Mä en oikein ymmärrä, kun ihmiset on ruvenneet elokuvien jälkeen pitämään kalkaroksesta ja malfoysta... Ne on ehkä elokuvissa hyvän näköisiä ja silleen, mutta kirjoissa ei ole muistaakseni mitään mainintaan niiden yvännäköisyydestä, malfoyllä on sliipattu tukka ja kalkaroksella rasvaletti... hyvin menee... eh... Sitten Malfoy on ilkeä ja pilalle hemmoteltu kakara... Ja Kalkaros on epäreilu jääräpää tollo... Kirjoissa niistä ei anneta kovin hyvää kuvaa, mutta kun ne on leffoissa hyvän näköisiä, niin sitten niistä yhtäkkiä pitää kirjoissakin... Eri asia, jos pitää jostain hahmosta, esim Punurmio, sehän on kans ihme pöpipää, mutta silti se on hyvä hahmo ja siitä on kiva lukea... Mutta jos elokuvissa kalkaros ja malfoy oli hyvän näköisiä, niin fanittakaa niitä näyttelijöitä älkääkä kirjojen hahmoja, koska niistä teillä ole muuta tietoa, kuin se minkä kirjoista luette, eikä ne minua oikein viehätä, silti pidän hahmoista siinä mielessä että ne sopii, vaikken kovin paljon...
Vähän sama pätee luihuisiin... Jostain syystä luihuinen on 1. tai 2. suosituin tupa, vaikka kirjassa annetaan selvästi ymmärtää, että ne kaikki on ilkeitä... eri asia, jos pitää tuvasta, koska se sopii kirjaan... Mutta jotkut haluavat mieluiten luihuiseen, vaikka suurin osa siellä on ilkeitä ja kenties vielä pahojakin... Samoin kaikissa nettikouluissa ihmiset menee luihuiseen ja ovat tosi kilttejä ihania ja fiksuja... Nettikouluista voisin jatkaa vielä paljon, mutta joskus toiste...
Kalkaros ja Malfoy
22
1059
Vastaukset
- Winry
Monessa asiassa,on monta eri mieltä.
- Patrick Bateman
Ai muka komeita leffoissa? No en sanois, Rickmanki on kamalan pöhöttynyt... Mutta ehkä kaikki ihastuu niihin leffat nähtyään koska ne on käsikirjotettu paljon laimeammiksi. Siis ettei ne ole yhtä ilkeitä ku kirjoissa, mikä on musta ikävää, koska mä kilahdin Severukseen nimen omaan siksi, että se oli sellanen paskiainen.
Ja taas joku olettaa, että kaikki Luihuiset on pahoja. Rowling kertoo kirjoja Harryn näkökulömasta ja Harryn näkökulma Luihuisista on selvästi ennakkoluuloinen ja puolueellinen. Idioottimaista väittää, että kaikki Luihuiset olisi pahoja. Miten helvetissä muka (jos Tylypahkassa Rowlingin sanojen mukaan on n. 1000 oppilasta) 250 oppilasta voi olla pahoja? Kuulosta naurettavalta. Miten n. 35 11-vuotiasta voi olla pahoja? Miten yleensäkään 11-vuotias muka voi olla paha? Ja muistele, mitä Tupahattu sanoo: Luihuisen edellytksiä on ne ominaisuudet, että on kunnianhimoinen, viekas ja lojaali. Lojaalius on jotain mikä Rohkelikoilta puuttuu. Olen huomannut, että ne tuntuu puukottavaan toisiaan selkään minkä kerkeää. Luihuisila tuntuu olevan yhteishenkeä. Tottahan se tietty on, että kaikki pahikset on ollut Luihuisia (Hagridin mukaan), ei kai se nyt niin suuri ihme ole, jos ajattelee sitä vihaa ja epäluuloa joka Luihuisiin kohdistuu. Kuvittele itse eläväsi seitsemän vuotta ympäristössä jossa loput 750 oppilasta suhtautuu suhun ku ruttoon. Voi olla, että tulisi kostonhimo siinä mukavemmallekin ihmiselle. Periaatteessa vaikuttaa vähän siltä, että Luihuiset puolustautuu hyökkäämällä. Eihän niillä ole muita vaihtoehtojakaan. Luulen, että jos yksikään Luihuinen yrittäisi ystävystyä esim. Rohkelikon kanssa, se päätyisi järveen jättimustekalan seuraksi. En tosin sano, ettikö sama pätisi johonkin joka yrittäisi ystävystyä Luihuiseen.
Huomaahaan sen jakautumisen Huispaus matseissakin. Yleisö on jakantunut kahteen: Luihisiin ja niihin jotka kannattaa sitä joukkuetta joka pelaa Luihuisia vastaan. Vittumaista, jos saan sanoa. Ja huom. en itse kuulu Luihuiseen.- duuddu
En ehkä ilmaissut asiaani selkeästi... Kaikki luihuiset, jotka kirjoissa puhuu, sanoo jotain ilkeää ja jotkut niistä on pahoja, joista tulee esim. kuolonsyöjiä, en tarkoittanut, että kaikista tulee pahoja, saati sitten että ON pahoja...
Harry Potterit on melkeinpä satukirjoja ja siksi luihuinen on semmoinen elementti... Minä lukiessani huomaan selvästi että kirjassa on "pyritty" siihen että rohkelikoista pidetään ja luihuisia inhotaan...
Toi on kuitenkin hyvä pointti se että niistä tulee kaunaisia, kun 750 inhoaa, mutta Malfoy on kyllä ansainnut Ronin, Hermionen ja Harryn inhon ihan itse, eikä siksi, että on luihuisessa... Mä en "pidä" luihuisista, omien huomioitteni takia, enkä siksi, että Ron ilmaisee Malfoyn olevan haisevissa luihuisissa...
Ja mitä elämän kokemuksesta tiedän, niin tavallisessa koulussa pahikset (puhekielen ilmaus, en väitä, että yksikään kouluni oppilas olisi paha) vetävät yhtä köyttä ja kiltit eivät, koska pahikset ovat hyvin samankaltaisia ja kiltit erilaisia ja yksi tärkeä pointti: UJOJA usein...
Mutta en ole potterkirjoissa kenenkään puukottavat ketään selkään... Ainkakaan muistaakseni...
Taisin ilmaista asiani taas aika epäselvästi...
- DADA
Ei se niiden komeudesta johdu vaan siitä, että maailma on nykyään yhä kylmempi ja kylmempi paikka. Sadistisia paskoja arvostetaan enemmän ja enemmän ja kieroisuus lisääntyy. Aivan.. tämän näkee tässä ilmiössä voimakkaasti, ikäänkuin kuvastuu "aidosta" maailmasta. Nykyään lähes kilpaillaan siitä kuka loukkaa toista pahemmin ja toivotaan lähes, että joku vieras tulee raiskaamaan itsensä. Tämä raiskaus juttu oli sitten vertauskuva, vaikka joidenkin kohalla se täsmääkin kirjaimellisesti. Sairasta kieroutunutta, sitä se maailma on ja sairaammaksi se on menossa.
Ei ihme että Rowling jo kauhistelee kun suuri osaa pitää itseään jo lähes vampyyreina ja kehittelee mitä lie ihme rituaaleja. Potter ilmiössäkin se heijastuu, että samaistutaan pahoihin hahmoihin. Nykynuoret on kyllä oudosti kasvatettu. Katotaanpa mitä on 20 vuoden päästä...- Dille
...ja on kiehtonut kautta aikojen. 1700-luvun lopulla Ranskassa, tuolla perverssien pyhällä maalla, Markiisi de Sade esitteli omia ajatuksiaan ja saavutti jotakin, mistä moni voi olla kateellinen: perversio nimettiin hänen mukaansa. (Itse haaveilen samasta, mutta en halua itseni mukaan nimetyn kieroutuman olevan mitään pientä esim. hamsteriinsekaantumista vaan jotakin hienompaa).
Yksi selitys lienee sekin, etteivät täydellisen hyvät pyhimykset ole kiinnostavia hahmoja fiktiossa(kaan). Pahuus on paljon mielenkiintoisempaa: se on vaihtoehto yhteiskunnan tarjoamalle muotille "kunniallisesta ihmisestä", ja kukapa ei joskus haluaisi vähän shokeerata. - Lukija
Dille kirjoitti:
...ja on kiehtonut kautta aikojen. 1700-luvun lopulla Ranskassa, tuolla perverssien pyhällä maalla, Markiisi de Sade esitteli omia ajatuksiaan ja saavutti jotakin, mistä moni voi olla kateellinen: perversio nimettiin hänen mukaansa. (Itse haaveilen samasta, mutta en halua itseni mukaan nimetyn kieroutuman olevan mitään pientä esim. hamsteriinsekaantumista vaan jotakin hienompaa).
Yksi selitys lienee sekin, etteivät täydellisen hyvät pyhimykset ole kiinnostavia hahmoja fiktiossa(kaan). Pahuus on paljon mielenkiintoisempaa: se on vaihtoehto yhteiskunnan tarjoamalle muotille "kunniallisesta ihmisestä", ja kukapa ei joskus haluaisi vähän shokeerata.Ootko muuten se sama tyyppi joka julkaisee sitä julmettua "APU- lehteä"? Hanki elämä. Tai onhan sulla jo elämä mutta hanki, jotain vaan. Älä ainakaan heitä enää vitsejä pikku Antonista..
- Twil
Dille kirjoitti:
Yksi selitys lienee sekin, etteivät täydellisen hyvät pyhimykset ole kiinnostavia hahmoja fiktiossa(kaan). Pahuus on paljon mielenkiintoisempaa: se on vaihtoehto yhteiskunnan tarjoamalle muotille "kunniallisesta ihmisestä", ja kukapa ei joskus haluaisi vähän shokeerata.Mietiskelin että liittyykö masokismi jotenkin Leopold Von Sacher-Masochiin(nimen saatoin kirjoittaa väärin,muistini ei ole aina toimiva) Kirja Venus in Furs käsittääkseni(en ole vielä yrittänytkään etsiä sitä,joten en tiedä) kertoo miehestä,joka tykkää että naiset piiskaa sitä.
Pahuus alkaa olemaan itseasiassa kohta tylsää,koska siitä yritetään tehdä välillä niin kool. Ei kukaan enää jaksa shokeeraantua siitä,että joku on vaikkapa silvottu kappaleiksi. Pahoinvointia se voi tuottaa,mutta ei shokkia.
- Twil
Miksi ihmeessä hahmon pitäisi olla hyvännäköinen että siitä voisi pitää?
Mä pidän molemmista nimenomaan niiden "vikojen" takia. Snape on rasvahiuksinen kusipää,jee! Draco on itsekeskeinen ja lapsellinen pässi,loistavaa! Jos ne kuvailtaisiin joskus "komeiksi" tai "viehättäviksi", kirjoissa siis,mä tulisin pahoinvointiseksi.Erittäin.
Luihuisesta voisin sanoa paljonkin,mutten oikeastaan mitään,mitä ei jo olisi sanottu. - VampireNaomi
Ihastuin Kalkarokseen jo ennen kuin elokuvia oli edes suunniteltu. Hahmon ei tarvitse olla hyvännäköinen tai "cool", jotta hänestä voisi pitää. Malfoy ei minua koskaan kiehtonut, nyt vielä vähemmän kun kaikki pikkuipanat kuolaavat Feltonin perään.
Ja miten selität sen, että Voldemort on suosikkihahmoni? Komeudellaan hän tuskin on minua lumonnut, eh? ;)
Luihuisista en viitsi sanoa mitään. Kaikki ovat nykyään jostain syystä sen tuvan perään eikä kukaan tajua, että Puuskupuh jyrää.- duuddu
Sitä mää just tarkoitin, että jos pitää jostain muuten vain jostain muusta syysä tai jotain... Mutta kun kuulee joka paikassa, voi että Malfoy oli niin söpö leffoissa, että mä aloin tykätä siitä kirjoissakin...
Ärsyttää... :(
Ja jotkut sanoo jopa: "Luihuinen on paras kun siellä on malfoy..."
AAAAAAAAAARGH!!!!! - VampireNaomi
duuddu kirjoitti:
Sitä mää just tarkoitin, että jos pitää jostain muuten vain jostain muusta syysä tai jotain... Mutta kun kuulee joka paikassa, voi että Malfoy oli niin söpö leffoissa, että mä aloin tykätä siitä kirjoissakin...
Ärsyttää... :(
Ja jotkut sanoo jopa: "Luihuinen on paras kun siellä on malfoy..."
AAAAAAAAAARGH!!!!!Tosin kai tuon tyylinen fanittaminen kuuluu tiettyyn ikään. Muistan itse paremmin kuin hyvin miten kuolasin Rakettiryhmän (siis sen organisaation, ei J&J:n...) perään silloin kun jaksoin vielä Pokémonista välittää. Ehkä ei ollut paras esimerkki, mutta yritys hyvä kymmenen.
- HenZZu
Mä ihastuin niihin hahmoihin jo paljon ennen ku leffat tuli. Mä en tykkää niitten ulkonäöstä vaan hahmon luonteesta ja sen kiehtovuudesta. Piirrän ite todella paljon ja nimenomaan oon piirtänyt paljo kuvia kalkkaroksesta ja Dracosta mutta ne ei oo yhtään niitten näyttelijöiden näkösiä. Mä piirrän niitä niinku mä oon ite kuvitellu.
Luihuinen on mun mielestä vaan hyvä tupa eikä siks et siel on Draco! Mä oon tykänny Luihuisista ja Kalkkaroksesta ja Dracosta siitä lähtien ku mä luin viisasten kiven. Oma mielipiteeni leffojen hahmoista on että ne on huonosti valittuja. Kalkkaros on oikeesti ilkeempi ja kiehtovampi ku leffa antaa ymmärtää.- Blue
..´.mutta minäkin pidän siriuksesta vaikka hän on leffoissa ihan HELEVETIN RUMA! (anteeksi caps lockin käyttöni)
- sihus
jo ennen elokuvia kalkaros ja malfoy olivat kiinnostavia hahmoja, vaikka rowling ei niitä varsinaisesti komeiksi kuvaillut..(rasvaletti, koukkunenä, itsekeskeinen paskiainen..), jotenkin juuri vikojen takia ne kiehtovat ja niitä jaksaa seurata. sirius on asia erikseen, siinä ehkä kiehto osakseen ulkonäkö ja leffojen jälkeen sen suosio mun osalta laskenu!!
- Snapist
Sirius saa minut pahoinvoivaksi. Anteeksi niin kovin. Miten kukaan joka luki kolmoskirjassa muistellun hauskan pikku vitsin tai vitoskirjan Severuksenkidutus-kohtauksen voi pitaa Siriuksesta menee taysin yli hilseen.
- MJS
...Mutta minä ihastuin Kalkarokseen jo ekassa kirjassa. Ehkä juuri ilkeyden (jota hänella ei leffoissa tarpeexi ole...) ja luonteen vuoksi, en niinkään ulkonäön. Välillä kirjoja lukiessani huomaan jotain samaa minussa ja hänessä, joka lisää kiehtovuutta. Malfoysta en tiedä. Toisaalta pidän hänestä, toisaalta en. sitten vielä tosta hyvä-paha-jutusta. Musta Luihuinen ei oo "paha" vaikka kirjoissa niin aannetaan ymmärtää. Niinkuin lajitteluhattu sanoi, he ovat viekkaita ja lojaaleja. Jokaisella tuvalla täytyy olla hyvät ja huonot puolet. Ja tämä ei ehkä liity juttuun, mutta minua pidetään "kilttinä" ihmisenä, mutta silti osaan olla ilkeä ja sanoa pahasti. Esim. koulussa meitä on kaveri porukassa neljä "kilttiä" hyvää oppilasta, mutta jos joku juttu ottaa päähän sanomme ne suoraan päin naamaa, ehkä joskus pahastikin! (Ei kaveri porukassa) Sit kaikki on ihan H-moilasena, et kuinka ne ny noin... Se tosiaan ärsyttää! Takaisin aiheeseen: Sellainen tyyppi joka kirjoissa inhoaa esim. Malfoyta , mutta leffasta tultuaan sanoo: "Mä rakastan Dracoo, koska se on niin SÖPÖ!" , ottaa päähän!!! Pitäkää omat mielipiteet! ;/
- Snapist
Itse pidan Alan Rickmanista nayttelijana, mutta naamataulu ei sovi Severukselle. Rakastuin toivottomasti edellamainittuun Severukseen kirjoja lukiessani.
Jarkyttavan alykas, sarkastinen, onnettoman lapsuuden ja jarkyttavan aikuisian omaava mies mustissa. Teki onnettoman valinnan teini-ikaisena ja on katunut sita siita lahtien. Rutiininomaisesti vaarantaa henkensa ja karsii suurta ruumiillista kipua pelastaakseen kiittamattoman poikalapsen eika saa siita minkaanlaista tunnustusta. Vihattu, yksinainen, itsemurhaan taipuvainen. What's not to love?
Draco Malfoy on tyhja sielu, mutta Severuksen kohdalla juttu on selva. - frego
moikkelis kuikkelis!me ollan niinkuin WEASLY faneja. eli ne on parhaimpia.
kuka nyt olis puuskupuh fani? niiitä pahempia idiootteja ei ookkkaan! sitä paitsi sun kuuluis olla puuskpuhissa jos joku tykkää malfoysta ja kalkaroksesta niin iha sama kai ihmiset saa tykätä kenest haluu!me ollaan georgen ja fredin pää faneja koska ne on kivoi ai niin tää ei ollu viha posti vaan mielipide posti oot kai vaan vähän tärähtyny mút muuten iha ookooo!T:frego - Anonyymi00019
Pasila räfsten Malfoy luihuinen
- Anonyymi00020
Pasi räfsten luihuinen kyllä kiitos Darco Malfoy Severus kalkaros
- Anonyymi00021
Pasi räfsten luihuinen kyllä kiitos
- Anonyymi00022
Pasi räfsten aikaa luihuinen kyllä kiitos 🤟👍👍 kiitos koivuhaantie4 05810 Hyvinkää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1574940Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813606SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt352597SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402253Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä962129Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?282046Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632033Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja872003Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet201495Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1051390