kovalevyjen hinnat

vesa25v

Kävimpä tässä paikallisessa atk liikkeessä katselemassa kovalevyjen hintoja ja meinasi hattu nousta ilmaan kun katsoin, että hinnathan oli varmaan kaksinkertaistunut vuoden aikana. Näköjään nettiliikkeissä on sama juttu. 1 Teran asemasta pitäisi maksaa pitkälti yli 100 euroa, vaikka muistaisin, että viime vuonna ne taisi maksaa jotain 70e. Mistähän mahtaa moinen johtua?

17

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaakkois-Aasian poikkeuksellisten kovien monsuunien aiheuttamat suurtulvat pääasiassa. Kuulemma erityisesti japanilaisen Nidecin kiintolevyjen moottoreita valmistavaa Thaimaan tehdasta uitettiin oikein huolella. Nidecin on sanottu toimittaneen n. 80 % kaikista kiintolevyjen moottoreista, joten sehän oli sitten siinä...

    • dasdfafga

      Kuten edellä mainittiin, Thaimaassa valmistetaan ~75% maailman kiintolevyistä, tosin tehtaat pääsi jo aloittamaan tuotannon parisen viikkoa sitten. Saattaa mennä kuitenkin jokunen kuukausi ennenkuin hintojen laskua on odotettavissa.

      • Bisnes-idea-

        Nokian tai jonkun eurooppalaisen firman pitäis aloittaa kovalevyjen valmistus.
        Täällä kun alkaa jo oleman tapeeksi "thai" työvimaa. (Joka kulman takana on thai-ravintoloita ja hieromoita)..


      • joku joo
        Bisnes-idea- kirjoitti:

        Nokian tai jonkun eurooppalaisen firman pitäis aloittaa kovalevyjen valmistus.
        Täällä kun alkaa jo oleman tapeeksi "thai" työvimaa. (Joka kulman takana on thai-ravintoloita ja hieromoita)..

        Jonkun eurooppalaisen juu, mutta ei ainakaan Nokian. Ensinnäkin Nokia tuskin itse tekee rautaa ollenkaan ja sen mitä se tekis, se tekis siitä nykydiilillä "M$-only" matskua, siis koodaisi firmikseen sellasen ansan että levyt toimis vain windowsissa (tiedämme miten kieroja Redmondissa ollaan, ARM-tabletitkin tullaan tekemään Windows-only laitteiksi ja muita käyttiksiä niihin turhaa yrittää kun firmis estää sen). Ei kiitos.


      • 1+3
        Bisnes-idea- kirjoitti:

        Nokian tai jonkun eurooppalaisen firman pitäis aloittaa kovalevyjen valmistus.
        Täällä kun alkaa jo oleman tapeeksi "thai" työvimaa. (Joka kulman takana on thai-ravintoloita ja hieromoita)..

        Suomessa on viimelaman jäljiltä vaikka mitä firmaa saattas olla mahdollista
        tehdä levyjäkin, tosin SSD-tekee tuloaan kohta vauhdilla.

        Onko Suomessa edes muuta mahdollisuutta kuin VTT:n labra, missä voi jotain yrittää?


      • kovalevyn käyttäjä

        Ei helekutti, nuokin hinnat ovat nousseet. Kai sielläkin vedotaan Thaimaan tulviin. :D


      • 11

        Pööö itelles :)


    • henriks ijas

      50e makso nettikaupassa joku kiintolevy kannettavaan

      • 11+8

        Vois olla halvinta tilata saksasta, huhujen mukaan tekevät levyjä itsekin...


    • 11+2

      Mulla on kaksi Western Digital Caviar Green 2TB SATAIII 64MB - 3.5" kiintolevy täysin käyttämättömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Ovat toistaiseksi olleet joutilaita. Paljonkohan esimerkiksi huutonetissä voisi saada?

      Ostin sopivaan aikaan ne ennen hintojen nousua varalevyiksi.

      • 11+12

        Ei niillä maseratia osteta, myyntihintana 15
        0 ekua. mut niinku puhe, hinnat on katossa.
        Kantsiii oottaa ny.


    • hintavertailua

      Tällä hetkellä Amazon.co.uk myy

      Western Digital 2TB SATA 6Gbps Power Saving Internal Hard Drive OEM - Caviar Green

      hintaan £97.99. Ei mene postimaksua. Eurohinnaksi tulee luottokortilla maksettaessa aika tarkkaan 120 euroa.

      Ennen Thaimaan tulvia oli hinta hivenen yli 70 euroa kotiin toimitettuna.

    • ssd-sataII

      Voi olla että tehtaat alkaa pikkuhiljaa siirtymään ssd levyjen valmistukseen.
      ja niiden hinnat rupeaa tippumaan. jo nyt saa verkkokaupasta 64 gigasen kingstonin
      n. 85 eurolla.

      • Vatalihootsitday

        Whats-it-say? Siis SSD-levy 64 Gigaa hintaan 85 euroa?


      • ssd-sata2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      959
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      686
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      671
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      608
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      40
      513
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe