Viiden prosentin alennus pamahti

^_^

5

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inssi'

      Niin se maailma meitä koettelee.

      Minulle pamahti 25 %:n alennus siirtohinnasta. Sähköt olivat poikki yhtäjaksoisesti 27 tuntia. Jos olisi ollut alle 24 tuntia, olisin saanut vain 10%. Mitään haittaahan noin lyhyestä katkoksesta ei ole näillä keleillä, mutta älkää kertoko yhtiölle.

      Emme ole kaikki tasa-arvoisia tässäkään.

    • 13+6

      Kyllä noista hinnoista kelpaa 5% alennusta antaakin.

    • vähän ärsyttää hössöiset hintaheitot ... kWh-hinnassa on kolme osaa:
      - energia / kWh
      - siirtohinta / kWh
      - katainenvero / kWh (2,09 snt/kWh)

      tässä tuoretta hintatietoa 1.1.2012 alkaen kotikaupungissani

      sähköyhtiö on kaupungin oma eikä esim Fortumin ja hinnat kai keskimääräistä edullisemmat:
      - yleissähkö 6,05 3,05 2,1 = 11,2 snt/kWh.
      - lämmityssähkö päivällä 6.00 2,23 2,1 = 10,33 snt/kWh,
      - lämmityssähkö yöllä 4,98 1,43 2,1 = 8,51 snt/kWh.

      Lämmitystariffiin siirtyminen nosti perusmaksua 48,00->144,20 €/vuosi

      • Näin meillä

        Pikkusen täsmennystä: SIIRTO- JA PERUSMAKSUA (eli verkkomaksuja) perii VERKKOYHTIÖ, VEROJA perii VALTIO ja itse sähköstä perii hintaa SÄHKÖN MYYJÄ. Pelkästään tuota myyjää vaihtamalla hintaerot on kerrostaloasunnossakin 3000kWh:n vuosikulutuksella jotain 90€, siis pelkkä hinta/kustannusero pelkässä sähkön hinnassa. Verkkomaksuthan on vielä toistaiseksi sitä mitä on, samoten verot. Niistä pääsee eroon vaan muuttamalla. Olkoonpa nuo sitten mitä tahansa, niin kyllä mulle ainakin tuo 90€:n säästö kelpaa...


    • mrää

      Tapaninpäivä aamuna aikaisin meni täällä sähköt ja eikä vielä ole mitään tietoakaan, että ne tulisivat takaisin. Tämä on siis ihan vakituinen asunto tosin hieman syrjässä, mutta täälläkin kaikki reilut 20 "naapuria", jotka asuvat muutaman sadan metrin säteellä ovat olleet aivan yhtä kauan ilman sähköä. Alueella on paljon vanhuksia (vanhimmat 90 vuoden päälle) joilla on taloissaan 12 astetta lämmintä... Meillä asuu nytten 2 pariskuntaa, mutta täältäkin rupeaa polttopuut loppumaan pikku hiljaa.

      Fortumin toiminta on kummallista: Yhtäkään soittoa ei ole kenellekkään tullut, joissa oltaisiin kyselty kuinka siellä jaksellaan tai edes minkäänmoista soittoa laisinkaan. Viikko sitten soitin Paska-Fortumille ja kysyin milloin tulee sähköt. Sieltä vastattiin, että yritetään tänään, mutta viimeistään huomenna. No eipä ole näkynyt. Ei tässä itsellä mitään hätää ole, mutta vanhukset kyllä voivat varmasti huonosti! Kun sähkökatko on ohi lähtee Fortumille muutaman tonnin lasku, jossa on täyspalvelun hinta näistä 2 pariskunnasta, jotka meillä asuvat ja bensakulut ylimääräisistä matkoista kaupunkiin ym. ym. Ainiin ja se puolikas peura ja hirven paistit, jotka pakastimessa ovat menneet pilalle ja kaikki muu mitä vain osaa keksiä!

      Täällä on kunta auttanut asukkaitansa todella hyvin, mutta eikö se olisi vortumin tehtävä? Hallitus taisi tehdä väärän siirron, kun yksityisti sähkönjakelun!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe