Viiden prosentin alennus pamahti

^_^

5

575

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inssi'

Niin se maailma meitä koettelee.

Minulle pamahti 25 %:n alennus siirtohinnasta. Sähköt olivat poikki yhtäjaksoisesti 27 tuntia. Jos olisi ollut alle 24 tuntia, olisin saanut vain 10%. Mitään haittaahan noin lyhyestä katkoksesta ei ole näillä keleillä, mutta älkää kertoko yhtiölle.

Emme ole kaikki tasa-arvoisia tässäkään.

• 13+6

Kyllä noista hinnoista kelpaa 5% alennusta antaakin.

• vähän ärsyttää hössöiset hintaheitot ... kWh-hinnassa on kolme osaa:
      - energia / kWh
      - siirtohinta / kWh
      - katainenvero / kWh (2,09 snt/kWh)

tässä tuoretta hintatietoa 1.1.2012 alkaen kotikaupungissani

sähköyhtiö on kaupungin oma eikä esim Fortumin ja hinnat kai keskimääräistä edullisemmat:
      - yleissähkö 6,05 3,05 2,1 = 11,2 snt/kWh.
      - lämmityssähkö päivällä 6.00 2,23 2,1 = 10,33 snt/kWh,
      - lämmityssähkö yöllä 4,98 1,43 2,1 = 8,51 snt/kWh.

Lämmitystariffiin siirtyminen nosti perusmaksua 48,00->144,20 €/vuosi

• Näin meillä

Pikkusen täsmennystä: SIIRTO- JA PERUSMAKSUA (eli verkkomaksuja) perii VERKKOYHTIÖ, VEROJA perii VALTIO ja itse sähköstä perii hintaa SÄHKÖN MYYJÄ. Pelkästään tuota myyjää vaihtamalla hintaerot on kerrostaloasunnossakin 3000kWh:n vuosikulutuksella jotain 90€, siis pelkkä hinta/kustannusero pelkässä sähkön hinnassa. Verkkomaksuthan on vielä toistaiseksi sitä mitä on, samoten verot. Niistä pääsee eroon vaan muuttamalla. Olkoonpa nuo sitten mitä tahansa, niin kyllä mulle ainakin tuo 90€:n säästö kelpaa...

• mrää

Tapaninpäivä aamuna aikaisin meni täällä sähköt ja eikä vielä ole mitään tietoakaan, että ne tulisivat takaisin. Tämä on siis ihan vakituinen asunto tosin hieman syrjässä, mutta täälläkin kaikki reilut 20 "naapuria", jotka asuvat muutaman sadan metrin säteellä ovat olleet aivan yhtä kauan ilman sähköä. Alueella on paljon vanhuksia (vanhimmat 90 vuoden päälle) joilla on taloissaan 12 astetta lämmintä... Meillä asuu nytten 2 pariskuntaa, mutta täältäkin rupeaa polttopuut loppumaan pikku hiljaa.

Fortumin toiminta on kummallista: Yhtäkään soittoa ei ole kenellekkään tullut, joissa oltaisiin kyselty kuinka siellä jaksellaan tai edes minkäänmoista soittoa laisinkaan. Viikko sitten soitin Paska-Fortumille ja kysyin milloin tulee sähköt. Sieltä vastattiin, että yritetään tänään, mutta viimeistään huomenna. No eipä ole näkynyt. Ei tässä itsellä mitään hätää ole, mutta vanhukset kyllä voivat varmasti huonosti! Kun sähkökatko on ohi lähtee Fortumille muutaman tonnin lasku, jossa on täyspalvelun hinta näistä 2 pariskunnasta, jotka meillä asuvat ja bensakulut ylimääräisistä matkoista kaupunkiin ym. ym. Ainiin ja se puolikas peura ja hirven paistit, jotka pakastimessa ovat menneet pilalle ja kaikki muu mitä vain osaa keksiä!

Täällä on kunta auttanut asukkaitansa todella hyvin, mutta eikö se olisi vortumin tehtävä? Hallitus taisi tehdä väärän siirron, kun yksityisti sähkönjakelun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      119
      2440
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1582
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      648
      1039
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      972
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      916
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      875
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      720
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      710
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      706
    Aihe