nikon d3000 ja fisheye

apua ja äkkiä

eli miksi samyangin fisheye ei anna käyttää salamaa nikon d3000n kanssa? En voi käyttää vaankuin m kohtaa kiekkovalikosta, koska objektiivi on käsitarkenteinen ja aukko ja valotus valitaan itse. Kun koitan laittaa salaman esiin tulee vain viesti: salamavalo on ttl tilassa . Valitse jokin muu asetus tai käytä cpu- objektiivia. Missä siis vika?

9

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua ja äkkiä

ja tosiaan mulla ei oo mitää lisäsalamaa ainoastaa se mikä siinä on valmiina :)

• Turun Keisari IV

"eli miksi samyangin fisheye ei anna käyttää salamaa nikon d3000n kanssa?"

Se runko ei anna käyttää.

" En voi käyttää vaankuin m kohtaa kiekkovalikosta, koska objektiivi on käsitarkenteinen ja aukko ja valotus valitaan itse. Kun koitan laittaa salaman esiin tulee vain viesti: salamavalo on ttl tilassa . Valitse jokin muu asetus tai käytä cpu- objektiivia. Missä siis vika? "
      Ei missään.
      Käytä cpu-objektiivia, eli siis sellaista, jossa on sähköiset osat objektiivissa.
      Tai älä käytä TTL-salamaa vaan laita manuaalinen salaman välähdysteho.

• apua ja äkkiä

no mistä laitan sen manuaalisen välähdystehon? Kiitos avusta muuten :) ja pitäiskö hankkia lisäsalama?

• jklioufiuwe

Taitaa olla turhaa touhua sikälikin, että salamat ei valaise kalansilmän laajuudelta.

Noin muuten salama pitäisi olla käytettävissä, kun valitsee manuaalisen suljinajan.
      Katso manuaalista, mikä on nopein salamatäsmäysaika.

• apuaaa

mun mielestä sitä ei voi laittaa tässä kamerassa, joten voisitko viisaampana neuvoa mista nään sen ?

• apuaaa
        apuaaa kirjoitti:

mun mielestä sitä ei voi laittaa tässä kamerassa, joten voisitko viisaampana neuvoa mista nään sen ?

siis salaman täsmäysajan ja miten saan sitte sen salaman päälle jos sitä voi saada ees. Joo hankalaa

• k,kjojjjmlp..
        apuaaa kirjoitti:

siis salaman täsmäysajan ja miten saan sitte sen salaman päälle jos sitä voi saada ees. Joo hankalaa

sain sen nyt toimimaa, enää pitää saada kuvista sellaisia ei ylivalottuneita :) kiitos kaikille avusta

• minäminää

hei voisiks kertoo mullekki kui sait sen toimimaa ku ei mullakaa toimi? :D

• kujkzppoki

laita manuaaline salama sieltä asetuksista ja sitte valitse siihe vaikka 1/32 :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe