Minne Meksikoon?

mehiko

Hei,

Olen suunnittelemassa parin viikon matkaa Meksikoon Maalis-Huhtikuun aikana.
Kiinnostavia paikkoja olisi paljon kuten esim: Cancun, Isla Mujeres, Playa Del Carmen, Cozumel, Akumal ja Tulum. Kaikkeen ei kuitenkaan ole aikaa ja olenkin ajatellut että olisi viikon yhdessä kohteessa ja toisen viikon toisessa kohteessa.

Minua kiinnostaakin kovasti tietää Enemmän kohteista jotta osaisin valita oikeat paikat. Olen paljon juttuja netistä lukenut ja yritänyt niiden kautta saada kuvaa mahdollisista matkakohteista.
Haluaisin kuitenkin kuulla vielä lisää mielipiteitä teiltä hyvät lukijat.
Kertokaa ihan kaikkea, hyviä ja huonoja puolia, mihin itse menisitte edellämainituista kohteista ja miksi juuri sinne.

Itse pidän hienoista rannoista, kirkkaista vesistä, snorklailusta ja ihan vain rentoutumisesta. Myös shoppailu ja muutama drinkkikin tekee lomasta hyvän.

Kertokaa onko Cancunin hotellialueella joitain kohtia joissa ranta on huono, tai erikoisen hyvä?
Onko Playa Del Carmenin parhaat rannat missä ?
Onko oman auton vuokraaminen turvallista jotta voisi liikkua esim Tulum - Cancun väliä ?
Mistä on parhaat mahdollisuudet matkata pyramideille ja niille sukellusluolille (oliko ne calotteja) tai mitä muita nähtävyyksiä suosittelette ?

Kiitos kaikista mahdollisista tiedoista.

2

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hola amigos

      Osaan sanoa vain Cancunin osalta, itse olin siellä kolme viikkoa ja kävin myös Isla Mujeresilla. Cancunissa suosittelen ottamaan hotellin alle 15km kohdalta. Hieman meluisempaa, mutta taas nopeasti matka itse kaupunkiin, jossa kaikki huomattavasti halvempaa kuin hotellialueella. Itselläni hotelli oli 9km kohdalla ja linja-autolla pääsi nopeasti ja halvalla (8.5 pesetaa) kaupunkiin. Rannat olivat hyvät en voi moittia missään kohdassa, löytyy helposti myös rauhallisempia alueita jos haluaa ottaa aurinkoa niin, ettei tarvi olla muiden kanssa kylki kyljessä, tilaa rannoilla nimittäin on. Itse suosittelen ostamaan paikalliselta matkan järjestäjältä reissun esim. pyramideille, halpaa ja saa ruuat päälle. Opastus hyvää ja matkustaminen helppoa hyvillä linja-autoilla. Huonoja puolia en Meksikosta löydä, palvelu oli hyvää ja ruoka edullista ja erinomaista. Ihmiset olivat todella ystävällisiä, ainoastaan Mercado 28 ja tyypillisillä basaarialueilla myynti yhtä aggressiivista kuin muuallakin maailmassa, mutta sinnehän ei ole pakko mennä. Itse kävin kerran ja se riitti, ostettavaa löytyy muutenkin. Omaa autoa ei vuokrattu, koska linja-autoilla kulkeminen on erittäin edullistas ja vaivatonta. Lisäksi kuulimme auton vuokranneilta, että ne eivät aina ole varmimpia kulkuneuvoja. Olivat itse jääneet tienvarteen. Turistialuilla on todella turvallista, mistään levottomuuksista ei tiedä mitään, huumesodat käydään ihan muualla, poliiseja kylläkin on pajon ja näkyvästi esillä.

      Suosittelen Cancunia, sillä siellä on kaikkea mitä hyvästä lomasta haluaa, ainoastaan jos olet menossa jenkkien kevätloman aikana, kannattaa muistaa, että siellä on aika rauhatonta meininkiä.

    • PdC on kiva

      Yksikertaistaen:

      Cancun sopii matkailijalle, joka haluaa kulkea bussilla paikasta toiseen. Nauhamaisesti sijoitetut hotellit aiheuttavat pitkät etäisyydet kohteiden välille.

      Playa del Carmenissa on helpompi liikkua kävellen, vaikka sielläkin etäisyydet saattavat olla liian suuret. Huomaathan, että Playacarin alueelta on hotellista riippuen 1-4 km 5. avenuen alkuun. Avennue 5 on pituudeltaan kuitenkin muutaman kilometrin itsekin.

      Akumalissa olen itsekin halunnut käydä, mutta toistaiseksi on jäänyt väliin. Siellä pitäisi olla parhaan snorklausmahdollisuudet jopa suoraan joiltakin hotelleilta.

      Oppaamme kehui kovasti Tulumin pitkää hiekkarantaa, mutta omakohtaista kokemusta minulla ei siitä ole.

      Cancun, Carmen ja Tulum ovat hiekkarantoja, joten ihan rannasta ei snorklaajalle kovin paljoa löydy.

      Järjestettyjä retkiä on vaikka kuinka paljon sekä noille cenoteille että pyramideille. Coba ja cenotet on mahdollista yhdistää samaan retkeen.

      Itse suosin PdC:tä Cancunin ohi, koska se on jollain tavalla pienempi. Keskusta-alueen rakennukset ovat matalia (low-rise), kun Cancunissa sekä käupungissa että hotellialueella voi hyvinkin olla korkeita (high-rise, >15 kerrosta) rakennuksia.

      Edullistakin tuolla voi olla, mutta sitten pitää siirtyä turistialueiden ulkopuolelle.

      PdC:ssä All-inclusive ei ole tarpeen. Sieltä löytyy riittävästi kiinnostavia ravintoloja. Samassa ei tarvitse käydä kahdesti ja kaikkiin et lomasi aikana ehdi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe