Prikaatin komentaja

intissäjoskus

Elääkö Panssariprikaatin komentaja (-82) eversti Aaltonen vielä?

54

3529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alokas Tuppurainen

      En tiedä.

    • Kolpraali Rlinne

      En tiedä minäkään

      • näimpä

        en tiiä, jaa-aa :D


    • Vänrikki Nappula

      Eli ainakin v. 82

    • kuin silloin ennen

      Entä tuhannen mulkun Maija.
      Oli kuulemma saanut mulkkua enemmän kuin varusmiehet syöny makkaraa.

      Oli Parolan Kasarmilla ruokalassa töissä,jos joku muistaa 70 luvulla.

      • HÄMjP ja Huoltokomp.

        Joo kokeiltu on. Vuonna 80. Oli hyvä. Ilmeisesti kokemusta oli.


      • mustabaretti

        On nähty Parolannummen uuden sotkun rakennustyömaalla. Osti järettömästi munkkeja ja sitä keltaista sokerilientä ( vuonna 87). Oli jotensakin levottoman oloinen jo tuolloin. Valtahan oli jo vaihtunut ja hyvä niin. Eilen oli nähty sokerisella naamallaan Phuketissa ladyboina. Persaukisena ja rumana, painotan persaukista... Toivotaan että "meillä ei surra, iske ja murra"-iskulause pätee tuon suurmiehen anaalireissuilla ympäri aasiaa, Loputonta tuskaa kokeneen miehen, hamaan kunniakkaan loppuun saakka sitä samaa paskaa siis... Elämä on :-)


    • Korplaari Rlinne

      Ja oli kuulemma raskaanakin jossain vaiheessa isä ehdokkaaksi epäili joko pioneerikomppaniaa tai tykistöä .

    • cooperin ennätys

      Mun eno oli PsPr:ssä samaa aikaan Lasse Virenin kanssa ja Vireeni oli juossut cooperin testissä 4500 metriä joka on vieläkin cooperin testin ennätys Suomen armeijassa.

      • Francis Cooper

        Miten pitkän matkan Lasse Virén tarkkaan ottaen juoksi Cooperin testissä? Minä vuonna?


      • Yks jalkanen.

        Mun eno ei käynyt armeijaa ollenkaan, kun siltä puuttui vasen jalka. Coopperissa se loikki 500 metriä.


      • Kollaa kestää
        Yks jalkanen. kirjoitti:

        Mun eno ei käynyt armeijaa ollenkaan, kun siltä puuttui vasen jalka. Coopperissa se loikki 500 metriä.

        Ei jalan puuttuminen estä isänmaallisen ihmisen armeijan käymistä.
        Minun enoni oli talidomidi ja yleni jalkaväen kenraaliksi.


      • ifis

        Joku kessunretku sohinut usvaa putkeen....


    • vk/pspr

      Ruokalan esimiehenä oli myös muistaakseni pantsupekka tai jotai sinnepäin nimeltään,oli ampunut pistoolilla ruokalan kattoon kai suutuspäissään.

      • tiedän tapauksen

        Se ampui ruokalan kattoon kun ei ruokalaan tullut muuten hiljaista. Oli alunperin luutnantti, mutta tapauksen johdosta se alennettiin ylikersantiksi. Kaverin isä oli ollut maalarina varuskunnassa siihen aikaan ja se oli paikannut ruokalan katosta luodin jäljet.


      • Anonyymi
        tiedän tapauksen kirjoitti:

        Se ampui ruokalan kattoon kun ei ruokalaan tullut muuten hiljaista. Oli alunperin luutnantti, mutta tapauksen johdosta se alennettiin ylikersantiksi. Kaverin isä oli ollut maalarina varuskunnassa siihen aikaan ja se oli paikannut ruokalan katosta luodin jäljet.

        pantsu pekka ei ole ollut luutnantti oikealta nimeltään pekka jokinen


      • Anonyymi
        tiedän tapauksen kirjoitti:

        Se ampui ruokalan kattoon kun ei ruokalaan tullut muuten hiljaista. Oli alunperin luutnantti, mutta tapauksen johdosta se alennettiin ylikersantiksi. Kaverin isä oli ollut maalarina varuskunnassa siihen aikaan ja se oli paikannut ruokalan katosta luodin jäljet.

        pantsu pekka ei ole ollut luutnantti ylivääpeli pekka jokinen aikaa kuollut


    • KRH, kovempaa ei oo

      Elää se Aaltonen jos ei ole kuollu. Vieläks siellä Parolassa on komppanian päällikkönä jätkä jonka nimi oli kuulemma Huorala.

    • Korplaari Rlinne

      Huolrala joutui pois kun prlikkaaltin komentaja tosin väliaikainen sellainen Majurli Pärlssinen ei saanut suorlittaa orlaali sexiä huorlalan kanssa ja tästä herlmostui niin että määrläsi sen esikunta tehtäviin jonnekkin itä-karljalan varluskuntaa.

    • Pyöräsulkeisissa

      Varusvarastolla oli yksi vääpeli, joka oli ikuisessa ylennyskiellossa. Pyöräsulkeisissa se oli pistänyt varusmiehet kiipeämääm polkupyörien kanssa pyörävajan katolle. Yksi varusmies oli pudonnut vajan katolta ja katkaissut kätensä. Varusmiehen isä oli korkea-arvoinen upseeri pääesikunnassa ja tämä oli järjestänyt vääpelin ylennyskieltoon ja varusmiekoulutustehtävistä pois.

    • Kolpraali Rlinne

      Nuo arlmeijan polkupyörlä marlssit muistaavat varlmaan jokainen joka niihin joutui osallistumaan .Minulta kiellettiin ne kun parlolasta fillarloitiin hätilän ja voitteko kuvitella niin kaksi pyölrää sälrkyi allani samalla rlerissulla no olihan mulla silloin elo painoa 130 kg.

    • Korlprlaari Rlinne

      Nykyisin tuo arlmeijan kurli on melko löysää ilta vapaille pääsevät kai silloin kun varlusmies haluaa toista se oli ennen silloin täytyi osata kaikki arlvomeerlkit tai ainakin kaikki korlprlaarin ja majurlin väliltä

      • Kovempaa ennen

        Nykyään pääsee lomalle joka viikonloppu ja iltavapaita on lähes joka ilta. Ennen pääsi ekalle lomalle vasta valan jälkeen ja viikonloppulomia oli joka kolmas viikonloppu. Iltavapaa oli vain keskiviikkona jos ei sattunut mitään leiriä olemaan silloin.


      • Matruusi Silakka
        Kovempaa ennen kirjoitti:

        Nykyään pääsee lomalle joka viikonloppu ja iltavapaita on lähes joka ilta. Ennen pääsi ekalle lomalle vasta valan jälkeen ja viikonloppulomia oli joka kolmas viikonloppu. Iltavapaa oli vain keskiviikkona jos ei sattunut mitään leiriä olemaan silloin.

        H:tti iten olin heti alkuunsa kineksessä viis viikkoo.
        Piti kyllä päästä aiemmin, mutta laittovat eristyksiin koko kämpän.
        Jääny miäleen.
        Siin menikin sitten alkasaikaa, eikä kerinny aivan kauheesti mettässä
        rämpii; oli muuten pirun kylmä talvi silloin. Ei tietookaan kunnon
        kamppeista.
        Olin Upparissa eli Upinniemessa, josta jatkoin Pansioon Turun kupeeseen.
        Laivastossa ei juurikaan mettäkamoja tarvinnu.


    • VK/pspr

      70 luvulla minulla ainakin lomat meni 3 auki 1 kiinni kuukaudessa
      kaikki illat vapaita kello 21 asti jollei iskenyt vartio tai päivystys.

      sotkuun pääsi heti seuraavana päivänä kun tuli armeijaan.

      Ruokalassa tuli käytyä kun huvitti,yleensä suoraan sotkuun
      jos meni ruokalaan niin meni etu tai jälkiruokailuun pääsi kapiaisten pyödästä syömään.

      taistelukoulutusta oli noin 40 tuntia koko aikana,yleensä teoriiaa joka päivä
      kuullokkeet päässä titailemassa.

      • kusilomat

        Osa lomista oli ennen ns. "kusilomia" eli loma alkoi vasta lauantaina 17.00 ja päättyi jo sunnuntaina 22.00. Pitkämatkalaisten ei kannattanut edes lähteä kotona käymään, viettivät lomansa "lomatuvassa". Näin siis 90-luvun alussa.


      • korjaus edelliseen
        kusilomat kirjoitti:

        Osa lomista oli ennen ns. "kusilomia" eli loma alkoi vasta lauantaina 17.00 ja päättyi jo sunnuntaina 22.00. Pitkämatkalaisten ei kannattanut edes lähteä kotona käymään, viettivät lomansa "lomatuvassa". Näin siis 90-luvun alussa.

        Tuli kirjoitusvirhe, loma päättyi 24.00.


    • Koro Horo

      Täytys kyl nostaa vahinkonkorvaus vaade,meni monta impee sivu suu noin lyhyen loman takia.

    • Ali Kessu

      Vieläkö ne nykyään uittaa vaunuja Lehijärvessä siinä kivilaiturin kupeessa?

    • Korlpraali Rlinne

      Eihän lehijärlvessä ole enään aikoihin saanut panssarlivaunuja uittaa

      • Herra korpraali

        Arvon herra korpraalilla taitaa olla pahemman sortin r-vika, kun kirjoitukseenkin näyttää päätyvän. R-vika oli kapiaisten keskuudessakin aika yleinen piirre.


      • Korlprlaali Rlinne
        Herra korpraali kirjoitti:

        Arvon herra korpraalilla taitaa olla pahemman sortin r-vika, kun kirjoitukseenkin näyttää päätyvän. R-vika oli kapiaisten keskuudessakin aika yleinen piirre.

        Mitä sitten ? Olmmehan kaikki tasa arlvoisia vikoinemme ja RL vika nyt on melko pieni kun verltaa että toisilla on päihde onkelmia ym muita


      • aika entinen
        Korlprlaali Rlinne kirjoitti:

        Mitä sitten ? Olmmehan kaikki tasa arlvoisia vikoinemme ja RL vika nyt on melko pieni kun verltaa että toisilla on päihde onkelmia ym muita

        Siihenaikaan kun olin Parolassa,oli siellä kapiaisia putkassa juopumuksen takia.
        Ne oli kovia ryyppy pukareita.


    • ollut aikaisemmin

      Onko parolassa nyt ollut vähäänaikaan vale kapiaisia?

    • vartiossa

      Rekkuväijyssä ammusvarastolla lentokenttä aukion takana,oli mukava mennä
      vihaisia koiria herätteleen.

    • Korlpaa Rlinne

      Ne koirlat oli tosi vihasia .Itse en siellä väijyny ja se vähän harlmitti kun en päässyt niitä härlnaamään.

    • Panssari Masi

      Moni 70-80-luviulla palvellut muistaa varmaan Panssari-Masin. Siinä oli aika kapiainen.

      • Korlpraali Rlinne

        Hän oli oikein Hirlmujen hirlmu


      • Ruotsin sotalapsi
        Korlpraali Rlinne kirjoitti:

        Hän oli oikein Hirlmujen hirlmu

        Naisena kiinnostaa, eikö varusmiehille jäänyt positiivista muistikuvaa isällisestä. rehdistä herrasmieskouluttajasta, isähahmiosta. Monet pojat olivat sotaorpoina isää vailla kasvaneina vielä 1960-luvulla Kai sellaisiakin oli!


      • Leken paroni
        Ruotsin sotalapsi kirjoitti:

        Naisena kiinnostaa, eikö varusmiehille jäänyt positiivista muistikuvaa isällisestä. rehdistä herrasmieskouluttajasta, isähahmiosta. Monet pojat olivat sotaorpoina isää vailla kasvaneina vielä 1960-luvulla Kai sellaisiakin oli!

        Miehenä kiinnostaa, että montako kertaa sua rynkytettiin varusmiesaikana? Kuinka kovat jyrsimisorgiat järjestitte korohoron tupa 1:ssa?


      • tonteri1

        kyl sotmestari kähmä oli mies paikallaan .ja ylikessu vaskuu kans.


      • Anonyymi
        tonteri1 kirjoitti:

        kyl sotmestari kähmä oli mies paikallaan .ja ylikessu vaskuu kans.

        Sotmestari (siihen aikaan ylivääpeli) Kähmä vaikutti siihen että 2/1977 allekirjoittaneesta tuli ensimmäisen jaon kessu (lopulta saapumiserästä 2/3 ylennettin). Ylivääpeli oli hiukan äkkiväärä mutta ehdottoman reilu kouluttaja. Ylik. Vaskuu alkoi sinuttelemaan kun jollain leirillä kerroin että autoin hänet aikanaan Virtain Hiekkarannan linja autosta ulos kun (silloin siviili) herra oli hiukan liikuttuneessa tilassa. Kuten monet meistä samassa linjurissa. Nyt 45 vuotta myöhemmin skoolaan molemmille.


    • Pstk !/82

      PANSSARI MASA ei ole enään keskuudessamme, hieno mies ja varusmies aikanamme arvostimme häntä paljon.

    • Hintissä joskus

      Mulla oli sivarissa esimiehenä yks Jomppa. Sekin oli homo.

    • Hintissä myös

      HINAAJA JOMPPA ei ole enää keskuudessamme. Menehtyi AIDS:iin jo 80-luvulla. Arvostimme häntää paljon.

    • Muistan Hinaajan

      Minäkin muistan HINAAJA JOMPAN. Oli virtuoosi pelaamaan jassoa Esson baarissa 70-luvun puolivälissä.

    • Muistoissa Hinaaja

      HINAAJA JOMPASSA oli munaa!!!!!

    • Tiesin Hinaajan

      JOMPPA oli oikea JOMPPIEN JOMPPA.

    • Kessu-82

      Kapiaisten keskuudessa sanottiin punaposki-Aaltoseksi!v-82.

      • Anonyymi

        Jep, päävartion edessä näin Aaltosen kitarisat -82 30cm. päästä, kun huusi kuin hinaaja. Auk-kessu-83 Nokialta.


    • hämjp2

      kotiduin hämjp vuonna 81 syyskuussa .passini ojensi silloinen komppanian vääpeli kuivalalti .passin on allekirjoittanut kapteeni knaapila.niistä ajoista paljon -t hämjp 2

    • Sotamies

      En tiedä, mutta mahtaaks Koskisen Maffe olla vielä elävien kirjoissa ?

      • Anonyymi

        On elossa. Asuu ilmeisesti Hml:ssa, kauppareissullani nähnyt useamman kerran.


    • Kustipolki

      En tiedä, olin pstkssa 90 alkupuoliskolla. Prikaatin komentaja oli J.Jokisalo ja Pstn Kapu P.Posti, vallan hieno mies.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe