Meditaation määritelmä?

ympyrässä

Olen henk koht törmännyt mitä ihmeellisimpiin selityksiin, kun ihmisiltä kysyy mitä meditaatio on, kaikki ymmärtävät sen omalla tavallaan, ja jokaisella on oma käsityksensä mitä meditoinnilla tarkoitetaan.

Eikö ole olemassa suomalaista selväkielistä määritelmää siitä mitä meditaatio on? Ei tarvitisi vieraskielisin termein puhua "meditaatiosta" (kenenkään tietämättä mitä puhuja tarkoittaa, tai niin, että kuulijalla on vähintään roppakaupalla ennakkoluuloja). Puhuttaisiin oikeilla nimillä ja romantisoimatta.

Mielen harjoittaminen?
Tietoisuuden kehittäminen?

Mikä on meditaation määritelmä?

3

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seurakunta-Sinde82

Mielen pysähtyminen, yksityisyyden tavoittaminen, rauhanomaisuus, ominaisuus kaikista sielun toiminnoista, elämälle.

• Minä vain

Ennemmin lähtisin selvittämään, mitä meditaatio ei ole.

• Kuka minä olen

Sitä on montaa lajia. Hiljentyminen jasitä kautta itsensä kuunteleminen on kaikkein yleisin meditaation laji. Meditoimalla voidaan myös purkaa vanhaa kuormaa mielestä tai liikkua henkisesti paikasta toiseen. Voit vaikka käydä Abu Dabhissa katsomassa kuka saapui Finnairin koneella maahan. Meditaatiossa voit vaikka koittaa olla yhteydessä muihin maailman henkiin, kaikkiin yhtäaikaa jne.

Kuten edellinen vastaaja lausui, voisi aloittaa miettimällä mitä meditaatio ei ole.

Aikoinaan järjestettiin "Kuka minä olen" kursseja. Ne kestivät neljä päivää. Oltiin tilassa jossa oli muitakin ihmisiä. Ei saanut juoda teetä eikä kahvia, ei saanut polttaa tai harrastaa seksiä eikä käyttää muitakaan keskushermostoon vaikuttavia aineita. Ei saanut kommunikoida muiden kanssa. Ruokana oli kevyitä kasvisruokia.

Ensimmäinen päivä meni yleensä hämmästellessä ja ihmetellessä muita, tilaa, tilannetta. Toisena päivänä alkoi nousemaan omasta historiasta tehtyjä vääryyksiä pinnalle. Häpeä, tuska, kipu tuli pari päivää pihalle. Sen jälkeen kun ihminen oli neljä päivää ollut "yksin", vain itsensä kanssa, hän arvosti maailmaa ja muita aivan eri tavalla.

Kun he kävelivät ovesta ulos maailmaan, moni heistä huomasi ettei sanoja tarvitakkaan niin paljon, kuin ennen on tarvittu. HIljaisuus tuntuu hyvältä. Sekin, on meditaatiota. Toivottavasti näitä alkaisi jälleen tulemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      109
      1974
    2. 254
      1729
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1106
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      64
      1003
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      67
      967
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      68
      860
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      847
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      831
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      815
    Aihe