KOSKENKORVA Riossa

Pitkä Lauri

Kävin kyseisessä suomalaisomisteisessa ravintolassa n. 1990. Vartia niminen kaveri piti muistaakseni. Hyvä, leppoisa paikka. Onko kenelläkään koordinaatteja? Puhelin numero? Sähköpostiosoite? Nettisivut? Missä, sama osoite? Käyn Riossa karnevaalien päälle.

17

1953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäntän mies

Minä puolestani kävin Vartian Koskenkorva ravintolassa vuonna 2009 Penedossa. Penedohan on se suomalaisten perustama siirtokunta vuonna -27. Martti Vartia oli siellä itse töissä tiskin takana ja minulle ainakin jäi sellainen muistikuva, että hänellä ei ole enään muita ravintoloita.
      Poikkea siellä. Ei muuta kuin linja-autoasemalle ja sieltä etsimään Penedoon menevä linja. Tarkistin lipun hinnan, niin silloin se oli 23,84 realia. Oliskohan matka ottanut jonkun pari tuntia.

• Mäntän mies

Löysin vielä lisää tietoa. Bussit lähtevät Novo Rio linja-autoasemalta ja firman nimi on Cidade do Aco, mikä liikennöi Penedoon. Eli etsi asemalta juuri tämän nimisen firman luukku. Matkaa on 170 km Sao Paulon suuntaan, joten ei se kaksi tuntia ihan riitä siihen. Aika hiljaiselta kyläkunnalta se vaikutti.

• Pitkä Lauri
        Mäntän mies kirjoitti:

Löysin vielä lisää tietoa. Bussit lähtevät Novo Rio linja-autoasemalta ja firman nimi on Cidade do Aco, mikä liikennöi Penedoon. Eli etsi asemalta juuri tämän nimisen firman luukku. Matkaa on 170 km Sao Paulon suuntaan, joten ei se kaksi tuntia ihan riitä siihen. Aika hiljaiselta kyläkunnalta se vaikutti.

Kiitos kovasti. Joku nettitieto sanoi että ravintoloita ilisi ollut jopa 3. Kävin aikanani siinä Rion lähellä. Täytyy käydä. Onkohan jollain osoite tai netti-puhelin tieto?

• Pitkä Lauri
        Pitkä Lauri kirjoitti:

Kiitos kovasti. Joku nettitieto sanoi että ravintoloita ilisi ollut jopa 3. Kävin aikanani siinä Rion lähellä. Täytyy käydä. Onkohan jollain osoite tai netti-puhelin tieto?

Entä edullinen viikko-hotelli Riossa?

• Mäntän mies

Joo kyllä ravintoloita on ollut aiemmin useampia. Vartia kertoi kyllästyneensä epärehellisiin ravintolatyöntekijöihin, myivät viinaa kassan ohi ja söivät fileet pakkasesta.

• 356uyrt

Kyllä isäntä on itse syönyt(=JUONUT) fileensä. Sorry. Jätän nykypaikan väliin.

• Mies Riosta
        356uyrt kirjoitti:

Kyllä isäntä on itse syönyt(=JUONUT) fileensä. Sorry. Jätän nykypaikan väliin.

Tiukka väite.

Martti on ihan asia mies, joten turha sitä on huudella kun asioista ei mitään tiedä.

Koskenkorva tosiaan vaikuttaa enää vain Penedossa, joten sinne on mentävä. Penedeoon jos menee niin siellä on myös Pousada Chez Suomi, jossa Dona Maija pitää hyvää huolta suomalaisilta. On sauna, uima-allas ja hyvä aamiainen. Maija puhuu suomea joten menijöillä ei ole kieliongelmiakaan. Pousada ei ole aivan "keskustassa" mutta ei kulku Penedossa ongelma ole sillä takseja on.
        Chez Suomen puhelinnumero on 552433511229

• 356uyrt

Varmaankin raittius tuhosi ravintolat?(omistajan).

• huhuuuhhuuu

Kaiken takana on nainen. Kun Maija oli rouvana kaikki pelasi...

• Serious,?
        huhuuuhhuuu kirjoitti:

Kaiken takana on nainen. Kun Maija oli rouvana kaikki pelasi...

Surullinen tarina, Ei mitään uutta.

• Kalle K.

Hei juuri viime viikolla olin. Koskenkorvassa. Martin ravintolassa syömässä..mulla tässä kortti puh.24 3351-2532. Sano Kallelta terveisiä olin. Kikon (bandiiitin) kanssa ja meillä oli hyvin hauska iltapäivä....

• Raaka Watson

Jacarepaguan Koskenkorvaa ei enää sitten ole. Vain Penedon Koskenkorva.

• Kaikkeakans

Kurkusta Martin laatu meni. Tarkista lasku kahdesti... Kossu kyllä pullotettu muulla aineella.

• Kosssua

Martti on ulkoruokinnassa. Vaimo 2-3 pisti pihalle. Soosit kai maistui liikaa?

• Anonyymi
        Kosssua kirjoitti:

Martti on ulkoruokinnassa. Vaimo 2-3 pisti pihalle. Soosit kai maistui liikaa?

Martti oli Holman ohjelmassa.... soosissa ja vahvisti ravintolan kaatumisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Martti ole ainoa kapakoitsija joka on hukkunut omiin sooseisiinsa. Sääli. Suomalainen rouva piti äijää pystyssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina sama juttu. Akka piti kuppilaa pytyssä- äijällä täysi työ pitää itseään pystyssä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      3065
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1746
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      83
      1596
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1452
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1344
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1273
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      82
      1217
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      98
      1207
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      83
      1192
    Aihe