Olen 16 vuotias tyttö ja tapailen 30 vuotiasta miestä.
Olen hiukan peloissani vanhempien reagtiosta, siks haluisinkin tulla kysyyn et mikä ois paras tapa kertoo niille. Muutenkin kun ne on aika kriittisii kaikesta, niin tää varmasti saa varsinkin äitin ihan tolaltaan. Miten siis pystyn kertomaan niille jotenkin varovasti tästä miehestä, koska olis kiva jos nekin oppis tunteen sen.
Noh toivottavasti nyt joku ymmärtää että ei iällä nyt niin suurta merkitystä ole ja muutenkin suhteemme on ihan laissa sallittu :)
Miten kerron vanhemmille poikaystävästäni
44
2066
Vastaukset
''Olen 16 vuotias tyttö ja tapailen 30 vuotiasta miestä. ''
Huhhuh! Jos tuo 30-vuotias mies tosiaan on kiinnostunut noin nuoresta tytöstä, rohkenen epäillä, onko hänen murrosikänsä vielä päättynytkään.
''Olen hiukan peloissani vanhempien reagtiosta, siks haluisinkin tulla kysyyn et mikä ois paras tapa kertoo niille. Muutenkin kun ne on aika kriittisii kaikesta, niin tää varmasti saa varsinkin äitin ihan tolaltaan. Miten siis pystyn kertomaan niille jotenkin varovasti tästä miehestä, koska olis kiva jos nekin oppis tunteen sen. Noh toivottavasti nyt joku ymmärtää että ei iällä nyt niin suurta merkitystä ole''
Mahtaakohan sitä ymmärrystä löytyä sinultakaan omille lapsillesi, kun he eräänä kauniina päivänä kertovat pokanneensa kolmikymppisen...Kuinka kauan olette seurustelleet?
Ei väliä miten kerrot asian mutta jos kerrot vanhemmillesi miehen iän niin teidän "suhteenne" on finito.
P.S: Vaikka mitä väittäisitkin niin siltikin epäilen miehen olevan hieman hämärä...- Rosa
Sanokaa mitä sanotte, ei mun mielestä ikäerolla pitäis olla noin suurta merkitystä. Joo mitä sitten vaikka se on 30 vuotias? Estääkö se nyt sua jotenkin jatkamasta elämääsi?
Olisitte täysin hyväksyväisiä jos tulisin kertomaan että olen 20 vuotias ja seurustelen 34 vuotiaan kanssa. Eikö? Miten siis tämä jotenkin eroaa tuosta :o Ja en nyt tullut oikeen tästä ikäerostamme kysymään, koska sen me olemme jo poikaystävänkanssa miettineet jne. Mutta jos sinulla joitakin hyviä perusteluja on sille ettemmekö voisi seurustella niin voit vapaasti kertoa.
Ja kiva kun ilmaisit mielipiteesi
Ollaan oltu yhdessä nyt noin 2 kk. Ja olisi jo kiva että vanhemmatkin siitä tietävät.
Sinullekkin sama että miksi muka emme voisi seurustella? Onko olemassa jokin laki mikä kieltää tämän? Eipä ole.
"Vaikka mitä väittäisitkin niin siltikin epäilen miehen olevan hieman hämärä... "
No eihän siinä mitään jos ajattelet noin. Jos vain tuntisit miehen niin uskon että peruisit sanasi.
Ymmärrän kyllä mitä haitte takaa, mutta eikös kukin ihminen saa seurustella kenen kanssa vaan, jos molemmat sitä haluavat ja jos se laissakin on sallittua.
Ilosena ottaisin vastaan neuvoja miten vaikka itse ootte poika/tyttöystävästänne kertoneet vanhemmillenne. Pitäisikö mies ottaa mukaan, jolloin vanhemmat saavat heti tutustua mieheen?- jätkä27
"Ymmärrän kyllä mitä haitte takaa, mutta eikös kukin ihminen saa seurustella kenen kanssa vaan, jos molemmat sitä haluavat ja jos se laissakin on sallittua."
Laki sallii myöskin vanhempien sulkea alaikäisen, oppivelvollisuuden täyttäneen lapsensa vaikkapa kellariin kunnes tämä täyttää 18v. Hoitoon pakottaminen on myöskin yksi mahdollisuus nykyajassa, jossa melkein jokaista (kirjoittamattomasta) standardista poikkeavaa elämäntilannetta varten löytyy diagnoosi ja lailliset huumeet. Jos vanhempasi oikein huolestuvat, niin äkkiäkös sinulle vähintäänkin joku terapeutti jostain tekaistaan, tai väliaikainen huostaanotto tai jotain.
Siispä voi olla että kannattaa pitää se turpa kiinni, jos haluat jatkaa seurustelua.
Asia on tietenkin toinen, jos haluat hakea vanhemmiltasi hyväksyntää suhteellesi esim. siksi, että sinulla on hyvistä tunteistasi huolimatta epäilyksiä, ja haluaisit nähdä omin silmin millaisen vaikutelman mies vanhempiisi tekee.
- Fro-
Mikäli kummatkin osapuolet ovat parisuhteessa omasta tahdostaan, niin en näe mitään ongelmaa suhteessa ja lainkin puolesta tämä on sallittu. Kaikille moralisoijille: miehet ovat kautta aikojen kiinnostuneet itseään nuoremmista naisista, ihan biologiselta näkökulmalta katsoen.
Mitä vanhempiisi tulee, niin kertoisin heille, sillä salailu on yleensä henkisesti raskasta itse kullekin. - juuup.
I smell Pedobear! :D
en itse 30 vuotiaana ihan noin nuoriin lähtisi vaikka laissa sallitaankin. kerrot jotenki vanhemmille, ei kukaan kiven alla jaksa elellä. jos ne hyväksyy niin onnet. ehkä sitten ajan kanssa, pieni shokki varmaan on. - 678909876q
Eka kerrot et sul on poikaystävä ja puhut miten ihana se on jne jne mut et kerro ikää. Sit parin päivän päästä esittelet sen ja ootta tosi söpöi ni ne alkaa tykätä siitä miehestä eikä sen ikä oo sit niillä ensimmäisenä mielessä
- Jeespanderi
Jotenki kauhistuttaa tälläset viestit...14 vuoden ikäero? Ja kun minusta se kahdenkin vuoden ikäero tuntuu huimalta ja olen 16v. Eniten minua ihmetyttää miksi 30v mies edes katselisi 16v tyttöjä muuten kuin ''panomielessä''.
Näitä tälläisiä tapauksia on onneksi todella harvassa.. oletko miettinyt asiaa pitemmän päälle? 14v ikäero on kuitenkin todella suuri, miehellä on varmaan jo työ ja kaikkea kun sinulla taas vielä koulutkin käymättä... Ajattele asiaa näin, kun sinä vasta synnyit, tämä mies oli 14v.
Ja se että suhteenne on laissa sallitu ei todellakaan tarkoita että noin suuri ikäero olisi jotenkin hyvä... olettehan tunteneet toisenne vasta 2kuukautta. Ei se ikäero pienemmäksi muutu ja kyllähän sekin aika hullulta kuulostaisi jos 20v nuori nainen seurustelisi 34v keski-ikäisen miehen kanssa.
En nyt tuomitse mutta mieti tarkkaan millaisen miehen kanssa olet tekemisissä, voisitko itse ihastua 30vuotiaana 16v poikaan? - Rosa
Ymmärrä kyllä teitä ja teijän huolia mutta ei mies ole sellainen mitä joku tässä nyt ehkä kuvittelee. Oikeasti! Ja voin jopa kertoa että ei olla edes seksiä vielä harrastettu, että ei hän nyt minkään pillun perässä ole. Ittekkin sanonu että meillä ei ole siihen mikään kiire. Eikä mies oo mua ikinä painostanu mihinkään tai muuta vastaavaa.
Juu mies käy töissä ja minä koulussa. Mielestäni se ei oo mikään ongelma. Älä nyt hermostu, seurusteluahan tämä vain on, eihän tässä mihinkään naimisiin olla menossa herran jestas.
"Ja se että suhteenne on laissa sallitu ei todellakaan tarkoita että noin suuri ikäero olisi jotenkin hyvä... "
Mielestäni en kyllä sanonut että mielestäni tämä olisi jotenkin hyvä juttu. Sanoin vain että itseäni ei ikäero haittaa, eikä muutenkaan ikäeron pitäisi suhdetta rikkoa. Eihän sille mahda mitään jos ihastuu korviaan myöten ihmiseen, se on aivan sama onko tämä mies 20v vai 30v, ihastunut minä silti olisin häneen.
"En nyt tuomitse mutta mieti tarkkaan millaisen miehen kanssa olet tekemisissä, voisitko itse ihastua 30vuotiaana 16v poikaan?"
Kiitos neuvosta, uskon kyllä tietäväni että kenen kanssa olen seurustelemaan alkanut. En kai mä nyt ketä vaan valitsisi. Paha vielä sanoa kun en 30 vuotias ole. Sen näkee sitten
Kiitos 678909876q
Tuo kuulostaa aika hyvältä. En ajatellutkaan ihan heti miehen ikää kertoa koska uskon että kun he mieheen ovat tutustuneet, niin he kyselevät jo että milloin hän tulee uudestaan käymään.- lolleropallero44
varmaan sinun vanhemmat erottaa kummiskin kuka on 16v ja kuka 30v? :D
- moikkaa
Mun mielestä saat vapaasti seurustella kenen kanssa haluut❤ ihmiset ei valjo nyt ikä on vaa numero✌ sori vastaan vähä myöhässä
Ja sitten parin kuukauden pääst 16 vuotias tyttö kadonnut. Lopun voitte sitten arvatakkin...
- serkkumies
otat römpsäs esille ja nautit elämästä. T: serkkusi
- Rosa
Vittu kun te olette ilkeitä!!!! Hitto mä en tullu tänne mistään meidän iästämme keskutelemaan, että jokaisen pitäis niillä pikku aivoillansa hiukan ymmärtää kun sanon että en kaipaa siihen teiltä vastauksia!
Tänne ei sit kiitos tarvi tulla mitään enään laittaan. Asia tuli mulle jo selväks että täälä ei pyöri yhtäkään viisasta ja ymmärtäväistä ihmistä.
Enkö saa elää ihanaa elämää ihanan miehen kanssa? Mikä siinä on niin väärin etten juuri mä saisi kenenkään kanssa seurustella.
Kukaan ei edes tunne miestä niin miten kehtaatte edes sanoa jotakin tollasta hänestä! Hän on yksi hienoimmista tuntemistani ihmisistä enkä aijo teidän takia suhdettamme pilata!!
Kiitos tästä kun ikinä ei mitään positiivista voida asiasta löytää.
Noh jaa kaikki saavat olla sellasia kun ovat.''vittu kun te olette ilkeitä!!!! Hitto mä en tullu tänne mistään meidän iästämme keskutelemaan, että jokaisen pitäis niillä pikku aivoillansa hiukan ymmärtää kun sanon että en kaipaa siihen teiltä vastauksia!''
Oletko tyhmä, vai muuten vain aivoton pösilö? Pitäisihän se jo tajuta mielessään, että tulet saamaan ei-toivottuja vastauksia ketjuusi, jos tuollaiseen asiaan haluat välttämättä saada neuvoja.
''Kiitos tästä kun ikinä ei mitään positiivista voida asiasta löytää.''
Mitä positiivista muka luulet löytäväsi tästä asiasta? Eikö järkikin jo sen sano, että jos todella pelkäät saavasi vanhemmiltasi kielteisen reaktion, niin asiassa saattaa silloin olla jotain mätää.
''Muutenkin kun ne on aika kriittisii kaikesta, niin tää varmasti saa varsinkin äitin ihan tolaltaan. Miten siis pystyn kertomaan niille jotenkin varovasti tästä miehestä, koska olis kiva jos nekin oppis tunteen sen.''
Vastaus on: et mitenkään.
''Mikä siinä on niin väärin etten juuri mä saisi kenenkään kanssa seurustella.''
Sen kuin avaat silmäsi, onhan maailma pullollaan oman ikäisiäkin, eikä tarvitse noin kaukaa hakea!
''Tänne ei sit kiitos tarvi tulla mitään enään laittaan. Asia tuli mulle jo selväks että täälä ei pyöri yhtäkään viisasta ja ymmärtäväistä ihmistä.''
Viisaita ja ymmärtäväisiä ovat siis vain ne, jotka keksivät aina sinua tyydyttävän ratkaisun mitä mahdottomampiin pulmiin?
- Juu ei käy
Ei kukaan normaali 30-vuotias mies kehtaa tulla 16-vuotiaan tyttöystävänsä vanhempien silmien eteen. Jaa, miksikö? No keharina tai pedofiilinähän sellaista miestä pidettäisiin. :P
- Kesler neon
Jokainen on lukemattoman monen mielestä vaikka mitä pahaa, se on Steffyn laki, että teet niin tai näin ja oot sitten enkeli tai paholainen niin mikään noista jutuista ei riitä pitämään sua pois louksuleukojen välistä.
14-vuotias tyttö joka ei anna seksiä samanikäiselle luokkatoverilleen ei saa kieltäytymisestään enkelin mainetta vaa poika levittää juttua tytöstä huorana.
Kun jo lähtökohtasesti sun näyttätyminen ulkona saa jutut susta liikkeelle ja se toinen vaihtoehto lukittautua kotiin saa vielä varmemmin jutut liikkeelle niin ei kannata välittää jos kolmekymppisenä alkaa seurustelemaan 16-vuotiaan kanssa sillä ennen seurustelua maineesi paljon pahempan on jo kirkossa kuulutettu.
- RoseOfSin
Ikävää kuulla, että sinulle on tullut tällainen hankala tilanne :/ Omaa ikäänsähän ei kukaan pysty itse päättämään, enkä muutenkaan näe sitä esteeksi suhteelle. Valitettavasti 14 vuoden ikäero saa useimmiten negatiivisia kommentteja ja totta kai vanhemmillesikin tulisi ensimmäisenä mieleen, että kys. mies saattaa olla ihan muissa kuin vilpittömissä aikeissa, mikäli vain ilman mitään taustatietoja kerrot seurustelevasi 30v miehen kanssa. Jos vanhemmat alkavat meuhkaamaan, ei kuitenkaan kannata suuttua heille, koska he ajattelevat taatusti vain sinun parastasi.
Itse tuollaisessa tilanteessa menettelisin luultavasti siten, että ensiksi ottaisin asian esille 'ohimennen' jommankumman vanhemman kanssa (miksei molempienkin) kyselemällä ensin heidän mielipiteitään suhteesta, jossa ikäero on "ihan vaikka esimerkiksi 14 vuotta tai jotain sinnepäin". Voit myös ohessa selventää, että olet lukenut tällaisista tapauksista internetistä - eikä sen tarvitse olla valetta, voit oikeastikin käydä tutustumassa vastaavanlaisiin tapauksiin netissä ennen sitä. Mikäli saat vanhemmiltasi negatiivisia kommentteja asiaa koskien, voit jatkaa keskusteltua kyselemällä esim. "miksi se on mielestänne väärin?" tai "oletko sitä mieltä, että mitkään sellaiset suhteet eivät voi olla vilpittömiä?" tms. Mikäli vanhempasi alkavat kauhistuneina epäilemään että sinulla on suhde 30-vuotiaaseen, voit rauhoitella heitä vahvistamalla sen, että olet lukenut tietoa netistä.
Jos käy hyvä lykky, vanhempasi alkavat suvaita sellaisia suhteita. Voit jossain vaiheessa myöntää, että olet kiinnostunut eräästä miehestä, ja kysyä, haluaisivatko vanhempasi kenties tavata hänet, mikäli ovat epävarmoja miehen aikeista. Sitten voidaan sopia tapaaminen (kerro tässä vaiheessa seurustelukumppanillesi, että ette saisi tapaamisen aikana käydä liian läheistä kanssakäymistä vanhempiesi hämmennyksen välttämiseksi) ja kun vanhempasi ovat tarkemmin tutustuneet mieheen, heidän on helpompi luottaa häneen. Kun vanhemmat luottavat mieheen, voit hienovaraisesti kertoa teidän seurustelevan.
Tämä ei varmaankaan tule olemaan helppoa, mutta toivotan onnea! :)- Lol
Aika pedari...
- mitä itse ajattelet?
Jos olet aikuinen ja seurustelet 30v miehen kanssa, niin mitä väliä on vanhempiesi mielipiteellä ikäerostanne? Aikuistuminen on sitä, että tekee elämästään sellaista kun itse tykkää, muiden mielipiteistä välittämättä. Jos olet noin huolestunut ja riippuvainen vanhempiesi hyväksynnästä niin ehkä et sitten olekaan niin aikuinen? Ja silloin ei kovin vakavaa parisuhdetta vielä kannata perustaa. Itse aloin (13v sitten ) 20v iässä seurustelemaan 31 v miehen kanssa. Ihan hyvin on mennyt vaikka hurjia mutkiakin on ollut matkassa. Mulla ei esim. meinannut pää kestää köyhää opiskeluaikaa "rikkaan" työssäkäyvän (oma asunto yms) puolison kanssa.. ja hänellä iski vauvakuume minun kannalta ihan liian aikaisin.. Mutta kompromissien ja kasvun kautta ollaan nyt ihan onnellinen kahden pienen tytön kanssa lapsiperhe :)
- grgrhrh
Itse olen päälle 20 vuotias kaveri, jopa jos minulla olisi 16vuotias tyttöystävä niin minua katsottaisiin halventavasti.
- Jessez zero
Tämä ketju on jo lähtökohtasesti ihan päätön. Rakastumisella ei ole raameja, se ei katso ikää, väriä eikä sukupuolta.
Itseasiassa tämän ketjun lukeminen sai mut hyvälle tuulelle, lauma aaseja kokeilemassa tahattomasti kenen pää kestää eniten Ohukais ja Paksukaishenkistä törmäilyä naurattaa aina. - Hesde copas
Jessez zero kirjoitti:
Tämä ketju on jo lähtökohtasesti ihan päätön. Rakastumisella ei ole raameja, se ei katso ikää, väriä eikä sukupuolta.
Itseasiassa tämän ketjun lukeminen sai mut hyvälle tuulelle, lauma aaseja kokeilemassa tahattomasti kenen pää kestää eniten Ohukais ja Paksukaishenkistä törmäilyä naurattaa aina.Seurustelu ei ala iän perusteella vaan ihan muista syistä.
Kuvitellaampa tilanne jossa pojasta tulee fyysisesti aikuinen, mutta henkisesti hän kuitenkin jaksaa edelleen olla hassutteleva ja yllätyksellinen.
Hän jaksaa olla tätä kymmeniä vuosia ja tänä aikan hänen ikäisistään naisista on tullut kyynisiä, ikävystyttäviä ja nipottajia.
Tässä tilanteessa hänen sielunkumppanista löytyy ikäluokasta jossa tämä synnynnäinen ominaisuus on vielä voimissaan eikä ole kadonnut. - helinäkeiju
Hesde copas kirjoitti:
Seurustelu ei ala iän perusteella vaan ihan muista syistä.
Kuvitellaampa tilanne jossa pojasta tulee fyysisesti aikuinen, mutta henkisesti hän kuitenkin jaksaa edelleen olla hassutteleva ja yllätyksellinen.
Hän jaksaa olla tätä kymmeniä vuosia ja tänä aikan hänen ikäisistään naisista on tullut kyynisiä, ikävystyttäviä ja nipottajia.
Tässä tilanteessa hänen sielunkumppanista löytyy ikäluokasta jossa tämä synnynnäinen ominaisuus on vielä voimissaan eikä ole kadonnut.Juu, kyllä tuollaisia peter paneja on olemassa. Ikävä puoli asiassa on se, että ne lapsityttöystävät kasvavat kuitenkin joskus aikuisiksi, mutta nämä iki-pojat eivät.
- Aloittajan.
Tapauksessa toinen on vielä lapsi ja toinen osapuoli on jo aikuinen mies. Veikkaanpa,etteivät tytön vanhemmat innostu,kun saavat tietää että heidän lapsellaan on aikuinen mies seurustelukaverina. Tällaiset lapsi aikuinen suhteet loppuvat yleensä aika nopeasti,koska kumpikaan ei ole henkisesti kypsiä.
- Rosa
MULKKU! Et ole aloittaja, joten ÄLÄ käytä sitä nimimerkkiä ,vajakki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Rosa
ja seXikii on harrastettu, ja ilman rumaa kumia!
Älä kerro vanhempasi uhkaavat vain poliisilla. Jos haluat seurustella älä kerro kaverin ikää...
- hyvinsemenee
Minusta tuo ikäero voi kuulostaa pahemmalta mitä on. Ehkä on vain tapahtunut sellainen normaali asia että tämä mies on vain ihastunut sinuun, ilman mitään inhottavia taka-ajatuksia.
Vanhemmille kannattaa kuitenkin kertoa asiasta varoen, ensin olla kertomatta ikää ainakaan tarkalleen. Tsemppiä! - Rosa
Näin taas täällä sitten kirjoitellaan toisen nimimerkillä, onpas jollakin hauskaa...
No kiitos kuitenkin kaikille vastanneille
"Jos olet noin huolestunut ja riippuvainen vanhempiesi hyväksynnästä niin ehkä et sitten olekaan niin aikuinen? Ja silloin ei kovin vakavaa parisuhdetta vielä kannata perustaa"
Hmm.. missähän olen muka sanonut että olen aikuinen? Tiedän kyllä että olen vielä lapsi ja mies on jo aikuinen. Voi luoja mistä te näitä juttujanne revitte, enhän ole sanonutkaan että olisimme jotakin vakavaa suhdetta perustamassa.
Kyllä mä nyt varmasti vanhemmille miehestä kerron, koska miehestä itsestäänkin olisi kiva nähdä vanhempani ja tutustua heihin. Luulen kyllä että juttu menee hyvin, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Noh sen näkee sitten. Kyllä kait nyt hänen ystävänä sit voin vaan olla jos muuta vanhemmat ei hyväksy. Ja kyllä mies on sanonu että voi odottaa siihen asti että täytän 18 vuotta, koska hänestäkin se sitten on paljon turvallisempaa, kun olen jo täysi ikäinen.- curious.
tuu kertoo miten vanhemmat reagoi ja miten kävi? :)
- Ihmettelevä-x
curious. kirjoitti:
tuu kertoo miten vanhemmat reagoi ja miten kävi? :)
No entäs tämä: Eräs nuori nainen, ehkä 24 v vanha, ekassa työpaikassaan, rakastui n. 15 v vanhempaan mannemieheen (myös samassa työpaikassa, tosin kunnon suomalaistavat omaava manne, oli itse eronnut jo tuolloin). Tyttö meni naimisiinkin tämän kanssa n. 30 vuotiaana. Molemmat ovat edelleen samassa työpaikassa ja naimisissa. Olen ihmetellyt mitä tytön vanhemmat ajattelivat asiasta ? Ehkä isä ei ollut enää elossa, sillä uskon, että olisi tullut oikein kunnolla selkään. Onneksi appivanhemmat asuivat satojen kilometrien päässä. Tytöllä on aika hyvä koulutuskin.
Vaimo lähentelee nyt jo 50 v ikää ja liitto on kuitenkin kestänyt.
- uhfrd
huhhuh kun teillä tota ikäeroa on :o itte nuorena miehenä en ihan nuin nuorta tyttöä ottaisi, mutta ei minulla mikään ole teitä vastaan. Kyllä mielestäni te voitte seurustella jos molemmat osapuolet sitä haluavat. Onnea siis teille!
- ereye
mulla vähän samantapanen tapaus kaveriporukassa on ollut.. ja sanon ihan sun ja miehen parasta ajatellen, että odota siihen asti kun olet 18 vuotias. Silloin sun vanhemmat ei voi enää sanoa mitään :)
Vaikka toi ei olekaan enää ''laissa kielettyä'' voi silti esimerkiksi vanhempasi nostaa asiasta syytteen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ja se voi hyvinkin mennä läpi. Olet joka tapauksessa lapsi siihen asti kunnes täytät 18 vuotta.
En usko todellakaan että vanhempasi voisivat asiaa hyväksyä, mieshän voisi olla melkein sun isä!
Joten tosissaan suosittelen odottamaan siihen asti kun olet 18, että teidän suhde voi jatkua samanlaisena kun tähän astikin on jatkunut.
Silti en ymmärrä miestä joka on kolmekymppinen ja haluaa16-vuotiasta lasta.. joku siinä miehessä täytyy mättää, joko se on TODELLA jälkeenjäänyt tai sitten sitä toista en halua ajatellakaan.... - no way!
Olen ijältäni varmaan hieman väärässä paikassa,mut tuli vaan mieleen että itse olen 12 vuotias ja jos seurustelisin 26 vuotiaan miehen kanssa (siinä olisi se 14 vuotta ikä eroa) tuntisin itseni aika hölmöksi hänen seurassa niin ja minua pidettäisiin hölmönä! Joten sinuna miettisin suhdettanne,kannattaako tuollaista jatkaa... Esim kun sinä täytät 30 vuotta hän on jo 44!
- no way!
Olen ijältäni varmaan hieman väärässä paikassa,mut tuli vaan mieleen että itse olen 12 vuotias ja jos seurustelisin 26 vuotiaan miehen kanssa (siinä olisi se 14 vuotta ikä eroa) tuntisin itseni aika hölmöksi hänen seurassa niin ja minua pidettäisiin hölmönä! Joten sinuna miettisin suhdettanne,kannattaako tuollaista jatkaa... Esim kun sinä täytät 30 vuotta hän on jo 44!
- no way!
- pentti setä
Itse olen sitä mieltä, että ikäero ei haittaa aikuisiässä. Onhan esimerkiksi 63-vuotiaan Sauli Niinistön puoliso Jenni Haukio vasta 34, ikäeroa semmoiset 30 vuotta. Mutta ei haittaa.
Se on sitten eri asia taas nuoruudessa (itse ei tullut kokeiltua joten paha sanoa). Mielestäni jotenkin on vaan kohtuutonta, että jo vuosikymmenen tai enemmän aikuisiässä ollut seurustelee vielä alaikäisen kanssa. Itse en vaan millään voisi luottaa tuommoiseen, jos olisin alaikäinen ja seurustelukumppani vuosikymmenen vanhempi, vahvimmankin ihastuksen peittoisi pelko jonkinmoisesta hyväksikäyttäjästä. Yritän ymmärtää sinuakin, mutta en vain pysty ajattelemaan että kolmikymppinen mies voisi "ihan pelkästä rakkaudesta" seurustella alaikäisen kanssa. Anteeksi. - h
No hyi vittu 14 vuotta ikäeroo en kyl ite seukkais
- Rosan Miesystävä
Taidanpa olla sinun poikaystäväsi! voin tavata äitiäsi ja kertoa asian tälle. Kyllä hän sitten lämpiää kun puhun hänelle kauniisti.
- Pekka.
Onnea.
- Rosa
Noh niitä joita asia vielä kiinnosti (tuskin ketään) niin voin nyt laittaa pienen selosteen miten meillä nyt menee
Kerroin joululomalla vanhemmilleni, tai oikeastaan äidille asiasta. Sanoin että olen tapaillut jo jonkin aikaa sellaista mukavaa miestä ja hän haluaisi joku päivä tulla meille tutustumaan teihin. Äiti suostu ja sit alko se kysely... kun äiti sit iän kysy niin voihan vitsi kun tunsin kuinka poskia alko kuumottaan.. sanoin vaan et se on aikapaljon vanhempi mua....... et sellanen kolmekymppinen. En ny pystyny valehteleenkaan. Kyllähän se toki järkytty ja pelästy mut sit se varmaan mun takia sano et juu no pyydä joku päivä se käymään. Ehkä äiti ei sit viittiny tuottaa pettymystä tai jotakin mut kyl nyt huomasin et ei se ihan innoissaan asiasta ollu
Hän sitten tuli meille, kerto paljon kaikkea, oli oma itsensä ja sanoi että kyllä hän voi oottaa siihen asti et täytän 18v, jos vanhemmat ei hyväksy suhdetta. Mut kyl äitillä on nyt erinlainen asenne, ehkä mies teki siihen sellasseen vaikutuksen että kyllä se ihan meidän antaa olla rauhassa ja yhdessä. Hyvä näin, kunhan vielä iskä ymmärtää ja antaa meidän seurustella.
Kiitos jokaselle vastaajalle joka viitsi laittaa jotakin- onnea!
hyvä että se meni noin...
- Ikäonvainnumeroita
Musta oli rohkeeta kertoa se suoraan! ..mulla ei aikoinaan mennytkään niin hyvin. Salailin pitkään suhdettani yli 35 vuotta mua vanhempaan mieheen. Kun yks ilta luulin olevani yksin miehen kanssa kotona, niin tietysti vanhemmat palasivat aikaisemmin kun tarkotus oli. Vanhemmat suuttui ja luuli että se hyväkskäyttää mua. Suojaiän ylittäneenä siinä ei ollut mitään väärää. Helpommalla olisin selvinnyt jos oisin sen suoraan niille sanonut aiemmin. Kyllä siinä selittelemistä ainakin oli vähäksi aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433504Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4372944Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan222801Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831867- 871497
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541370- 921145
- 1011117
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721113Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.31930