Open Office esitys DVD:lle ?

Joku123

Miten saa tommosen ite tehdyn Open Office (melkein sama kuin PowerPoint) esityksen
DVD:lle ? Oon yrittäny siirtää sen/polttaa mutta ei onnistu.. Oon käyttänyt DVD RW levyä.

10

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedä hänestä, mutta jos on sopiva asema, DVD RW-levy ja sen tyhjentää ja alustaa sitten ilman pika-alustus-vaihtoehtoa, niin saattaa siihen saada OpenOffice.orgista tallennettua Vistassa. Minulta ainakin onnistui, vaan kun jotui arpomaan, niin onnistuisiko toiste?

      Onneksi et kysynyt, että miten se saadaan automaattisesti käynnistyväksi jne.

    • Joku123

      Nyt taisin onnistua siirtää sen levylle, ainakin kone näyttää niin.. mutta
      jos sen sais toimimaan vielä DVD soittimessa ?

      • Joku123

        Kun näyttää: No Disc


      • Joku123 kirjoitti:

        Kun näyttää: No Disc

        No nyt sinä sitten kerrot, että meinasit esittää sen videon tapaan TV:ssä? Juu, edellinen ohje oli siis DVD:lle tallentaminen, niin että OpenOffice.org pystyy sen avaamaan toisessa tietokoneessa tms.

        OpenOffice.orgin Impressissä on mahdollisuus viedä Macromedia Flash -muotoon, SWF-tiedostoksi, mutta sekään ei "soi" soittimessa, eikä kyllä muutenkaan dian vaihdot taida kellolla käydä. Että tuskin siitä swf:n muuntaminen videoksikaan mitään auttaisi. Jäljellä on siis tuossa alla "ierikan" ehdottama keino, eli kuvaruudun/ikkunan nauhoitus esityksen käydessä.


    • ierikka

      Siitä pitäis kuvankaapauksella tehdä videotiedosto joka sitten poltetaan dvd:lle sopivassa formaatissa sitten se toimii.

    • Joku123

      Joo ajattelin itsekkin tätä ''kuvankaappausvideointi hommaa'' aluksi, mutta
      kun on jotenkin niin huonokuvalaatu tossa CamStudiossa ja Hypercam ei toimi.

      Kokeilen ottaa kuvat niistä ja tehdä Windows Movie Makerilla ajastuksen siihen.
      Kiitos neuvoista !

      • Joku123

        siis kuvat niistä dioista kuvankaapparilla.


    • ierikka

      Tarkemmin ajatellen jos videoeditori olisi käytössäsi niin sillä se syntyisi käteväsi:
      Diat vain jpg kuvina nostella videoraidalle peräkkäin, näkymisajan voisi laittaa ihan sekunnilleen.
      Teksiraidalle voisi kirjoittaa tavittavia tekstejä ja ääniraidalle vaikka tarvittavat tarinat. Koko homma tallennetaan sopivaan videoformaattiin ja se on valmis.
      Itselläni on AVS videoeditori jolla tuo hyvin syntyisi.

      • Jos Impressistä esityksen vie HTML-muotoon, niin ne diat tulevat png-tiedostoiksi, muistaakseni. Diakohtaiset animaatiot yms. kilkkeet tosin hukkuvat, joten riippuu sitten paljon, mitä haluaa.


    • Joku123

      Joo sain sen nyt näkymään myös DVD-soittimessa !
      (Laiton kuvat windows movie makeriin ja väsäsin..)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe