi objektiivin sisään meni hieman pölyä, joka ei näy kuvassa, mutta nyt ei ole ainakaan kuukauteen näyttänyt pöly lisääntyvä, joten en tiedä siitä oikein sitten
-jotkut valittavat ns purppurasta, eli tumman ja puhkipalaneen kohdan rajaan syntyvästä sumeasta värimössöstä, joka ei erityisemmin ole minua vaivannut
-syväterävyys on usein aivan liiallinen, kuten digipokkareissa aina
- Ossi
Uusin Kamera-lehti piti mm. Minoltan etsimestä, voittaa Canonin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418