Sydämmen sivistystä palstalle

IkiMuori

HYMYILEVÄ APOLLO

"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikompi toista.
Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
vaikk' ei aina esille loista.
Kas, hymy jo puoli on hyvettä
ja itkeä ei voi ilkeä;
miss' ihmiset tuntevat tuntehin,
siellä lähell' on Jumalakin.

Oi, antaos, Herra sa auringon,
mulle armosi kultaiset kielet,
niin soittaisin laulua sovinnon,
ett' yhtehen sais eri mielet.
Ei tuomitse se, joka ymmärtää.
Mut laulukin syömiä selittää
ja ihmiset toistansa lähemmä vie.
Sen kautta käy Jumalan tie.

Oi, onnellinen, joka herättää
niitä voimia hyviä voisi!
Oi, ihmiset toistanne ymmärtäkää,
niin ette niin kovat oisi!
Miks emme me kaikki yhtyä vois?
Ja yksi jos murtuis, muut tukena ois.
Oi, ihmiset toistanne suvaitkaa!
Niin suuri, suuri on maa.

Tääll' on toki tilaa kaikillen.
On ketoja auran kääntää,
on lehtoja laulella neitojen
ja saloja sulhojen vääntää.
Kas, lempi se maailman levittää.
Oi, ihmiset toistanne lempikää
ja kohti taivasta tavoittakaa!
Niin pieni, pieni on maa.

Niin pienet, pienet on piirit maan,
mut taivas on suuri ja laaja
ja taivas on kuultava korkeuttaan
ja taivas on tähtinen, taaja.
Yks vaan on taivas, yks Jumala vaan,
on jokaisella se sielussaan,
ja taivas on rauha täytetyn työn.
Se estävi aavehet yön.

Kuka tietävi, mistä me tulemme
ja missä on matkamme määrä?
Hyvä että me sitäkin tutkimme.
Ei tutkimus ole väärä.
Mut yhden me tiedämme varmaan vaan:
Me olemme kerran nyt päällä maan
ja täällä meidän on eläminen,
miten taidamme parhaiten.

Me olemme kaikki nyt laivalla
ja kynnämme suurta merta.
Me synnytettiin vaivalla
ja vaivalla kuolemme kerta.
Mut se, mikä siinä on välillä,
se olkohon lämpöä, lempeä!
Kas, tuiskussa yhteen kun yhtyvi kaks,
käy kulkukin helpommaks.

Mut emmehän tuiskussa kuljekaan,
kun oikein me aattelemme.
Vaikk' elämme kaikki me päällä maan,
niin maassa tok' kiini emme.
Tääll' onhan niin paljon muutakin
kuin multaa, on kaunista, kultaakin,
kun oikein, oikein me etsimme vaan.
Niin kaunis, kaunis on maa."

(Eino Leino: Säkeitä runosta Hymyilevä Apollo)

92

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Sydämeen ei mahdu kahta ämmää;))))

      • IkiMuori

        Minulla mahtuu, useampikin :-). Mukavaa päivänjatkoa!


      • ;)))))))

        Niinhän se on että pikku korri ei ymmärrä edes suomenkieltä,no eipä kai puhetaitoa tarvinne vessojen pesijällä,saatikka kieliopillisia taitoja kirjoituksiin ;))))))))


      • Ei mahdu
        IkiMuori kirjoitti:

        Minulla mahtuu, useampikin :-). Mukavaa päivänjatkoa!

        No ei mahdu, tuon tietää jokainen vähintään lukion käynyt. Vai jäikö se suorittamatta?


      • 3+5 ----------------
        Ei mahdu kirjoitti:

        No ei mahdu, tuon tietää jokainen vähintään lukion käynyt. Vai jäikö se suorittamatta?

        Mummoni joka oli syntynyt viime vuosisadan alkumetreillä kiertokoulun käynyt sanoi että kahta ämmää ei mahdu yhden miehen sydämeen,olipas viisas nainen,toisin kuin pikku korri jonka pää on sekasi ja työntyy huoneiseen jonne sitä otusta ei ole kukaan kutsunut.
        Pikku korri on harvinaisen tyhmä ja vielä erikoisen TYPERÄ,no se itse tuskin ymmärtää mitä se tarkoittaa.


      • IkiMuori
        Ei mahdu kirjoitti:

        No ei mahdu, tuon tietää jokainen vähintään lukion käynyt. Vai jäikö se suorittamatta?

        Jooooo, empä oo lukijota käyny..................


      • IkiMuori
        3+5 ---------------- kirjoitti:

        Mummoni joka oli syntynyt viime vuosisadan alkumetreillä kiertokoulun käynyt sanoi että kahta ämmää ei mahdu yhden miehen sydämeen,olipas viisas nainen,toisin kuin pikku korri jonka pää on sekasi ja työntyy huoneiseen jonne sitä otusta ei ole kukaan kutsunut.
        Pikku korri on harvinaisen tyhmä ja vielä erikoisen TYPERÄ,no se itse tuskin ymmärtää mitä se tarkoittaa.

        Niiiiiiiiiiiii..................................


      • IkiMuori
        ;))))))) kirjoitti:

        Niinhän se on että pikku korri ei ymmärrä edes suomenkieltä,no eipä kai puhetaitoa tarvinne vessojen pesijällä,saatikka kieliopillisia taitoja kirjoituksiin ;))))))))

        Enpä ole trvinnunna ikkää muuta ko oman paikkakunnan murteen, sillä oon ninnannunnan pärjännynnä tähä ikkää asti.


      • Hahhaaaaaaaa
        3+5 ---------------- kirjoitti:

        Mummoni joka oli syntynyt viime vuosisadan alkumetreillä kiertokoulun käynyt sanoi että kahta ämmää ei mahdu yhden miehen sydämeen,olipas viisas nainen,toisin kuin pikku korri jonka pää on sekasi ja työntyy huoneiseen jonne sitä otusta ei ole kukaan kutsunut.
        Pikku korri on harvinaisen tyhmä ja vielä erikoisen TYPERÄ,no se itse tuskin ymmärtää mitä se tarkoittaa.

        Millon oot viimeksi saanu?Minusta ihan näyttää ja kuulostaa että oot sen puutteessa. Kun kerrankin saisit kunnolla niin voisi se sinunkin leipävärkkisi sulaa hymyyn ;-). Puute saa happamaksi, ymmärretään se täällä, joo-o. Onko puutarha kunnossa?


      • -ra
        Hahhaaaaaaaa kirjoitti:

        Millon oot viimeksi saanu?Minusta ihan näyttää ja kuulostaa että oot sen puutteessa. Kun kerrankin saisit kunnolla niin voisi se sinunkin leipävärkkisi sulaa hymyyn ;-). Puute saa happamaksi, ymmärretään se täällä, joo-o. Onko puutarha kunnossa?

        Törkeää tekstiä-


      • IkiMuori
        -ra kirjoitti:

        Törkeää tekstiä-

        Oliko tuo tarkoitettu nikille 3 5 ----------- ? Siinä mielessä aikas paljon saanut plussia :-))))))).


      • Osu silmään IkiMuori
        IkiMuori kirjoitti:

        Oliko tuo tarkoitettu nikille 3 5 ----------- ? Siinä mielessä aikas paljon saanut plussia :-))))))).

        No ei sulle varmaan,ihan tosi.Lasketoko paljonkin näitä plussia ja miinuksia -225,ei sano mitään.


      • ikiMuori
        Osu silmään IkiMuori kirjoitti:

        No ei sulle varmaan,ihan tosi.Lasketoko paljonkin näitä plussia ja miinuksia -225,ei sano mitään.

        No ei mulle niin tuo ainakaan. Tämän palstan plussat ja miinukset ovat yhtä tyhjän kanssa, siis vastaus kyssäriin: en laske enkä tuon taivaallista perusta.


      • Pakoon totuutta
        ikiMuori kirjoitti:

        No ei mulle niin tuo ainakaan. Tämän palstan plussat ja miinukset ovat yhtä tyhjän kanssa, siis vastaus kyssäriin: en laske enkä tuon taivaallista perusta.

        Kuitenkin kirjoittelet paljon niistä ja liekeistä?Uskon että hyvä teksti saa plussia ja päin vastoin.Pete j saa paljon plussia ja posittivistä palautetta,ja sitten joku toinen toisin päin.No jokainenhan voi uskotella itselleen ihan mitä vain,jos ei totuutta kestä.


      • On nähty + ja -
        Pakoon totuutta kirjoitti:

        Kuitenkin kirjoittelet paljon niistä ja liekeistä?Uskon että hyvä teksti saa plussia ja päin vastoin.Pete j saa paljon plussia ja posittivistä palautetta,ja sitten joku toinen toisin päin.No jokainenhan voi uskotella itselleen ihan mitä vain,jos ei totuutta kestä.

        Plussia annetaan niille jotka kirjoittaa hyvin ja teksi on mielenkiintoista,ja sitä on mukava lukea,ei mitään nokitelua eikä ilkeilyä.Jos niin tekee niin miinuksia kertyy.


      • Ikikuori
        Osu silmään IkiMuori kirjoitti:

        No ei sulle varmaan,ihan tosi.Lasketoko paljonkin näitä plussia ja miinuksia -225,ei sano mitään.

        -225 miinusta,hyvä että ees jossain on paras:)


      • -230
        Ikikuori kirjoitti:

        -225 miinusta,hyvä että ees jossain on paras:)

        Masentavaa kun näin luulee :(


      • Lusiina
        -230 kirjoitti:

        Masentavaa kun näin luulee :(

        Jos mä tänään voitan lotossa niin jään heti pois duunista.


      • vvcvbcbcv
        IkiMuori kirjoitti:

        Minulla mahtuu, useampikin :-). Mukavaa päivänjatkoa!

        Sitä kaivetaan


      • Ei ymmärrä
        vvcvbcbcv kirjoitti:

        Sitä kaivetaan

        Mitä kaivetaan?


    • Mailta

      On kyllä kaunis runo. Eräs minun tuttava on esittänyt sitä jossain tilaisuuksissa. Hän on sellainen näyttelijä ja lausuja. Ei siitäkään uskoisi päällepäin.

      • IkiMuori

        Huomenta Mailta. En minäkään ole varsinaisesti mikäään runoihminen sillain et niitä itse kirjoittaisin tai lausuisin, mutta kun sitä varmaan silleen tarttuu aina mukaan ja silmään se mikä itselle on ajankohtaista, se jollain tapaa niin kuin kolahtaa. Kuten tämä Eino Leinon kaunis runo josus ammoisina aikoina. Osui ja uppos.


    • Loistavaa Korri

      Tää ei nyt oo mikään runo palsta,miks et tajuu sitä millään.Mut mitäs noista syöpäpotilaista,menköön muualle kirjoitteleen,täällä määrää Korri.Olet loistava.

      • Oireet täsmää

        Vieläkö sulla on kuukautiset?


      • IkiMuori

        Ai oletko sinä Korri? Miksi haluat "määrätä" täällä?Täällä ei kukaan muu ole ajamassa toisia öpois kuin sinä ja vain sinä. Älyäkkö?


      • rtored

        sinä olet palstan surkimus jolla ei varmasti syöpää ole ollut ikinä....jos olisi ollut niin et sinä vihaisi muita,,,antaa ikimuorin ja muiden kirjoitella ja pistä sinä turpasi kiinni


      • rtored
        rtored kirjoitti:

        sinä olet palstan surkimus jolla ei varmasti syöpää ole ollut ikinä....jos olisi ollut niin et sinä vihaisi muita,,,antaa ikimuorin ja muiden kirjoitella ja pistä sinä turpasi kiinni

        miten se tänne tuli,,,piti laittaa tuohon "loistavaa korri", hei miten saa oikealle kohdalle


      • IkiMuori
        rtored kirjoitti:

        miten se tänne tuli,,,piti laittaa tuohon "loistavaa korri", hei miten saa oikealle kohdalle

        Rtored, tääällä nyt joksus saa vähän ihmetellä et mihis se mun teksi nyt putosikaan ja siten kohdistamisongelmia, mutta ei haittaa. Voi täydentää seuraavalla viestillä.
        Mitäs sulle kuuluu? Menikö joulu hyvin ja onko kaikki muutoinkin OK?


      • IkiMuori
        IkiMuori kirjoitti:

        Rtored, tääällä nyt joksus saa vähän ihmetellä et mihis se mun teksi nyt putosikaan ja siten kohdistamisongelmia, mutta ei haittaa. Voi täydentää seuraavalla viestillä.
        Mitäs sulle kuuluu? Menikö joulu hyvin ja onko kaikki muutoinkin OK?

        Nii ja kirotusvirheet on sitten ihan omaa tuotantoa :-).


      • rtored
        IkiMuori kirjoitti:

        Rtored, tääällä nyt joksus saa vähän ihmetellä et mihis se mun teksi nyt putosikaan ja siten kohdistamisongelmia, mutta ei haittaa. Voi täydentää seuraavalla viestillä.
        Mitäs sulle kuuluu? Menikö joulu hyvin ja onko kaikki muutoinkin OK?

        ei kovin hyvää kuulu, pelkään kuolemaa koko ajan,,,,joulukin meni väliin paremmin väliin kurjemmin,,,, eikä mikään ole kunnossa kaikkea pahaa vaan tulossa,,,,,,,,,siksi ärsyttää nuo nuivistelijat,,,antaa ihmisten kirjoitella eikä aina haukuta kuin kapiset koirat,,,,jotkut ei tunnu sitä tajuavan


      • IkiMuori
        rtored kirjoitti:

        ei kovin hyvää kuulu, pelkään kuolemaa koko ajan,,,,joulukin meni väliin paremmin väliin kurjemmin,,,, eikä mikään ole kunnossa kaikkea pahaa vaan tulossa,,,,,,,,,siksi ärsyttää nuo nuivistelijat,,,antaa ihmisten kirjoitella eikä aina haukuta kuin kapiset koirat,,,,jotkut ei tunnu sitä tajuavan

        Aivan.Silloin kun jaksaa huonosti ei jaksa riitelyä eikä ilkeilyä, ymmärrän. Vaikka se ei juuri sinuun kohdistuisikaan, se tuntuu pahalta eikä ainakaan tue eikä kannusta.
        Ei kuitenkaan anneta periksi tälläkään palstalla. Kirjoita vaan tänne, ohitetaan ilkeydet ja tehdään palstasta oman näköisemme ja poustatetaan ylläpidolla ilkeydet. Se näyttää toimivan kiitettävästi.

        Haluatko kertoa lisää?


      • rtored
        IkiMuori kirjoitti:

        Aivan.Silloin kun jaksaa huonosti ei jaksa riitelyä eikä ilkeilyä, ymmärrän. Vaikka se ei juuri sinuun kohdistuisikaan, se tuntuu pahalta eikä ainakaan tue eikä kannusta.
        Ei kuitenkaan anneta periksi tälläkään palstalla. Kirjoita vaan tänne, ohitetaan ilkeydet ja tehdään palstasta oman näköisemme ja poustatetaan ylläpidolla ilkeydet. Se näyttää toimivan kiitettävästi.

        Haluatko kertoa lisää?

        En halua toistaiseksi


      • Onko väärä palsta
        IkiMuori kirjoitti:

        Aivan.Silloin kun jaksaa huonosti ei jaksa riitelyä eikä ilkeilyä, ymmärrän. Vaikka se ei juuri sinuun kohdistuisikaan, se tuntuu pahalta eikä ainakaan tue eikä kannusta.
        Ei kuitenkaan anneta periksi tälläkään palstalla. Kirjoita vaan tänne, ohitetaan ilkeydet ja tehdään palstasta oman näköisemme ja poustatetaan ylläpidolla ilkeydet. Se näyttää toimivan kiitettävästi.

        Haluatko kertoa lisää?

        Syöpäpalsta ja toivotaan syöpäasiaa,syöpäpotilaita.


      • Hämmästys
        Onko väärä palsta kirjoitti:

        Syöpäpalsta ja toivotaan syöpäasiaa,syöpäpotilaita.

        Syöpäpalsta löytyy terveysosiosta, tämä on syöpäpotilaiden ilot ja surut -palsta. Syöpäpotilaallakin on sekä fyysinen-psyykkinen että sosiaalinen puoli, ja syöpä on osa häntä, ei koko ihminen!!!


      • IkiMuori
        Hämmästys kirjoitti:

        Syöpäpalsta löytyy terveysosiosta, tämä on syöpäpotilaiden ilot ja surut -palsta. Syöpäpotilaallakin on sekä fyysinen-psyykkinen että sosiaalinen puoli, ja syöpä on osa häntä, ei koko ihminen!!!

        Sellainen käsitys minullakin on että tämä on hieman kevyempi palsta syöpäpotilaille ja siksi irroitettu terveys-osiosta tänne ryhmiin. Aikojen alussa kai tämä syöpäpotilaiden ilot ja surut irroitettiin omaksi osiokseen juuri sen vuoksi kun varsinaisella syöpäpalstalla jotkut eivät tykänneet hieman kevyemmästä kirjoittelusta. Nyt ei luulisi olevan ongelmaa kun syövästä kirjoittaa haluavat saavat olla syöpäpalstalla ja toiset kevyemmällä, jokaiselle jotain.


      • H.h.hh.
        IkiMuori kirjoitti:

        Sellainen käsitys minullakin on että tämä on hieman kevyempi palsta syöpäpotilaille ja siksi irroitettu terveys-osiosta tänne ryhmiin. Aikojen alussa kai tämä syöpäpotilaiden ilot ja surut irroitettiin omaksi osiokseen juuri sen vuoksi kun varsinaisella syöpäpalstalla jotkut eivät tykänneet hieman kevyemmästä kirjoittelusta. Nyt ei luulisi olevan ongelmaa kun syövästä kirjoittaa haluavat saavat olla syöpäpalstalla ja toiset kevyemmällä, jokaiselle jotain.

        Onko kivaa keskustella itsensä kanssa:))


      • IkiMuori
        H.h.hh. kirjoitti:

        Onko kivaa keskustella itsensä kanssa:))

        Ai mitenniin?Kyllähän sitä välillä pitää issensäkin kanssa keskustella mutta miten se tähän liittyy?


      • Rumaa on kiusaaminen
        IkiMuori kirjoitti:

        Sellainen käsitys minullakin on että tämä on hieman kevyempi palsta syöpäpotilaille ja siksi irroitettu terveys-osiosta tänne ryhmiin. Aikojen alussa kai tämä syöpäpotilaiden ilot ja surut irroitettiin omaksi osiokseen juuri sen vuoksi kun varsinaisella syöpäpalstalla jotkut eivät tykänneet hieman kevyemmästä kirjoittelusta. Nyt ei luulisi olevan ongelmaa kun syövästä kirjoittaa haluavat saavat olla syöpäpalstalla ja toiset kevyemmällä, jokaiselle jotain.

        "Sellainen käsitys minullakin on että tämä on hieman kevyempi palsta syöpäpotilaille"no miksi ne syöpäpotilaat ei enään kirjoita? Kiusaaminen on rumaa,tuli ja jäi,ja syöpäpotilaiden ilot ja surut hävisi sen myötä.Kivaa kun edes yhdellä on kivaa.


      • Tekevä
        IkiMuori kirjoitti:

        Aivan.Silloin kun jaksaa huonosti ei jaksa riitelyä eikä ilkeilyä, ymmärrän. Vaikka se ei juuri sinuun kohdistuisikaan, se tuntuu pahalta eikä ainakaan tue eikä kannusta.
        Ei kuitenkaan anneta periksi tälläkään palstalla. Kirjoita vaan tänne, ohitetaan ilkeydet ja tehdään palstasta oman näköisemme ja poustatetaan ylläpidolla ilkeydet. Se näyttää toimivan kiitettävästi.

        Haluatko kertoa lisää?

        Teet ja teet!


      • Lussiiina 6
        IkiMuori kirjoitti:

        Ai mitenniin?Kyllähän sitä välillä pitää issensäkin kanssa keskustella mutta miten se tähän liittyy?

        Pitääkö keskutelut tänne kirjottaa? Ei tunnu ketään kiinostvan,joten lopeta nää typeryytes ja puhu peilikuvales :) nikeistä sul ei oo pulaa :)


      • Lussiiina 6 kirjoitti:

        Pitääkö keskutelut tänne kirjottaa? Ei tunnu ketään kiinostvan,joten lopeta nää typeryytes ja puhu peilikuvales :) nikeistä sul ei oo pulaa :)

        Siul näkyy olevan kun pitää miun nikilläin kirjoittaa ;)


    • :( ?

      Joo, mutta missä ovat muut syöpäpotilaat,jotka kirjoittaisivat jotain. Mailta taitaa olla harva joka kommentoi silloin tällöin. Entä lysu-potilaat? He kirjoittavat harvakseltaan. Entä tämän vuoden rs-potilaat? Heidän kirjoituksiaan aika vähän...

      • Hämmästys

        Tuota pitää varmaan kysyä heiltä itseltään. Jokainen valitsee itse kirjoittaako vai ei?
        Käsittääkseni palsta on ollutkin aika hiljainen.


    • Taivaan tähti oon va

      Ei huvita kirjottaa kun muori ähertää.tuhrtaa tuubejaan,runojaan ja itsensä kanssa keskustelua palstalla.Huvit ovat ihan hänen omat.Laskee liekit,miinukst ja plussat ja soimaa muita,milloin mistäkin.Hauska tyyppi,omasta mielestään,heh heh je heh:(joka ei oo syöpää koskaan sairastanut,mutta omasta mielestään palstan TÄHTI!

    • Tollonkoppina

      No kirjoitathan, joka päivä ja usein. Ja aihe on aina sama ;-).

    • ;-(

      IkiMuori! Mitä sinä tahdot tältä palstalta, syöpäpotilaat palstalta? Päivittäin kirjoitat ja et kerro omasta sairaudestasi?


      So what?

      Harva kommentoi suoraan sinulle positiivisesti, enemmän ärsytyksiä todellisilta syöpäpotilailta.

      Onko määrätty, että tämä syöpäpotilaat-palsta koetetaan yllä päivittäin, vaikka aloitus ei sivua mitenkään syöpäpotilaat-juttuihin.

      Onhan suomi24.fi-ssa täynnä kivoja palstoja, jotka sopivat sinunlaisille paremmin. Miksi IkiMuori takertuu tähän syöpäpalstaan,vaikka hän rakastaa kirjoittamista?

      • Mikä on palstan tark

        Niin miksi Lusse kirjoitat? sp ei tänne kirjoita,,tiiätkö miksi?


      • Hyimenepois
        Mikä on palstan tark kirjoitti:

        Niin miksi Lusse kirjoitat? sp ei tänne kirjoita,,tiiätkö miksi?

        Ei "Lusse" vastaa, miksi vastaisi? Jätä jo rauhaan, perässä juokset.


    • IkiMuori

      Huomenta! Tunnistan sinut tyylistäsi kirjoittaa ja kommentoitkin minulle päivittäin.

      "Mitä sinä tahdot tältä palstalta, syöpäpotilaat palstalta?"
      Tahdon olla ihminen ihmiselle, tosin se ei oikein tällä palstalla läheskään joka päivä onnistu.Näen tämän syöpäpotilaiden ilot ja surut palstana ryhmä-osiossa. Näen myös syöpäpotilaan kokonaisena ihmisenä, en pelkkänä syöpänä.Näen myös huvittavana ja haastavana myös sen että minun "pitää" perustella toisille kirjoittajille oikeutustani kirjoittamiseen täällä. Sen ymmärtäisin jos saisin ylläpidolta noottia tai jos sieltä päin poistettaisiin tekstejäni mutta että epäoikeudenmukaisesti esim. sinulta. Käsittääkseni sinä et ole ylempiarvoisessa tai valtasuhteessa suhteessa minuun vai miten itse näet asian?

      "Harva kommentoi suoraan sinulle positiivisesti,"
      Näin on, ainoa taitaa olla Mailta ja joku satunnainen eri nikeillä kirjoittava. -ra joskus puolustaa mutta hänen kanssaan kirjoitttelemme vähän niin kuin ohi :-).

      "Onko määrätty, että tämä syöpäpotilaat-palsta koetetaan yllä päivittäin, vaikka aloitus ei sivua mitenkään syöpäpotilaat-juttuihin."
      Vaikea sanoa, sitä pitäisi varmaan kysyä ylläpidolta. Kuitenkaan asialliseksi ei kuitenkaan ole katsottu poistaa tuota yhtä ketjua jossa on satoja viestejä. Lisäksi minun "asiattomia" aloituksiani tai muitakaan viestejä ei ole poistettu, ainakaan kovin monta. Toisin kuin muita tärkyviestejä jotka eivät ole lähteneet minun näppikseltäni.Miksi et puutu näihin asiattomiin todella törkyviesteihin?? Vai lähtevätö ne sinun "leiristäsi"?

      "Onhan suomi24.fi-ssa täynnä kivoja palstoja, jotka sopivat sinunlaisille paremmin."
      Ihanaa kun näen sinun viestissäsi sanan kiva. Kerrohan mitä kivoja palstoja sinun mielestäsi täällä Suomi24:lla on sinun mielestäsi? Ja selitäs hieman tarkemmin mitä tarkoitat "sinunlaisellani" Minua kiinnostaa tietää mistä voit tämän palstan kirjoitusten perusteella tietää millainen olen??

      "Miksi IkiMuori takertuu tähän syöpäpalstaan,vaikka hän rakastaa kirjoittamista?"
      Vastauksen näet aiemmista vastauksista. Kuten aiemmin olen sanonut kirjoitan myös muilla palstoilla, koska koen aiheet mielenkiintoisina. Eri nikeillä kuitenkin ja vain siitä syystä että en saa näitä törkyviestien heittäjiä perääni.Toisekseen minä pidän tästä palstasta, olen vuosien saatossa kiintynyt tähän :-). Enkkä näe mitään järjellistä syytä olla kirjoittamatta.

      "et kerro omasta sairaudestasi?"
      Huomaatko itse ristiriitasi: ensin kerrot että minua ei haluta tälle palstalle, kukaan ei halua kirjoittaa minulle mitään. Jopa lysyryhmä pysyy pois palstalta minun vuokseni puhumattakaan kaikista muista syöpäläisistä. Sitten kuitenkin odotat että minä olisin avoin omista niinkin henkilökohtaisista asioista kuin sairaushistoriastani? No way. Olen kuitenkin turvallisuushakuinen ihminen ja tällä palstalla en kuitenkaan tunne oloani kovin luottavaiseksi.

      • IkiMuori

        .....ja tuli tuossa vielä mieleeni jotta kannattaisiko sinunkin kysyä ylläpidolta mitä eroa tällä palstalla on verrattuna terveysosion syöpä-palstaan!


      • Sinutkin

        Huomenta! Tunnistan sinut tyylistäsi kirjoittaa ja kommentoitkin minulle päivittäin :)


    • Miks ei TAJUUUUUUUU

      pla pla pla pla kuin sä jaksat.Eikö sua häiritse että syöpäpotilaat joille palsta on tärkeä on lopettaneet kirjoittamisen,eivät vain jaksa kun sun juttuja on joka puolella.Ei sun huumorista monikaan pidä,se on nähty ja moneen kertaan.Ajattele heitä ketkä tarvitsevat palstaa!

      • IkiMuori

      • Parempi vuosi 2012
        IkiMuori kirjoitti:

        Minä jaksan, tässä asiassa olen vahva.

        Oikein Hyvää Uutta Vuotta 2012!

        http://www.youtube.com/watch?v=ClWdlJEGm8Y

        Kun kirjoittaja ei enään voi olla rekattuna,niin mistä sellainen johtuu?Tai jos nikkiä pitää vaihtaa koko ajan?Kun tarttee kirjoitella ja vastailla itteleen palstalla! Kun minkat ja plussat ei saa mitään? Kun etsii liekkejä ja ilmoittaa kun on sellasseen löytänyt!Ja omaan juttuunsa on sen saanut aiksekseen yksinpuhelulle!Kun tuubittaa,vaikka muut ei sitä haluu? Miksi?

        HYVÄÄ JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA 2012,palstan syöpäpotilaille.Tsemppiä ja haleja!


      • Dilledongi
        Parempi vuosi 2012 kirjoitti:

        Kun kirjoittaja ei enään voi olla rekattuna,niin mistä sellainen johtuu?Tai jos nikkiä pitää vaihtaa koko ajan?Kun tarttee kirjoitella ja vastailla itteleen palstalla! Kun minkat ja plussat ei saa mitään? Kun etsii liekkejä ja ilmoittaa kun on sellasseen löytänyt!Ja omaan juttuunsa on sen saanut aiksekseen yksinpuhelulle!Kun tuubittaa,vaikka muut ei sitä haluu? Miksi?

        HYVÄÄ JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA 2012,palstan syöpäpotilaille.Tsemppiä ja haleja!

        Ai sä halusit tämän aloituksen uuden Vuoden aaton iltanakin päälllimmäiseksi, miksi.


      • rtored

        "Miks ei TAJUUUUUUUU"
        Sinulle sanon lyhyesti ja koko sydämestäni.
        Tuki lopultakin se leipäläpesi. Sinä tämän palstan pahin häirikkö olet. Paina tämä likaiseen kalloosi.
        Sinulla ei voi olla syöpää koska mikään muu ei tunnu kiinnostavan kuin yhden, mahdollisesti kahden vainoaminen.
        Ei tervejärkinen pure koko ajan toista kuin mikäkin lukkoturpa.
        Paina sinne mielenterveyspalstalle, siellä voit saada vertaistukea.


