Voiko kissaa pitää sisällä yli 22 asteen lämpötilassa? Pitääkö mun hommata kesäksi ilmastointi että lämpötila ei nousisi yli 21 asteen?
Kissan pito
7
193
Vastaukset
- 69+11
Faktaa eikä mutua:
http://wwwb.mmm.fi/el/laki/F/f23.html#Liite 4 Kissat
Lyhyesti aloittajan kysymykseen: Lain mukaan ei voi eikä saa! Maalaisjärjen mukaan: No ei tietenkään!- oighijlkmkl
Lain mukaan voi ja saa.
- kyllä vain
Voit pitää aivan hyvin. Miten luulet kissojen pärjäävän maissa, joissa on lämmintä lähes ympäri vuoden? Laissa ei ole määräyksiä kissan pitopaikan lämpötilasta.
- 69+11
"Laissa ei ole määräyksiä kissan pitopaikan lämpötilasta. "
-Väärin, laissa sanotaan
'Kissan pitopaikan lämpötila on 15 - 21°C.' - 9+7
Olet väärässä. Kyseessä ei ole määräys.
- APUA`
Auttakaa ihmispoloa sillä kissani rikkoo tahallaan itse asetusta joka päivä. Tykkää köllötellä saunassa ja uunin pankolla jossa lämpötila on yli 21°C.
Olen yrittänyt opastaa ettei tommoinen käy, mutta jukuripäisesti menee silmän välttäessä kiellettyihin paikkoihin.
Nyt aivan oikeasti pelottaa mitkä mahdolliset sanktiot on omistajalle. Turha on selitellä varmaan viranomaiselle, että katti itse on aiheuttanut toiminnallaan lain rikkomisen josta omistajaa mahdollisesti rangaistaan :(
- kissapaahto
Mulla kans varmaan tulee jotkut kamalat sanktiot, kun kesällä kissa menee lasitetulle parvekkeelle suoran auringonpaisteeseen makoileen. Satavarmasti yli 21 astetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2417477Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1393901Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1172178Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy261477- 441463
- 331372
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3411190Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1411002Milloin palaat
Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️23938Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä7917