Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ouija lauta

CountryMan

Jepulis elikkäs haluisin vaa kysellä et onko jengil paljonki kokemusta tämmösestä Ouija-Laudasta eli Spiritismi-laudasta. Tässä on vähän infoa.

http://www.geocities.com/wwfladyfan/page2.html

Tommosen laudan voi itekki kyhätä leivinpaperista:

http://www.geocities.com/gootinkiharat/spiritismi


Se mitä vaa halusin kysyy nii onko kukaan ikinä koittanu ja onko mitää tapahtunu. Netissä liikkuu paljo juttuu, osa aika uskomattomanki kuulosia eli pitää olla mieli avoin mut silti aina vähäse epäilläkki kaikkee. Kertokaa mahollisii kokemuksii tai mielipiteitä jos niitä tulee. Ite en oo ikinä koittanu paitsi jollain Online laudalla internetissä =)

14

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EräsJokaHeräs

      Ei kannatakaan kokeilla. Ite en oo koskaan kokeillu spiritismiä, mutta sen tiiän, että sitä ei kannata kokeilla! Tiiän, että spiritismistä seuraa kauheitakin juttuja. Se ei oo hyväks. Siinä ollaan yhteydessä pahojen henkien (saatanan) kanssa ja siitä seuraa harmia. En suosittele.

      • CountryMan

        Oon kuullu, mut toisaalta ajattele jos se toimiiki. Sithän ois varmaa että on myön muutakin elämää ku se missä me eletään. Mä uskon kyllä Jumalaan mutta silti oon utelias niinku ihmisluonto on aina ollut. Se on varmaa että aion kokeilla. Ei vaa saa antaa omille peloilleen valtaa vaa se pitää tehä terveellä asenteella nii en usko että siitä mitään pahaa tulee. Kirjottelen tänne jos jotain ilmenee.


      • angel
        CountryMan kirjoitti:

        Oon kuullu, mut toisaalta ajattele jos se toimiiki. Sithän ois varmaa että on myön muutakin elämää ku se missä me eletään. Mä uskon kyllä Jumalaan mutta silti oon utelias niinku ihmisluonto on aina ollut. Se on varmaa että aion kokeilla. Ei vaa saa antaa omille peloilleen valtaa vaa se pitää tehä terveellä asenteella nii en usko että siitä mitään pahaa tulee. Kirjottelen tänne jos jotain ilmenee.

        ..eipä muuta


    • virtu

      Ouija-lauta, eli ns. spiritismilauta ja sen liikkuminen perustuu piilotajuisiin, ideomotorisiin kädenliikkeisiin eli tahtomattomiin lasin/osoittimen liikuttamiseen.

      Mutta jos kokeilija uskoo todella kokevansa jotakin paranormaalia se voi olla ihan jännääkin.
      Suosittelen kokeilemaan Ouijaa ihan vain huvin vuoksi, ei tosissaan otettavaksi sillä sitä se ei ole, voit pettyä jos odotat jotain massiivista, sillä loppujen lopuksi kysehän on vain omista tiedostamattomista lihasliikkeistä.

      • Minävain

        Neuvo: Älä koskaan kysy mitään, mihin et halua vastausta. Eli siis ei kannata kysyä tyyliin: koska kuolen, tai että onko piru täällä yms. yms.
        Se on oikeasti pelottavaa, jos kysyy tuollaisia.

        Niin ja sitten olen kuullut, että huoneessa, jossa pelataan, ei saisi olla peilejä. En ole varma, jostain vain lukenut.

        Antoisia pelihetkiä!


      • CountryMan

        Joo oon kans lukenu tosta alitajuisista kädenliikkeistä. Mut se vaa hämää et on paljon tapauksia joissa on myös alkanu puhelimet soimaa, valot vilkkumaan, ovet liikkuumaan yms.

        Yks hyvä tapa todistaa olisko niitä henkiä vastaamassa vai ei ois tämmönen: Porukassa on vaikka kolme tyyppiä. Kahden sormet on siinä osoittimessa, sillä kolmannella ei. Se kolmas jolla ei ole kädet kysyis jotain mitä ne kaks muuta ei vois millään tietää. Jos vastaus ois oikea nii sit sehän ois suora todiste et on yliluonnollista elämää.


      • virtu
        CountryMan kirjoitti:

        Joo oon kans lukenu tosta alitajuisista kädenliikkeistä. Mut se vaa hämää et on paljon tapauksia joissa on myös alkanu puhelimet soimaa, valot vilkkumaan, ovet liikkuumaan yms.

        Yks hyvä tapa todistaa olisko niitä henkiä vastaamassa vai ei ois tämmönen: Porukassa on vaikka kolme tyyppiä. Kahden sormet on siinä osoittimessa, sillä kolmannella ei. Se kolmas jolla ei ole kädet kysyis jotain mitä ne kaks muuta ei vois millään tietää. Jos vastaus ois oikea nii sit sehän ois suora todiste et on yliluonnollista elämää.

        Siis nämä puhelimen soimiset, valojen vilkkumiset, yllättävät kuolemat, muut ilmaantumiset yms. ovat urbaanitarinoita. Kaikki on aina sattunut kaverin kaverille tai jollekkin muulle tutulle, jolta asiaa ei voi tarkistaa.

        Samaan kastiin kuuluu Joulupukit ja Raamatun tarinat; huuhaata.


      • CountryMan
        virtu kirjoitti:

        Siis nämä puhelimen soimiset, valojen vilkkumiset, yllättävät kuolemat, muut ilmaantumiset yms. ovat urbaanitarinoita. Kaikki on aina sattunut kaverin kaverille tai jollekkin muulle tutulle, jolta asiaa ei voi tarkistaa.

        Samaan kastiin kuuluu Joulupukit ja Raamatun tarinat; huuhaata.

        Voit kyllä olla oikeassa. Mut mut mut...... tuskin uskot tätä mutta on paljon myös historiassa tämmösiä tapauksia. Esim Harry Houdini koitti todistaa erästä naista huijariks koska se pysty jotenki liikuttamaan ajatuksella tavaroita. Mut ei siihen pystyny. Tää nyt oli vaa yks esimerkki. NO ilmottelen jos jotain joskus tapahtuu =)


      • virtu
        CountryMan kirjoitti:

        Voit kyllä olla oikeassa. Mut mut mut...... tuskin uskot tätä mutta on paljon myös historiassa tämmösiä tapauksia. Esim Harry Houdini koitti todistaa erästä naista huijariks koska se pysty jotenki liikuttamaan ajatuksella tavaroita. Mut ei siihen pystyny. Tää nyt oli vaa yks esimerkki. NO ilmottelen jos jotain joskus tapahtuu =)

        Mieki voisin alkaa lateleen eri esimerkkejä siitä, mitä on todistettu ja mitä ei. Ouija-laudasta ja spiritismistä puhuttaessa tulee puheeksi myös uskonnot ja erityisesti kristinusko, koska spiritismi on yhteydenottamista/kommunikointia henkien kanssa.
        Kristinuskon varjopuoli on usko helvettiin ja saatanaan, taivaaseen ja jumalaan; hengen kuolemanjälkeiseen elämään ja ylösnousemukseen. Josta tulee mahdollisuus puhua näille "hengille" joita siis uskotaan olevan.

        Minun on turha asiasta ruveta kiistelemään, koska en kyseiseen uskontokuntaan kuulu. Tuon vain keskusteluun toisenkin puolen joka sinulle on ehkä kristittynä jäänyt varjoon. (Edellyttäen että siis olet kristitty.)

        Uskon kyllä, että on tehty tutkimuksia ja niiden tulokset ovat olleet kiisteltyjä ja ovat vieläkin, mutta aina pitää käyttää järkeä ja olla nielemättä kaikkea huuhaata ilman minkäänlaista kritiikkiä.

        Keskustelen spiritismistä ja Ouijasta mielellään asiallisesti jatkossakin, ja olen avoin sille, että ehkä pystyt todistamaan joitakin ristiriidassa olevia asioita.


      • CountryMan
        virtu kirjoitti:

        Mieki voisin alkaa lateleen eri esimerkkejä siitä, mitä on todistettu ja mitä ei. Ouija-laudasta ja spiritismistä puhuttaessa tulee puheeksi myös uskonnot ja erityisesti kristinusko, koska spiritismi on yhteydenottamista/kommunikointia henkien kanssa.
        Kristinuskon varjopuoli on usko helvettiin ja saatanaan, taivaaseen ja jumalaan; hengen kuolemanjälkeiseen elämään ja ylösnousemukseen. Josta tulee mahdollisuus puhua näille "hengille" joita siis uskotaan olevan.

        Minun on turha asiasta ruveta kiistelemään, koska en kyseiseen uskontokuntaan kuulu. Tuon vain keskusteluun toisenkin puolen joka sinulle on ehkä kristittynä jäänyt varjoon. (Edellyttäen että siis olet kristitty.)

        Uskon kyllä, että on tehty tutkimuksia ja niiden tulokset ovat olleet kiisteltyjä ja ovat vieläkin, mutta aina pitää käyttää järkeä ja olla nielemättä kaikkea huuhaata ilman minkäänlaista kritiikkiä.

        Keskustelen spiritismistä ja Ouijasta mielellään asiallisesti jatkossakin, ja olen avoin sille, että ehkä pystyt todistamaan joitakin ristiriidassa olevia asioita.

        On kyllä ihan hyvä olla terveellä kritiikillä varustettu, mut semmonen on mun mielestä tyhmää, että kiistetään kaikki jutut ihan samantien. Siitä tulee lähinnä semmonen fiilis että toinen pelkää, että voisko se sittenki olla mahollista ja ei halua edes tietää että nii vois ollakki. Toisaalta se on kyl omalla tavallaan ihan hyväki asia. Sua en todellakaan tämmösestä oo syyttämässä.

        Hyvä mielikuvitus mulla kyllä on, mutta silti mieluiten ite nään ennen ku uskon. Ja en edes muuten oo varma oonko kristitty vai en. Rippikoulua en oo käyny enkä oo varma oonko kirkon kirjoissakaan.

        Mut silti uskon et tuol ylhääl on joku joka kuuntelee ja suojelee. Sitä paitti ei mun mielestä tarvi olla kirkkoon kuulunu et "saa" uskoa oikeutetusti. Pääasia on et elää hyvää elämää ja kunnioittaa muiden elämää siinä samassa. Sen enempää ei tarvita.


      • virtu
        CountryMan kirjoitti:

        On kyllä ihan hyvä olla terveellä kritiikillä varustettu, mut semmonen on mun mielestä tyhmää, että kiistetään kaikki jutut ihan samantien. Siitä tulee lähinnä semmonen fiilis että toinen pelkää, että voisko se sittenki olla mahollista ja ei halua edes tietää että nii vois ollakki. Toisaalta se on kyl omalla tavallaan ihan hyväki asia. Sua en todellakaan tämmösestä oo syyttämässä.

        Hyvä mielikuvitus mulla kyllä on, mutta silti mieluiten ite nään ennen ku uskon. Ja en edes muuten oo varma oonko kristitty vai en. Rippikoulua en oo käyny enkä oo varma oonko kirkon kirjoissakaan.

        Mut silti uskon et tuol ylhääl on joku joka kuuntelee ja suojelee. Sitä paitti ei mun mielestä tarvi olla kirkkoon kuulunu et "saa" uskoa oikeutetusti. Pääasia on et elää hyvää elämää ja kunnioittaa muiden elämää siinä samassa. Sen enempää ei tarvita.

        Oot aivan oikeassa tuossa "Sitä paitti ei mun mielestä tarvi olla kirkkoon kuulunu et "saa" uskoa oikeutetusti. Pääasia on et elää hyvää elämää ja kunnioittaa muiden elämää siinä samassa." -- Toin sen esille varmasti hyvinkin huonosti omassa viestissäni, olen siitä pahoillani.

        Kytken spiritismin voimakkaasti kristinuskoon juuri näiden erityisten lisättyjen piirteiden takia, joissa kehotetaan lukemaan tiettyjä rukouksia/psalmeja/mitälie kesken istunnon tai sitä ennen ja jälkeen.

        Mielipiteeni spiritismistä perustuu vuosien kokemukseen, tai tässä tapauksessa juuri kokemattomuuteen ja kyseiseen kirjallisuuteen tutustumiseen. En kiellä sitä, ettenkö haluaisi kokeilla Ouijaa sellaisessa seurassa, joka on tosissaan asiansa kanssa, vaikka olisivatkin vasta aloittelijoita. Luulen, että kielteinen suhtautumiseni johtuukin näistä huonosti menneistä kokeiluista sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole olleet tosissaan.
        Sillä minäkin olen valmis uskomaan siihen, mitä pääsen itse todistamaan.

        Olen itse pakana ja lauseesi;
        "Pääasia on et elää hyvää elämää ja kunnioittaa muiden elämää siinä samassa." -- on kuin suoraan periaatteista joiden mukaan elän :) .


    • mage

      siis teidän mukaan henkiä on, mutta näkeekö ne jos vedän käteen, se meinaan vähän haittaa jos joku henki vetää sätkää vieressä kun mä vedän käteen. hyi.

      • virtu

        Ei, mun mielestä henkiä ei ole. Ne kuuluu kristinuskoon ja samantapaisiin johon itse en taas kuulu. Veä iha rauhassa vaa käteen :D:D


    • runkkariboi68

      elikkäs kokeiliin kavereiden kanssa ouija lautaa, kysyin hengeltä että runkkaako hän, kostoksi hän leikkasi penikseni pois etten enää runkkaisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe