Kaipailen apua hotellivalinnassa!?

zxc

Olisi tarjoitus viedä miehen yllätysmatkalle Roomaan, joskus keväällä. Hän on käyny siellä ennen, minä en. Kun katselin noita hotelleja niin osa on esim. km Vatikaanista, niin onko se kaukana siis keskustasta?
Voisko joku kertoa julkisliikkenestä siellä päin ja jos laitan muutaman linkin niin auttaakaa valitsemaan hotellin, pliis, oon ihan pulassa...kun matkaan lähte myös koko hänen perhe...
http://www.booking.com/hotel/it/grand-fleming.fi.html?label=gog235jc;sid=7a9807b2bd51a6f1239bde1c8c670061;dcid=1;checkin=2012-03-23;checkout=2012-03-26;srfid=7083b37c821f5c798a8f94e399488b43X5

http://www.booking.com/hotel/it/artis-roma.fi.html?label=gog235jc;sid=7a9807b2bd51a6f1239bde1c8c670061;dcid=1;checkin=2012-03-23;checkout=2012-03-26;srfid=7083b37c821f5c798a8f94e399488b43X17

http://www.booking.com/hotel/it/aniene.fi.html?label=gog235jc;sid=7a9807b2bd51a6f1239bde1c8c670061;dcid=1;checkin=2012-03-23;checkout=2012-03-26;srfid=7083b37c821f5c798a8f94e399488b43X22

esim. nämä, tai kertoka miltä aluelta (esim. max etäisyys jostain) niitä kannattaisi hakea?

olen tosi kiittollinen avusta!

32

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keijukainen

      Erroria vaan lykkää nuo linkit.

      Vatikaani on Rooman luoteiskulmassa, siis hieman sivussa keskustasta. Mutta Roomaa pystyy näkemään kävellenkin vaikka yksi elämä ei riitä siihen.

      Piazza Venezia, siis venetsialainen tori on ehkä keskeisin paikka.

      Roomassa on vain kaksi metrolinjaa joista ei juuri ole suurta apua. Busseja kulkee vaikka millä mitalla ja raitiovaunukin on joskus ihan paikallaan ottaa vaikkei sillä kaikkialle pääse.Vaikea neuvoa mitään bussia kun ei tiedä että missä tulette asumaan ja mitä haluatte käydä katsomassa.

      Otappa kartta esille ja tutustu siihen. Mittakaavan avulla voin saada suurin piirtein selville etäisyydet.

      • a.p.

        Tässä on nämä eim. hotellit: Grand Hotel Fleming
        hotel Artis
        Hotel Aniene

        Kiitos sinulle infosta! Minkä hintaiset noi bussiliput on? (onko mitään viikko-korttija, edullisimpa vaihtoehtoa)


      • Roomaan
        a.p. kirjoitti:

        Tässä on nämä eim. hotellit: Grand Hotel Fleming
        hotel Artis
        Hotel Aniene

        Kiitos sinulle infosta! Minkä hintaiset noi bussiliput on? (onko mitään viikko-korttija, edullisimpa vaihtoehtoa)

        Kaikki nuo katsomasi hotellit ovat aikamoisen syrjässä ns. pelipaikoilta. Vaikka julkinen liikenne toimiikin pääosin loistavasti, luulisin varsinkin suuremman porukan kyseessä ollessa olevan aiheellista valita hotelli hieman lähempää keskustaa.

        Toinen ja erinomainen vaihtoehto jos teitä on siis useampia henkilöitä matkassa (=useamman hotellihuoneen tarve) on vuokrata huoneisto. Tulee yleensä huomattavasti hotellia edullisemmaksi ja hinta-laatusuhde on jotain aivan toista kuin edullisemman luokan hotelleissa. Katsopa Rental in Rome-sivustoa, valikoimaa riittää keskeisillä paikoilla mielin määrin varsinkin jos olet ajoissa varauksen kanssa.

        Julkiseen liikenteeseen on kertaliput (1 €), päivälippu 4 €, 3 päivää 11 € ja viikkolippu 16 €. Lipun lisäksi kun ostaa Roma metro-bus kartan joka maksaa 6 euroa niin liikkumispuoli hoituu hienosti. Kävelemällä näkee tietysti paljon ja parhaiten mutta omasta kokemuksesta tiedän että jossain vaiheessa on aika mukavaa kun voi hieman lepuuttaa jalkoja ja nopeuttaa siirtymistä paikasta toiseen julkisilla. Ja kyllä siitä metrosta on huomattava hyöty turisteillekin, erityisesti Vatikaanin suuntaan vaikka se pääasiassa palvelee paikallisia asukkaita jotka tarvitsevat nopeita yhteyksiä liikkua kaupungissa (allekirjoittanut mukaan lukien).

        Jotain apuja voin koettaa antaa riippuen miten aika antaa myöten.Nyt pyhinä on rauhallista.


      • oh
        Roomaan kirjoitti:

        Kaikki nuo katsomasi hotellit ovat aikamoisen syrjässä ns. pelipaikoilta. Vaikka julkinen liikenne toimiikin pääosin loistavasti, luulisin varsinkin suuremman porukan kyseessä ollessa olevan aiheellista valita hotelli hieman lähempää keskustaa.

        Toinen ja erinomainen vaihtoehto jos teitä on siis useampia henkilöitä matkassa (=useamman hotellihuoneen tarve) on vuokrata huoneisto. Tulee yleensä huomattavasti hotellia edullisemmaksi ja hinta-laatusuhde on jotain aivan toista kuin edullisemman luokan hotelleissa. Katsopa Rental in Rome-sivustoa, valikoimaa riittää keskeisillä paikoilla mielin määrin varsinkin jos olet ajoissa varauksen kanssa.

        Julkiseen liikenteeseen on kertaliput (1 €), päivälippu 4 €, 3 päivää 11 € ja viikkolippu 16 €. Lipun lisäksi kun ostaa Roma metro-bus kartan joka maksaa 6 euroa niin liikkumispuoli hoituu hienosti. Kävelemällä näkee tietysti paljon ja parhaiten mutta omasta kokemuksesta tiedän että jossain vaiheessa on aika mukavaa kun voi hieman lepuuttaa jalkoja ja nopeuttaa siirtymistä paikasta toiseen julkisilla. Ja kyllä siitä metrosta on huomattava hyöty turisteillekin, erityisesti Vatikaanin suuntaan vaikka se pääasiassa palvelee paikallisia asukkaita jotka tarvitsevat nopeita yhteyksiä liikkua kaupungissa (allekirjoittanut mukaan lukien).

        Jotain apuja voin koettaa antaa riippuen miten aika antaa myöten.Nyt pyhinä on rauhallista.

        Hei,
        mistä noita julkisen liikenteen lippuja myydään?


      • Roomaan
        oh kirjoitti:

        Hei,
        mistä noita julkisen liikenteen lippuja myydään?

        Noita yhdistelmälippuja myydään melkein jokaisessa lehtikioskissa ja tupakkakaupassa, monissa lukee ikkunassakin biglietti/tickets varsinkin nähtävyyksien lähettyvillä. Rooman julkisen liikenteen sivulla www.atac.it voi katsella etukäteen reittejä, lippuvaihtoehtoja ym.Taitaa löytyä ainakin osittain englanniksikin.


      • a.p.
        Roomaan kirjoitti:

        Noita yhdistelmälippuja myydään melkein jokaisessa lehtikioskissa ja tupakkakaupassa, monissa lukee ikkunassakin biglietti/tickets varsinkin nähtävyyksien lähettyvillä. Rooman julkisen liikenteen sivulla www.atac.it voi katsella etukäteen reittejä, lippuvaihtoehtoja ym.Taitaa löytyä ainakin osittain englanniksikin.

        entäs toi rome-pass(tai card), se vaikuttaa aika kannattavalta, vai? miten noi liput muuten, onko sama periate ku Helsingissä, että tunnin saa vaihtaa ihan monta kerta halua, vai onko se "bussikohtainen"?

        ja kiitos, jos va kerket jaksat, ottaisin ihan mielelläni vinkkeja mahd. halvasta hotellista, "hyvällä" paikalla, väh. 3 tähtiä ja ajankohta olis 23.-26.3.2012)))


      • Roomaan
        a.p. kirjoitti:

        entäs toi rome-pass(tai card), se vaikuttaa aika kannattavalta, vai? miten noi liput muuten, onko sama periate ku Helsingissä, että tunnin saa vaihtaa ihan monta kerta halua, vai onko se "bussikohtainen"?

        ja kiitos, jos va kerket jaksat, ottaisin ihan mielelläni vinkkeja mahd. halvasta hotellista, "hyvällä" paikalla, väh. 3 tähtiä ja ajankohta olis 23.-26.3.2012)))

        Kertalippu on voimassa 75 min., vaihtaa voi niin paljon kuin ehtii PAITSI että sillä voi tehdä vain yhden metromatkan (tämän opin kantapään kautta muutama viikko sitten kun ihmettelin virkailijalle miksi lippu ei toimi vaikka vaihtoaikaa oli vielä reilusti jäljellä).

        Hotellikysymykseen en ota kantaa, niitä on pilvin pimein. Mutta edelleen suosittelen harkitsemaan huoneistovaihtoehtoa. Tietenkin jos hotelliloma on juuri se "must" niin...


      • Ajoimme paljon metro

        Miksi täällä usein moititaan Rooman metroa? Vaikka linjoja on vain kaksi, niin niillä pääsee lähelle useimpia nähtävyyksiä. Bussit ja ratikat ovat hyviä, mutta vaativat tarkempaa perehtymistä linjoihin.


    • kdhksahdhsdkhd

      Kuinka ihmeessä olet edes löytänyt tuollaiset hotellit? Kaikki ovat matkailijalle aivan älyttömissä paikoissa minun mielestä. Helpompi vaihtoehto etsiä on esim. booking.com ja laita vaikka aluehakuun Trastevere, jolloin näet mitä siellä on tarjolla. Tai yleensä katsot kartasta mistä hotelleja löytyy. Yleensä suositun alueen nurkilla on suhteellisen paljon hotelleja vierivieressä.

      Itse en suosi edes satunnaiselle matkailijalle Terminin seutua vaan "keskustaa", jossa ilmaisin voi liikkua kävellen.

      Rental in Romea suosittelen myös, jos et löydä sopivaa hotellitarjousta.

      Mielenkiintoisia mainoslauseita noissa sun löytämissä hotelleissa. Rooman keskustassa asuinalueella tms. heh, heh.

    • ulisse

      http://www.hotelnerva.com/eng/home.htm

      Erinomaisen viihtyisä hotelli mitä parhaalla paikalla. Löytyy kolmen ja neljän hengen huoneitakin. Ihana aamiainen. Varattava ajoissa sillä Nerva on suosittu hotelli.

      Toinen hyvä hotelli saman kadun varrella on Hotel Forum mutta kalliimpi kuin Nerva.

      Suosittelen lämpimästi! Eikä tarvii bussilippuja ostella sillä kaikki on kävelymatkan päässä.

    • a.p

      Kiitoksia kaikille! Teidän avulla pystyn ehkä suunnittelemaan ihan ok matkankin))))
      Katselen kohta hotelleja "keskustasta" ja palaan tänne huomenna!))

    • matias

      Jostain Pantheonin tai Piazza Navonan suunnalta katsoisin hotellia. Lyhyet etäisyydet keskustan nähtävyyksiin. Voi poiketa kesken päivänkin hotellille mikä ei onnistu, jos majoitus on vaikkapa rautatieaseman seutuvilla. Oma suosikkini on Hotel Adriana parisataa metriä Pantheonilta. Hotellin lähiseudulta löytyy myös mainioita ruokapaikkoja.

    • matias

      Liikkuminen Roomassa on helppoa. Tärkeimmät nähtävyydet ovat lähes kävelyetäisyydellä. Bussi 64 kulkee rautatieasemalta Vatikaaniin. Ratikalla pääsee Via Vittorio Emmanuelilta Trasteveren suuntaan. Näillä jo pärjääkin.

    • satunnainen matkaili

      Emmanuel juu ...se kermakakuksi mainittu, joka on tehty useiden vuosisatojen aikaiseen malliin, mutt paljon myöhemmin. Toiset kauhistelee, minä nauroin :)

      Mut majapaikaksi minä en valitsisi Trasteveren aluetta, vaikka sitä jotkut kehuvatkin ja varmaan ihan syystä, jota minä en siellä käydessäni mieltänyt.
      Se on paljon ränsistyneempää aluetta kuin esim Vatikaanin toisen puolen alue ja joen toisella, sillä kaupungin puolella, olevat alueet. Samoin monet kehottavat välttelemään Termiaalin lähialueita.

      Meidän perhe (5 aikuista ja yksi vauva) olimme lähellä Ppolon aukiota ja Venetsialaisia portaita ynnä Villa Borghesea ja se oli siisti ja turvallinen seutu, vaikka ihmisiä olikin paljon mennä syyskuun puolivälissä.

      Mutt kukin tykkää 'omista' valinnoistaan ilmeisesti...

    • reissuun

      Mistäs löytyvät Venetsialaiset portaat?

      • satunnainen matkaili

        heh, heh - eipä ollut eka kerta kun espanjalaisia portaita nimittelen venetsialaisiksi... ANTEEKSI!

        Majoitumme siis Poppolon aukion tuntumassa Corso 22 b&b-majoituksessa, jolloin lähellä olivat mm. nuo espanjalaiset portaat ja se suihkulähde Fontana di Trevi, ym... ja Colosseumillekin jaksoi yli 6-kymppisetkin kävellä, kun sai esim sitä kermakakuksi nimitettyä mahtipontista rakennusta naureskella matkalla


    • penelopppe

      Majoittumisen suhteen jokaisella on omat vaatimuksensa, mutta huoneistotyyppisestä asumisesta pitävälle suosittelen Recidence Candiaa Vatikaanin kupeessa.

      Meidän perhe tykkää laittaa itse aamupalan ja ilta/yöpalan, koska se helpottaa perheen keliaakikon ruokailuja. Candian asunnoista löytyy minikeittiöt, suihkut ja makuuhuone(ita), osasta myös terassi. Makkarit on aikas pieniä ja muutenkin huoneistossa on melko ahtaat käytävät, mutta toisaalta se luo tietynlaista vanhan talon tunnelmaa :-)

      Alue on turvallista, kauppoja ja ruokapaikkoja löytyy sopivasti ja lähellä on bussipysäkki ja metroasema (Cipro). Vatikaaniin kävelee viidessä minuutissa.

      Hinta on edullisempi kuin aivan nähtävyyksien vieressä, mutta hyvien kulkuyhteyksien vuoksi mikään ei silti tunnu olevan kaukana.

      Suosittelen lämpimästi!


      www.residencecandia.it

    • jdkdjsaklksahflkfhlk

      Itse pidän Trasteveren tunnelmasta. Porukkaa viikonloppuisin ja hyviä ravintoloita löytyy. Vieressä Campo, joka on mukava paikka istua iltaa. Nämä ovat paikkoja, joissa paikallisetkin viettää aikaa eli näet paikallistakin elämää. Via Marconi löytyy Trasteveren aseman toiselta puolelta ja se on mukava ostoskatu.

      Siinä Navonan/Campon nurkilla kun ei oikein ole mitään kohtuuhintaisia majapaikkoja, jos hotelleja etsii. Myös Navonalta Vatikaaniin väliseltä alueelta löytyy hyviä ravintoloita.

      Mutta makuasia tietysti, mutta Terminin alue on tylsääkin tylsempi.

      • herra jumalan tori

        "Itse pidän Trasteveren tunnelmasta. Porukkaa viikonloppuisin ja hyviä ravintoloita löytyy. Vieressä Campo, joka on mukava paikka istua iltaa."

        Mikä ihmeen Campo on Trasteveren vieressä?

        "Nämä ovat paikkoja, joissa paikallisetkin viettää aikaa eli näet paikallistakin elämää."

        Paikallisia on kaikkialla Roomassa.

        "Via Marconi löytyy Trasteveren aseman toiselta puolelta ja se on mukava ostoskatu."

        Harva turisti löytää Via Marconille. Tuskin edes ehtii Trasteveren aseman etel puolelle asti hortoilemaan.

        Terveisin eräs joka asuu Piazza Giovanni di Dion reunalla Gianicolossa.


    • Roomaan

      Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja hyviä Rooman matkoja.

      Surullista nähdä ettei tuo perisuomalainen pahansuopuus näytä unohtuvan mihinkään vaikka kuinka Piazza SAN Giovanni di Dion reunalla asuisikin... On viime aikoina puhuttu useampaankin kertaan ko. luonteenpiirteesstä italialaisten ystävien kanssa.

      Viale Marconilla olen asustellut ja shoppaillutkin aikaisemmin Roomassa vieraillessani, kuten myös viettänyt Trasteveressa aikaa useammassa eri paikassa siellä asuessani. Eikä se Campo de' Fiori tosiaankaan kovin kaukana ole jos haluaa sinne turistien sekaan maksamaan turistihintoja ravintoloissa. Kyllähän siellä paikalliset tietysti suorittavat päivittäisiä ostoksiaankin.

      Tokihan kaikkiaan n. 5 miljoonan asukkaan suur-Roomassa paikallisia on kaikkialla, mutta aika selkeät erot näkyy turistien määrässä kun jatkaa vaikkapa 8:n ratikalla Trasteveren asemalta eteenpäin. Mikä muuten kannattaa tehdä jos "pakolliset " nähtävyydet on jo nähty useampaan kertaan ja paikallinen elämä kiinnostaa. Esim. juuri tuolla Piazza San Giovanni di Diolla on "mercato" eli tori/kauppahalli. Itse olen kaikkialla maailmassa matkaillessani yleensä pyrkinyt tutustumaan tavalliseen paikalliseen elämään nähtävyyksien lisäksi, antaa ihan toisenlaista syvyyttä maahan tutustumiseen. Testacciossa on myös hyvä ja suuri mercato, käykääkatsomassa uskomatonta tarjontaa. Jää Suomen supermarketit hivenen jälkeen.

      Monteverdessä asun minäkin, alue on todella miellyttävä ja kulkuyhteydet ovat erinomaiset joka puolelle kaupunkia. Turisteja täällä ei juuri näe mikä lienee aika selvää, mutta se onkin juuri yksi tärkeimmistä syistä miksi tänne halusin. Ja täällä on todella rauhallista verrattuna vaikka sinne Terminin seudun Esquilinon/San Lorenzon alueelle jossa viimeisen viikon sisään on ollut kolme ampumistapausta kadulla (no oli kyllä yksi pahoinpitely Trasteveressakin jota aika paljon täällä ihmettelivät).

      Joka tapauksessa onnellista ja parempaa uutta vuotta kaikille, myös edelliselle kirjoittajalle. Toivon tosin ettemme satu esim. 8:ssa tapaamaan josta tosin ei ole isompaa pelkoa. Minua ei kukaan ulkonäöstä suomalaiseksi tunnista eikä tämä paikallinen murrekaan tuota ongelmia. Hyvää jatkoa ja positiivisempia kirjoituksia, kiitos.

    • herra jumalan tori

      Mitähän pahaa minä tein sinulle. Ihmettelin vaan että missä se Campo sijaitsee Trasteveressä. Campo dei Fiorihan sijaitsee toisella puolen Taveren jokea. Ei siis ihan vieressä.

      Ei tässä San Giovanni di Dion torilla ole kauppahallia, myyntikojuja vaan. Enkä minä ikinä osta sieltä mitään.

      Ei minua tarvitse pelätä. Tuskin minä susi olen joka syön punahilkan raitiovaunussa. Harvemmin ajan edes raitiovaunulla sillä siinä on niin kamala tungos melkein aina ja matka kestää kamalan kauan.

      Terveisin vanha rouva Gianicolensesta.

    • Roomaan

      Hehe... kukapa sitä vanhoja rouvia pelkäisi. Näyttää vaan siltä, että kyseinen "vanha rouva Gianicolensesta" ei taida olla kovin hyvin perillä italialaisesta, ja roomalaisesta, elämänmenosta vaikka mielipiteitä ja oletuksia riittää toisille jaettavaksi.

      Mistähän vanha rouva kuvittelee muiden sen seudun vanhojen rouvien päivittäiset ruokatarvikkeet ostavan kuin juuri tuolta torilta? Supermarketistako, jossa rouvatkin tietysti käyvät ja varsinkin ne työssäkäyvät jotka eivät toriaikaan ostoksille pääse.

      Vai käykö rouva mahdollisesti ostamassa tuoreet vihannekset Testaccion "0 km:n torilta" lauantai- ja sunnuntaiaamuisin kuten aika monet tästä naapurustostani käyvät. Jotka muuten käyttävät ihan busseja ja raitiovaunujakin vaikka ovatkin italialaisia. Onhan se tietenkin joillekin suomalaisille hyvinkin alentavaa jos joutuu käyttämään yleensä loistavasti toimivaa julkista liikennettä täällä Roomassa. Eikä siinä kasissa muuten San Giovannilta lähtiessä ole vielä minkäänlaista ruuhkaa kun päätepysäkki on melkein vieressä...

      Jos jätetään nämä ennakkoluulot ja itsetunnon kohotukset ihan vaan omaksi tiedoksi eikä viitsitä sotkea niillä sinänsä melko asiallisena pysynyttä palstaa. Minun osaltani nämä typeryksien kommentteihin vastaamiset jäävät tähän. Hyvää jatkoa e buona fortuna.

    • provocatore

      Kaikelaista riidan haastajaa sitä kuljeksiikin täällä. Jotain on vialla kun ihan tarkoituksella haastat riitaa.

      • herra jumalan tori

        Lapsellista puhetta sinulta. Sinulla taitaa olla kova pätemisen tarve.

        Minä olen puhunut vain itsestäni ja omistani enkä muiden ihmisten elämästä, mutta sinun mielestäsi kai pitäisi olla perillä muiden roomalaisten elämästä. Sinäkin olet jopa näköjään olevinasi perillä minun asioistani vaikka et edes minua tunne.

        Todellakaan en tiedä mistä muut ostavat ruokansa ja miksi pitäisi tietää.

        Tässä Piazza San Giovanni di Dion vieressä oan kaksi supermarkettia, Todis ja Supermercati GS. Molemmissa on asiakkaita ihan riittämiin. Asun supermarketin päällä!

        Minä en ikinä ostaisi torimyynnistä ruokatarvikkeita. Siellä kojuissa on lihaa, kalaa, makkaroita, juustoja, vihanneksia ja hedelmiä ja kaikkea muutakin mutta ei kiitos. Valmiiksi sekoitettuja salaatteja ihan avonaisina noin puolen metrin korkeudella laatikkojen päällä ja ihmiset tungeksivat ja yskivät ja töpeksivät ja heittävät tupakantuhkaa päälle.

        Tässä on ties kuinka monta pankkia kulmilla. Erääseen pankkiin minua ei päästetty sisään lainkaan. Jäin sulkuun odottamaan ja naisvirkialija vaan huusi ja huitoi kädellään ettei minua päästetä sisään. Menin kadun toiselle puolen toiseen pankkiin ja siellä minua palveltiin paremmin kuin koskaan aikaismemin.

        Canaletton raitiovaunussa numerossa 8 on todellakin ahdasta. Monet meistä vanhemmista henkilöistä tarvitsee istumapaikan mutta ei niitä riitä alkuunkaan kaikille. Joutuu seisomaan niin ahtaassa ettei henekeä voi vetää. Eikä ole aina mistä kiinni pitäisi. Lauantai- ja sunnuntaiaamuna on istumapaikkoja ja myöhemmin illalla. Mukavinta on kulkea bussilla H. Varsinkin illemmalla sillä pääsee nopeimmin kotiin kaupungilta. Viale Trasteverellä on ruuhkia nykyään hyvin usein. Nopeimmin taitaa päästä kävellen.

        Bussissa 44 on ahdasta siinäkin. Paljon nuorisoa matkalla joko kouluun tai takaisin. Matka Piazza Venezialle kestää ikuisuuden nykyään.

        Rooma ei ole oikein minun kaupunkini. Toivossa onkin päästä muuttamaan erääseen toiseen Euroopan maahan. Olen asunut isommassakin kaupungissa kuin Rooma eikä siellä ollut näin ahdasta kulkuneuvoissa kuin Roomassa.


    • odjasijdlksjdlkasjd

      Joen toisella puolella tosiaan Campo de Fiori on, mutta liekoö matkaa edes kilometria. Sieltä Primosta tms. monet lähtee ottamaan vauhtia ja syömässä kivoja alkupaloja.

      Minusta on kuitenkin mukavampi liikkua alueella, jossa ihmisiä pyörii. Lorenzon/Terminin alueet on synkeitä ja yksiksesi siellä aina välillä liikut.

      Itse suosin myös Trastevereä ja eihän se Marconi ihmeellisen matkan päässä ole. Jos sinne haluaa niin matka ei ole pitkä. Siltä suunnalta löytyy hyviä ravintoloita esim. Almacri, La Carovana jne. eli tutustumisen arvoinen paikka.

      Agressiivisesti vanha rouva Roomasta kirjoittelee. Itsekin Monteverdessä kaksi vuotta asuneena on jotain perspektiiviä Rooman menoon ja julkisia tuli käytettyä kaupungilla liikkuessa. Työmatkat taitoin autolla, mutta juna olisi ollut yhtä hyvä vaihtoehto.

    • satunnainen matkaili

      Joo asukaa vaan jossain Monteverdessä, mutt useimmat turistit (?) tullevat Roomaan niitä tunnettuja "pyydyksiä" (portaita, Fontana Trevi-uihkulähdettä, Colosseumia, Vatikaania, jne) katsomaan, näkemään ja kokemaan. Ja niistä tuo Monteverdenne ja Nuovonne on todella kaukana.
      Mutt jos haluatte asua meitä turisteja ja turistipaikkoja näkemättä, niin asukaa vaan siellä sivummalla, mutt älkää sinne muita houkutelko.

      No minähän tuon julki vaan omia aatoksiani ja katselen mieluummin Colosseumia, rauniokaupunginosaa ja villa Borhesen museon aarteita Vatikaanin ja Pantheonin sekä Fontana Trevin lisäksi, ynnä monia muita fantastisia Rooman nähtävyyksiä. Eikä minua häirinnyt, vaikka niitä katsomassa oli muitakin turisteja ;)

      ps. seuraavaksi ehken Wieniin Schöbrunnin linnan puistokonserttiin niiden 100 000 muun ihmisen joukkoon... olkoot sitten vaikka paikallisia turisteja, heh, heh

      • Sisälukutaito???????

        What???? Lukaise nyt huolella ennekuin vastaat. Eihän kukaan ole kehoittanut turistia asustelemaan Monteverdessa vaan Trasteveressa..... Hyvän asunnon löytäminen sieltä on vaikeaa ja lähimmät parkkipaikat on noin kilsan päässä eli Monteverde on pitempiaikaiselle ihan OK paikka työpaikasta riippuen.

        Trastevere vaan on aika keskeinen paikka. Piirtämällä 3 km:n ympyrän alkaa kaikki olemaan jo sen sisällä eli voit hyvällä säällä taittaa matkaa jalkaisin. Ja iltaisin voit katsella porukan liikkumista alueella. On minusta aika viehättää aluetta.


      • satunnainen matkaili
        Sisälukutaito??????? kirjoitti:

        What???? Lukaise nyt huolella ennekuin vastaat. Eihän kukaan ole kehoittanut turistia asustelemaan Monteverdessa vaan Trasteveressa..... Hyvän asunnon löytäminen sieltä on vaikeaa ja lähimmät parkkipaikat on noin kilsan päässä eli Monteverde on pitempiaikaiselle ihan OK paikka työpaikasta riippuen.

        Trastevere vaan on aika keskeinen paikka. Piirtämällä 3 km:n ympyrän alkaa kaikki olemaan jo sen sisällä eli voit hyvällä säällä taittaa matkaa jalkaisin. Ja iltaisin voit katsella porukan liikkumista alueella. On minusta aika viehättää aluetta.

        Jokun mielestä se ei oo kauhian kaukana, mutt kaikki turistikohteet, Vatikaania lukuunottamatta, ovat sen kolmen km:n ympyrän aivan reunalla, jos/kun Trastevere on keskipisteessä.
        Mutt pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani ja molempien pitäis olla ihan tyytyväisiä.


    • eilen kotiin

      Hei,
      meillä oli hotelli Tiberin länsipuolella, Borgossa. Sieltä käveli ihan mukavasti itäpuolelle ja nähtävyyksille (vajaa pari km). Toisaalta myös Vatikaani oli parin sadan metrin päässä. Jos ei nyt ihan lentokentän lähistölle jää asumaan, niin kaikki paikat lienevät hyviä Julkinen liikenne on kattavaa ja kävellen näkee paljon.

    • Toinen nonno

      Roomassa on hotelleja vieri vieressä. Jokainen löytää niistä sopivan omiin tarpeisiinsa näkemällä vähän vaivaa.

      Vaimoni kanssa olemme käyneet Roomassa useita kertoja viime vuosina ja olemme käyttäneet aina samaa hotellia. Se on juuri meille sopiva, teille ehkä jokin muu.

      Hotellimme on ollut Hotel Ivanhoe Montin alueella via Urbanalla. Se on mielestämme juuri sopivassa paikassa ja sopivan hintainenkin. Hotellilta on matkaa Terminille n. 10 minuutin kävely, Colosseumille noin 5 minuutin kävely ja lähimmälle metroasemalle (Cavour) 50 metriä. Hotellissa ei ole mitään luksusta (ei kuntosalia, ei saunaa), mutta se on siisti. Huoneet siivotaan tarkasti joka päivä ja vastaanottovirkailijat ovat erinomaisia. Huoneet ja varsinkin suihkutilat ovat varmaankin pieniä suomalaiseen makuun, mutta meille ne ovat riittäneet. Hotellin ympäristössä on runsaasti ravintoloita ja erilaisia käsityöläisten pajoja ja myyntitiloja. Alue on sitä vanhinta Roomaa, itse hotellirakennuskin on 600 vuotta vanha.

    • Nokka kohti Roomaa!

      Toinen nonno, kiitos sinulle suosituksestasi! Meinasin jo luovuttaa lukiessani noita toisiaan mollaavia juttuja, ettei täältä järkevää suositusta löydäkään, mutta onneksi sinä olit täällä myös ;)
      Itse nimittäin poimin tuossa juuri surffaillessani juuri Ivanhoen ykkösvalinnakseni ja kiva kuulla näitä omakohtaisia positiivisia kommenttaja - näitähän täällä nimenomaan kysellään. Välillä oudoksun, kun ei uskalleta kertoa muille sen hyväksi havaitun hotellin nimeä - ei kai se siitä kulu, että sitä suosittelee muillekin. Sillä ainakin voi varmistaa että kiva paikka säilyy jatkossakin kovan kilpailun melskeessä! Kaikissa suurkaupungeissahan näitä hotelleja riittää ja siksi kivaa kuulla, jos joku on jo löytänyt kivan majapaikan juuri niiltä nurkilta, miltä itsekin etsii. Ollaan aiemmin oltu a Casa di Adassa, mutta tällä kertaa ollaan vain pari yötä ja tullaan myöhään ja taas jatketaan aamulla aikaisin matkaa (toki pari päivää siinä välissä kolutaan ennenkokemattomia polkuja ja katakombeja;), niin mukava jäädä nyt vähän keskemmälle kaupunkia. Kiitos, nonno!!

    • Irmeli

      Vinkistä katselin Hotel Ivanhoeta, mutta on jo loppuunmyyty toukokuun alku, jolloin tarvitsisimme. Tapanamme on tehdä niin että ensin 5 yötä huoneistossa (sleep in italy:n kautta) ja sitten vimpat yöt hotellissa. Hotellista on kivempi sitten lähteä lentokentälle kun laukut saa olla kuitenkin vielä hotellissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe