kumpi on parempi ostaa sijoituspentu vai maksaa pennusta 850-950 mitä collieista yleensä pyydetään?
kumpi parempi ( harkinnassa)
5
220
Vastaukset
- vklregl.btt
Älytön kysymys? Pitääkö edes miettiä? Missä mielessä, mitä tarkoitat? Rahansäästöstä, jos kysymys, vastaus on ei kumpikaan.
- Collikkafani
Itse ainakin ostan pentuni syystä että sitten kukaan ei pääse määräilemään eikä hallitsemaan koiraani,se on minun ikioma ja luonani aina.
Mutta toki voihan se joillekin olla ihan hyvä ratkaisu,riippuu tapauksesta,ja jos ei halua tai voi sijoittaa pennunostoon isoa rahasummaa se ei todellakaan tarkoita sitä että olisi jotenkin huonompi ihminen omistamaan koiraa. - Sopimus..ko?
Sijoituspennun kohdalla kasvattaja maksaa lisäksi kaikki jalostukselliset kulut, kuten lonkka-, ja kyynärkuvaukset ja silmäpeilaukset. Saattaahan olla, että kustantaa vielä muutaman näyttelynkin. Laskematta sitä apua ja ohjeistusta, jota tulet sijoitusnartun kautta saamaan. Toki oletus on, että samat neuvoit ja ohjeet tulet saamaan myös ostaessasi pennun omaksi.
Sijoitussopimusta tehdessä tulee kuitenkin muistaa ne omat velvollisuudet. Sopimuksella on ainakaksi osapuolta. Kannattaa tutustua linkkiin:
http://www.kennelliitto.fi/FI/asiakirjat/ak_sopimukset/etusivu.htm - en ottaisi
SIJOItuspentua ei niin vain saa, niille erityisesti valitaan kodit tarkkaan.
- Sijoituskoira
Minulla on elämäni ensimmäinen sijoitusnarttu ja kun se tuli tutulta kasvattajalta, niin ei ole mitään ongelmia ollut. Nykyisellään tämä narttu on jo oma ja sen ekasta pentueesta myös tytär kaverina. Minusta oli antoisaa seurata pentujen kehitystä ja kuulen niistä joskus vieläkin. Minulla oli tuolloin tilanne, etten pentua voinut ottaa, joten sain tuon koiran 1 1/2 vuotiaana 2 pentueesta sijoitukseen. Kokemukseni olivat niin hyvät, että voisin ottaa toistekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312