Onko noissa panoksissa jotain eroa vai kuvittelenko kun on kaksi samnpituista (long rifle) panosta, toinen joku ryssänpaukku ja toinen lapualainen. Ryssänkuti mahtuu piippuun mutta lapualainen ei. kyseessä vanhat panokset ja vanha ase mutta kumminkin. Onko jokin valmistusvirhe vai onko noita hylsyjä eri paksuisia? :O Nopeat asiantuntevat vastaukset tervetulleita!!
Ase on sako merkkinen jostain 1960 luvulta :D Täydessä terässä silti!!
.22 panokset
7
175
Vastaukset
- Vanhoissa
lapualaisissa on joissakin isomman tuntuinen luoti. En tiedä mistä johtuu, mutta luulisin luodin pökkäävän rihloihin. Itsellä ollut vähän samoja ongelmia.mutta on se luoti sitten lukolla painettaessa sen verran muokkautunut että lukko menee kiinni.
- Muttakun
ampumisen jälkeen hylsykään ei lähe kun ruuvimeisselillä irki :D
- maalaisjärkinainen
Ota "mauseri" käteen ja mittaa. Eli työntomitalla pystyt jo katsomaan luodin ja hylsyn koon vähintään 1/10 millin tarkkuudella.
Itse veikkaan että kalipeeri on eri ja museoaseisiin ei kannata tunkea luoteja jotka eivät kuulu sinne. - mauserionainamauseri
Mauseri on viuhunu monesti ja eripaksuisia on mutta kaliiperikin on sama.
- On se niinkin
On eroja Lapuan luotien paksuudessa.
Sama jos ostaa 308:iin NATOn ylijäämäpaukkuja niin
Kyllä paukahtaa mutta lukko pitää hakata lekalla auki. - On se niinkin
On eroja Lapuan luotien paksuudessa.
Sama jos ostaa 308:iin NATOn ylijäämäpaukkuja niin
Kyllä paukahtaa mutta lukko pitää hakata lekalla auki. - Lapua on hyvä
Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia Nato ylijäämäpaukkujen kanssa. Mutta tuohon pienoiskiväärinpatruunaan. Soitto Lapualle ja kysy aloittajalta sieltä mitä he sanovat. Hehän sen parhaiten tietävät. Mutta omissa lapuan paukuissa ei Sako pienoiskiväärin kanssa mitään ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.959136- 1753838
- 533329
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2592684- 502261
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?342133- 422065
- 481942
- 191813
- 601798