Open Office esitys DVD:lle ?

Joku123

Miten saa tommosen ite tehdyn Open Office (melkein sama kuin PowerPoint) esityksen
DVD:lle ? Oon yrittäny siirtää sen/polttaa mutta ei onnistu.. Oon käyttänyt DVD RW levyä.

10

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedä hänestä, mutta jos on sopiva asema, DVD RW-levy ja sen tyhjentää ja alustaa sitten ilman pika-alustus-vaihtoehtoa, niin saattaa siihen saada OpenOffice.orgista tallennettua Vistassa. Minulta ainakin onnistui, vaan kun jotui arpomaan, niin onnistuisiko toiste?

Onneksi et kysynyt, että miten se saadaan automaattisesti käynnistyväksi jne.

• Joku123

Nyt taisin onnistua siirtää sen levylle, ainakin kone näyttää niin.. mutta
      jos sen sais toimimaan vielä DVD soittimessa ?

• Joku123

Kun näyttää: No Disc

• Joku123 kirjoitti:

Kun näyttää: No Disc

No nyt sinä sitten kerrot, että meinasit esittää sen videon tapaan TV:ssä? Juu, edellinen ohje oli siis DVD:lle tallentaminen, niin että OpenOffice.org pystyy sen avaamaan toisessa tietokoneessa tms.

OpenOffice.orgin Impressissä on mahdollisuus viedä Macromedia Flash -muotoon, SWF-tiedostoksi, mutta sekään ei "soi" soittimessa, eikä kyllä muutenkaan dian vaihdot taida kellolla käydä. Että tuskin siitä swf:n muuntaminen videoksikaan mitään auttaisi. Jäljellä on siis tuossa alla "ierikan" ehdottama keino, eli kuvaruudun/ikkunan nauhoitus esityksen käydessä.

• ierikka

Siitä pitäis kuvankaapauksella tehdä videotiedosto joka sitten poltetaan dvd:lle sopivassa formaatissa sitten se toimii.

• Joku123

Joo ajattelin itsekkin tätä ''kuvankaappausvideointi hommaa'' aluksi, mutta
      kun on jotenkin niin huonokuvalaatu tossa CamStudiossa ja Hypercam ei toimi.

Kokeilen ottaa kuvat niistä ja tehdä Windows Movie Makerilla ajastuksen siihen.
      Kiitos neuvoista !

• Joku123

siis kuvat niistä dioista kuvankaapparilla.

• ierikka

Tarkemmin ajatellen jos videoeditori olisi käytössäsi niin sillä se syntyisi käteväsi:
      Diat vain jpg kuvina nostella videoraidalle peräkkäin, näkymisajan voisi laittaa ihan sekunnilleen.
      Teksiraidalle voisi kirjoittaa tavittavia tekstejä ja ääniraidalle vaikka tarvittavat tarinat. Koko homma tallennetaan sopivaan videoformaattiin ja se on valmis.
      Itselläni on AVS videoeditori jolla tuo hyvin syntyisi.

• Jos Impressistä esityksen vie HTML-muotoon, niin ne diat tulevat png-tiedostoiksi, muistaakseni. Diakohtaiset animaatiot yms. kilkkeet tosin hukkuvat, joten riippuu sitten paljon, mitä haluaa.

• Joku123

Joo sain sen nyt näkymään myös DVD-soittimessa !
      (Laiton kuvat windows movie makeriin ja väsäsin..)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      84
      6759
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      32
      3139
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1777
    4. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      845
    5. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      45
      723
    6. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      59
      689
    7. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      27
      647
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      29
      646
    9. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      20
      635
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      25
      605
    Aihe