      • Puistatus
        rtored kirjoitti:

        "Miks ei TAJUUUUUUUU"
        Sinulle sanon lyhyesti ja koko sydämestäni.
        Tuki lopultakin se leipäläpesi. Sinä tämän palstan pahin häirikkö olet. Paina tämä likaiseen kalloosi.
        Sinulla ei voi olla syöpää koska mikään muu ei tunnu kiinnostavan kuin yhden, mahdollisesti kahden vainoaminen.
        Ei tervejärkinen pure koko ajan toista kuin mikäkin lukkoturpa.
        Paina sinne mielenterveyspalstalle, siellä voit saada vertaistukea.

        Samaa mieltä. Millainenhan mahdollisuus on saada tällainen jatkuvaan vainoamiseen syyllistynyt tilille teoistaan? Tuo ei voi olla enää normaalia.


      • Harmitus
        Puistatus kirjoitti:

        Samaa mieltä. Millainenhan mahdollisuus on saada tällainen jatkuvaan vainoamiseen syyllistynyt tilille teoistaan? Tuo ei voi olla enää normaalia.

        Jos haluaisi lähteä selvittämään kuka vainoaja on ja saada vastuuseen, pitäisi tehdä varmaan rikosilmoitus poliisilaitoksella. Sitä kautta asiaa lähdetään sitten selvittämään. Joku roti se pitää tuollaisillekin löytyä tässä oikeusvaltiossa.Pilaa koko palstan.


    • syöpäpotilas-11.

      No niin,ikimuorin jutuista ei kannata välittää,ainkaan meidän syöpää sairastavien,antaa hänen kirjoittaa jos ei muutakaan sisältöä elämälleen löydä kuin syöpäpotilaiden kirjoittelu palstan.

      • Dilledongi

        Miks kirjoitat hänen aloitukseensa, kerro, häh!


    • H"Q

      Pikku korri on paras neuvoja syövän kokeneille,kiitos viisaudestasi.korri lusiina hh ynm,sinä olet todella oikein pitkänlinjan syöpäpotilas ja osaat auttaa mm uusia syöpäläisiä.H"O

      • Minä voisin kertoa sinulle mikä sinä mielestäni olet mutta jääköön se tällä kertaa arvailujen varaan, säästetään muita palstalaisia ;)


      • Tosi hienoo

        Totta joka sana!Kun ei syöpäpotilas kokee syövän paremin kuin itse syöpää sairastava/sairastanut,se on tosi hienoo!


      • Woi Ei
        Tosi hienoo kirjoitti:

        Totta joka sana!Kun ei syöpäpotilas kokee syövän paremin kuin itse syöpää sairastava/sairastanut,se on tosi hienoo!

        "paremin"

        sä mihkää ole kadonnu :). Pakottaako riita-hammasta :)?


      • Lussiinalukkoturpa
        lusiina5 kirjoitti:

        Minä voisin kertoa sinulle mikä sinä mielestäni olet mutta jääköön se tällä kertaa arvailujen varaan, säästetään muita palstalaisia ;)

        31.12.2011 21:42

        "Miks et TAJUUUUU"
        Sinulle sanon lyhyesti ja koko sydämestäni.
        Tuki lopultakin se leipäläpesi. Sinä tämän palstan pahin häirikkö olet. Paina tämä likaiseen kalloosi.

        Ei tervejärkinen pure koko ajan toista kuin mikäkin lukkoturpa.
        Paina sinne mielenterveyspalstalle, siellä voit saada vertaistukea.


      • Lussiinalukkoturpa kirjoitti:

        31.12.2011 21:42

        "Miks et TAJUUUUU"
        Sinulle sanon lyhyesti ja koko sydämestäni.
        Tuki lopultakin se leipäläpesi. Sinä tämän palstan pahin häirikkö olet. Paina tämä likaiseen kalloosi.

        Ei tervejärkinen pure koko ajan toista kuin mikäkin lukkoturpa.
        Paina sinne mielenterveyspalstalle, siellä voit saada vertaistukea.

        Kukahan ton tekstin aikoinaan kirjoittikaan ja kenelle ;)?


      • Lussiiina 1
        lusiina kirjoitti:

        Kukahan ton tekstin aikoinaan kirjoittikaan ja kenelle ;)?

        Että tunnistit omaksesi:) Miks päivystät :) Älä vastaa älä!


      • Lussiiina 1 kirjoitti:

        Että tunnistit omaksesi:) Miks päivystät :) Älä vastaa älä!

        Empä tunnistanut omakseni vaan sen kirjoitti joku muu ;). Onks reiluu et sie saat huuella mulle mainiten nikkini mut mie en sitten siulle saa?


      • Lussiina
        lusiina kirjoitti:

        Empä tunnistanut omakseni vaan sen kirjoitti joku muu ;). Onks reiluu et sie saat huuella mulle mainiten nikkini mut mie en sitten siulle saa?

        Miks päivystät täälä? Lupasit pysyy poissa!


      • Lussiina kirjoitti:

        Miks päivystät täälä? Lupasit pysyy poissa!

        Emmie täälä päivystä, ei mun tartte :). Kirjoitan siksi kun sinä näytät tarvitsevan minua ;).


    • Mailta

      Tuo on yksi minun mielirunojani. Ainakin kymmenen parhaan joukossa.

      • Mikä on listassasi ykkösenä?


      • Mailta
        lusiina5 kirjoitti:

        Mikä on listassasi ykkösenä?

        Etana Etana näytä sarves, onko huomenna pouta.


      • Mailta kirjoitti:

        Etana Etana näytä sarves, onko huomenna pouta.

        Noni, sopii rengille hyvin :)


      • Mailta
        lusiina5 kirjoitti:

        Noni, sopii rengille hyvin :)

        Elä muuta virka kun pitäisi mennä heiniä seivästämään. Paalaus ei onnistu ollenkaan kun sataa joka päivä.


      • Mailta kirjoitti:

        Elä muuta virka kun pitäisi mennä heiniä seivästämään. Paalaus ei onnistu ollenkaan kun sataa joka päivä.

        No tänä kesänä on kyllä saanut sateesta nauttia ylenmäärin. Käyhän se seivästäminenkin jos ei ole maita ja mantuja kovin monia hehtaareja :)


      • Mailta
        lusiina5 kirjoitti:

        No tänä kesänä on kyllä saanut sateesta nauttia ylenmäärin. Käyhän se seivästäminenkin jos ei ole maita ja mantuja kovin monia hehtaareja :)

        No ei niitä paljon ole, alta sata.


      • Mailta kirjoitti:

        No ei niitä paljon ole, alta sata.

        No sittenhän voip ihan lunkisti vaan seivästää, tosin en kyllä ole perillä onko "alta sata" vähän vai paljon? Kyllähän siinä hommassa suap päivät kulumaan.
        Ainakin kesäisin.


    • Korri korsi

      Piu pau!

      • Tyhjä elämä ???

        No niin,ikimuorin jutuista ei kannata välittää,ainkaan meidän syöpää sairastavien,antaa hänen kirjoittaa jos ei muutakaan sisältöä elämälleen löydä kuin syöpäpotilaiden kirjoittelu palstan.


      • Vai että semmonen kannnanotto :)


    • eräs meistä

      Jokainen taaplaa tyylillään

      • Tarkkana=Porkkana

        IkiMuori31.12.2011 08:48
        -1 Avaa
        Sulje Huomenta! Tunnistan sinut tyylistäsi kirjoittaa ja kommentoitkin minulle päivittäin.


        :))))))))))))))
        :))))))))))))))))))
        :))))))))))))))))))))))))
        :)))))))))))))))))))))))))))))
        :))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Lusiina 5
        Tarkkana=Porkkana kirjoitti:

        IkiMuori31.12.2011 08:48
        -1 Avaa
        Sulje Huomenta! Tunnistan sinut tyylistäsi kirjoittaa ja kommentoitkin minulle päivittäin.


        :))))))))))))))
        :))))))))))))))))))
        :))))))))))))))))))))))))
        :)))))))))))))))))))))))))))))
        :))))))))))))))))))))))))))))))))

        Nyt menee yli ymmärryksen, mitähän tarkkana kuin porkkana haluaa tällä viestillään sanoa?Miksi vastaa Ikimuorin vanhalla viestillä????


      • Perunankuori ja
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Nyt menee yli ymmärryksen, mitähän tarkkana kuin porkkana haluaa tällä viestillään sanoa?Miksi vastaa Ikimuorin vanhalla viestillä????

        Kuka on Ikimuori?


      • Lusiina 5
        Perunankuori ja kirjoitti:

        Kuka on Ikimuori?

        No se jota tuo Tarkkana=Porkkana kopioi :))


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No se jota tuo Tarkkana=Porkkana kopioi :))

        Ainii ja on se myös tämän ketjun aloittajakin :)


    • -ra

      Kannattaisiko aloittaa uusi rimpsu ?

      • Lusiina 5

        Aloita -ra sinä vuorostasi joku uusi.


      • Vuorotelenhan
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Aloita -ra sinä vuorostasi joku uusi.

        Nyt on -ran vuoro!


    • Oi, katsokaa, miten lainehet
      niin kauniisti rantoja kaulaa!
      Oi, kuunnelkaa, miten lintuset
      niin kauniisti lehdossa laulaa!
      Oi, ootteko nähnehet illan kuun
      ja kuullehet kuisketta metsän puun,
      min ylitse valkeat hattarat
      suvitaivaalla vaeltavat?


      Tai ootteko koskaan te painaneet
      pään kesäistä nurmea vastaan,
      kun heinäsirkat on helisseet
      ja raikunut laulu rastaan?
      Sinikellot tokko ne keinuivat,
      lepinkäiset tokko ne leijuivat,
      ja tuoksuiko kukkaset tuhannet? -
      Sitä tuoksua unhota et.

      Ja ootteko mennehet milloinkaan
      te aamulla järven rantaan,
      kun aurinko noussut on aalloistaan
      ja paistanut valkosantaan?
      Vesi välkkyikö tyynenä heijastuin,
      sumun keskeltä nousiko seijastuin
      sadun saaret, niemet ne terheniset? -
      Sitä utua unhota et.

      Hymyilevä Apollo

    • kuka oot?

      ihhhaahaa sanoo aasi :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe