Haluaisin autooni vähän jytyä, ei mitään megatäräytyksiä mitkä kuuluu naapurikyliin.
Millaset kajarit, ohjelmalähde, vahvistin tai subbarit kannattaa hankkia? En siis halua mitään överi mutta en vajareitakaan! Teknisiä tietoja, vahvistimen tehoa, moni teistä jne...
Ja mitkä toimivat fiksusti yhdessä!
Fiksu paketti perus jumputukseen?
70
4261
Vastaukset
- minä vaan
Millasella budjetilla ollaan liikenteessä? Se olis ainakin hyvä tietää, ja auto olis toinen
- gdstgaddsf
onkohan täällä yhtään kysymystä joka ei olisi saanut yhtä nerokkaita vastauksia
- ndjir8475
Motonetista vaan hakemaan Bossin kamoja. Saat halvalla ja laatu on sen mukaista. Toinen vaihtoehto on Biltema. Sieltä ssat myös halvalla tavaraa. Kannattaa hieman itse vaivautua etsimään sopivia laitteita eikä heti ensimmäiseksi tulla tänne kyselemään vajavaisilla tiedoilla.
- Koti ja autohifisti
500e riittää hyvin,ota esim hifitaloon tai powersettiin yhteys jos täysin hukassa vielä asian kanssa,unohda biltemat ym,ei sitä paskaa kanata ostaa vaikka olisi kuinka halpaa...:)
- nordic challenge
Jos auto on Toyota, osta musiikkiliikkeestä triangeli, marakassi ja kapulat. Siinä on jo liikaakin audion tasoa kyseiseen automerkkiin.
- Infinity Gold
hörhöt hiljaa... kirjoitti:
No oletpas harvinaisen tyhmä tojo-tero, mutta Sehän ei yllättänyt ja sinua on helppo huijata, minulla on chrysler ja pirun laadukas auto, ja äänentoisto vakiona aivan uskomaton, mut niinhän jenkeissä on aina ollu parhaimmat stereot!
- chrysler for ever! <3
Infinity Gold kirjoitti:
No oletpas harvinaisen tyhmä tojo-tero, mutta Sehän ei yllättänyt ja sinua on helppo huijata, minulla on chrysler ja pirun laadukas auto, ja äänentoisto vakiona aivan uskomaton, mut niinhän jenkeissä on aina ollu parhaimmat stereot!
mä oon kans tosi tyytyväinen omaan Sebringiin, potkua on (260hv on lastu) vakiona 207hv ja toi äänentoisto, ikinä kuullut vastaavaa.. Ihan ku olis subbari, mutta ei ole! Miten ne jenkit on vaan aina edellä ja miten ne osaa?! Japanin ihmeen kohdalla ei voida edes puhua mistään äänentoistosta.. Joko japanin ihmeissä on takakaiuttimet? :D ja saako audiin jo lisävarusteena radion?
- RX8
chrysler for ever! <3 kirjoitti:
mä oon kans tosi tyytyväinen omaan Sebringiin, potkua on (260hv on lastu) vakiona 207hv ja toi äänentoisto, ikinä kuullut vastaavaa.. Ihan ku olis subbari, mutta ei ole! Miten ne jenkit on vaan aina edellä ja miten ne osaa?! Japanin ihmeen kohdalla ei voida edes puhua mistään äänentoistosta.. Joko japanin ihmeissä on takakaiuttimet? :D ja saako audiin jo lisävarusteena radion?
Hassua, että olet valinnut Japani-/saksatekniikan halveksijana sellaisen jenkkiauton, joka on monilta komponenteiltaan Japanilaislähtöinen. Tuossa kun on Mitshubishin komponentteja ja jopa yksi moottorimalli on suoraan Mitsun valmistama. Mersu yhteistyö sitten muutti taas Chryslerin saksalaisemmaksi vuodesta 2001 eteenpäin.
Lastulla et saa tuohoin V6 vapariin 260hv:tä millään. Itseasiassa turbottoman koneen lastutuksesta ei ole mitään hyötyä, jos et muuta vähintään pako ja imupuolia.
Jos olet portannut koneen, vaihtanut pakosarjan ja putkiston sekä imupuolen vapariksi, niin voit päästä lähelle 250hv:tä. Niin ja olen itsekin omistanut
ihan aidon V8 jenkin parhailla vakiosoittimilla ja voin vakuuttaa, että nykyisen Mazda RX8 vakioaudiojärjestelmä pesee nuo perusjenkkisoittimet mennen tullen. Siinä on vakiona jopa se subbari. Ei se tietenkään pärjää äänentoisstossa rakennetuille järjestelmille, mutta minä kuuntelenkin kotona ilman auton taustahälyä musiikkia laadukkailla audiolaitteilla. Siellä kun saa oikeasti subbarille syötettyä 500W tehoja. - BUAHAA21
Infinity Gold kirjoitti:
No jopas,,,,korjaamomme korjaa chryslereitä ja on kyllä aikas paskoja järestään.
- =(I)=
chrysler for ever! <3 kirjoitti:
itselläni on ollut vasta 2 jankkiä ja ovat kyllä parempia kuin japsit...honda ei kestä mitään....irtosi puskuri jomputuksesta
- localaudio
Mene johonkin audiohifi kauppaan kysymään tarjousta asennuksineen :)
- Blacksmit
Useimmissa nykyautoissa on jo tehtaalla asennettu riittävän hyvät audiolaitteet,
tosin niiden ilmoitettu teho esim 4x55w on pelkkää humpuukia 4x15w lienee
lähempänä totuutta jos asentaa jälkeenpäin pelit niin valinan varaa riittää. - kurttushow
Missään nykyautoissa ei ole tehtaalla asennettu riittävän hyvät audiolaitteet. Poislukien ehkä joidenkin luksusautojen lisävarustelistalta löytyvät "high end" laitteet. Jos on kerran kuunnellut riittävän hyviä audiolaitteita, niin tietää että vakiosoittimet on tarkoitettu uutisten kuunteluun.
- kurttushow
Ja ne watit antaa vaan hieman osviittaa kuinka lujaa musiikin saa soimaan. Määrä ei korvaa laatua. Mulla on esim. subbarille n. 120 wattia vahvistintehoa. Siinäkin on liikaa ottaen huomioon kuinka huonosti olen vaimentanut takapaksin. (En ollenkaan). Takapaksin verhoilut rupeavat pitämään hirveää räminää ennemmin kuin subbarista loppuu hönkä. Soi se kuitenkin riittävän pirun lujaa ja ennenkaikkea hyvin ennen kuin pärinät alkavat.
- Kurtusta
kurttushow kirjoitti:
Ja ne watit antaa vaan hieman osviittaa kuinka lujaa musiikin saa soimaan. Määrä ei korvaa laatua. Mulla on esim. subbarille n. 120 wattia vahvistintehoa. Siinäkin on liikaa ottaen huomioon kuinka huonosti olen vaimentanut takapaksin. (En ollenkaan). Takapaksin verhoilut rupeavat pitämään hirveää räminää ennemmin kuin subbarista loppuu hönkä. Soi se kuitenkin riittävän pirun lujaa ja ennenkaikkea hyvin ennen kuin pärinät alkavat.
Eiköhän ne Subbarit ja"mahtavat" wattimäärät ole lähinnä pikkupoikien juttuja
ainut hyvä puoli siinä tunk-tunk jutussa on että jäät irtoaa esim Bemarin taka-
luukusta kyllä ne uutiset ja merisää kuuntelee hyvin ilman Subbarin avitusta. - kunnon kansalainen
kurttushow kirjoitti:
Ettäkö te huligaanit ymmärrä sellaista asiaa, että korvat kärsii siitä hemmetin bassojumputuksesta ja ennenkaikkea se teidän peräkonttimelunne häiritsee valtavasti kadun varren asukkaita. Miksi sitä mölinää pitää muille kuuluttaa, pitäkää ne mölynne vaan siellä oman auton kotteronne sisäpuolella. Kukaan ulkopuolinen ei ole kiinnostunut teidän bassojytkeistänne tippaakaan.
Kuunnelkaa vaan niitä korvalappu radioita myös autonne sisällä, kun kerran kuljette laput korvissa kävellessännekin. Tavallisilla ihmisillä ei ole siunaaman rauhaa, kun pidätte sellaista meteliä kaiket illat.
Eikö huoleta korviiin tuleva tinnitys myöhemmässä vaiheessa. Eikä tässä vielä kaikki, kittaatte kaljaa ja vedätte röökiä autojen sisällä ja sitten viskaatte ne röökien jämät aina ikkunasta, samoin pullot ja kaiken muun.
Kyllä pitäisi sada suomeen poliisiarmeija, joka työkseen kirjoittelis isoja sakkomääräyksiä siivottomosta menostanne ja häirinnästänne - plus
kunnon kansalainen kirjoitti:
Ettäkö te huligaanit ymmärrä sellaista asiaa, että korvat kärsii siitä hemmetin bassojumputuksesta ja ennenkaikkea se teidän peräkonttimelunne häiritsee valtavasti kadun varren asukkaita. Miksi sitä mölinää pitää muille kuuluttaa, pitäkää ne mölynne vaan siellä oman auton kotteronne sisäpuolella. Kukaan ulkopuolinen ei ole kiinnostunut teidän bassojytkeistänne tippaakaan.
Kuunnelkaa vaan niitä korvalappu radioita myös autonne sisällä, kun kerran kuljette laput korvissa kävellessännekin. Tavallisilla ihmisillä ei ole siunaaman rauhaa, kun pidätte sellaista meteliä kaiket illat.
Eikö huoleta korviiin tuleva tinnitys myöhemmässä vaiheessa. Eikä tässä vielä kaikki, kittaatte kaljaa ja vedätte röökiä autojen sisällä ja sitten viskaatte ne röökien jämät aina ikkunasta, samoin pullot ja kaiken muun.
Kyllä pitäisi sada suomeen poliisiarmeija, joka työkseen kirjoittelis isoja sakkomääräyksiä siivottomosta menostanne ja häirinnästännehese ja mäkkäri roskat myös
- 20+14
onhan tuo paineen ja hattiwattien vertailu hyvinkin erikoista touhua toiset vetää 600w kanssa yli 140db kun toiset tarttee siihen 1500w.
Autohifissä kuten monissa muissakin asioissa parempaan lopputulokseen pääsee kun tekee pohjatyön hyvin. - rvrvrvrrrrrr
Yleensä jo kun vaihtaa eteen vaan laadukkaan erillis-sarjan kajarit niin
alkaa bassot kuulua ja muutenkin soi jo ihan erilailla.
Saattaa tarvita vahvistimen mutta ei välttämättä.
Jos haluaa sen auton oman kojetauluun intekroidun soittimen säilyttää mikä
voi olla ihan järkevää ettei sitä revi pois niin taajuuskorjain vahvistin tai jonkin
tälläinen kompo ne kajarit eteen 2-tie sarja. Kannattaa varmaan tämän alan
erikoisliikkeeseen mennä kyselemään, en minä ainakaan haluaisi nykyaikaisen
auton intekroitua soitin repiä pois, joihin saa toki ostettu sen alkuperäissoittimen tialle uuden keskikonsolipaneelin mihin
saa sitten laitettua minkä vaan soittimen.
Ps tavallinen soitin sun autossa varmaan jo soi niin kovaa että käy korville.
Eli äänenlaatuun ehkä se sijoiutus on oleellisinta. Ne kovat jumputukset ja kova äänenpaine muutenkin pilaa sitten korvat 110% varmuudella!
Terveisiä vaan 10 vuoden takaa, olen näitä juttuja tehnyt mutta aikansa kutakin.
Ei kiinnosta enää nakertaa autosta yhtään mitään, tankata on pakko jos ajelee. - Keep it simple
En valitettavasti muista merkkiä, mutta perusradio kahdella kanavalla ja yksi irtokaiutin hansikaslokeron alla olevalla tavarahyllyllä. Tämä toimi hyvin -70-luvun lopussa.
- Blaupunkt Montreal
Just noin ja jos oikein pröystäili niin pari kajaria hattuhyllyllä, tosin kokeilin jo 70
luvun lopulla pientä lisävahvaria jossa oli ekku kyllä Blaukkarin soundi parani.
- Bass&treble
Olet siis bassoa vailla. Osta rockford fosgate punch tuplakela 10 tuumaa. Siinä on alumiinikartio ja kumiripustus ja 800w tehonkestoa. Siihen pieni ja jäykkä SULJETTU kotelo. Siihen 2 tai 4 kanavainen vahvistin. 500w vahvistin riittää normaali jumputukseen. Siihen jonkulainen johtosetti sähkönsiirtoon ja y-haarat. Loppu on kiinni säädöistä. Vahvistin säädetään oman maun mukaan, kuten mankka myös. Älä käytä mankan bassboostia ja muutenkin bassot mankasta nollalle tai miinukselle. Kaikki biisit on miksattu erilailla joten bassokin kuulostaa erilaiselta. Ite oon käyttäny tämmöstä settiä 7 vuotta putkeen kesät/talvet ja hyvin toimii. Vakiokajareista tulee diskanttia ja keskiääntä ihan hyvin. Ei ole kaikista halvin, mutta hyvä kompromissi. Hifimiehet pitää tätä naurettavana, mutta niitten budjetit kyllä tiedetään.
- minä vaan
Pienelläkin budjetilla voi saada paljon aikaan. Itse emännän kulkineeseen väkersin aktiivi 3-tie setin alle 800e hintaan. Pitää silmänsä auki niin voi saada hyvääkin tavaraa halvalla.
- mun mielestä
800e ei ole pieni budjetti.....tyhmä oot jos oot laittanu noin paljo rahaa autopoppeihin
- LOLLED :D
Ylemmälle Minä vaan nimimerkille. Taidat olla todella tyhmä, kun olet sen ''alle 800 euroa '' käyttänyt ko järjestelmään ! Jopa 100-200 eurolla saa jo laatukaiuttimet joista lähtee peruskäyttöön tarvittavat voimat ilman erillisiä vahvistimiakin !
- genesis
Niin varmaan saa ja sit kuunnellaan särkevää musiikkia kun kajarit ei saa tarpeeksi watteja. Ja saahan sitä tuolla 100-200 eurolla käytettynä vaikka mitä mut onko se sit laadultaan hyvää on ihan eri asia. Nimimerkillä "Minä vaan" kirjoittava henkilö tietää kyllä mistä puhuu, kun on ollut näissä hifi piireissä jo vuosikausia harrastajana.
Pitää myös muistaa, että äänenlaatu ja äänenpaine ovat kaksi aivan eri asiaa. Samoin kuin kyläjumputus ja laadukas äänentoisto autossa. Itse en jaksa enää enkä edes viitsi tehdä mitään amispoppiautoa ja kierrellä kylillä vaan panostan siihen laatuun, sointiin ja asennukseen.
- minä vaan
Kyllähän se niin on että harvemmin alle 1000e päivityksellä selviää jos oikeasti haluaa panostaa äänenlaatuun tai äänenmäärään. Omat "paremmat" vehkeet ovat sen hintaisia ettei niitä viitsi edes sanoa ääneen. Toiset tosiaan tyytyy 100e maksavaan koksuun ja toiset vaativat hieman enemmän. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen. Miksi lähteä muuttamaan auton alkuperäisiä vehkeitä jos sitä pientäkin muuttamista ei tehdä edes kunnolla. On tullut nähtyä jos jonkilaista asennustapaa millä on vaarana hajoittaa laitteet, autot, ihmiset. Ja silti ihmiset valittaa kun ei soi. Jos itsellä ei taidot riitä niin avatkaa suunne ja kysyää apua.
- Njaa
Voihan sitä laittaa millaiset kajarit vaan mieleisekseen tahtoo, mulla alfaromeon vakio kajarit, kelpaavat oikein loistavasti kun ei vaan ole rahaa sitä tuhatta euroo poppeihin laittaa.. tai on mutta kyllä sillä rahalla aika paljon viisaampaa roinaa saa ostettua, laittaisin itsekkin jos olisi ylimääräistä! (Y)
enkä ajelisi alfaromeolla jos olisi ylimääräistä ;)
- hv-vh
autoon 18 tuuman suppareita 5 kpl
- KAIKEN PARAS
Tsydeemi on tottakai roadstar c cassette deck hitec booster philips kotelokajarit PS.Ole rohkeasti oma itsesi.
- Pikkurahalla
Tekisin näin. http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/kuulokkeidenl.pdf
- NYKYAIKAA
Minä kuuntelen netistä.
- autonmyyjä t
Tojota Variksen tats änt kou -näytöllä näkyy juutuuppi. Puhelimen kautta luututilla.
- mikä hifi
spl dynamics settiä kun laittaa niin soi hyvin meillä oli eteen 5tuumaiset keskiäänet ja diskantit, hattuhyllyllä 6x9:t ja takaluukussa 12 tuplapuhekelanen, kaikkineen maksoivat jotain 400e
- mikä hifi
ainiin ja vahvistimena oli meillä joku ground zero
- minä vaan
Poistakaa tää viesti. Ei mitenkään liittyen autohifiin vaan on clickkaamaalla rahaa sivusto.
- .......
Fiksu ja jumputus eivät voi ko. asiassa kuulua samaan lauseeseen...
- JTL123
Itse laitoin aikoinaan pienen subbarin seuraksi takaluukkuun (5-ovinen auto) tavalliset n. 50x30cm kotistereoiden kaapit ja kyllä soi ja jytisi hienosti eikä maksanut paljon.
Tosin veivät tilaa. http://www.powerset.fi/autohifi/gz/gzta5120x.html (4x50w 180w / 4 Ohm)
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/50166/cnkjm/Hertz-Energy-EP5-5-kanavainen-autovahvistin (4x60w 160w / 4 Ohm)
Tollasella saat haluamasi watit vaikka aktiivi etupäähän ja subille.
http://www.powerset.fi/autohifi/koaksiaali-6.htm
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/1217d/6-5-kaksitiet?sort=price
Tollasilla etupää jos ei ole tai ei halua laittaa diskantteja
http://www.powerset.fi/autohifi/focal/165kr.html
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/23683/cjnfg/Infinity-Reference-6530CS
...ja jos diskantti paikat on tai sellaset haluaa laittaa
http://www.powerset.fi/autohifi/focal/p25db.html
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46859/dbsrt/Infinity-REF1260W-12-subwoofer-Ominaisuudet
Ja tollasilla jyrinää ja pauketta ja jos ei ressut riitä niin vaihtaa päätteet
http://www.powerset.fi/autohifi/gz/gzta4125x.html
http://www.powerset.fi/autohifi/gz/gzta1800dx.html
tai
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/20627/cjqjx/Infinity-REF475A-4-kanavainen-autovahvistin-Ominaisuudet
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/20343/chxnk/Infinity-Reference-1600A-600W-monovahvistin
Sit piuhat ja asennus päälle, jos ei osaa ite laittaa. ...pikkusen säätelyä ja baanalle.
Vai menikö jo yli budjetin?- Viisastunut
Kovasta jumputuksesta saa ainakin eteläsuomessa kotirauhan rikkomisesta
syyte hyvin herkästi, useinmiten lisäksi mukavat sakot, varokaa vaan ettei takalasi mene poroksi ennemmin tai myöhemmin.Kyllä kajareille hintaa tulee,onnittelen
etukäteen. - makeu
nyt ne jolla on tietoa asiasta niin kertookapas mulle että missä ihmeessä on vika ku mulle on nyt käyny näin poppivehkeitten kans että mulla on hertsin vahvistin joka antaa kyllä hyvin virtaa mutta on kärähtänyt monta subbaria jo no.. vaihdoin vahvistimen siinä toivossa että vika on vahvistimes niin kuinkas kävikään taas kärähti puhekela joten mihinä se vika voi olla? soitinkaan ei kovin vanha oo!
- minä vaan
Kerrohan vähän muusta laitteistosta. Kuulostaa siltä ettei systeemis saa virtaa kunnolla. Eli soitetaan pahasti säröllä jos elementit käryää.
- skoda mies
Missään nykyautoissa ei ole tehtaalla asennettu riittävän hyvät audiolaitteet. Poislukien ehkä joidenkin luksusautojen lisävarustelistalta löytyvät "high end" laitteet. Jos on kerran kuunnellut riittävän hyviä audiolaitteita, niin tietää että vakiosoittimet on tarkoitettu uutisten kuunteluun.
- tyytyteli
Moi,
- minä vaan
Eipä niissä luksusautoissakaan olevat "high end" laitteet ole niin hyviä mitä jälkiasennuksilla saa aikaiseksi. Niissä yleensä merkki maksaa jo yksistää niin paljon.
Onneks sain omaan autoon popit halvala :) eli mulla on 12nen pioneerin subi kontisa, 6x9 kajarit jotka on myös pioneerit, eesä on Alpinen erkka sarja 4kpl diskantteja, 4normi kajaria ja Alpinen Soitin :) kyllä sooi ja helvetin hyvin :)) kaikki makso kaiken kaikkiaan sen, 100€ johtojen kanssa :)) Hyvää tavaraa saa ja halvala jos jaksaa ettiä :)) :DD
- fjhjhffhjjfhfhjhjffj
Vitun amikset saatana
- Jeps!!!1
Amis se vaan tienaa enemmän... trollolollollloll...
- jeremiash
Jos toinen kyselee perussettiä perusjumputukseen niin miksi te tuuttaatte niitä audiofiili-yyberkultakorvajuttujanne?
Normi tallaajalle perussetti ei ole 500 euroa kajareihin ja toinen vahvariin, vaan edullista perustavaraa.
Itse asentelin Hyundai Getziin, jossa uutena olleet kajarit oli kauheaa paskaa, Hertzin erillissarjan oviin, noin 80 euroa, ja Blaupunktin pienen vahvarin josta lähti noin 2 * 50 wattia oikeaa tehoa, oisko ollut toiset 80€. Taakse Autostudion bassopaketti jossa 12" halpis subi koteloituna ja vahvistin samaa sarjaa, maksoi koko paketti kaapeleineen 140€.
Nämä kun sääteli kohdalleen niin ilman luukutusta, semmosella perus voimakkaalla fiilistelyllä äänenlaatu oli ihan taivaallinen verrattuna niihin alkuperäisiin pahvikartio tussareihin. Hertzin erkkasarja toisti vahvarin kautta matalat ja diskantit ihan kirkkaasti ja tuo halpa bassopaketti toi alatoiston kohdalleen ja tarvittaessa tuo setti soi lujaakin.
Kaikkiaan rahaa meni siis kolmisen sataa, joka ei ole paha kun vertaa tuohon valtavaan eroon vrt. vakiokamat.
Mutta: Kannattaa todella miettiä ne asennukset hyvin, niistä se kaikki on kiinni!
Nykyisessä autossa mulla on laadukkaat vahvistimet ja järeä tuplakelainen subi mutta äänenlaatu on kamalaa paskaa koska jouduin kompromissina tekemään hattuhyllyn paikalle levyn johon koteloin erkkasarjan kiinni. Koska etuovet on paskat, koska niihin ei suoraan saa minkäänlaisia kunnon kaiuttimia, koska ne sisäpaneloinnit päästää kaiken äänen takaa pihalle ja koska kymmenen muuta seikkaa.
Tuo taakse asennettu hätävara setti on ihan paskaa: Eli vaikka laitteet on hyvät niin väärään paikkaan asennettuna se äänikuva on hirveä.
Ei siis mitään kaiuttimia taakse, ihmiset, vaan etuoviin hyvin eristettynä ja mieluiten vähän bitumia lämmittää sinne ovipelteihin sisään ettei resonoi. Pieni vaiva, helvetin iso ero!
Ja sitten niitä etukajareita tai erillissarjaa EI KOSKAAN soiteta pelkällä soittimella!!
Kaikki sarjat joita itellä on ollut ( Hertz, JBL, SPL Dynamics) on soittimeen suoraan kytkettynä kuulostaneet lattealta ja nuhaiselta psakalta, mutta heti kun laitat väliin edes ihan pienen (25w/kanava) vahvistimen, niin ääni nousee uusiin ulottuvuuksiin.
Kun ne soittimet, vaikka paneelissa lukee 4 * 100w tai vaikka 8 * 900w, niin ei niistä todellista tehoa lähde kuin kymmenen wattia per kanava ja sekin vaivalloisesti. - tuossa olis...
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=574&merkki=5&mallisto=32&teksti=GZHB30XBT
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=172&merkki=8&mallisto=24&teksti=iPaul_DM2000
nuo kaksi yhdistät niin peräkontista tiivisteet repeilee :P mutta äänen laatu on hyvä - Näin tein itse
Menet asiantuntevaan autohifiä asentavaan liikkeeseen ja sanot että budjetti tonni ... katsotaan siihen hintaan perusvehkeet asennuksen kanssa.
Siihen hintaan saat hyvät eikä tarvi liikaa hästätä itse. - Vauhti
Joo
- Jotain puuttuu jostain?
Kaipaisit reijän päähäsi.
- NO VOI VELJET
Johan tuossa ajassa menee leima umpeen japsirimpulassa ja joutuu ostamaan kunnon eurokiesin eli tyhmät kyselyt jatkuu.
- jörma
megafooni teipillä naaman eteen ja huuvat täysillä jumps jumps jumps....
- Antijumputus
Usko jo viimeinkin, ettei jumputus ja fiksuus kertakaikiaan voi kuulua samaan lauseeseen,
- vain suomalainen
ostaa 500 euron auton ja laittaa 1500 euron stereot siihen :D
- kassakas
Ei vaan ostaa 500 euron auto ja laittaa 4000 euron laitteet....
- Mitä Enemmän Vetää
kassakas kirjoitti:
Ei vaan ostaa 500 euron auto ja laittaa 4000 euron laitteet....
Hanskaan Sitä Huonommin Kuulee.HÄH
- spudromage
ei viddu mage, pistä es tankkii nii heittää bäkkärin töötist :DDDD
- fiksu?????
Uskokaa jo viimeinkin, sekä aloittaja että ylläpito: FIKSUUS JA JUMPUTUS EIVÄT VOI MILLOINKAAN JA MISÄÄN OLOSUHTEISSA VOI KUULUA SAMAAN LAUSEESEEN!!!!!!!!
- minä vaan
miksei voisi kuulua? Kohtuu voimakkuudella tapahtuva jumputus ja siihen soveltuvat laitteet voivat hyvinkin sopia samaan lauseeseen. Toisille jumputus on vain sitä että kortteli raikaa ja toisille taas sitä että musiikki tuntuu kropassa niinkun pitääkin.
- epätoivoinen
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?pli=1&formkey=dFVGUkRVcndMMHVHV2NQaF9PS0h2MXc6MQ#gid=0 olkaa kilttejä ja vastatkaa tähän kyselyyn, kaikki vastaukset anonyymejä ja tuloksia käsitellään lukion terveystiedon kurssilla
- amisten hommaa
eikö nämä ole niitä AMIS viiksi tapauksia jotka JUMPSUTUSTA AUTOSSAAN kuuntelevat ja soittavat. Ei niitä fiksut ihmiset mitään JUMPSUTTAJIA tarvitse.
- penaaa
Kiinnostaako Ground Zero Hydrogen GZHB 30XBT 200€ pintaan ? Maksaa uutena melkein 400€. Jos kiinnostuit ota yhteyttä: [email protected]
- Haehaehae.
Astetta fiksumpi ratkaisu:
http://www.made-in-england.org/new-old-headphones/ - NO KRISTUS
Eiköhän noistakin romuista ruosteet varise vähemmilläkin mölyillä
- Autohifisti
http://www.autoviihde.com/paketit/rakenna-paketti/rakenna-paketti-5.html
Tos ois tollane minkä ostan ehkä itekki ja eikö semmonen 12 tuumane jytäpoksi riittäis? Ja vahvariki tulee Ja hinta mikä paras. osaisko kukaaa sano a 15" jensen 350 vattia erittäin vähän käytetty misäs hintaluokassanämä pyörii??
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185111Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342609
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302408- 1181637
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211620En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101530Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231284- 941158
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351143