Valkovuoto, märkyys & seksi

Valkovuokkoinen

Olen 22-vuotias seurusteleva nainen. Minulla on mielestäni runsas valkovuoto. Vuodon koostumus ja määrä vaihtelee normaalisti kuukautiskierron mukaan, mutta olen mielestäni aina liian tahmea tai märkä. Pikkuhousuihin lorahtaa aina märkä läntti joka aiheuttaa inhottavan olon koko päiväksi. Pikkuhousunsuojat vain pahentavat asiaa ja niiden käytöstä seuraa yleensä hiiva. Onko muilla samanlaista inhottavaa vuotoa ja onko tällainen jokapäiväinen tahmeus/märkyys ihan arkea kaikille naisille? Vai onko kaikilla aina ihan kuiva ja freesi olo?

Valkovuoto tekee minusta myös todella epävarman seksin suhteen. Poikaystäväni tykkää riisua minulta pikuhousut. Monesti en anna hänen sitä tehdä, sillä pelkään hänen näkevän pikkuhousuissani valkoisen tahran. Minua se ainakin kuvottaa, joten todennköisesti häntäkin? Lisäksi kammoan suuseksin vastaanottamista, sillä pelkään että mies saa valkovuotoani suuhun. Valkovuotoni ei haise miltään eikä ole kokkareista tjms, mutta se maistuu todella happamalle ja pahalle. Ja joskus miehen peniksessäkin on paksua valkovuotoa seksin jälkeen... onko tämä ihan yleistä?

Lisäksi minua hävettää oma märkyys kiihottuessa. Kostun kyllä mielestäni tarpeeksi mutta ns "kiimalima" on nykyään tosi paksua, tahmeaa tai limaista (valkovuotomaista, mutta kirkasta). Nuorempana kun kiihotuin vuoto muuttui vetiseksi ja se oli paljon mielyttävämpää.

Käyn säännöllisesti kerran vuodessa gynellä ja aina on otettu kaikki normi testit. Ikinä ei ole todettu mitään vikaa. Pientä hiivamaista oireiluakin on usein, esim. polttelua ja kutiamista, mutta oireet lähtee hiivalääkkeillä pois. Käytän myös melko säännöllisesti Lactalia pH tasapainon säilyttämiseksi. Toisin sanoen kaiken pitäisi olla kunnossa.. vai?

Tiedän että stressaan ehkä turhaan mutta pelkään että poikaystäväni pitää minua vastenmielisenä valkovuodon takia... kellään samoja "tuntemuksia"?

Toivon asiallisia vastauksia.

9

9580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "likainen"

Samoja asioita pohtinut pari vuotta vanhempi... tosin hiivasta en kärsi.

Välillä voi olla muutama päivä, että alushousut pysyy tahrattomina, mutta usein tulee joko hyvin vetistä valkovuotoa, jolloin pikkarit ihan märkinä (ja voi kostuttaa jopa päälyshousujakin) tai sitten paksua tahmaa mikä jää karvoihin kiinni ja kuivuu kokkareiksi pikkareihin (ja ei ole tapana kantaa kouluun/töihin vaihtopikkareita, enkä aio jatkossakaan tehdä niin).
      Puhtaat alushousut joka aamu ja aina suihkun jälkeen sekä tarpeen vaatiessa, en käytä pesuaineita alapesuun, mahdollisimman vähän pikkuhounsuojia/siteitä (tosin kuitenkin käytettävä melko paljon koska hyvin epäsäännölliset ja runsaat menkat). Hiiva ollut yhden ainoan kerran ja silloin syynä liika hygienia&pesuaineet, joskus kun on pitänyt siteitä/phs pidempään niin alkaa ärsyttää, mutta oireet hävinny aina päivässä/kahdessa kun jättänyt ne pois ja pessyt usein vedellä.

Nyt kun on uusi mies mahdollisesti kuvioissa niin mua häiritsee ja nolottaa lähes päivittäin märkänä olevat pikkarit, kun vaihtoehtoina on tosiaan joko haarasta ihan märkä tai sitten paksu tahme tanttura. :( Oliskin vain pieni tahra. Yritän pitää, ettei mies vie kättä housuihin ja koskettele haaroista, sekä stressaan alushoususillaan olemista sekä niiden riisumista. :(

• asenne vaihtoon?

Voi hyvät hyssykät!
      Nainen kostuu kiihottuessaan. Miehestä se on vain ihanaa, kun ne pikkuhousut ovat kostuneet ja nainen on valmiiksi märkä.
      Terveellä nuorella naisella limakalvot toimivat hyvin ja hän kiihottuukin useita kertoja päivässä.
      Kyllä se päivittäinen alushousujen vaihto riittää.
      No, jokaisella on omat tuntemuksensa ja mieltymyksensä, mutta sairaudesta ei todellakaan ole kysymys.

• "likainen"

No mä ainakin kerroin vaan normaalista valkovuodosta eli alkkarit on ihan märät vaikkei vähempää vois haluttaa. Sit toki kiihottuessa kastuu vielä lisää ja sen ymmärränkin.
        Mutta siis toi häiritsee että aina pikkarit märkänä. Kiva mennä vaikka naipuoleisten kavereitten kanssa saunaankaan kun pikkarit aina ihan märkänä haaravälistä tai sitten paksut tantturat. Eikä jotenkin viittis käyttää vaan sen takia pikkuhousunsuojiakaan.

• Valkovuokkoinen

No tottakai mies tykkää siitä kun nainen kostuu eikä se itseänikään haittaisi (päinvastoin) jos erittäisin kostuessani normaalia kirkasta nestettä enkä limaista/tahmeaa mömmöä. En vaan mitenkään voi uskoa että se on normaalia tai että mies pitäisi pahanmakuista tahmeaa mömmöä kiihottavana kun itseänikin kuvottaa... ?

Niin ja nimenomaan kun päivittäinen alushousujen vaihto ei riitä.. Pöksyt on aina täynnä töhnää ja likainen olo. Voisikohan kyse olla jostain bakteeriepätasapainosta? Täytyypä ensi kerralla lääkäriltä kysyä..

"likainen" minulla on ihan sama tilanne. Uusi poikaystävä jota en uskalla päästää liian lähelle juuri tahmaisuuden takia. Voisipa olla ihan rennosti vaan..

Niin ja onko muillakin niin että alushousut ovat päivän päätteeksi ihan valkovuodossa? Vai sattuuko minulla nyt vain olemaan normaalia runsaampi vuoto.. Kai tämän kanssa vain täytyy oppia elämään..

• :Xyök
        Valkovuokkoinen kirjoitti:

No tottakai mies tykkää siitä kun nainen kostuu eikä se itseänikään haittaisi (päinvastoin) jos erittäisin kostuessani normaalia kirkasta nestettä enkä limaista/tahmeaa mömmöä. En vaan mitenkään voi uskoa että se on normaalia tai että mies pitäisi pahanmakuista tahmeaa mömmöä kiihottavana kun itseänikin kuvottaa... ?

Niin ja nimenomaan kun päivittäinen alushousujen vaihto ei riitä.. Pöksyt on aina täynnä töhnää ja likainen olo. Voisikohan kyse olla jostain bakteeriepätasapainosta? Täytyypä ensi kerralla lääkäriltä kysyä..

"likainen" minulla on ihan sama tilanne. Uusi poikaystävä jota en uskalla päästää liian lähelle juuri tahmaisuuden takia. Voisipa olla ihan rennosti vaan..

Niin ja onko muillakin niin että alushousut ovat päivän päätteeksi ihan valkovuodossa? Vai sattuuko minulla nyt vain olemaan normaalia runsaampi vuoto.. Kai tämän kanssa vain täytyy oppia elämään..

"En vaan mitenkään voi uskoa että se on normaalia tai että mies pitäisi pahanmakuista tahmeaa mömmöä kiihottavana kun itseänikin kuvottaa... ?"

Oliko nyt sitten pakko mennä maistamaan :X hyi!

• hoitsuliini

Käy antamassa klamydia-vrtsanäyte..sairaanhoitaja voi antaa sen lähetteen..ja nuorilla naislla voi olla paksuhkoa ja runsasta valkovuotoa ja se on ok.Pilleriemerkin vaihto voi auttaa...

• nolostunut myös

Itse olen yli 30 vuotias nainen. Minulla on sama tilanne ja tuntemukset. Alkoi jo neitsyenä.
      Häpesin itseäni tämän takia ja kävin nolona teininä hiiva kokeissa. Testit olivat puhtaat. Kärsin asiasta useamman vuoden kunnes aloin käymään gynekologilla säännöllisesti. Kerroin asiasta gynelle ja tämä kertoi tuon erityksen johtuvan emättimeni muodosta. Se on kuulemma muodoltaan sellainen mikä nuorilla tytöillä yleensä on. Jokin alue mikä naisilla jää enemmän emättimen sisäpuolelle on ulkonevampi ja siksi emätin erittää enemmän vuotoa kuin ehkä muilla... Lääkäri piirsi minulle asiasta kuvan useampi vuosi sitten, joten selitykseni saattaa olla hieman epäselvä..
      Eritys on epämieluisaa, mutta pitää kai jollain tavalla emättimen myös puhtaana. Ainakin olen kuullut vähäisiltä parilta kumppaniltani olevani jotenkin puhtaamman tuoksuinen ja makuinen sieltä kuin jotkut muut... En myöskään käytä saippuaa siellä etteivät paikat ärtyisi.

• häpisti

mulla on samaa vikaa. mutta totesin vian johtuvan e-pillereistä, koska pidettyäni pillereistä puolen vuoden tauon, valkovuoto väheni huomattavasti enkä ollut niin kostea (lue:märkä) yhdynnässä.
      mutta.
      no, pillerit alotin tosiaan uudestaan puolen vuoden tauon jälkeen ja valkovuotokin tuli takaisin ja märkyys.
      no, kumpi on sitten kivempi?
      se märkyys ja valkovuoto! koska pilleritauon aikana olin yhdynnässä kyllä sopivan kostea, mutta muuten sitten turhankin kuivat häpyhuulet.

• Valkovuoto..

on ihan jokaisella naisella jokapäiväistä, joskus runsaampaa ja joskus vähäisempää. Kuitenkin joka päivä valkovuotoa tulee ja pitääkin tulla, jotta emätin pysyy puhtaana ja terveenä. Ei itselläni ainakaan ole koskaan päivää, etteikö alkkareissa olisi valkovuotoa, eikä kuulu ollakaan. Jos valkovuotoa olisi liian vähän, olisi emätin kuiva ja kutiseva. Ja miesten mielestä ihan varmasti on parempi mitä märempi nainen on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5654
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4264
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3227
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2901
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      319
      1472
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1249
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1158
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    Aihe