kumpi parempi ( harkinnassa)

suunnitelmissa

kumpi on parempi ostaa sijoituspentu vai maksaa pennusta 850-950 mitä collieista yleensä pyydetään?

5

322

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vklregl.btt

Älytön kysymys? Pitääkö edes miettiä? Missä mielessä, mitä tarkoitat? Rahansäästöstä, jos kysymys, vastaus on ei kumpikaan.

• Collikkafani

Itse ainakin ostan pentuni syystä että sitten kukaan ei pääse määräilemään eikä hallitsemaan koiraani,se on minun ikioma ja luonani aina.
      Mutta toki voihan se joillekin olla ihan hyvä ratkaisu,riippuu tapauksesta,ja jos ei halua tai voi sijoittaa pennunostoon isoa rahasummaa se ei todellakaan tarkoita sitä että olisi jotenkin huonompi ihminen omistamaan koiraa.

• Sopimus..ko?

Sijoituspennun kohdalla kasvattaja maksaa lisäksi kaikki jalostukselliset kulut, kuten lonkka-, ja kyynärkuvaukset ja silmäpeilaukset. Saattaahan olla, että kustantaa vielä muutaman näyttelynkin. Laskematta sitä apua ja ohjeistusta, jota tulet sijoitusnartun kautta saamaan. Toki oletus on, että samat neuvoit ja ohjeet tulet saamaan myös ostaessasi pennun omaksi.

Sijoitussopimusta tehdessä tulee kuitenkin muistaa ne omat velvollisuudet. Sopimuksella on ainakaksi osapuolta. Kannattaa tutustua linkkiin:

http://www.kennelliitto.fi/FI/asiakirjat/ak_sopimukset/etusivu.htm

• en ottaisi

SIJOItuspentua ei niin vain saa, niille erityisesti valitaan kodit tarkkaan.

• Sijoituskoira

Minulla on elämäni ensimmäinen sijoitusnarttu ja kun se tuli tutulta kasvattajalta, niin ei ole mitään ongelmia ollut. Nykyisellään tämä narttu on jo oma ja sen ekasta pentueesta myös tytär kaverina. Minusta oli antoisaa seurata pentujen kehitystä ja kuulen niistä joskus vieläkin. Minulla oli tuolloin tilanne, etten pentua voinut ottaa, joten sain tuon koiran 1 1/2 vuotiaana 2 pentueesta sijoitukseen. Kokemukseni olivat niin hyvät, että voisin ottaa toistekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      192
      5142
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      36
      4533
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      11
      3171
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      263
      3092
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      159
      3012
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2568
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27