kumpi parempi ( harkinnassa)

suunnitelmissa

kumpi on parempi ostaa sijoituspentu vai maksaa pennusta 850-950 mitä collieista yleensä pyydetään?

5

289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vklregl.btt

Älytön kysymys? Pitääkö edes miettiä? Missä mielessä, mitä tarkoitat? Rahansäästöstä, jos kysymys, vastaus on ei kumpikaan.

• Collikkafani

Itse ainakin ostan pentuni syystä että sitten kukaan ei pääse määräilemään eikä hallitsemaan koiraani,se on minun ikioma ja luonani aina.
      Mutta toki voihan se joillekin olla ihan hyvä ratkaisu,riippuu tapauksesta,ja jos ei halua tai voi sijoittaa pennunostoon isoa rahasummaa se ei todellakaan tarkoita sitä että olisi jotenkin huonompi ihminen omistamaan koiraa.

• Sopimus..ko?

Sijoituspennun kohdalla kasvattaja maksaa lisäksi kaikki jalostukselliset kulut, kuten lonkka-, ja kyynärkuvaukset ja silmäpeilaukset. Saattaahan olla, että kustantaa vielä muutaman näyttelynkin. Laskematta sitä apua ja ohjeistusta, jota tulet sijoitusnartun kautta saamaan. Toki oletus on, että samat neuvoit ja ohjeet tulet saamaan myös ostaessasi pennun omaksi.

Sijoitussopimusta tehdessä tulee kuitenkin muistaa ne omat velvollisuudet. Sopimuksella on ainakaksi osapuolta. Kannattaa tutustua linkkiin:

http://www.kennelliitto.fi/FI/asiakirjat/ak_sopimukset/etusivu.htm

• en ottaisi

SIJOItuspentua ei niin vain saa, niille erityisesti valitaan kodit tarkkaan.

• Sijoituskoira

Minulla on elämäni ensimmäinen sijoitusnarttu ja kun se tuli tutulta kasvattajalta, niin ei ole mitään ongelmia ollut. Nykyisellään tämä narttu on jo oma ja sen ekasta pentueesta myös tytär kaverina. Minusta oli antoisaa seurata pentujen kehitystä ja kuulen niistä joskus vieläkin. Minulla oli tuolloin tilanne, etten pentua voinut ottaa, joten sain tuon koiran 1 1/2 vuotiaana 2 pentueesta sijoitukseen. Kokemukseni olivat niin hyvät, että voisin ottaa toistekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe