TV-lupa maksu

Kyllästynyt

Olisikohan aika laittaa vireille joku kansalais liike tv-lupa maksua vastaan. Lupamaksu on nykyään jo kohtuuttoman suuri, mikä joudutaan maksamaan yleisradion ohjelmistosta. Ja nyt ovat päättäneet korottaa tv-lupa maksua ensi vuoden alusta jälleen 4%. Mielestäni tv:n katselusta tulisi maksaa sen mukaan mitä kanavia katsot, eikä pakko maksamista kahdesta kanavasta joilta käytännössä ei tule mitään katsottavaa.
Mitä asialle tulisi tehdä?
Jätetäänkö kaikki seuraava tv-lupa maksu maksamatta vai jotain muuta?

37

12996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tv tomppa

      Jätä suosiolla lupamaksu maksamatta. Tuo koko instanssi ei todistettavasti toimi. Ja kun ottaa huomioon että viime vuonnakin iso osa lupamaksuista meni ylepampun arvonimien ostamiseen...

      Itse olen yhteiskunnallisesti erittäin valveutunut mutta lupakamsuja en maksa eikä siitä omatunto kärsi.

      • tuke

        tv-lupamaksua ei kannata maksaa. kerran kun sen maksaa niin saa olla tv-maksun ikuinen orja. niin kauan kun kuva vaan näkyy ilman maksua en tule sitä maksamaan. olisi paljon kohtuullisempaa maksaa vaan sellaisista kanavista joita todella katsoo. ei tarvis maksaa tyhjästä. miksei tavalliset kanavat voisi toimia samanlaisella systeemillä kuin esimerkiksi canal että se ei näy jos ei siitä maksa erikseen. silloin ei subia katsova nuori maksaisi siitä kun naapurin vanhamummo katsoo yleltä sunnuntain hartauksia.

        mutta toisaalta näin on ihan hyvä kun ei vaan maksa sitä typerää lupaa.


      • vihainen nuorimies

        Aktiivisena television katsojana olen jo kauan ihmetellyt suomalaista tv-lupa käytäntöä.Yllättävän monella ei näytä olevan hajuakaan, mihin heidän maksamansa tv-maksut käytetään. Ihmiset maksavat tyytyväisenä tv-maksunsa vaikka he eivät saisi minkäänlaista vastinetta rahoilleen.
        Tv-maksut perii telehallintokeskus, mutta maksut menevät kuitenkin kokonaan Yleisradion käyttöön, joten miksi tv-maksu on maksettava, vaikka en koskaan katso mitään Yleisradion tv-ohjelmia, enkä kuuntele Ylen radio-ohjelmia? Yleisradion kanavia ovat ainoastaan TV1, TV2 ja ruotsinkielinen SVT 4, josta joutuu jopa vielä maksamaan erikseen lisää niillä paikkakunnilla joilla se näkyy. MTV3, Nelonen ja SubTV ovat siis vapaita kaupallisia kanavia, jotka eivät saa lupamaksuista senttiäkään. Näiden lisäksi nykyisin on tarjolla huomattavasti parempia ohjelmavaihtoehtoja, esim. kaapeli ja satelliitti kanavat.
        Todella käsittämättömän ihmeellistä on, että vaikka katson omalla satelliit-tivastaanottimellani televisiosta pelkästään satelliittikanavia joilla ei ole mitään te-
        kemistä Yleisradion eikä tv-maksujen kanssa, minun on silti maksettava täysin Yleisradion hyväksi menevä tv-maksu! Miksi Yleisradiolle edelleen annetaan oikeus täl-
        lä tavalla ahdistella lupamaksuilla ihmisiä, jotka eivät mitenkään käytä hyväkseen
        heidän palveluitaan ?
        Mielestäni Yleisradion vanhanaikainen ylisuuri organisaatio onkin enää pelkästään tarpeeton yhteiskunnallinen rasite, jonka kaikenlainen tukeminen veronmaksajien varoilla pitäisi lopettaa välittömästi. En katso oikeudekseni katsella Yleisradion ohjelmia ilmaiseksi, vaan koska en niitä todellakaan koskaan katso, enkä kuuntele, niin tästä syystä johtuen olen ehdottomasti sitä mieltä, että minulla ja muilla vastaavassa tilanteessa olevilla tulisi ehdoitta olla laillinen oikeus kieltäytyä maksamasta minkäänlaisia tv-maksuja Yleisradiolle tai sen hyväksi.
        Nykyisessä tilanteessa, jossa katsojat voivat vapaasti valita monien eri tv-yhtiöiden palveluista haluamansa, ei voi mitenkään olla oikeudenmukaista että yksi tv-yhtiö perii väkisin maksun omista palveluistaan joita television katsojat eivät edes halua.Vaihtoehtona suosittelen ohjelmien salausta, jolloin vain ne, jotka haluavat katsella Yleisradion ohjelmia maksaisivat tv-maksunsa.
           Suomalaiset voisivat muutenkin olla paljon avomielisempiä ja seurata maailman menoa myös ulkomaisten tv-kanavien välityksellä, tulisi ainakin tasapuolisempaa propagandaa.Ulkomaisia kanavia seuratessa on vielä sekin hyvä puoli, että siinä oppii samalla englantia, ruotsia ja muita kieliä ja kielitaito myös pysyy kunnossa.


    • Maisteri

      ..asiaa, jos ensin opettelisit kirjoittamaan? Televisiolupamaksu on yhdyssana.

      Oman äidinkielen puutteellinen osaaminen ei ainakaan edistä asiaa, jota ajaa.

      • Jakkis

        No voi kauheeta, yhdyssanavirhe!!

        Olen samaa mieltä, kansan tulisi ilmaista mieltään eikä vaan maksaa kaikki mitä kehdataan pyytää!

        Ylen kanavia en katso nimeksikään, mutta silti käytöstä minuakin kynitään, että sapettaa!!!

        Jos vetoomukseen nimi pyydetään niin heti sen siihen kirjoitan!


      • Trader

        Kamalaa, yhdyssanavirhe. No, toisaalta nimimerkkisi kertoo kaiken. Taisivat vanhempasi aivopestä ja kiusata sinua pienenä vähän liikaa niistä pilkkuvirheistä ja kertotauluista? No, onneksesi voin sanoa että (ei ole tarkoitus loukata ketään) niillä ei ole paskan vertaa väliä, anteeksi sanankäyttöni. Itse kävin kouluni 7.7 keskiarvolla mutta saan Forex- ja osakevaihtamisesta vuosittain yli 4.5 kertaa enemmän rahaa kuin mitä saisin tavallisesta toimistotyössä (ajattelin käyttää tämän osan elämästäni muuhunkin kuin pienessä kopissa tietokoneen äärellä istumiseen ja pomon huutoon).

        Anteeksi, piti vain sanoa tuo. Ymmärsit kuitenkin hänen pointtinsa, enpä usko että tuo hirveästi sinua loukkasi kuin siinä oli kokonainen (hui!) yksi välimerkki liikaa. Usko tai älä: elämässä on paljon muutakin hauskaa kuin pilkunviilaaminen.


      • kanske

        Osaaminen on heikentynyt pakkoruotsia opiskellessa. 15% lupamaksusta menee ruotsinkielisen ohjelmiston tekoon - siinä syy boikotoida!


    • edd

      en ole kuuteen vuoteen lupaa maksanut. Joku on joskus ovikelloa soittanut ja jotain lappua tunkenut luukusta, mutta siinä kaikki. Eli turhahan tota maksaa on, kun ei sen perään kukaan juurikaan kyselekään.

      • Rami

        köyhää porukkaa taloussivuilla.
        Rahaa kuulemma tehdää ziljoonia joka päivä, mutta tv-lupa närkästää ekaks.
        Menkää tekee sitä rahaa niin ei tv-lupa paljon närkästä


      • He von Perse

        ... ole maksanut 12 vuoteen. Lappuja on tullut joskus luukusta ja tarkastajakin käynyt. Ei tarkastajaa tarvitse sisälle päästää.


      • Henkka
        Rami kirjoitti:

        köyhää porukkaa taloussivuilla.
        Rahaa kuulemma tehdää ziljoonia joka päivä, mutta tv-lupa närkästää ekaks.
        Menkää tekee sitä rahaa niin ei tv-lupa paljon närkästä

        Välttämättä köyhää mulla on ainakin rahaa ihan tarpeeks ehkä vähän ylimääräistäkin mutta en silti maksa mitään tv-lupamaksua jos ensiksi ostat tv:n omilla rahoilla ja sitten vielä maksat siitä että saat katsoa sitä niin et säkään ihan täysillä vetele


    • maikku

      että maksoin lähemmäs kymmenen vuotta mutta sitten kun tuli muutto eteen jätin maksamatta ja olen ollut maksamatta nyt 3 vuotta. tyhmä vaan olin että maksoin niin kauan ihan turhasta.

    • Uris

      Tama on aivan uusi johdannainen minulle, loytyyko vipua myos?

      • hääh

        No voi sijoittaa sen Nokia putteihin, kun ei maksa lupaa!


    • Tiku

      Joo,samaa on mietitty täälläkin. Eri asia ois jos töllöstä joskus tuliski jottain ni vois melkein mielellään maksaa sen maksun.Pelkästään lasten takia täytyy töllö pitää et saavat kattoo lastenohjelmia. Mitään muuta eivät lähetä ku uusintoja.

    • Mietitään...

      Monet ei jaksa laittaa kansalaisliikettä kun ne vaan irtisanoo luvan, sanoo vaan, ettei ole tarvetta luvalle ja sillä siisti. Maksut loppuu siihen. 35% suomalaisista ei maksa tv- lupaa. Minä en jaksaisi laittaa mitään kansalaisliikettä pystyyn. On niitä tärkeämpiäkin aiheita olemassa...

    • Luvaton

      Ne pari ohjelmaa joita katselen näkyy ilmaiseksi wepistä ilman tv-luvan tarvetta.
      Yle:n ajankohtaisohjelmat näkyvät melko hyvin laajakaistaliittymällä. Valikoima on tosin suppea.

      MTV3 Adsl:n uusi ominaisuus näytttää olevan Web-tv, johon tulee katseltavaksi melko hyvä otos kanavan ohjelmistoista. Sattuu olemaan juuri tuo liittymä, joten saan ohjelmapaketista osan ilmaiseksi. Näkyy hyvin! Eikä enää tarvitse tv-lupaa.

      Leffoja tms. nyt on muutenkin satamäärin.

      • aaa

        eikö tv korttiinkin tarvii tv lupa olla maksettu??


      • Luvaton
        aaa kirjoitti:

        eikö tv korttiinkin tarvii tv lupa olla maksettu??

        Netti-tv on eri asia kuin tv-kortti.

        Netti-TV:n katselu ei vaadi tv-lupaa - ei vaikka katselisi samoja ohjelmia kuin TV:ssä näytetään. Netti-tv:n käyttäjällä EI ole tv-vastaanotinta, vaan internet-videokuvan katselumahdollisuus.

        TV-lupa pitää olla vain, jos on tv-vastaanotin (=viritin). Tietokoneeseen asennettava tv-viritinkortti on normaali tv-vastaanotin, ja se vaatii tv-luvan.


      • jebulis
        Luvaton kirjoitti:

        Netti-tv on eri asia kuin tv-kortti.

        Netti-TV:n katselu ei vaadi tv-lupaa - ei vaikka katselisi samoja ohjelmia kuin TV:ssä näytetään. Netti-tv:n käyttäjällä EI ole tv-vastaanotinta, vaan internet-videokuvan katselumahdollisuus.

        TV-lupa pitää olla vain, jos on tv-vastaanotin (=viritin). Tietokoneeseen asennettava tv-viritinkortti on normaali tv-vastaanotin, ja se vaatii tv-luvan.

        entäs jos maksaa ja haluaa irtisanoa niin mitkä riittää perusteiksi??? onko kellään kokemusta???


      • Akaasia
        jebulis kirjoitti:

        entäs jos maksaa ja haluaa irtisanoa niin mitkä riittää perusteiksi??? onko kellään kokemusta???

        Ilmoittaa lopettavansa television käytön. Lyhyestä virsi kaunis. Mitä enemmän selittää, sitä enemmän se herättää epäluuloja. Lopetin muuton yhteydessä maksamisen juuri noin ja 4v on menny ilman maksuja. Enkä enää alota maksamaan, se on ihmisten kusetusta.


    • Gonzo

      En aio maksaa tv lupaa, ykköstä ja kakkosta en katso. Koska sieltä ei tule mitään katsottavaa.
      SUB & Nelonen ovat kanavia joista tulee parhaimmat/katsottavimmat ohjelmat.
      Valitettavasti näin pieni tuloisena en pysty maksamaan haamu kanavista joita en edes katso!

      • Luvaton

        Luvan irtisanominen vaatii vain pienen puhelun tv-lupalaskussa olevaan numeroon. Perusteluksi riittää ettei sinulla ole tv:tä! Helppoa ja näin saat käytettyä säästyneet rahat johonkin muuhun!


      • MiksaH
        Luvaton kirjoitti:

        Luvan irtisanominen vaatii vain pienen puhelun tv-lupalaskussa olevaan numeroon. Perusteluksi riittää ettei sinulla ole tv:tä! Helppoa ja näin saat käytettyä säästyneet rahat johonkin muuhun!

        Oi se maanatai-iltapäivä viikon takaa. Miten lämmöllä ajattelenkaan! Ei siinä että arki koitti jälleen kerran mutta kun juuri kotiin tultuani ovikello soi ja säntäsin avaamaan odottaen kaveriani kylään elämä otti yllättävän käänteen..
        Vanhempi setähän siellä oli vastassa ilmoittaen olevansa tvlupa tarkastaja. Tv tietenkin pauhoi huoneessani niin että hyvin kuului käytävään asti. Siinä kiertelin kaartelin ja kieltelin hetken. Tarkastaja sanoi että telkkarisi näkyy tuosta ikkunan kautta.
        Myönnän, jäädyin aika täysin. Eli ukko kysyi mikä päivä laitetaan käyttöönotto päiväksi ja samalla jo vaati allekirjoitusta. Vastasin 'ei mitään' ja 'en kirjoita, jätä esite tai jotain'. Ukko jätti lapun jossa lukee käyttöönoton kohdalla 20.9-04 ja ruksi kohdassa 'tv auki'.
        Lain mukaan minua ilmeisesti odottaa 100e(=500mk -98) tarkastusmaksu ja minimissään 60e(300mk -98) takautuvasta tvluvasta.
        Kysymys kuuluu, onko mitään tehtävissä? Okei ensi kerralla sanon kiitos ja ovi kiinni, mutta se on siis tässä vaiheessa myöhäistä. Eli onko jollain jotain "kepulikonstia" etten joutuisi hernekeitto dietille loppuvuodeksi? Ajatelkaa nyt minun 3vuotiasta pikkusiskoanikin, Liisa jää ilman joululahjaa jos ette auta!
        Mitä tarkoittanee lain pykälä "Tarkastusmaksu voidaan jättää määräämättä, jos television käyttöä on pidettävä ajallisesti vähäisenä taikka tarkastusmaksun määräämistä on muuten pidettävä kohtuuttomana" ?


      • lakimiesg
        MiksaH kirjoitti:

        Oi se maanatai-iltapäivä viikon takaa. Miten lämmöllä ajattelenkaan! Ei siinä että arki koitti jälleen kerran mutta kun juuri kotiin tultuani ovikello soi ja säntäsin avaamaan odottaen kaveriani kylään elämä otti yllättävän käänteen..
        Vanhempi setähän siellä oli vastassa ilmoittaen olevansa tvlupa tarkastaja. Tv tietenkin pauhoi huoneessani niin että hyvin kuului käytävään asti. Siinä kiertelin kaartelin ja kieltelin hetken. Tarkastaja sanoi että telkkarisi näkyy tuosta ikkunan kautta.
        Myönnän, jäädyin aika täysin. Eli ukko kysyi mikä päivä laitetaan käyttöönotto päiväksi ja samalla jo vaati allekirjoitusta. Vastasin 'ei mitään' ja 'en kirjoita, jätä esite tai jotain'. Ukko jätti lapun jossa lukee käyttöönoton kohdalla 20.9-04 ja ruksi kohdassa 'tv auki'.
        Lain mukaan minua ilmeisesti odottaa 100e(=500mk -98) tarkastusmaksu ja minimissään 60e(300mk -98) takautuvasta tvluvasta.
        Kysymys kuuluu, onko mitään tehtävissä? Okei ensi kerralla sanon kiitos ja ovi kiinni, mutta se on siis tässä vaiheessa myöhäistä. Eli onko jollain jotain "kepulikonstia" etten joutuisi hernekeitto dietille loppuvuodeksi? Ajatelkaa nyt minun 3vuotiasta pikkusiskoanikin, Liisa jää ilman joululahjaa jos ette auta!
        Mitä tarkoittanee lain pykälä "Tarkastusmaksu voidaan jättää määräämättä, jos television käyttöä on pidettävä ajallisesti vähäisenä taikka tarkastusmaksun määräämistä on muuten pidettävä kohtuuttomana" ?

        Vetoa siihen että ko. tarkastuksia ei tehdä Ahvenanmaalla joten se on epätasa-arvoa aiheuttava Manner-Suomessa. Lain on oltava kaikille sama!


      • töllö

        hyvä palsta tämä.kyllä tosiaan sapettaa tuo TELEVISIOLUPAMAKSU samoja ohjelmia tulee uusintana aina vaan ja näin yötyötä tekevänä ihmettelen,eikö tekniikka riitä vai mikä on kun ohjelmia ei tule yöllä?tuohon rahaan kyllä pitäisi elokuvat jotka ovat samoja vuodesta toiseen pyöriä ympäri vuorokauden.kansalaisliike lupamaksua vastaan ja olen mukana.ettekö te saa...an päättäjät lue näitä palstoja.


      • Aph
        lakimiesg kirjoitti:

        Vetoa siihen että ko. tarkastuksia ei tehdä Ahvenanmaalla joten se on epätasa-arvoa aiheuttava Manner-Suomessa. Lain on oltava kaikille sama!

        ... eikä edes poliisi saa kotietsintä lupaa.
        Ja voit aina sanoa, että pauhaava ääni kuuluu
        esim. tietokoneesta, DVD jne.


      • kärynnyt
        MiksaH kirjoitti:

        Oi se maanatai-iltapäivä viikon takaa. Miten lämmöllä ajattelenkaan! Ei siinä että arki koitti jälleen kerran mutta kun juuri kotiin tultuani ovikello soi ja säntäsin avaamaan odottaen kaveriani kylään elämä otti yllättävän käänteen..
        Vanhempi setähän siellä oli vastassa ilmoittaen olevansa tvlupa tarkastaja. Tv tietenkin pauhoi huoneessani niin että hyvin kuului käytävään asti. Siinä kiertelin kaartelin ja kieltelin hetken. Tarkastaja sanoi että telkkarisi näkyy tuosta ikkunan kautta.
        Myönnän, jäädyin aika täysin. Eli ukko kysyi mikä päivä laitetaan käyttöönotto päiväksi ja samalla jo vaati allekirjoitusta. Vastasin 'ei mitään' ja 'en kirjoita, jätä esite tai jotain'. Ukko jätti lapun jossa lukee käyttöönoton kohdalla 20.9-04 ja ruksi kohdassa 'tv auki'.
        Lain mukaan minua ilmeisesti odottaa 100e(=500mk -98) tarkastusmaksu ja minimissään 60e(300mk -98) takautuvasta tvluvasta.
        Kysymys kuuluu, onko mitään tehtävissä? Okei ensi kerralla sanon kiitos ja ovi kiinni, mutta se on siis tässä vaiheessa myöhäistä. Eli onko jollain jotain "kepulikonstia" etten joutuisi hernekeitto dietille loppuvuodeksi? Ajatelkaa nyt minun 3vuotiasta pikkusiskoanikin, Liisa jää ilman joululahjaa jos ette auta!
        Mitä tarkoittanee lain pykälä "Tarkastusmaksu voidaan jättää määräämättä, jos television käyttöä on pidettävä ajallisesti vähäisenä taikka tarkastusmaksun määräämistä on muuten pidettävä kohtuuttomana" ?

        Itselleni kävi ihan sama homma (näki tv:n ovenraosta), mutta minä hölmö vielä menin allekirjoittamaan sen lapun.. Tv:n käyttöönottopäiväksi tarkastaja merkkasi saman päivän jona se kävi.

        Tosiaan tuossa lapussa, jonka tarkastaja jätti, lukee että: "tarkastusmaksu (100€) voidaan jättää määräämättä, jos television käyttöä on pidettävä ajallisesti vähäisenä taikka tarkastusmaksun määräämistä on muuten pidettävä kohtuuttomana"

        En ymmärrä että se voisi tarkoittaa muuta kuin sitä miten kauan on telkkua kattonut ilman lupaa. Eli kun olen ottanut tv:n käyttöön "samana päivänä" kun tarkastaja käy vierailulla, niin miten tuota tv:n käyttöä voisi pitää enää enemmän 'ajallisesti vähäisenä'.

        Itse en ainakaan aio maksaa tuota tarkastumaksua.. laittakoon sitten vaikka ulosottoon! Se 60 euroahan siitä pitää kummiskin maksaa, mutta luvan aion perua samantien. Ja sijoittaa tv:ni siten että se ei näy ovenraosta ;)


    • ryyystyyyööö

      Tällaisia kysymyksiä laitoin www.tv-maksu.fi sivuille Palautteeseen. Tuskinpa vastaavat.

      Pari kysymystä...

      Miksi tv-lupamaksua ei peritä Ahvenanmaalla?

      Miksi television omistajan on hankittava siihen lupa (toisin sanoen maksaa maksu) kun esimerkiksi leivänpaahtimen omistajan ei sellaista tarvitse maksaa?

      Joskus lupamaksuja perusteltiin lähetyslaitteistojen ylläpidolla? Omistaako Yleisradio enää lähetyslaitteistoja? Maksavatko kaupalliset kanavat niiden käytöstä?

      Ylläpidetäänkö Yleisradiota verorahoilla? Miksi siis yhä lupamaksut?

      Lähetän lisää kysymyksiä kun keksin. Laitan lähettämäni kysymykset myös Suomi24.fi sivuille muiden nähtäville.

    • Miksi maksaa tyhjästä

      Ei niille byrokraattihuorille kannata mitään maksella! Hankkikoon pätäkkänsä jostain muualta. En perkele varmasti maksa! Se on saletti ! ! ! Hah hah!

    • Teme

      TV-lupa maksu on mielestäni todella suuri. Itse olen pienituloinen ja vielä työtön, niin miten kellään minun asemassani olevilla olisi varaa maksaa sellaista. Eniten minua raivostuttaa, kun TV-lupa maksu paperissa lukee, että "rahat käytetään Yleisradio Oy:n radio- ja televisio-ohjelmien tuotantoon." Paskaako minua kiinnostaa rahoittaa Yleisradion ohjelmia, kun en ole edes sellaisessa ikäluokassa joka yleensä mitään YLE 1 tai 2 kanavia edes katsovat saati kuuntelevat Ylen Radiota! Minun mielestäni tähän TV-lupalakiin saisi tehdä jotain muutoksia pienituloisia ajatellen. Ja sekin on mielestäni typerää, että jos jotku ihmiset käyttävät televisiota pelkästään dvd- elokuvien katsomiseen tai pelaamiseen, eivätkä omista edes antennijohtoa ja he joutuvat silti maksamaan! On nä suomenlait kanssa perseestä. Voisivat kuunnella kansan mielipiteitä tästäkin asiasta...

      • mustaa valkoisella

        Jos kerran tv-maksurahat on luvattu käyttää Yleisradio Oy:n radio- ja televisio-ohjelmien tuotantoon, niin mistä YLE saa rahaa, jonka se on päättänyt käyttää Töölönlahden musiikkitalon rakentamiseen?

        Lainaus Sibelius-Akatemian sivulta http://www2.siba.fi/musiikkitalo/ :

        17.11.2004
        YLE mukaan musiikkitalohankkeeseen

        Yleisradion hallintoneuvosto hyväksyi kokouksessaan 16. marraskuuta Yleisradion osallistumisen musiikkitalon rakentamiseen äänin 15 - 5. Suunnitellun Musiikkitalon toteutuminen on riippunut siitä, että Yle on mukana musiikkitalon rahoituksessa. Nyt tehty päätös mahdollistaa hankkeen toteuttamisen. Suunnitelman mukaan talo valmistuu vuoden 2009 aikana.


      • tähtipuikko
        mustaa valkoisella kirjoitti:

        Jos kerran tv-maksurahat on luvattu käyttää Yleisradio Oy:n radio- ja televisio-ohjelmien tuotantoon, niin mistä YLE saa rahaa, jonka se on päättänyt käyttää Töölönlahden musiikkitalon rakentamiseen?

        Lainaus Sibelius-Akatemian sivulta http://www2.siba.fi/musiikkitalo/ :

        17.11.2004
        YLE mukaan musiikkitalohankkeeseen

        Yleisradion hallintoneuvosto hyväksyi kokouksessaan 16. marraskuuta Yleisradion osallistumisen musiikkitalon rakentamiseen äänin 15 - 5. Suunnitellun Musiikkitalon toteutuminen on riippunut siitä, että Yle on mukana musiikkitalon rahoituksessa. Nyt tehty päätös mahdollistaa hankkeen toteuttamisen. Suunnitelman mukaan talo valmistuu vuoden 2009 aikana.

        Ylehän ei mene mihinkään Töölönlahden musiikkitaloon. Joten ne rahat säästyy. TV-maksu ei toisekseen ole kallis. Mitä maksaakaan Hesari, jokaikinen kaapelikortti maksaa vähintäin 30 euroa /kk. laskekaa siitä "tv-luvan" hintaa. saati mitä maksaa Erkon Iltasanomat ja Alman Iltalehti. Siellä ei kukaan kysy kun pojat kilpaa nostaa lehdyköiden hintoja. TV-luvasta käydään turhia "käräjiä" pienestä korotuksesta! Lehdet jaksaa maukua Tv-maksusta. Laskekoon lehtensä kuukausihinnan ja hinnat sitten alaspäin!


    • joopaj00oo
    • Anonyymi

      Pikkusen ahistaa.TV-lupamaksu,löytääkö joku jotakin uutta vai kattooko kaikki uusintoja. On loist avaa katsoa sadan vuoden taloa vuosia. Tai vastaavaa. Miksi näistä pitää maksaa?

    • Anonyymi

      Miten lupamaksun voi kiertää

    • Anonyymi

      Anteeksi jos pahotit mielesi kirjoitusvirheistä mutta toivottavasti ymmärsit minua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe