Cebu-Bohol?

vippe79

Matka lähestyy... Antakaas vielä vinkkejä lauttamatkasta Cebu-Bohol välille. Minkälaisella paatilla kannattaa mennä? Kauanko matka kestää ja meneekö lautta suoraan Boholille? Ja samalla, kokemuksia lentämisestä Cebu Pacificillä? Kiitos ja kumarrus vinkeistä.

8

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 57575756

      Sinne menee ferryjä muistaakseni tunnin verran päältä kesti. Menee suoraan. Cebu Pcific on halpalentoyhtiö eli Ryan air tms. Jos tykkää karjakuljetuksista ja turvallisuudesta tinkii, niin ok.

    • J

      Menin marraskuussa cebusta-tagbilaran:iin supercat:lla. Matka kesti vajaa kaksi tuntia. Menee suoraan. Käsittääkseni cebusta menee myös lautta Boholin pohjois-puolelle, Ubay:in. Tagbilaran:iin menee varmaankin useammankin varustamon lauttoja.

      Tuolta näkee supercat:n aika taulut ja hinnat.
      http://www.supercat.com.ph/

      Sen verran cebu pacificista. Olen lentänyt monta kertaa, koska on halvin. Suhteelliset uudet koneet ja ihan hyvät. Koneet on aika ahtaita pitkille ihmisille mutta muuten ihan hyviä. Ei siellä mun mielestä kyllä turvallisuudesta tingitä.

    • Niinköhän on?
    • J

      Tohon mustalle listalle joutuu automaattisesti kaikki sellaisetkin lentoyhtiöt jotka eivät edes ole koskaan hakeneet lentolupaa eurooppaan. Joten jos lentoyhtiö ei ole hakenut lentolupaa eurooppaan, koska ei ole tarkoitus lentää sinne, niin se on automaattisesti mustalla listalla.

      Korjatkaa joku viisaampi jos asia ei ole näin.

      • Jos perille pääsee

        Sä heittäydyit vaikeaksi.

        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/04/12/ala-lenna-nailla-koneilla/20105136/12

        Myös Filippiineillä viranomaisiin liittyy vakavia turvallisuuspuutteita, joten komissio asetti varmuuden vuoksi kaikki Filippiineillä toimiluvan saaneet lentoyhtiöt lentokieltoon.

        Myös toistuvat vakavat vaaratilanteet ja onnettomuudet voivat viedä yhtiön mustalle listalle.

        http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/718762.stm

        Philippines plane crash kills 131

        The plane came down in a plantation
        A Philippines airliner packed with holidaymakers has crashed and burst into flames on a southern resort island, killing all 131 passengers and crew on board.

        A year earlier, a Cebu Pacific DC-9 jet crashed near the top of a fog-shrouded mountain in the southern Philippines, killing all 104 people aboard in the country's worst air disaster at that time.

        ps. Tyhjennä selain, evästeet ja käytä anonyymi proxya, niin saat noita miinuksia minulle enemmän laitettua oman;)


    • Wannabe-Traveller
    • fläshbackeri

      Lauttamatkasta vielä. Itse matkasin Tagbilaraniin ja takaisin Weesam Expressillä. Maksoi 500php suuntaansa turistiluokassa kun ostin lipun satamasta. Jos haluaa matkustaa business-luokassa (ehkä 600php) tarkoittaa se istumapaikkaa yläkerrassa. Tästä on semmoinen etu että moottorin jylinä ei kuulu niin kovaa joten saattaa kannattaakin. Vaihtoehtoisesti voit istua vaikka takakannella ulkona mikä on ihan ok kunhan ei sada... tänne pääsee siis myös turistilipulla. Matka kesti 1h45min.
      RInkkaa/matkalaukkua ei ole pakko checkata sisään, vaan voit hyvin kantaa sen itsekin laivaan. Totesin, että pääsen helpommalla kun ei tarvitse vahdata että muistavatko laiskan oloiset kantajan ottaa laukkusi laivaan ja ei tarvitse odotella että purkavat laukut pois laivasta (en jaksanut jäädä ihmettelemään että kauan tähän olisi mennyt ja mistä olisin laukun voinut hakea joten kannoin laukkuni itse vaikka olinkin palvelusta jo maksanut...)

    • Matka kuin tallinna - helsinki tuo cebu - tagbilaran.
      Voi valita nopean laivan ja matka-aika alle 2 tuntia.
      Tai voi valita yö-laivan, joka on aamuyöllä perillä. Sitten onkin mukavampi etsiä hotellia aamuyöstä.
      Esim. Weesam ja Ocean jet matkustaa väliä koko ajan. Promo lippu meno-paluu maksaa noin 500 - 1000 pesoa, riippuen istuinpaikasta.
      Itse suosin ns. kansipaikkoja, koska "ilmastoitu" osasto tarkoittaa melkein jääkaappi lämpötilaa.

      Lentäminen onnistuu kaikilla lentoyhtiöillä Filippiineillä.
      Yleensä koneet ovat tavallisia hieman vanhempia malleja, mutta kyllä ne lentävät.
      Jos pelkää lentämistä ei kannata lähteä aasiaan ollenkaan. Suomesta on pitkä matka kaikkialle aasian alueelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe