Uusperheen ongelmat exän kanssa

HyvinAhdistunut

Tapasin eronneen miehen, jolla on lapsia edellisestä avioliitosta. Tulen toimeen lasten kanssa ihan hyvin. Mieheni exä petti kamalasti miestänsä (kun he olivat vielä naimisissa) ja jätti hänet. Tämä exä aloitti pompottelemaan lapset meille jatkuvasti, meillä lapset ovat olleet enemmän kuin siellä: jos 7 päivää meillä, äidilleen vain 2 päivää, tänne taas 10 päivää, sinne 3 päivää tms. Olen kyllä seurannut tätä lasten heittämistä kauan ja reilusti lapset ovat olleet meillä enemmän (koska olen kirjoittanut ulos kalenteriin kaikki lasten paluut ja menot) ja vaikka sosiaalityöntekijä oli kirjoittanut ja sopinut mieheni ja exänsä kanssa, että hoitoa on oltava viikottain, kun on reiluin hoito lapsille, tämä exä ei ole ikinä noudattanut näitä sääntöjä, aiheuttaen pahaa mieltä pienimmälle lapselle, joka on itkenyt kamalasti eron takia.

Onneksi tämä viikottain hoito alkoi tämän vuoden huuhtikuussa ja on mennyt aika mukavasti, koska silloin lapset tietävät milloin tulevat meille ja milloin äidilleen.

Nyt juttu on se, että lapset ovat äidillään ensi viikolla, mutta tämä nainen on jo ostanut risteilyliput ja silloin se heittää lapset meille, vaikka hyvinkin sen vanhemmat voivat hoitaa niitä. Olen puhunut mieheni kanssa ja kertonut, että minulla oli jo yllätys meille ja meillä olisi menoja, koska lapset olisivat silloin äidillään. Mieheni soitti exälle ja pyysi jos sen vanhemmat voisivat hoitaa lapsia. Sen exä on niin paha ihminen, että nyt on uhkaillut minun miestä sillä tavalla, että nyt vie lapset asumaan sen kanssa ja meille vain viikonloppuisin, sen takia, että nyt se joutuu maksamaan lasten risteilyliputkin. Pitää mainita, että naisen uudella aviomiehellä on myös lapsia ja niillä on nyt yhteinen vauva.

Ja myös se exä on kertonut miehelleni, että lapset eivät osaa kulkea busseilla, että he inhoavat sitä, vaikka oikeasti he ovat kulkeneet sillä pari kertaa tällä viikolla, mutta useasti tyttö kulkee harrastuksestaan äitinsä luo bussilla eikä hänelle haittaa. Ihmettelen tätä uutta juttua exän puolesta (On kyllä erittäin valehtelija).

Oletteko olleet samassa tilanteessa? Voiko se exä oikeasti ottaa lapset näin, uhkailemalla ja kiristämällä? Voiko olla mahdollista, että lapset tulisivat asumaan meille lopullisesti ja äidilleen vaan viikonloppuisin, kun näköjään ei halua hoitaa niitä?

23

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HYPPÄÄ POIS

Koko ruljanssista hyvä ihminen vielä kun kerkiät.Monen vuoden sota on edessäsi jos jäät siihen liemeen.Ainahan ne äitylit on kakaroita isälle lykkäämässä kun jotakin tarvitsevat .lastenhoitajaa varsinkin.

• katkeruus oot!!

Hohoooo oletpa katkera!!! Aivan ihana tunne kun oot katkera.. hohoooooooooooo

• meelissupoismunnetis

Mee lissu pois mun netistä!

• HyvinAhdistunut-1

Se katkera ihminen on just se exä, eikä minä.

• .dat

toi viikko ja viikko on stressaavaa lapselle, mieti jos itse aina maanantaisin tms pakkaisit laukkus ja menisit muualle...ja aina ois jokin tavara vääräs paikas...ottakaa vaan lapset teille kokonaan ja äidille joka toinen vkloppu

• HyvinAhdistynyt-3

Kuvittele ennen tuota viikkoa ja viikkoa, kun lasten äiti pompotteli niitä halunsa mukaan. 3 päivää tänne, 1 päivä sinne, 5 päivää tänne jne. Lasten mielestään "tosi tyhmää mennä äidille päiväksi ja tulla takaisin ylihuomenna". Niiden äitinsä ei halunnut olla omien lasten kanssa!

• totuus esiin
        HyvinAhdistynyt-3 kirjoitti:

Kuvittele ennen tuota viikkoa ja viikkoa, kun lasten äiti pompotteli niitä halunsa mukaan. 3 päivää tänne, 1 päivä sinne, 5 päivää tänne jne. Lasten mielestään "tosi tyhmää mennä äidille päiväksi ja tulla takaisin ylihuomenna". Niiden äitinsä ei halunnut olla omien lasten kanssa!

Meillä taas lapset ja minä eikä koko suku haluta ex miehen ja ex isän naisia meille, emme halua tuntea moisia perheenrikkojia, jotka kannusti miehen hylkäämään omat lapset ja kaiken huippu, ettei meille tarvi maksaa elatusta, jotta nämä naiset saisvat asua miehen ja meidän kustannuksella.

Luulen, että laspettomat naiset ei tiedä että mies rakastaa omaa perheettään enemmän kuin vierasta ja lapsetonta ihmistä, mutta kustannuksien puolesta joku vaan pitää siinä olla, elämä on halvempaa kun on joku jonka kanssa puolitetaan kulut.

• HäHÄHÄ
        totuus esiin kirjoitti:

Meillä taas lapset ja minä eikä koko suku haluta ex miehen ja ex isän naisia meille, emme halua tuntea moisia perheenrikkojia, jotka kannusti miehen hylkäämään omat lapset ja kaiken huippu, ettei meille tarvi maksaa elatusta, jotta nämä naiset saisvat asua miehen ja meidän kustannuksella.

Luulen, että laspettomat naiset ei tiedä että mies rakastaa omaa perheettään enemmän kuin vierasta ja lapsetonta ihmistä, mutta kustannuksien puolesta joku vaan pitää siinä olla, elämä on halvempaa kun on joku jonka kanssa puolitetaan kulut.

hä, nyt en tajuu kerrot et exäsi nainen elää teidän kustannuksella kenen teidän?
        Ja sitte taas sanot että se nainen on kustannuksien jakaja, millai se mitään jakaa, jos on persaukinen?
        Onko se sinun exäsi ihan aivoton,kun sitä voi viedä kuin lasta?
        Lastenhuolto laskee elarit lapsista, mutta ei ne ex muijalle mittän elatusta maksa.
        Miksi exäsi susta erosi jos se kerran rakastaa sua?????

• Puoliksi vai ei
        HäHÄHÄ kirjoitti:

hä, nyt en tajuu kerrot et exäsi nainen elää teidän kustannuksella kenen teidän?
        Ja sitte taas sanot että se nainen on kustannuksien jakaja, millai se mitään jakaa, jos on persaukinen?
        Onko se sinun exäsi ihan aivoton,kun sitä voi viedä kuin lasta?
        Lastenhuolto laskee elarit lapsista, mutta ei ne ex muijalle mittän elatusta maksa.
        Miksi exäsi susta erosi jos se kerran rakastaa sua?????

Lissu on niin sekaisin että sotkeutuu jo omissa sanoissaankin. Tärkeintä on hänelle kunhan saa haukkua.

• aiti ja lapset

Niitä ne exien uudet suhteet tuo aina, onelmia. Vaikka eropariskunnalla ja lapsilla olisi tosi hyvä ystävyys, niin nämä uudet suhteet sotkee viimeisetkin rippeet aina! Sen jälkeen ei meis enää lapsistaan välitä ja ex vaimolleen kiukkuaa kaikista asiiosta, niin manipuloitavaissa ne miehet on kun löytyy se uusio.

En ymmärrä miten he sen tekee, lapsettomat kun on vapaita vastuista. Semmonen mies ei ansaitse enää olla isä.

Meillä ainakaan miehen naiset ei tule meille, emmekä me mene sinne hetiä jututtamaan ja kyselemään. Meidän elämään ne perheenrikkojat ei kuulu.

• hullu ex miehelläni!

Itsekin olen typääntynyt tuollaiseen käyttäytymiseen mitä tapahtuu miehen entiseltä. Ne erosi kun mieheni oli kyllästynyt siihen että pettää, heittää pihalle joka toinen päivä ja kun muijalta rahat loppu niin aneli takas ja seuraamuksena kun laskut maksettu niin voi taas heittää pihalle. Heillä on yksi "kai yhteinen lapsi". Kun se muija tuppasi juoksemaan vieraissa aika paljonkin ja kaiken huipuksi se muija on vielä joku narsista psykopaatti eli kaikki asiat pitää mennä just niinkuin se on suunnitellut. Mua ainakin ärsyttää suunnattoman paljon se että miehen ei uskalla yhtään sanoa takaisin silla muijalle. Ja se että miehen ei pysty samaan lapsia niin miten lapsi voisi olla sen???

Eipä ole pitkäkään aika kun sen exä soitti ja kyseli rahaa jotta saisi laskut maksettua. Miehelleni olen tehnyt selväksi sen että täältä suunnalta ei tipu penniäkään sille rahaa koska se makselee jo elatusmaksuja 170€/kk että se muija saa lapsilisät. Huvittavinta on se että mieheni ei käy nyt töissä niin millä maksaa tollaisia elareita. Ite en ainakaan ala makselemaan toisen elareita, muutenkin jo vaatetan sen lapsen ruuatkin minun kustannuksilla ajellaan hakemaan lasta ja vielä viedäänkin se.

Itselläni on kaksi lasta edellisestä suhteesta ja me olemme sopineet ex mieheni kanssa lapsien asiat sillain että viikko ja viikko, elatusmaksuja ei pyydellä puolin sekä toisin, lapsilisät laitetaan puoliksi ja kaikki mitä hommataan lapsille niin puoliksi maksetaan ja meillä toimii kaikki asiat hyvin ja lapsetkin on onnellisia kun olen exäni kanssa hyvissä väleissä. Ja jos toisella tulee joku sellainen meno että se sattuu olemaan juuri sinä viikkona kun lapset on niin ollaan aina sovittu että pääse menemään niin lapset on silloin toisen luona. Lasten haut ja viennit on aina sovittu myös sillain että toinen hakee ja toinen tuo, toki tulee tilanteita kun joutuu hakemaan ja viemään mutta silloin myös tiedän että exäni tuo seuraavan kerran ja myöskin hakee.

Tuohon nykyisen miehen exsään oon niin kyllästynyt kun pitää olla niin hitsin vaikea tapaus. En tajua sitä että eikö se tajua että ei se satuta ketään muuta kun sitä lasta. Huvittaa myös sekin kun lastensuojelu ei tee mitään vaikka se ex- muija oli sen nykyistä miestäkin uhkaillut/reittänyt yhden oven ja pieni lapsi seisoo vieressä ja itkee / peloissaan ollut kun oma äiti käyttäytyy sillalailla. Se lapsi pitää ihan normaalina että äidit huutaa, riehuu, tekee mitä vaan ja meille kun se tulee niin se on ihan outoa kun täällä ei huudeta ja täällä keskustellaan asiat jos jotain tulee. Omat poikani ainakin kysyy multa että miksi toi käyttäytyy noin, mieheni poika on omieni lasteni kertomusten mukaan uhkaillut niitä että jos mun pojat ei niin se haluaa niin sehän rikkoo lelut. No, itse olen vastannut aina pojilleni rehellisesti ja kertonut asiat niinkuin ne on ja on se myös julmaa omia poikiani kohtaan että kun ostan niille jotain niin on aina pakko sanoa että viekää isille ne uudet tavarat että ne säilyy ehjinä.

Kyllä voin sanoa että olen tosi kyllästynyt ja harkitsen jopa eroamista omien lasten tähden. Ei mun lasten tarvitse nähdä tuollaisia sekopäisiä apinoita.

Kyllä tässä harkitsen eroa kun ei oo muuta kun harmia tullut ja kun eihän se nykyinen mieheni uskalla sanoa vastaa exälle.

• HyvinAhdistunut-4

Kiitos viestistäsi. Taitaa olla täällä näin, että 1 mieheni lapsi pelkää äitiään ja miehenikin pelkää sitä, sillä ei se ikinä uskalla sano mitään sille, ei osaa kohdata ja kertoa kun tilanne on epäreilu tms. Mieheni on sille exälleen kuten koira, joka juoksee sen exän luo aina kun tämä nainen haluaa. Olen aivan kyllästynyt jo siihen, ja harkitsen eroa myös. En voi elää näin 12 vuotta, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä. Kuka kestää semmosta?

• hullu ex miehelläni

Ei kukaan kestä tuollaista. Meillä myös ukko juoksee kun päätön kana mitä exä käskee/juoksuttaa...

Ukkoni lapsi myös pelkää omaa äitiänsä ja eikä uskalla puhua mistään... Harmillista pojan kannalta.

Lähtö laskenta alkakoon =) ja mulla myös.

Voin jokin päivä tarinoida pitkät tarina ukostani ja hänen exästä niin varmasti olet suu pyöreänä.

• hopi hopi vaan

Hih.. ihan hienoa, että mies ottaa vastuuta exästä ja heidän yhteisistä lapsista.
        Ihan samoin siäkin juoksutat mies parkaa... kuin päätön kana kakkonen.

• tyhmä olet.
        hopi hopi vaan kirjoitti:

Hih.. ihan hienoa, että mies ottaa vastuuta exästä ja heidän yhteisistä lapsista.
        Ihan samoin siäkin juoksutat mies parkaa... kuin päätön kana kakkonen.

Älä sinä lissu ota joka asiaan kantaa, kun et mitään edes ymmärrä.

• Hullu ex miehelläni!

Tämä tapahtui ennen kuin aloimme seurustelemaan.

Me tavattiin nykyisen mieheni kanssa samassa työpaikassa ja aluksi olimme vain työkavereita ja silloin he olivat eronneet jo kun se exä olisi nakannut sen pihalle ja polttanut piha grillissä ukkoni vaatteet kun se oli kuvitellut että ukkoni oli käynnyt vierraissa vaikka exä oli järkännyt sen koko viikonlopuksi putkaan.

Kerran soitin työn merkeissä ja kyselin että ottaako se maanantaiksi yhden ison projekti ja se vastasi että ottaa. No, seuraavana aamuna kun heräsin niin oli tullut puheli (nykyiseltä ukolta ja silloin työkaverilta), en soittanut takas kun ei mulla ollut ainakaan mitään asiaa sille. Koitti seuraava aamu ja sitten puhelin soi ja katsoin että outo numero ja enkä vastaa joten siskoni halusi vastata puhelimeeni. Annoin vastata ja eiköhän sen exä soittanut ja rupesi tivaamaan että mitä olemme soitelleet yöllä toisillemme. Tuumasin vaan sille että en ole minä ainakaan soitellut että sieltä suunnalta on mulle soiteltu ja eiköhän sen exä sitten sanonut että se olin minä joka koitin soittaa. No, tuumasin sille vaan että on sullakin kellonajat soitella ja minä en öisin vastaile puhelimeen. Saman puhelun yhteydessä se rupesi selittämään mulle että mitäs peliä meillä on johon vastasin sille että tehän olette eronneet niin mitä se sulle kuuluu ja enkä ole mikään tilivelvollinen sille. No veti herneet nenään kun vastasin niin suoraan sille ja löi luurin korvaan.

Syksy vieri eteenpäin ja aloimme seurustelmaan ukkoni kanssa. Sen exä kun kuuli että seurustelemme niin ukkoni ei nähnyt "lastaansa" kolmeen kuukauteen kun se exä kielsi. Sitten oli kevät tulossa ja sillä exällä oli miehet vaihtunut joka viikko ja kerkesi se myös olla kihloissa viikon jonkun kanssa. Samaan aikaa se exä soittelin myös ukolleni että hän muuttunut ja että tulisiko takas jne... Ukkoni vaan oli sanonut sille että ei kiinnosta enään palata vanhaan kun nyt on todella hyvä olla jne.. Nytten pääsääntöiseti he taistelevat lapsesta ja edelleen sen exä tekee sillain että välillä ei lapsi pääse meille vaan se vie sen jollekin muulle hoitoon.

Kertomuksia nytten hullusta exästä:

-Asioiden pitää mennä just niinkuin se exä on suunnitellut ja jos asia menee erilailla niin sitten on maapallo sekaisin.
      -Se exä on todennäköisesti narsista tai muuten todella sekaisin.
      -Niiden lapsi kertoo että on ihan normaalia että äidit huutaa niin ne aikuiset puhuu.. lapsi on vasta 5 v ja joutuu viemään roskat, imuroida asunnon kerran viikkoon äidillään ja mun mielestä 5v ei kuulu vielä tehdä sellaisia asioita. Joo meillä viedään kimpassa roskat ja yleinsä lapset ei kantele meillä roskia. -Kerran se exä oli pistänyt pojalle roskiksen käteen ja sanonut että vie se ja oli pimeetä, poika oli alkanut itkemään rapussa ja sanut että ei uskalla viedä, exä oli huutanut sille että kotiin ei ole mitään asiaa ennekuin olet viennyt sen ja veti oven kiinni.
      -Alkuun se exä yritti myös että ukkoni olisi viennyt sinne ruokaa kun ei sillä exällä kuulema ole ollut varaa ostaa ruokaa, mutta miten on varaa ostella muita asiota? Kuten se kun saa rahaa niin sehän kävelee suoraa vaatekauppaan ja törsää rahat sinne/meikkeihin ja sitten kun laskujen maksuaika niin se rupeaa kuumeisesti etsimään miestä joka maksaisi laskut että asunto ei menisi alta/ käy sossussa ruikuttamassa rahaa. Elelee niinkuin olisi jokin miljoonääri.
      jatkuu..

• Hullu ex miehelläni!

-Oli sillä yksi muka kundi jonkin aikaa, mutta säälin sitä kundia kuinka se exä käytti vaan hyväksi sitä ja mitä kaikkea kakkaa se sai siltä exältä. Eli exä petti, heitteli samalla tavalle pihalle kun ukkoanikin, pahoinpiteli kundia vaikka lapsi oli siellä, karkaili kännäilemään ja jätti lapsen milloin kenellekin... ja exä itte aloitti lyömiset/potkimiset ja kutsui aina itse poliisit paikalle. Viimeisin tempaus oli siltä exältä sellainen että kesken ruuan laitoin se oli vaan yhtäkkiä kilahtanut ja sanonut sille kundille että lähde menee täältä, kundi oli sanonut sille että ok, käyn nopeasti pesulla joten sitten lähden. Kundi oli mennyt pesulle niin yhtäkkiä exä oli ottanut leipäveitsen ja mennyt kylppärin ovea kohti ja alkoi lyödä sillä veitsellä ovea ja sekopäisenä hillu muutenkin. Kundi oli tullut ulos kylppäristä ja ottanut hallintaotteeseen exän ja rauhoitellut sen jonka jälkeen poliisit taas paikalle, mutta eipä tullut lastensuojelu kun he olivat jo puhelimella keskustelleet äidin kanssa äiti oli sanonut että ei täällä ole mitään ongelmia. Tässäkin asiassa mun mielestä sillä exällä ei pitäisi olla mitään lapsi kun on tollainen dille kenellä ei ole elämä tasapainossa. Tämä tilanne kun oli niin voitteko kuvitella että naispoliisi oli sanonut tälle exälle että nosta syyte että ei mies saa tehdä noin!! Onko naisella oikeus ekana lyödä miestä? Mun mielestä jos nainen aloittaa mäiskimisen ekana niin tottakai mies saa puolustautua ja niin pitääkin ja miksi ei saisi myös lyödä takaskin. Tää maa on käsittääkseni tasaarvomaa? En toki kannata mitään perheväkivaltaa.
      -Lastenvalvojalla he ovat yrittäneet sopia lasten asioita ekalla kerralla exä tuli ja lopuilla neljällä viimeisellä kerralla ei tullut ja se soitti ukolleni että (en ole tulossa, että mene vaan yksi sinne istumaan) ja muutenkin kaikkea ilkeyksiä siihen päälle. Kerran se lastenvalvoja kuuli kuinka tämä exä vaan nauroi pas..sti puhelimeen, haukkui samalla ja sanoi että on kuule parempaakin tekemistä kun istua lastenvalvojalla.
      -Miehet kun on vaihtunut kun pipoon sillä exällä niin nytten se on paksuna jollekin, mutta hän on kuulema ansainnut sen lapsen ja onhan se varmaan kolmelle eri miehelle sanonut että se olisi niiden, mutta en tiedä uskovatko ne miehet sen sanaan..? Syksyllä se muutti asumaan yhden kundin kanssa yhteen, kuulema raha miehiä... asui se sen kanssa viikon yhdessä ja sitten se muutti pois ja nytten sekin mies luulee varmaan että se lapsi on se... Jos ite olisin mies niin vaatisin dna-testit. Tämä exä maksatuttaa laskunsa nykyään kyseisellä miehellä... vaikka ei ole yhdessä.
      -Tarhaan tämä exä oli ilmoittanut että isällä ei ole oikeutta hakea lasta ja lapsen asioita ei saa puhua isälle, oli luvanut toimittaa tarhaan jonkun oikeudenpäätöksen lapsen asiosta ja että miten asiat on. No, mutta eihän tällä exällä ole mitään lappuja oikeudesta ja tarha odottelee edelleenkin lappua.
      -Usein kun tämä exä on kiukkuinen niin sillä on taipumus haukkua ukkoani, lyödä luuria korvaan jne... ja sitten se exä soittelee mulle kunka ukkoni ei muka osaa hoitaa asioita vaikka se menee juuri toisin päin. Se exä kun soittaa niin se on sellainen todella ärsyttävä, ei anna suunvuoroa muille ja kun hän sanoo niin se asia menee niin.
      -Musta se exä ei vissiin pidä kun mä sanon sille aina yleinsä vastaan jos on tarvetta ja en nöyrry sen jutuille. No onneksi ei tarvitse kaikista pitää... ja ei haittaa mua vaikka ei pidäkään musta =).
      -Onhan noita kaikenlaisia pikku tilanteitakin ollut mihin on poliisitkin joudut pyytämään apuun, mutta aina tämä itse aiheuttaja on päässyt kuin koira veräjästä. En ymmärrä että miten virkavalta ei näe että akka on sama mutta ukot vaihtuu kun pipoon ja ne ukot on ne syypäät vaikka tämä akka on itse aloittanut.
      -Silloin exä ja nykyinen seukkasi niin se akka järjesti myös ukolleni väkivalta tilanteita eli muija menee baariin miehen kanssa, lirkuttelee muille miehille ja jopa suutelee oman miehen nähden niitä muita ja jopa myös lähti niiden matkaan. Muija vaan tuumaa: se mies vaan tuli ja teki niin, no mitä voi odottaa mitä pikkaisen humalassa oleva mies tekee... ja harvemmin ne kyselee tilanetta... Asia oli mennyt oikeuteen ja eikön ukkoni joudu maksamaan tälle exälle jotain jostain vaikka akka järjesti tilanteen... No akka kun pääsi kotiin niin tämä oli soittanut yhdelle niistä kundeista kenen kanssa se oli pyörinyt jonkin aikaa ja leuhki että sainpas nyhdettyä x määrän rahaa exältäni ja muuten tiedätkö mitä että sinä olet seuraava keneltä nyhdän rahaa oikeudessa.
      Elämän tarkoitus haastaa ihmisiä oikeuteen ja yrittää nyhtää rahaa... Whaaaat??

Näitä juttuja ku kelailee uudestaan niin alkaa savu nousemaan korvista ja myöskin v...aan... En toivo kenellekkään tollaista sekopää akka mitä nykyiseni exä on!!

Jos ei muuta niin ainakin exä saa välillä verenpaineen nousemaan ja kyllä itse ainakin olen todella tyytyväinen että itselläni ei ole tollaista dille exää...

No siinä on nyt jotain pikku tarinaa mutta tosi elämästä kyllä...

• hullu ex miehelläni!

... Ja lapsi on aina ollut tilanteissa mukana... mitä voi odottaa kun lapsi kasvaa ja mitä se pitää normi elämänä...

• HyvinAhdistunut-5
        hullu ex miehelläni! kirjoitti:

... Ja lapsi on aina ollut tilanteissa mukana... mitä voi odottaa kun lapsi kasvaa ja mitä se pitää normi elämänä...

Kiitoksia paljon viestistäsi...Jos mä voisin vaan kertoa mitä se exä tekee meille, miten se kiristää, uhkailee...luulen vaan, että siitä lähtien, että synnytti ton uuden vauvan, se on tullut sekavammaksi. Oikeasti, sillä taitaa olla mielenterveysongelmia...

Mutta ei muakaan haittaa jos ei pidetä minusta. Kerron suoraan asiat, ja se, joka ei pidä siitä, mitä sitten? Eikä ole ongelmani. En voisi ikinä tehdä pompotella lapsiani kuten se exä, enkä kiristää, uhkailla muita. Voin kyllä suuttua muille, mutta nämä jutut eivät kuulu mun arvoihin.

• sujah

meillä ei tilanne ole ihan noin kamala, mutta kuitenkin... Miehelläni on ennestään kaksi lasta, jotka asuvat äitinsä luona. Välit on yleensä ihan hyvät, mutta heti jos kaikki ei mene juuri niin kuin äiti haluaa -esimerkiksi jos joudutaan muuttamaan päiviä jolloin lapset ovat meillä, tai kellonaikoja milloin tulevat ja lähtevät - käynnissä on kamala sota. Ja useammin menee niin että äidin menojen takia joudutaan joustamaan, eikä siinä meidän puolesta ole mitään ongelmalmaa jos ei ole jotain menoa mikä on etukäteen suunniteltu ja jota ei mitenkään voi muuttaa. Ongelmia ovat siis vain tilanteet joissa äiti joutuu joustamaan meidän pyynnöstä. Lisäksi exä on aina tuomassa lapset puoli tuntia ennen sovittua aikaa, ja muuttaman kerran kun emme vielä olekaan olleet kotona on soittanut vihaisena pihasta, ja odotuttanut lapsia esim. vesisateessa ilman sadevaatteita, että on päässyt syyttämään isää kastumisesta, kun isä ei vielä olekaan ollut kotona...

• ei kuulu sulle

Huomatko että teet itse juuri sitä samaa! Jos joku päivä ei käy on sota...!! Miksi se äidille pitää sopia jos ei teillekkään??? Ja isän luo lapset tulee, mene sinä ei sua siellä tarvi.

• OHI ON!JES

Voi luoja miten tuttua, paitsi miehen ex ei koskaan tuonut lasta vaan hänet piti aina hakea. 12 vuotta sama rumba joka viikko, kummaa oli se ettei äitiä kiinnostanut pätkääkään se milloin tyttö tulee takaisin. Ainoastaan se milloin haetaan ja mahdollisimman aikaisin tietysti. Se ja sama oltiinko vielä töissä vai ei alkoi viestejä tulla: "Milloin tulet hakemaan?" "Pitäs jo tietää" "Mua tullaan hakemaan" "Siskon kumminkaima muuttaa"...... Nainen joka ei 15 vuoteen ole tehnyt muuta kuin maannut sohvalla!

• Kokemusta löytyy

No periaatteessahan äiti voiottaa lapset, mutta kertomasi perusteella hän tarvitsee "lomaa" lapsistaan. Tälläinen lasten pompottelu aiheuttaa sen, että lapsista tuölee tunnevammaisia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2285
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2073
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1549
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1434
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1101
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1037
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      18
      818
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      119
      784
    Aihe