Omistan kanariapariskunnan. Linnut ovat olleet minulla muutaman kuukauden. Ovat hankittu eri paikoista, joten eivät ole sukua keskenään, ovat aivan eri värisiäkin.
Aluksi linnut olivat jonkin verran vihamielisiä toisilleen. Nyt viime aikoina tilanne on muuttunut siten, että koiras on alkanut visertää naaralle yhä voimallisemmin eikä naaras ajele enää sitä pois. Olen nähnyt useamman kerran myös, kuinka etenkin naaras tutkii pesäkoria (jossa on sopivat pehmusteet) ja koiras myös syöttää naarasta orrella tai pesäkorin reunalla. Eli käytös viittaisi siihen, että pesintää voisi tulevaisuudessa tapahtua!
Häkki on melko suuri ja siellä asustaa myös yksinäinen seeprapeipponaaras kanarioiden kanssa.
Aika ajoin koiras-kanaria ajelee ja häätää tätä yksinäistä seeprapeippo-naarasta, mutta ei koko ajan. Tämä seeprapeippo on myös vilkas ja osaa pitää puolensa sekä on aina myös ensimmäisenä lentelemässä häkin ulkopuolella.
Kysymys kuuluukin nyt, että voiko tuo samassa häkissä asustava yksinäinen seeprapeippo-naaras häiritä tai estää kanarioiden pesintää?
Voin kyllä siirtää peipon toiseen häkkiinkin.
Kanarianhempon pesimärauha
Poikasia odotellaan!
1
174
Vastaukset
- -aloittaja-
Seeprapeippo-naaras on löytänyt uuden kodin, joten nyt kanariat ovat kahdestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736