Syökö linnut haukkoja?

hawkaye.

Syökö pikkulinnut haukkoja, tulee mieleen siitä että aina kun näen haukan, niin sitä ajaa takaa kymmenet pikkulinnut ja haukka pakenee ja väistelee niitä. Joskus takaaajossa on mukana variksia ja harakoitakin pikkulintujen seassa. Itse haukan kiinniottoa ja syöntiä en ole kuitenkaan nähnyt, mutta takaaajosta on useitakin kuvia otettuna. Lintukirjassa väitetiin toisinpäin, haukat ajaa pikkulintuja takaa ja saavat niitä kiinni ja syövät, mutta tätä en ole koskaan havainnut tapahtuvan.

22

3663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bofor

      Haukka on monen muun linnun, varsinkin pikkulinnun, vihollinen. Haukka syö pikkulintuja, isompienkin lintujen munia ja poikasia. Sitä syystä sitä ajetaan takaa. Muut linnut lentävät sen yläpuolelle ja ulostavat sen päälle. Se ei ole haukan mielestä kovin kivaa…

      • paskaa-päällä

        Tuo päälle paskantaminenhan osoittaa suurta älyä linnuilta. Niidenhän pitää tietää että ei ole mukava olla höyhenet paskassa.


    • Jens Faisfloooog

      "Syökö pikkulinnut haukkoja"

      ei syö.

      ne jahtaa niitä, kuten myös variksia ja muita pesärosvoja erityisesti pesimäaikaan.

    • Tottakai, siksihän

      haukat ovat niin harvinaisia.

    • XDhawk??

      Mä oon kouluttanu haukan vakoilemaan mulle tietoja XD Pikkulintujen FBI ei oikeen tykkää ja siks pikkulinnut syö haukkoja XD Ne pelkää että niiden salaiset tiedot leviävät ihmisille XD

    • hauka.viikon.hintti

      REPS! tää oli hyvä!! nauroin oikeasti vedet silmissä.

    • jklfjkajkfhjewf

      Varikset ja muuta haaskalinnut syö haukkoja, mutta ensin haukalle pitää tulla "motorstop", muuten se pääsee karkuun suureltakin varislaumalta.

    • näköhavainto

      Hyvä havainto! Monesti kirjallisuudessa olevat tiedot ovat oletuksia ja sinänsä virheellisiä. Tämä on samantapainen havainto kuin se, että ilves syökin jäistä lihaa vaikka asiantuntijat toisin väittivät, siis jollain oli monen minuutin video ilveksestä syömässä jäätynyttä raatoa.

      • Anonyymi

        Jos ilves kaataa peuran, niin eihän se sitä kerralla syö. Syötyään tarpeeksi se laittaa loput "varastoon" ja syö lisää kun nälkä tulee.
        Yleensä ilves kuitenkin suosii tuoretta tavaraa hampaiden tähden, joilla ei voi jyrsiä jäätynyttä niin helposti kuin koira ja siksi tuo myytti.
        Jos helppo saalis tulee eteen se kaadetaan ja vanha jätetään hätävaraksi.


    • tähän.liittyen

      Tuohon liittyen tuli mieleeni vanha kysymys:
      Mikä on haikaran pahin vihollinen?
      Kondomikotka.
      Mikä on kondomikotkan pahin vihollinen?
      Haarahaukka.

    • hautintti

      Kyllä syöp. Tintti vetää haukan päivässä.

    • pimperokirppu

      kannattaa muistaa, että kirput syövät munahaukkoja

    • xcvbnmq2

      Näin kuinka orava ja harakka tappeli, eikä oravan kantti riittänyt kun harakka tuli päälle kuin Auerin syyttäjät, joutu vaihtaan mäntyä.

    • riita-tuli

      Uusi havainto, pienehkö haukka(ehkä variksen kokoinen) tuli pihamännyn alaoksille istumaan. Kohta samalle oksalle tuli harakka joka yritti nokkia haukkaa hyökkäilemällä sitä kohti. Lintujen väli oli n.30cm, ja haukka ei juurikaan reagoinut harakan tekemisiin, pikkasen väisteli. Tilanne kesti n. 1min, jonka jällkeen haukka lensi pois.

    • Pest.Control

      Olen nahnyt useita kertoja kun haukka ottaa pikkulinnun. Meinasi haukka kerran kayda pipaan kiinni kun menin autotallille pimealla ja haukka oli siina kyttaamassa. Oli varmaan ooppinut, etta vlossa on liiketunnistin.

    • Tsuumikos

      Periaatteessa mahdollista, että pienemmät linnut kävisivät nokkimassa haukan raatoa, jos haukka ensin kuolla nyykähtää vanhuuttaan jonnekin. Radiossa tuli asiaa tuholaismyrkyistä. Kun viljelyskasvien siemeniä myrkytetään hyönteisiä vastaan, myrkyt saattavat kertyä lintuihin ja tästä syystä linnut tai lintulajit ovat vähentyneet - tai niin on teoretisoitu.

      Onko tulevaisuuden alaa sitten enemmän ja enemmän hyönteisten kuvaaminen makro-objektiivilla? Hyönteislajeja on valtavat määrät. Joitakin hyönteisiä on alettu jauhaa ruuaksi. Entisaikaan tämänkaltaisia ruokareseptejä oli lähinnä vain eloonjäämisoppaissa. Metsässä eksynyt saattoi vaikka jauhaa hyönteisiä jauhoksi kivien välissä. Proteiinipitoista.

      Onhan näitä lähikaupassa näkynyt jo, hyönteispakkauksia ruokahyllyssä. Linnunruokaa?

      • Anonyymi

        Eloonjäämisestähän siinä hyönteisruoassa nytkin kysymys on. Pakko turvautua kaikenlaisiin jatkeisiin ja korvikkeisiin, että riittää yliräjähtäneelle väestölle.


    • Anonyymi

      Pikkulinnut saalistavat myös variksia, harakoita tms kaatopaikkalintuja. Olen itse omin silmin nähnyt satoja kertoja.

      Hiirihaukka syö vain hiiriä.
      Kanahaukka syö kanoja.
      Ampuhaukka ampuu saalinsa.
      Nuolihaukka saalistaa jousella.
      Katuhaukka on muuten vaan ihan vitun kova jäbä.

    • Anonyymi

      Koukkunokka. Henki pois.

    • Anonyymi

      Viime kesänä tapahtui jännä juttu. Pihalla oli joku eläimen tappama kyyhkynen. Minä laitoin sen tuolille että otan siitä jonkun kuvan.

      Mutta sitten tulikin sillä välin haukka kun olin sisällä kameraa hakemassa, livahti pois ennenkuin sain mitään kuvaa haukasta, näin kyllä että oli haukka. Sitten toisen kerran kävin sisällä, niin oli sillävälin eli muutaman kymmenen sekunnin aikana haukka hakenut linnun pois.

    • Anonyymi

      Noin oikeassa elävässä maailmassa pöllöt syö haukkoja ja YouTubessa löytyy videoo kun suuri pöllö käy ryövään haukan poikasen kalliokieleke pesältä annoksen ollessa pois,..

      Samoin löytyy videoo kun haukat menee rungon kolossa olevaan pöllön pesään, mutta haukat ei uskaltaneetkaan kun pöllön poikanen oli niin äkäinen..

      Harakat, varikset ei aikuisia haukkoja hengiltä saa..

      • Anonyymi

        "Harakat, varikset ei aikuisia haukkoja hengiltä saa.."

        Niin sitä luulisi, oikea elämä on toista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe