Teholastu 2.0 D4D -11 Avensikseen..

Ave 2.0 D4D -11

Tilasin itselleni RaceChip lastun ja odoittelen sen saapumista.
Otin sen kesymmän version.
Ei pahan hintainen ja postikuluitta pitäis tulla.
Käy hiukkas-suodattimen kanssa.

http://www.racechip.de/chiptuning/Toyota-50-h.html

Tuossa toisella 24 palstalla oli kovin myönteisiä kokemuksia kyseisestä palkasta, mutta mieluusti kuulisin onko teillä kokemuksia ja millaisia?
Tippuiko kulutus ja tuntuuko moottori pirteämmältä?
Mita teholastuja yleensä olette käyttäneet?
Johto johon kyseinen palikka asennetaan lienee helppo löytää, mutta jos jollain valmiita kokemuksia asiasta, niin mieluusti kuulisin. Kiitos.
Mukana kai pitäis tulla asennusohjeet yms. ja youtubellakin lienee joitain videoita.
Mukavia Jouluja Toyota kuskit! :)

29

9711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinkki on ihanaa

      Onnea! Teho nousee todella tuntuvasti ja samalla kulutus putoaa pari litraa satasella. Pääset kunnon autolla nyt kyykyttelemään audi- ja skodapuppeleita, kyllä niillä menee herneet nenään.

      • buahhahhahha

        Audi 3.0 Tdi optimointi. 285 hv ja 620 Nm. Ainahan voit tulla kokeilemaan.


      • ex-audisti
        buahhahhahha kirjoitti:

        Audi 3.0 Tdi optimointi. 285 hv ja 620 Nm. Ainahan voit tulla kokeilemaan.

        juu,mulla oli audi samalla softalla,voin sanoa että ei kauhee moni perhe auto suomessa pysy kintereillä.0-100 kellotti 5.3-5.4s loppunopeudesta ei ole tietoa mutta 267 tuli ajettua ja vielä olis mennyt.Kulutus ol matka ajossa 5l luokkaa ja vaikka polki niin keskikulutus jäi 6.7/sadalla.. Nyt on 116hp rav4,voisinko sanoa että ei ole enään kiire mihinkään tällä pelillä. Erilaisia pelejä..


    • Ave 2.0 D4D -11

      Jospa tehokin nousisi ja eihän se pikku kulutuksenkaan tippuminen pahaa tekisi.
      Käytännön suorituskyky kyllä muutoinkin ihan mukava jo näillä perustehoillakin ja kulutuskaan ei paha.
      Moottori tuntuu näin vajaat 20 tkm ajettuna virkistyneen uudesta ihan jonkun verran.
      Pidetään kuitenkin ne herneet keväistä itämistä varten ja annetaan niiden skoda- ja audihemmojen ajella rauhassa.. ;))
      Jos tosiaan joillain todellisia kokemuksia tästä teholastusta, niin mieluusti kuulisin.

      • PatuCarmenElectra

        Pumppari 2 l. sokodassa saman pajan tehopurkki. Kulutus nousee siinä 0,5 l/100km, sillä teho ei synny tyhjästä. Vähän savuuttelee (koska purkki ei nosta ahtopainetta, vaikka syöttöä lisätään reilusti), mutta voimaa tulee mukavasti lisää. Sokodassa ei ole dpf-hiukkaspönttöä (luojan kiitos!) Hintansa väärti, sillä tehosoftaus -vaihtoehto maksaa 3 x raceshipin hinnan. Kieltämättä hiukan kantikasta käytöstä tuli autoon, joillakin sää (=lämpötila / kosteus kombinaatioilla), mutta ei häiritsevästi. Kyllähän anjovismies pilaa dpf-pöntön tuolla purkilla se on saletti. Sanotaan, että vähintään 50tkm aikaistuu pöntön vaihto raceshippauksella, tai sitten voimaa ei tule kuin nimeksi lisää...


      • Lastua vailla

        Ave 2.0 D4D -11, onko RaceChip -lastu saapunut ja ootko ehtinyt kokeilla? Kattelen samaa lastua, kun ei niin pahan hintainen ole.


      • Ave 2.0 D4D -11
        Lastua vailla kirjoitti:

        Ave 2.0 D4D -11, onko RaceChip -lastu saapunut ja ootko ehtinyt kokeilla? Kattelen samaa lastua, kun ei niin pahan hintainen ole.

        Tere "Lastua vailla".
        Kyllä se palikka saapui kotosalle. Tuli ihmeen nopsaan, tais olla neljässä päivässä lähipostissa ja ainakin yksi pyhä välissä.
        Helppo juttu heittää paikalleen ja tarvittaessa ottaa pois.
        Itse en uskaltanut jättää sitä palikkaa moottorin suojakannen alle jemmaan, vaikka olisi nätisti sinne mennytkin. Laitoin jäähdytinnesteen paisuntasäiiön viekkuun.
        Epäilytti kestääkö palikka moottorin päällä tärinän ja suuret lämpötilan vaihtelut.
        Tässä halvemmassa palikassakin sisällä säätö jutut kun aukaisee sen palikan liittimen puoleisesta päästä. En arvannut mennä ruuvailemaan palikkaan lisä extroja, kun mietityttää nää DPF suodattimet, jos vaikka eivät tykkä lisä ruuvauksista.

        Pätkäajon keskikulutus ollut nyt hieman päälle 6 ltr/100 km. ja matkaa ajellessa talvinopeuksin lämpimällä moottorilla pääsee hyvin alle 5 ltr/100 km, jopa kevyehköllä kaasulla ilman ohituksia 4.5 ltr/ 100km keskikulutukseen.
        Olen käyttänyt tähän 6 ltr keskikulutukseen Eberiä ihan jonkun verran. Lisännee hieman kulutusta.
        Alaväännossä hieman lisää ponnekkuutta ja ohitukset hoituu karvan verran rivakammin, mutta muutos ei mikään mullistava kylläkään.
        Kiihtyvyyttäkin vaikeahko arvioida, kun tassut raapii 4 ja 5 vaihteilla helposti tyhjää talvikelissä, mutta ei se ainakaan huonontunut ole.
        Hieman on henkilökohtaisesti sellainen fiilis, et olikohan toi nyt kannattava ostos.
        Pitää nyt keräillä kilometrejä ja kattoo joutuuko palikka verkon painos vai lyökö itsensä läpi :)
        Nyt viimeisellä 300 km reissulla noin 15 asteen pakkasessa ( perillä 20´C ) kahdestaan ajellessa tuli keskikulutukseksi 5.2 L/100 km.
        Vakionopeussäädin oli asetettu noin 100km/h lukemaan.
        Reissu sisältää yhden kylmäkäynnistyksen perillä, joka tietenkin lisää kulutusta.
        Hiukkasten polton aikaan DPF-suodattimesta kulutus näyttää nousevan 10 - 15 kilometrin ajaksi noin litralla / 100km.
        Poltto tapahtunee muutaman sadan kilometrin välein, jos olen oikein ymmärtänyt.
        Käsittääkseni kerran poltteli hiukkaset em. reissulla.
        Ei ole ainakaan kallis sijoitus tää palikka.. kokeile ja heitä tänne kommenttia.
        Palataan astialle!


      • Lastua vailla
        Ave 2.0 D4D -11 kirjoitti:

        Tere "Lastua vailla".
        Kyllä se palikka saapui kotosalle. Tuli ihmeen nopsaan, tais olla neljässä päivässä lähipostissa ja ainakin yksi pyhä välissä.
        Helppo juttu heittää paikalleen ja tarvittaessa ottaa pois.
        Itse en uskaltanut jättää sitä palikkaa moottorin suojakannen alle jemmaan, vaikka olisi nätisti sinne mennytkin. Laitoin jäähdytinnesteen paisuntasäiiön viekkuun.
        Epäilytti kestääkö palikka moottorin päällä tärinän ja suuret lämpötilan vaihtelut.
        Tässä halvemmassa palikassakin sisällä säätö jutut kun aukaisee sen palikan liittimen puoleisesta päästä. En arvannut mennä ruuvailemaan palikkaan lisä extroja, kun mietityttää nää DPF suodattimet, jos vaikka eivät tykkä lisä ruuvauksista.

        Pätkäajon keskikulutus ollut nyt hieman päälle 6 ltr/100 km. ja matkaa ajellessa talvinopeuksin lämpimällä moottorilla pääsee hyvin alle 5 ltr/100 km, jopa kevyehköllä kaasulla ilman ohituksia 4.5 ltr/ 100km keskikulutukseen.
        Olen käyttänyt tähän 6 ltr keskikulutukseen Eberiä ihan jonkun verran. Lisännee hieman kulutusta.
        Alaväännossä hieman lisää ponnekkuutta ja ohitukset hoituu karvan verran rivakammin, mutta muutos ei mikään mullistava kylläkään.
        Kiihtyvyyttäkin vaikeahko arvioida, kun tassut raapii 4 ja 5 vaihteilla helposti tyhjää talvikelissä, mutta ei se ainakaan huonontunut ole.
        Hieman on henkilökohtaisesti sellainen fiilis, et olikohan toi nyt kannattava ostos.
        Pitää nyt keräillä kilometrejä ja kattoo joutuuko palikka verkon painos vai lyökö itsensä läpi :)
        Nyt viimeisellä 300 km reissulla noin 15 asteen pakkasessa ( perillä 20´C ) kahdestaan ajellessa tuli keskikulutukseksi 5.2 L/100 km.
        Vakionopeussäädin oli asetettu noin 100km/h lukemaan.
        Reissu sisältää yhden kylmäkäynnistyksen perillä, joka tietenkin lisää kulutusta.
        Hiukkasten polton aikaan DPF-suodattimesta kulutus näyttää nousevan 10 - 15 kilometrin ajaksi noin litralla / 100km.
        Poltto tapahtunee muutaman sadan kilometrin välein, jos olen oikein ymmärtänyt.
        Käsittääkseni kerran poltteli hiukkaset em. reissulla.
        Ei ole ainakaan kallis sijoitus tää palikka.. kokeile ja heitä tänne kommenttia.
        Palataan astialle!

        Moi,

        ja kiitti kattavasta vastauksesta. Pitänee vielä miettiä, että minkä lastun sitä mahdollisesti hommais. Mitään suuria tehoja en kuitenkaan odota 2003 vuosimalliselta koneelta, jossa on mittarissa yli 360tkm. Kulutus on maantiellä (TRE-SJK -15'C) noin 4,7l/100km ja kaupungissa vajaa 6l/100km, jota pidän jo itsessään kyllin alhaisena. Ei tietty haittaa vaikka tuosta putoisikin. Pidemmille matkoille olen jotain muutaman huntin vakionopeudensäädintä etsiskellyt ja olen ymmärtänyt, että sen käyttö pudottaisi polttoainekulutusta. Oletko itse huomannut millaista muutoksia kulutuksessa säädintä käyttäessä ilman lastua ja lastun kera?

        Tällainen olisi toinen vaihtoehto. Voikohan vaan hyvää saada halvalla...
        http://www.donatorstore.eu/shop/avensis-verso-20-116-hp-p-5439.html

        Lastuja vertaillessa on kyllä laidasta laitaan myyntipuheita ja kokemuksia. Toisen lupaavat yli 30hv lisää tehoa ja jopa 35%:n polttoainesäästöä Avensiksen 116 hv:n koneeseen, kun toiset taas 10hv ja 5-10%. Sijoittaakin saa vaikka yli tonnin.

        Millaisia haittoja tällaisen teholastun käytöstä voi olla autolle? Joka paikassa kirjoitellaan tehonlisäyksestä ja polttoainesäästöstä.


      • Ave 2.0 D4D -11
        Lastua vailla kirjoitti:

        Moi,

        ja kiitti kattavasta vastauksesta. Pitänee vielä miettiä, että minkä lastun sitä mahdollisesti hommais. Mitään suuria tehoja en kuitenkaan odota 2003 vuosimalliselta koneelta, jossa on mittarissa yli 360tkm. Kulutus on maantiellä (TRE-SJK -15'C) noin 4,7l/100km ja kaupungissa vajaa 6l/100km, jota pidän jo itsessään kyllin alhaisena. Ei tietty haittaa vaikka tuosta putoisikin. Pidemmille matkoille olen jotain muutaman huntin vakionopeudensäädintä etsiskellyt ja olen ymmärtänyt, että sen käyttö pudottaisi polttoainekulutusta. Oletko itse huomannut millaista muutoksia kulutuksessa säädintä käyttäessä ilman lastua ja lastun kera?

        Tällainen olisi toinen vaihtoehto. Voikohan vaan hyvää saada halvalla...
        http://www.donatorstore.eu/shop/avensis-verso-20-116-hp-p-5439.html

        Lastuja vertaillessa on kyllä laidasta laitaan myyntipuheita ja kokemuksia. Toisen lupaavat yli 30hv lisää tehoa ja jopa 35%:n polttoainesäästöä Avensiksen 116 hv:n koneeseen, kun toiset taas 10hv ja 5-10%. Sijoittaakin saa vaikka yli tonnin.

        Millaisia haittoja tällaisen teholastun käytöstä voi olla autolle? Joka paikassa kirjoitellaan tehonlisäyksestä ja polttoainesäästöstä.

        Jos minä valitsisin näistä kahdesta, niin ottaisin tämän racechip lastun jonka jo tilasin ja laitoin. Tulee tosiaan postikuluitta nopeesti ja varmasti perille.
        Voisin kuvitella et ois parempi softa, kuin tässä halvemmassa.. tosin enhän voi varma olla. Tuon halvemman hinnan päälle ( linkki jonka laitoit ) tullenee vielä postikulut?
        En usko että tästä lastusta on haittaa autolle tai moottorille.
        Tehot ei kuitenkaan nouse hirveän paljon ja kulutus tippunee jonkun verran.
        Kävin juuri tankkaamassa Avensikseni ja laskin kulutukseksi tasan 5 L/100 km.
        Sisältää kylmäkäynnistyksiä ja enemmälti matka-ajoa noin 10-15'C pakkasessa.
        Tuhannen euron sijoituksia en itse kuitenkaan lähtisi tekemään.
        Mäkisessä maastossa vakkari lisää kulutusta, kun aina vastamäkeen runttaa tietenkin reilummin kaasua, ettei vauhti hiljene.
        Taitavalla kaasujalalla ainakin itse olen päässyt pienimpiin kulutuksiin, mutta nykyään kyllä arvostan niin paljon vaivattomuutta, että annan mennä vakkarilla aina kun olosuhteet sen sallii.
        Kokeile Racechippiä jos haluat. Toimiva ja saksalaiseksi sanottu säädettävä lastu.
        Ei siinä ainakaan menetä paljoa.


      • ruuviahdin
        Ave 2.0 D4D -11 kirjoitti:

        Jos minä valitsisin näistä kahdesta, niin ottaisin tämän racechip lastun jonka jo tilasin ja laitoin. Tulee tosiaan postikuluitta nopeesti ja varmasti perille.
        Voisin kuvitella et ois parempi softa, kuin tässä halvemmassa.. tosin enhän voi varma olla. Tuon halvemman hinnan päälle ( linkki jonka laitoit ) tullenee vielä postikulut?
        En usko että tästä lastusta on haittaa autolle tai moottorille.
        Tehot ei kuitenkaan nouse hirveän paljon ja kulutus tippunee jonkun verran.
        Kävin juuri tankkaamassa Avensikseni ja laskin kulutukseksi tasan 5 L/100 km.
        Sisältää kylmäkäynnistyksiä ja enemmälti matka-ajoa noin 10-15'C pakkasessa.
        Tuhannen euron sijoituksia en itse kuitenkaan lähtisi tekemään.
        Mäkisessä maastossa vakkari lisää kulutusta, kun aina vastamäkeen runttaa tietenkin reilummin kaasua, ettei vauhti hiljene.
        Taitavalla kaasujalalla ainakin itse olen päässyt pienimpiin kulutuksiin, mutta nykyään kyllä arvostan niin paljon vaivattomuutta, että annan mennä vakkarilla aina kun olosuhteet sen sallii.
        Kokeile Racechippiä jos haluat. Toimiva ja saksalaiseksi sanottu säädettävä lastu.
        Ei siinä ainakaan menetä paljoa.

        Minä luottaisin myös KCR.n poxiin.
        No se lienee kallein.

        Hiukkasuodatin pitäis poistaa jos tahtoo lisää tehoja, se aiheuttaa ahdistavaa vastapainetta.


    • ei ymmärrä

      Miksi pitää hankkia Tojo, jos haluaa autolta tehoa ja ajo-ominaisuuksia.

      • No, ihan

        sen takia että sinäkin tunnut viihtyvän täällä Toyota-sivulla. Onpas Toyota kiinnostava merkki. Heh....


    • takkari

      poikasten juttuja...

    • 3,0 4 door

      Höh, hommasin itse 3,0 4D on tämäkin, mutta eri merkkinen, tässä on tehot jo
      tehtaan jäljiltä, mitä niihin purkkeja ja palikoita jälkeenpäin laittamaan, takuutkin menee.

    • doorikselle

      kiva ja kun vielä menet sinne "oman merkin" palstalle niin pidot sen kuin paranee

    • johan pomppas

      Joku on tainnut kehitellä luonnonlakeja uudeksi. Vanha uskomus oli se, ettei teho tule tyhjästä, eli voimaa käytettäessä soppaakin kuluu rivakasti. Toinen totuus oli se, että tehon kasvaessa käyttöikä lyhenee. Formulaluokassa taitaa 1000 km olla aika normaalia.

      • Lastua vailla

        Mitään uutta ei olla keksitty ja vanha uskomus pitää paikkansa. Kyse ei ole polttoaineen määrästä, vaan siitä kuinka tehokkaasti se hyödynnetään. Suuttimien ja turbon ohjelmia optimoimalla saadaan samasta polttoainemäärästä (tai jopa pienemmästä) suurempi hyötysuhde aikaiseksi.


      • älyä vailla
        Lastua vailla kirjoitti:

        Mitään uutta ei olla keksitty ja vanha uskomus pitää paikkansa. Kyse ei ole polttoaineen määrästä, vaan siitä kuinka tehokkaasti se hyödynnetään. Suuttimien ja turbon ohjelmia optimoimalla saadaan samasta polttoainemäärästä (tai jopa pienemmästä) suurempi hyötysuhde aikaiseksi.

        Hei. Luulet siis, että joltain nyrkkipajalta onnistuun auton moottorin optimointi tosta noin vaan, käden käänteessä, paremmin kuin auton valmistajalta?

        Hahhah. Ja sit on hyötysuhteet tapissa, kun rööristä puskee "voimasavua". Mikä auttamatta kertoo, ettei moottori toimi reilulla ilmaylimäärällä, kuten dieselin pitäisi, vaan pakoputkesta puskee nokea/hiilivetyjä = palamatonta polttoainetta ulos. Aika mahtavasti hyötysuhde kasvaa, kun kulutus pienenee, vaikka samalla ruutataan polttoainetta harakoille!

        Taitaa nää lastuvirit vaan huijata moottorinohjausta väärällä lämpötilatiedolla tms. jolloin sähköaivot kuvittelevat esim. moottorin olevan kylmä ja tarvitsevan siksi normaalia reilumpaa polttoaineannosta. Kulutuspuoli taas järjestyy uunottamalla ajotietsikkaa jollain vastaavalla tempulla. Tehän luotatte siihen ajotietsikkaan kuin Jumalan sanaan, kun se on Tojon tekemä ;-D


    • Petettytilaaja

      Tilasin lastun teholastu.com nimisestä firmasta. Ei toiminut, Avensiksen tehot samat kuin ilman lastua. Rahoja eivät kuulemma palauta.

    • 2.0 D4D

      Totesitko tehot ihan ns. takapuolituntumalla vai mittalaitteissa?
      Itse huomannut tässä RaceChip lastussa paremman alaväännön ja ohituskiihtyvyyden. Eihän ne poskettoman kauheita eroja voi olla, mutta sitä en odottanutkaan. Moottorin käytännön suorituskyky tuntui karvan verran parantuneen ja kulutus tippui ehken muutaman desin.
      Tilaa itsellesi RaceChip ja kokeile toimiiko paremmin.
      Lisäksi voit itse ruuvata RaceChip lastua kireämmäksi jos haluat. Itse tyydyin tehdas asetuksiin.

    • 338lm

      Mä olen miettinyt tuota raceship vaihtoehtoa itsekin kokeiltavaksi kun lupaavat tästä 2008 mallin 2.2 150hp koneesta sen 193hp ja vääntöäkin saisi lähjes 400nm entisen 310 sijaan joten kokeilu kyllä pikkuisen houkuttaa kesää kohti mentäessä.

      • Tietää mitä tehdään

        Ja pian vaihdellaan kantta ja lohkon alapäätä, onnea yritykselle.


      • Audin takavalot

        Voi luoja mitä jeesuksia... Miksi ette samalla polttaisi niitä alitehoisia autojanne.
        Sitten autokauppaan, ja ottakaa joku mukaan valitsemaan jolla polla paremmin säteilee.


    • autin sumarit loisti

      ei siis ainakaa autistikuskia

    • keijo3

      Oisko jollain 116 hv. d4d toyotan säätöarvoja tuohon racechip boxiin? On säädöt ja ohjekirja hukassa....

      • silmällä näkee

        Kun pukkaa oikein mustaa savua niin silloin arvot kohdillaan, niin se on tractor pullingissakin noissa Herlevien Valmeteissa.


    • Akyngas

      Kokeilin kerran toyotan lastua enkä huomannut mitään eroa. Tehoista ei kannata puhua ennen kuin on käyttänyt jarrupenkissä ennen ja jälkee. Silloin puhutaan faktoista muussa tapauksessa kannattaa olla hiljaa. Itsellä on sellainen tieto ette toyotaa saa lastutettua. Vain tehdas boksia vaihtamalla ja se maksaa tuhansia.

      • ,,,ssss.....o

        Kuis monta niitä lastuviritteisä autoja, yli 500tkm ajettuna mahtaa olla?


    • Citikkamiä s s s

      Unohtakaa lastut, lootat ei kestä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe