kadonneen jäljillä

Linnea Hämeestä

Hei! Olen suunnitellut matkaa Kanadaan keväälle 2013. Yritän tavoittaa sitä ennen miehen, joka oli Suomessa kesän 1978 ja asui naapurissamme. Minulla on hänen kotiosoitteensa tuolta ajoilta, eli hän asui ilmeisesti silloin vielä satunnaisesti vanhempiensa luona Quebeckissä. Viimeisessä kirjeessään v. 1979 hän kertoi valmistuneensa ja etsivänsä töitä. Eli en tiedä yhtään, että mistä hän sitten niitä löysi. Syntymäajan saattaisin saada jostakin selville. Onko kenelläkään tietoa, että miten minun kannattaisi edetä. Onko Kanadassa samanlaista hetua käytössä kuin täällä meillä? Kun saisin jonkin langan päästä kiinni... Olisi kiva tavata hänet nyt näin monen vuoden jälkeen.

12

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en osaa vastata

      kysymykseesi, mutta jos annat kaikki tiedot hänestä, voimme etsiä yhdessä muiden palstalaisten kanssa.

      • Linnea Hämeestä

        Hei! Kanadan suurlähetystöstä vinkin hakea www.canada411.ca sivuilta. Sieltä löytyi 45 samannimistä. Hänen nimensä on Bryan Sweeney, syntynyt 7.11.1952. Hän oli Suomessa, Lammilla , kesän 1978. Hänen kotiosoitteensa oli tuolloin 260 de Beaujour, Iberville, Que, Canada J2X, 3 W2. Hän valmistui tuolloin metsäalan koulusta. En tiedä, että minkä tasoisen koulutuksen hän on suorittanut, mutta hän oli kuitenkin täällä Suomessa työharjoittelussa. Meitä on täällä noin parikymmentä ihmistä, jotka usein muistelemme tuota kesää. Perheiden perustaminen yms. aiheutti sen, että emme pitäneet enää yhteyttä. Nyt olisi kiva tietää mitä hänelle kuuluu. Viimeisessä kirjeessään hänen viimeinen lauseensa on : Since we meet again "Terve". Nyt olisi jo aika tavata. Olisi kiva jos voisitte auttaa meitä. Jos tavoitatte häne, kertokaa terveisiä mm. Arvolta ja Reijolta ja kaikilta muilta ja pyytäkää ottamaan yhteyttä vaikka tämän palstan kautta. Tai toinen vaihtoehto , että jos saatte selville osoitteen, niin minä voin itse kirjoittaa hänelle.


      • Ms. Darcy
        Linnea Hämeestä kirjoitti:

        Hei! Kanadan suurlähetystöstä vinkin hakea www.canada411.ca sivuilta. Sieltä löytyi 45 samannimistä. Hänen nimensä on Bryan Sweeney, syntynyt 7.11.1952. Hän oli Suomessa, Lammilla , kesän 1978. Hänen kotiosoitteensa oli tuolloin 260 de Beaujour, Iberville, Que, Canada J2X, 3 W2. Hän valmistui tuolloin metsäalan koulusta. En tiedä, että minkä tasoisen koulutuksen hän on suorittanut, mutta hän oli kuitenkin täällä Suomessa työharjoittelussa. Meitä on täällä noin parikymmentä ihmistä, jotka usein muistelemme tuota kesää. Perheiden perustaminen yms. aiheutti sen, että emme pitäneet enää yhteyttä. Nyt olisi kiva tietää mitä hänelle kuuluu. Viimeisessä kirjeessään hänen viimeinen lauseensa on : Since we meet again "Terve". Nyt olisi jo aika tavata. Olisi kiva jos voisitte auttaa meitä. Jos tavoitatte häne, kertokaa terveisiä mm. Arvolta ja Reijolta ja kaikilta muilta ja pyytäkää ottamaan yhteyttä vaikka tämän palstan kautta. Tai toinen vaihtoehto , että jos saatte selville osoitteen, niin minä voin itse kirjoittaa hänelle.

        Onko nimi varmasti kirjotettu Bryan, eikä Brian?
        Sisäinen Neiti Etsivä heräs ni rupesin kans ettimään henkilöä =)


      • Linnea
        Ms. Darcy kirjoitti:

        Onko nimi varmasti kirjotettu Bryan, eikä Brian?
        Sisäinen Neiti Etsivä heräs ni rupesin kans ettimään henkilöä =)

        Kyllä hänen nimensä on Bryan, Bryan Ernest Sweeney. Olen kovin kiitollinen kun saan apua tähän etsimiseen. Ajattelin, että hänen kotipaikkansa naapurustossa ainakin joku voisi vielä muistaa hänet. Hänen vanhempansa asuivat ainakin vuonna -79 aikaisemmin mainitsemassani osoitteessa. Katsoin google mapistä, se on omakotitaloaluetta, (mikäli nyt osasin oikein hakea).


      • Sheerluck Holmes
        Linnea kirjoitti:

        Kyllä hänen nimensä on Bryan, Bryan Ernest Sweeney. Olen kovin kiitollinen kun saan apua tähän etsimiseen. Ajattelin, että hänen kotipaikkansa naapurustossa ainakin joku voisi vielä muistaa hänet. Hänen vanhempansa asuivat ainakin vuonna -79 aikaisemmin mainitsemassani osoitteessa. Katsoin google mapistä, se on omakotitaloaluetta, (mikäli nyt osasin oikein hakea).

        Vuoden 1985 metsäalan lehdessä on pykälää tuoreempi tieto, joka sekin on/oli vanhentunut:

        Bryan Ernest Sweeney
        157 Westridge Cres
        Charlottetown, PEI C1 A 8P1

        (lähde: http://pubs.cif-ifc.org/doi/pdf/10.5558/tfc61398-5 )

        Vaikea uskoa että olisi täysin samanniminen kaima joka sattuu vielä olemaan paperialalla.

        Eli tällä tiedolla Prinssi Edwardin Saarelle on jossain vaiheessa muuttanut. Kyseessä on Kanadan Metsäalan instituutin osajaoksen "etsintäkuulutus", joka on listattu koska osoite on vaihtunut. Etsintäkuuluttajana on/oli section MR, eli "Maritime".


      • Linnea
        Sheerluck Holmes kirjoitti:

        Vuoden 1985 metsäalan lehdessä on pykälää tuoreempi tieto, joka sekin on/oli vanhentunut:

        Bryan Ernest Sweeney
        157 Westridge Cres
        Charlottetown, PEI C1 A 8P1

        (lähde: http://pubs.cif-ifc.org/doi/pdf/10.5558/tfc61398-5 )

        Vaikea uskoa että olisi täysin samanniminen kaima joka sattuu vielä olemaan paperialalla.

        Eli tällä tiedolla Prinssi Edwardin Saarelle on jossain vaiheessa muuttanut. Kyseessä on Kanadan Metsäalan instituutin osajaoksen "etsintäkuulutus", joka on listattu koska osoite on vaihtunut. Etsintäkuuluttajana on/oli section MR, eli "Maritime".

        Hienoa, että tutkimukset ovat edenneet. Miten tästä voisi mennä eteenpäin?


      • Linnea
        Sheerluck Holmes kirjoitti:

        Vuoden 1985 metsäalan lehdessä on pykälää tuoreempi tieto, joka sekin on/oli vanhentunut:

        Bryan Ernest Sweeney
        157 Westridge Cres
        Charlottetown, PEI C1 A 8P1

        (lähde: http://pubs.cif-ifc.org/doi/pdf/10.5558/tfc61398-5 )

        Vaikea uskoa että olisi täysin samanniminen kaima joka sattuu vielä olemaan paperialalla.

        Eli tällä tiedolla Prinssi Edwardin Saarelle on jossain vaiheessa muuttanut. Kyseessä on Kanadan Metsäalan instituutin osajaoksen "etsintäkuulutus", joka on listattu koska osoite on vaihtunut. Etsintäkuuluttajana on/oli section MR, eli "Maritime".

        Mahtaisiko oikea henkilö olla tässä osoitteessa:

        BRYAN&GWEN SWEENEY
        (902) 567-9606

        20 Greenridge Dr

        Sydney, NS B1L1H1


      • hockey urkki
        Linnea kirjoitti:

        Hienoa, että tutkimukset ovat edenneet. Miten tästä voisi mennä eteenpäin?

        hei tietääkö kukaan onko kanadan metsäalan instituutilla nettiosoite josta ko "kadonneita" suomessa käyneitä henkilöitä voisi etsiä ? Vai onko esim. Vancouverin suomalainen yhteisö:hellunt.srk / vapaasrk oikea osoite?


    • 43t343t

      Vaihtoehtoja:

      1) http://www.whitepages.ca/white-pages/qc

      2) Hae nimellä, ensin vaikka Google-hakua ja sen jälkeen Facebookista? Jos nimi on yhtään harvinaisempi niin mahdollisuudet on hyvät, sen sijaan jotain "John Smithiä" on hyvin vaikea hakea.

      3) Hae sillä osoitteella Googlella, katso löytyykö osoitteella jotain nimeä, puhelinnumeroa tai muuta joko juuri siinä osoitteessa asuvalle tai lähinaapurille. Sitte vain puhelin käteen ja soittelemaan...

      • Linnea

        Hei! Kiitos avusta, olenkin saanut jo paljon selville. Tuo viimeinen virke on hyvä rohkaisu.. kiitos siitä varsinkin. Lisäksi olen saanut toisen viestin, missä on luvattu auttaa hänen etsimisessään.


      • halli lalli jei jei
        Linnea kirjoitti:

        Hei! Kiitos avusta, olenkin saanut jo paljon selville. Tuo viimeinen virke on hyvä rohkaisu.. kiitos siitä varsinkin. Lisäksi olen saanut toisen viestin, missä on luvattu auttaa hänen etsimisessään.

        Hei. Kanadan metsäalan instituutilla ei ole välttämättä e-mail osoitetta mutta faksi löytyy joka instituutissa. Itse opiskelin vastaavassa paikassa Ottawassa t. 79.


    • Linnea

      Oikea henkilö löytyi! Olen meilaillut hänen kanssaan tänään jo pariin otteeseen. On tämä aivan uskomatonta. Kiitos kaikille teille jotka olette olleet tässä etsinnässä mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe