Ryanairin lentojen selailu rasittaa?

Mitä tarkoittaa??

Miksi Ryanair on ottanut tämän ihmeellisen käytännön? Kun selaa sopivia lentoaikoja muutamia kertoja niin selaus keskeytyy ja menee Security Check varmennukseen jossa sitten pitää näppäillä niitä hiton varmennus kirjaimia ja muita??? Ei paljo huvita enää etsiä lentoaikoja kun niin rasittaa tuo juttu?

18

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsfdksfd

      Nykyään on paljon erilaisia hintavertailu ja muita hakupalveluita netissä, joiden bottiohjelmat selaavat alkuperäisen palveluntarjoajan sivuja aiheuttaen turhaa liikennettä sivustolla, joka maksaa rahaa.

      Ryanair haluaa ilmeisesti päästä eroon näistä syöpäläisistä ja ainoa vaihtoehto siihen on tämä ihmisälyä vaativa varmistuskeino. Ei tästä hirveästi voi moittiakaan, mutta käyttäjäystävällisyyden takia toivoisi, että varmennetta ei kysyttäisi ihan niin useasti.

      • viisipluskaksi

        Tuo on varnasti Ryanairin virallinen selitys, mutta se haisee mädältä tänne asti. Oikeampi syy on se, että hintavertailuja tekevä asiakas on Ryanairille huono asiakas. Sellainen lentää Ryanairilla vain silloin kun löytää oikeasti halvan lennon. Ja kun Ryanair tarjoaa markkinointitarkoituksissa tappiollisiakin hintoja, liian valveutunut asiakas on vain haitaksi. Siksi tarkempien hintavertailujen tekeminen kannattaa tehdä mahdollisimman hankalaksi. Ennen riitti se, että koko hinnan nähdäkseen piti klikkailla kalenterissa mainitut hinnat auki, mutta nyt päälle on vielä laitettu tuo captcha-kikkailu.

        Hyvä asiakas Ryanairille on sellainen joka vain ottaa sen Ryanairin lennon ja hinnan joka on tarjolla enempää tutkimatta vaihtoehtoja pelkästään sillä perusteella että on kuullut että Ryanair on halpa. Niitä ei nuo käyttöliittymäpelleilyt paljoa haittaa.


      • RYR
        viisipluskaksi kirjoitti:

        Tuo on varnasti Ryanairin virallinen selitys, mutta se haisee mädältä tänne asti. Oikeampi syy on se, että hintavertailuja tekevä asiakas on Ryanairille huono asiakas. Sellainen lentää Ryanairilla vain silloin kun löytää oikeasti halvan lennon. Ja kun Ryanair tarjoaa markkinointitarkoituksissa tappiollisiakin hintoja, liian valveutunut asiakas on vain haitaksi. Siksi tarkempien hintavertailujen tekeminen kannattaa tehdä mahdollisimman hankalaksi. Ennen riitti se, että koko hinnan nähdäkseen piti klikkailla kalenterissa mainitut hinnat auki, mutta nyt päälle on vielä laitettu tuo captcha-kikkailu.

        Hyvä asiakas Ryanairille on sellainen joka vain ottaa sen Ryanairin lennon ja hinnan joka on tarjolla enempää tutkimatta vaihtoehtoja pelkästään sillä perusteella että on kuullut että Ryanair on halpa. Niitä ei nuo käyttöliittymäpelleilyt paljoa haittaa.

        Suhteellisen harvoin Ryanairin on syytä hintavertailua pelätä, vaikka viime aikoina silloin tällöin kylläkin. Ryanairin lentoja myyvät ulkopuoliset firmat vievät siltä kuitenkin lisäpalvelujen myynnin: hotellit, autovuokraukset jne. Siitä se sivutulo tuleekin, ja jos lippujaan se ei itse myy, tappiota tulee.

        Valitettavasti se Captcha Security Check ärsyttää siinä määrin, että osa paikkoja jää myymättä kun asiakas ei jaksa enää niitä koodeja kirjoittaa.


      • C S Check

        Vai on hintavertailut ja hakupalvelut syöpäläisiä? Tulee mieleen se tuusulalainen autokauppias jonka mukaan koko internetti pitäisi lailla kieltää...

        Toisaalta ei Raikun pitäisi hakupalveluita pelätä. Niin kauan kun matkustajat eivät ymmärrä miettiä matkan kokonaishintaa.


    • silmiinottaavipinä

      Ja se ärsyttää, kun olen lennot varattuani tsekkaillut hotelleja, niin hotellien buukkausfirma pyörittää katsomieni hotellien mainosta tuossa vierellä. Siis katsomani kaupungin hotellien mainokset ovat vilkkuneet jo useita viikkoja aina kun avaan tämän sivun.

    • Hidaste vaikeuttaa

      Minun täytyy nyt kyllä ihan rehellisesti sanoa että kiinnostukseni Ryanairin lentojen selailuun on vähentynyt juuri tuon kyseisen "hidasteen" takia. Olen käyttänyt Ryanairin palveluja mielestäni melko hyvin ja olen kaikkeen ollut aina tyytyväinen, mutta tämä käytäntö tuo ongelmia nopeaan selailuun ja lipun ostamiseen sillä yleensä lopetan selailut kun kolme kertaa joudun kirjoittelemaan erilaisia koodijuttuja. Huomasin että noi hidsteet tulee jos n 5 kertaa vaihtaa viikkoja lennoille? Olen aina etsinyt itselleni juuri sitä edullisinta lähtö ja tulo aikaa ja näin ollen joudun usein selailemaan viikkoja ja entisestään hidastaa sekin kun lähteviä lentoja kyseisistä kohteista lennetään 2-4krt viikossa vain.

      • on7vc

        Wizzairillä on mukava systeemi, näyttää koko kuun kerralla. Ryanairillekin kun saisi samanlaisen.


    • katseet Norjalaiseen

      Samaa mieltä tuosta security checkistä, aivan paska, ja varmuudella vähenee minun lennot tuon takia Ryanilla, muuten olen ollut ihan tyytyväinen, enkä edes aina ole valinnut ko.Yhtiötä hinnan vaan reitin takia, muttei jaksa tollasta kiusantekoa montaa kertaa, siellä on taas markkina ihmeet saaneet loistoidean tehdä selaaminen ja reittien yhteensovittaminen ilman väliyöpymistä helevetin hankalaksi.

    • Pettynyt...

      En enää ole ollenkaan sitä mieltä että Ryanair on minun valintani, sillä nuo imeen varmistushidesteet sai minut varaamaan lentoni toisaalta....

    • ryanix

      Itsekin olen aina selaillu noita Ryanin lentoja ja sitten varannu kun on saanu alle vitosella matkan jonnekin (persukun en oo niin haluan aina välillä pois täältä kylmästä) ja nyt on homma alkanu ärsyttään mutta toisaalta ajattelen, että ihan hyvä juttu kun tää tiputtaa kilpailevia matkan etsijiä pois. Joten joka asialla on kaks puolta.

      • frhfghgehigherwi

        Minä taas katson allakasta milloin pääsen lähtemään ja kun tiedän mihin päin maailmaa haluan mennä, varaan itselleni sopivasta ajankohdasta haluamani kohteeseen lennot. Hinnalla ei ole minulle mitään merkitystä.

        Kiireisessä työelämässä olevan on matkustettava silloin kuin voi ja sinne mihin lystää, eikä suinkaan hinnan määräämänä sinne mihin sillä sattuu pääsemään. Etoo ajatuskin jostakin Ryanairin lotosta "voittaa" matka johonkin mihin lie. Tiedän mihin haluan ja milloin ja se maksaa mitä maksaa.


    • En määkään tästä uudesta systeemistä pidä, mutta mun näkökulmasta se on kuitenkin pienempi vaiva kuin 3 tunnin bussimatka Vantaalle Norweiganin lentojen perässä.

    • jeevesjeeves

      Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Viiden sekunnin koodin näpyttäminen vs. kolmen tunnin bussimatka Vantaalle, niin eipä kauaa tarvi miettiä.

      • Maksuasiavastaus,please

        Todella suuri haitta nämä hidasteet. Tulee joskus näpyteltyä puhelimelta, ihan katseltua, mutta hankalaa on. Olen käyttänyt kännynettiä niin vähän, että ehkä tähänkin tottuu.

        Muuten Ryanairista on pelkkää hyvää sanottavaa-tosi hyvä, että tulee turkuun. Tampereelta olen lähtenyt muutaman kerran -hyvin toimii.

        Kerran tosin liverpoolin kautta oli tilattu jokin jatko, no se tuli kalliiksi, kun piti ottaa lento stansteadiin.

        Miten maksatte? Saako todella vielä ilman lisämaksuja?
        Olen aina joutunut maksamaan nämä lisämaksut, joten nyt hankin uuden maksuvälineen. Rahaa kun ei ole liikaa, ei tarpeeksikaan aina, joten esim. Ryanair on mahdollistanut meille paljon.


    • rik

      Ryanairin security chec´k on perseestä. yhdestäkään sanasta ei saa selvää. Alan tilaan matkani muilta yhtiöiltä.

      • yli 20 R lentoa/v

        Aivan hyvin saa selvää, ei ole ollut mitään ongelmia. Silti toki tuo on hieman hidastava tekijä, kun lentoja reitittää. Helposti tulee tehtyä 30-40 hakua ja silloin joutuu 3-4 kertaa kirjoittamaan tuon varmistuksen


    • a___p

      tyyliin katson tuossa muutaman viikon ajalta halpaa matkaa tampereelta lontooseen joulukuussa -hakuun ryanairin sivut ovat ihan ok (chapta kerran), mutta laajempiin kokeiluihin ainakin itse käytän mielummin skyscanneria kuin ryanairin sivuja - lippujen osto tietysti suoraan yhtiön omilta sivuilta.

    • Ryan logik

      Nehän voisi laittaa lentojenkin selailuun jonkin lisämaksun...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1404
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1109
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      77
      780
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      721
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe