Kävimpä tässä paikallisessa atk liikkeessä katselemassa kovalevyjen hintoja ja meinasi hattu nousta ilmaan kun katsoin, että hinnathan oli varmaan kaksinkertaistunut vuoden aikana. Näköjään nettiliikkeissä on sama juttu. 1 Teran asemasta pitäisi maksaa pitkälti yli 100 euroa, vaikka muistaisin, että viime vuonna ne taisi maksaa jotain 70e. Mistähän mahtaa moinen johtua?
kovalevyjen hinnat
17
721
Vastaukset
Kaakkois-Aasian poikkeuksellisten kovien monsuunien aiheuttamat suurtulvat pääasiassa. Kuulemma erityisesti japanilaisen Nidecin kiintolevyjen moottoreita valmistavaa Thaimaan tehdasta uitettiin oikein huolella. Nidecin on sanottu toimittaneen n. 80 % kaikista kiintolevyjen moottoreista, joten sehän oli sitten siinä...
- dasdfafga
Kuten edellä mainittiin, Thaimaassa valmistetaan ~75% maailman kiintolevyistä, tosin tehtaat pääsi jo aloittamaan tuotannon parisen viikkoa sitten. Saattaa mennä kuitenkin jokunen kuukausi ennenkuin hintojen laskua on odotettavissa.
- Bisnes-idea-
Nokian tai jonkun eurooppalaisen firman pitäis aloittaa kovalevyjen valmistus.
Täällä kun alkaa jo oleman tapeeksi "thai" työvimaa. (Joka kulman takana on thai-ravintoloita ja hieromoita).. - joku joo
Bisnes-idea- kirjoitti:
Nokian tai jonkun eurooppalaisen firman pitäis aloittaa kovalevyjen valmistus.
Täällä kun alkaa jo oleman tapeeksi "thai" työvimaa. (Joka kulman takana on thai-ravintoloita ja hieromoita)..Jonkun eurooppalaisen juu, mutta ei ainakaan Nokian. Ensinnäkin Nokia tuskin itse tekee rautaa ollenkaan ja sen mitä se tekis, se tekis siitä nykydiilillä "M$-only" matskua, siis koodaisi firmikseen sellasen ansan että levyt toimis vain windowsissa (tiedämme miten kieroja Redmondissa ollaan, ARM-tabletitkin tullaan tekemään Windows-only laitteiksi ja muita käyttiksiä niihin turhaa yrittää kun firmis estää sen). Ei kiitos.
- 1+3
Bisnes-idea- kirjoitti:
Nokian tai jonkun eurooppalaisen firman pitäis aloittaa kovalevyjen valmistus.
Täällä kun alkaa jo oleman tapeeksi "thai" työvimaa. (Joka kulman takana on thai-ravintoloita ja hieromoita)..Suomessa on viimelaman jäljiltä vaikka mitä firmaa saattas olla mahdollista
tehdä levyjäkin, tosin SSD-tekee tuloaan kohta vauhdilla.
Onko Suomessa edes muuta mahdollisuutta kuin VTT:n labra, missä voi jotain yrittää?
- kovalevyasentaja
heh
http://www.puukeskus.fi/tuotteet/rakennuslevyt/rakennuslevyt- kovalevyn käyttäjä
Ei helekutti, nuokin hinnat ovat nousseet. Kai sielläkin vedotaan Thaimaan tulviin. :D
- 11
Pööö itelles :)
- henriks ijas
50e makso nettikaupassa joku kiintolevy kannettavaan
- 11+8
Vois olla halvinta tilata saksasta, huhujen mukaan tekevät levyjä itsekin...
- 11+2
Mulla on kaksi Western Digital Caviar Green 2TB SATAIII 64MB - 3.5" kiintolevy täysin käyttämättömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Ovat toistaiseksi olleet joutilaita. Paljonkohan esimerkiksi huutonetissä voisi saada?
Ostin sopivaan aikaan ne ennen hintojen nousua varalevyiksi.- 11+12
Ei niillä maseratia osteta, myyntihintana 15
0 ekua. mut niinku puhe, hinnat on katossa.
Kantsiii oottaa ny.
- hintavertailua
Tällä hetkellä Amazon.co.uk myy
Western Digital 2TB SATA 6Gbps Power Saving Internal Hard Drive OEM - Caviar Green
hintaan £97.99. Ei mene postimaksua. Eurohinnaksi tulee luottokortilla maksettaessa aika tarkkaan 120 euroa.
Ennen Thaimaan tulvia oli hinta hivenen yli 70 euroa kotiin toimitettuna. - ssd-sataII
Voi olla että tehtaat alkaa pikkuhiljaa siirtymään ssd levyjen valmistukseen.
ja niiden hinnat rupeaa tippumaan. jo nyt saa verkkokaupasta 64 gigasen kingstonin
n. 85 eurolla.- Vatalihootsitday
Whats-it-say? Siis SSD-levy 64 Gigaa hintaan 85 euroa?
- ssd-sata2
Vatalihootsitday kirjoitti:
Whats-it-say? Siis SSD-levy 64 Gigaa hintaan 85 euroa?
no joo 87,90 egee,......... euro sinne tai tänne.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/33822/cvhrt/Kingston-SSDNow-V100-Series-SV100S2D-64G-64-GB-SSD-2-5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76959
- 119724
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81705Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm54686- 42671
- 90608
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 40513
- 41498
- 72473