Buddhalaisuuden ja Hindulaisuuden eroja:
1. Buddhilla on yksi Jumala, Hinduilla monta.
2. Buddhalaiset ottavat kantaa omaan itseensä ja vastuuseen itsestä ja muista omalla itsellä, hindulaisilla ei ole kantaa yhteisöllisyydellä.
3. Buddhalaiset eivät ole koskaan kuulleetkaan inhimillsyyydestä, empatiasta ja loogisuudesta, hindulaiset taas eivät muuta teekään, kuin ottavat tähän kantaa inhimillisyydellä, empatialla ja loogisuudella, avoimilla kysymyksillä.
4. Hindulaiset vetoavat usein magiaan ja mystiikkaan, siis mielikuvitukseen, Jumalien eli mielikuvitusystävien kautta, Buddhalaiset pyrkivät siihen, että mielikuvitus on jo valmiina meitä kaikkia viihdyttämässä arjessamme.
5. Lyhyesti ilmoitaen erot ovat amorinkaaren ja aivojen, sekä niiden käytön osalla, joista molemmat uskonnot haluavat korostaa merkistystämme yksilöihä ja yksityisyyttämme, elämän kokonaisvaltaisine ratkaisuineen.
"Meillä on kaikilla yksi Jumala, meillä on kaikilla yksi maailma ja meitä yhdistää yhteinen maapallo."
Mikä on buddhalaisuus hindulaisuuteen nähden?
Ihanasti:Sinde-82
4
185
Vastaukset
- Ihmiseksi:Sinde-82
Maapallolla pitää elää, myös muille kuin itselleen, magian ja mystiikan kautta.
Mä haluan näin.... - 123nimimerkk
Ihan jännää olis kuulla että mistä olet tuon listan sisällön löytänyt?
Uskontrotrollit ovat vähän väsyneitä otuksia. - Ox
Joo, kyllä minäkin haluaisin tietää, mistä tuo lista on peräisin. Kuulostaa täydeltä hölynpölyltä.
- 34342323
buddhalaisuudessa ei ole jumalaa, ei yhtäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2199334
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266168- 1045006
- 624896
- 863980
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753530- 583467
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592961Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262946- 432731