polo 1.4 kone ja vaihdelaatikko vika

huijattiinko minua??

Onko kukaan kuullu että 1.4 polossa ois joku erityisvika laatikossa ja koneessa ettei voitele tai jotain. yritin yhteen liikkeeseen saada vaihdossa mut eivät halunneet sanovat että volkkari asiantuntiat sanovat 1.4 on joku voiteluvika.
oon autoon tarjonnu pariin muuhun liikkeeseen ja sinne ois kelvannu.
onko kukaan kuullu vastaavaa. autolla ajettu 190 000. toiminut kuusi vuotta moitteettomasti, 2008 katsatukseen piti jarruletku laittaa

13

3776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvvvikkaaaa

      Joskus 90-luvun lopussa oli joku ongelmallinen laatikko. Onko sinun siltä ajalta?

    • mitäpä ei olisi

      Oliko kysymyksessä tyyppinumeroltaan DU-alkuinen surullisen kuuluisa laatikko??. Niitä on nimittäin hajonnut enemmän kuin laki sallii kaikissa eri v.a.g -konsernin merkeissä. Näitä lootia on käytetty enimmäkseen 1,4 - 1,6 litraisten bensiinimoottorien yhteydessä lähes kaikissa konsernin automalleissa. Muistaakseni tasauspyörästöstä lähti joku niitti irti ja jos se joutuu väärään aikaan väärään väliin, voi jopa koko vaihteiston kuori haljeta. Öljyt tule ulos ja jos tätä ei heti huomaa, menee koko laatikko lopulta korjauskelvottomaksi. Vialliset yksilöt ovat yleensä pamahtaneet viimeistään n. 100 thkm:n rajapyykillä.
      Laatikkoon sai/saa korjaussarjoja joilla niitit korjattiin kestävemmillä osilla.

      1,4 16 v bensiinimoottori on kova jäätämään huohotinta. jostain syystä ongelma on erityisen paha juuri tuossa moottorissa. Kun huohotin jäätyy umpeen, tulee öljyt ulos ja se on pahimmillaan sitten siinä. Tuohonkin löytyy korjauskeinoja jos ei ole vielä tehty.

      Vuosituhannen vaihteen Poloissa, Borissa ja Golfeissa oli vielä yksi huottimen jäätymistä muistuttava ongelma. Heikko jarrutehostimen alipaineletku. Alkuperäinen hapristuu aikaamyöten etenkin pakkasissa ja voi lopulta haljeta rikki. Tämä tietää jarrupolkimen muuttumista yhtäkkiä kivikovaksi. Tämä vaiva on kyllä jo usein korjattu pois päiväjärjestyksestä.

      Täytyy sanoa, että jos olisin vaihtoautokauppias, harkitsisin itsekkin aika kauan ennenkuin ottaisin Polon - etenkin vähän vanhemman - vaihdossa. Tai en ainakaan hyvittäisi siitä mitään. Voi nimittäin tulla liikkeelle kallis vaihdokki.

      • Kovaa ajoa eteenpäin...

        Jos autollasi ajettu yli 190000 ni kyl kestää seuraavatkin 200000 koska nuo kone ja laatikko viat on ollu alle 150000.


    • polo ajelia.....

      auto on polo classic 1997 1.4 bensakoneella.
      en löytänyt moottorista merkkiä koneen tietoja.

    • minä tiedän......

      heko heko, tuon mallin vaihdelaatikko voi hajota millon vaa sen on olettamus että hajooo 150 000t yleensä

    • varmasti

      Aika montaa VW:n ostanutta on huijattu. Sitä se tyhmyys teettää...

    • otetaan opiksi,,,,,,

      Hei kiitos kannustuksesta.

      • Polosti

        Meikällä 1,4 Polo 1998, laatikon 5-vaihde sanoi morjens 200 tkm kohdilla kun ajoin useita satoja km putkeen 5-vaihteella. Laatikko auki ja tutkimaan => 5-vaihteen laakeri on pieni neulalaakeri jonka muovikehto oli sulanut ilmeisen öljyn ylikuumenemisen vuoksi (tila pieni = tyyppivika), uusi maksoi 15E mutta vaihto työlästä. Pololla ei ole asiaa matka-ajoon 5-vaihteella lapin matkoille, kaupungissa menee kyllä...


      • Polonen...

        Minulla on 1,4 vm. 1998 Polo farmari. Sillä on ajettu suunnilleen 350.000 km. Moottorille tai vaihdelaatikolle ei ole tarvinnut tehdä mitään remonttia. Myös kytkin on alkuperäinen, joskin taitaa pian olla tiensä päässä.
        Vesipumpun olen vaihtanut, hammashihnan ja tulpan johdot myös, sekä puolan.
        Toinen Polo on sedan vuodelta 1997, myös 1,4 moottorilla. Ostin sen vak.yhtiöiden purkaamolta ja remontoin koria hieman. Sillä on ajettu 165.000 km. Remonttia ei ole muuten ollut, mutta jouduin vaihtamaan ohjaustehostimen pumpun.

        Minusta Polo on ollut oikein käyttökelpoinen auto. Ajelen sillä myös työajoja, ei tule erityisen kalliiksi pitää tällaista peliä. Öljyistä pitää tietysti huolehtia, mutta niinhän pitää tehdä aina.


      • auto helvetistä..
        Polonen... kirjoitti:

        Minulla on 1,4 vm. 1998 Polo farmari. Sillä on ajettu suunnilleen 350.000 km. Moottorille tai vaihdelaatikolle ei ole tarvinnut tehdä mitään remonttia. Myös kytkin on alkuperäinen, joskin taitaa pian olla tiensä päässä.
        Vesipumpun olen vaihtanut, hammashihnan ja tulpan johdot myös, sekä puolan.
        Toinen Polo on sedan vuodelta 1997, myös 1,4 moottorilla. Ostin sen vak.yhtiöiden purkaamolta ja remontoin koria hieman. Sillä on ajettu 165.000 km. Remonttia ei ole muuten ollut, mutta jouduin vaihtamaan ohjaustehostimen pumpun.

        Minusta Polo on ollut oikein käyttökelpoinen auto. Ajelen sillä myös työajoja, ei tule erityisen kalliiksi pitää tällaista peliä. Öljyistä pitää tietysti huolehtia, mutta niinhän pitää tehdä aina.

        Miten pääset autoosi talvella sisään? Nimittäin tuon mallin Polojen jäätyvät lukot ovat suoraan sanoen aivan helvetistä. Omistin joskus tuollaisen bensa-Variantin ja hermothan siinä meni. Syksyn tulo suorastaan pelotti. Joo ja kyllä niitä putsailtiin ja rasvattiin. Oli mukava ajaa puolet vuodesta ovet ja kynnykset mustassa mönjässä, eikä se rasvojen ja öljyjen kanssa läträyskään taannut pakkasilla sisäänpääsyä etuovista.
        Oli kyllä tuttu ongelma mitä muiden Poloilijoiden kanssa juttelin.
        Mutta tuo nyt oli vaan yksi vika sadan muun joukossa, paras muisto oli se, kun pääsen mokomasta rakkineesta eroon.
        Hyvä jos sulla on toiminut.


      • Polon ovet
        auto helvetistä.. kirjoitti:

        Miten pääset autoosi talvella sisään? Nimittäin tuon mallin Polojen jäätyvät lukot ovat suoraan sanoen aivan helvetistä. Omistin joskus tuollaisen bensa-Variantin ja hermothan siinä meni. Syksyn tulo suorastaan pelotti. Joo ja kyllä niitä putsailtiin ja rasvattiin. Oli mukava ajaa puolet vuodesta ovet ja kynnykset mustassa mönjässä, eikä se rasvojen ja öljyjen kanssa läträyskään taannut pakkasilla sisäänpääsyä etuovista.
        Oli kyllä tuttu ongelma mitä muiden Poloilijoiden kanssa juttelin.
        Mutta tuo nyt oli vaan yksi vika sadan muun joukossa, paras muisto oli se, kun pääsen mokomasta rakkineesta eroon.
        Hyvä jos sulla on toiminut.

        Polon etuovien lukoissa on pieni suunnitteluvika. Lukon avaaminen ei vapauta salvan painiketta aina talvisaikaan. Palautusjousi on liian hentoinen. Olen kuullut muidenkin Polon omistajien manailevan tätä asiaa.

        Asia korjaantuu laittamalla tilalle parempi jousi, tai lisäjousi.

        Myös lukkokoneiston öljyäminen auttaa hyvin. Öljyäminen pitää tehdä oven pielessä olevien kahden kumitulpan kautta hyvällä aerosoliöljyllä ja pillillä. Lisäksi kahvan juuresta kahvaa vetämällä, jolloin juureen avautuu pillin mentävä aukko.
        Olen käyttänyt aseöljyä.
        Poloa pystyy vielä korjaamaankin itse, kalliimmista vehkeistä ei ymmärrä mitään, eikä uskalla edes yrittää.


    • polo pentele

      Laittakaa 1.3 4 vaihteinen tilalle kestää vetää vaikka lavettia

    • 1-4,,,,,

      Mitä sitten jos laatikko hajoo ja vitonen ei toimi ajaa muilla vaihteilla....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe