rotikatpitäisi kieltää

werrtyt4r568769

Rotikat on roduista ikävin aina harmia ja ikävät vastuuttomat omistajat. :(

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901238959415_uu.shtml

http://www.aamuposti.fi/artikkeli/60994-rottweiler-tappoi-koiran-sen-omalla-pihalla

ja lapsia kaikenikäisiä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200803177398950_uu.shtml

tämä suomessa ja ulkomailla pieniä lapsia..kasvattajat saisi herätä rodun suhteen..

16

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvomarkkanen

      Nii-i.

    • järki käteen

      Samanlaisia juttuja löytyy useimmista roduista viiden vuoden haulla ja lisäämällä vielä ulkolaiset tapaukset joukkoon. Onnittelut löydöistäsi.

      Itse en tunne olevani vastuuton koiran omistaja vaikka omistan kaksikin mainitsemasi rodun edustajaa.

      Pieniä lapsia ja pieniä koiria kuulunut perheeseen rotweiler historian aikana. Edelleenkin lapsenlapset 1vuodesta 13 vuoteen temmeltävät koirien keskellä. Rotua en vaihda vaikka olenkin todennäköisesti huomioinut suurimman osan näistä uutisoinneista.

      Koirat ovat yksilöitä, me ihmiset olemme yksilöitä, jokaiselle varmasti löytyy se oikea rotu ja yksilö. Koira-ajokortti (lupa hankkia koira) olisi hyvä parannus suomalaiseenkin kulttuuriin. Tällä hetkellähän jokainen joka haluaa/jolla on rahaa voi hankkia minkä rotuisen koiran haluaa jos joku hänelle sen suostuu myymään.

      Jotenkin ihmetyttää tuo kirjoituksesi "ja lapsia kaikenikäisiä" lapsia ja koiria on ollut iät kaiket eikä tapaturmien mahdollisuus on aina ollut.

      Enemmänkin voisi ajatella että ihmiset ovat menettäneet suhteensa luontoon ja sen eläimiin, jotkut haluaisivat ilmeisesti katsella koiriakin eläintarhassa ristikoiden takana. Tälläiset cityihmiset ovat nykyisen kulttuurin vitsaus.

      Koiriakin on citykoirina, ilman minkäänlaista koiramaista elämää. Puvut päällä, sylissä ja sohvalla makaavia pikkutyranneja, joskus isompiakin.

      Lähes viidenkymmenen koiramaisen vuoden aikana olen kokenut todella monenmoista, itse olen loukaantunut tasan yhden kerran kääpiökoiran iskiessä hampaansa käteeni. Koirien kanssa olen kuitenkin aina elänyt.

      Lapseni tai lapsenlapseni eivät ole elämänsä aikana saaneet naarmuakaan vaikka ovat myös vauvasta asti olleet tekemisissä koirien kanssa.

      Joten...jutun juurta tähänkin vuodenvaihteeseen, tulkaamme jokainen onnelliseksi omien mielipiteittemme ja elämämme kanssa.

      Älkäämme kuitenkaan käsitelkö kaikkia rottweilerin omistajia laumana, yleensä lauman muodostavat vain eläimet, vaan muistakaa että myös me olemme yksilöitä omine ominaisuuksinemme, osaamisinemme ym.

      Parempaa uutta vuotta kaikille
      tv kahden rotikan, neljän lapsen ja seitsemän lapsenlapsen onnellinen omistaja

    • kj

      Tuo mäyräkoira tapaus oli aika hauska jo. Minulle tuli ukkeli selittämään koirapuistossa oleilessamme että mäyräkoira voittaa rotikan mennen tullen koska tähtää mahaan.. :D Eli ei se rotikka aina paha ole.. Ei ollut viksu mäyris;)


      Typerää yleistää yhtä rotua.

    • Volvomarkkanen

      Volvotki pitäis kieltää. Ne on vaarallisii autoi. Nii.

    • Nainen55

      HUOMIO! Rottweilerit ovat kilttejä, uskollisia ja niillä on luonnetta!
      Minulla on 5 Rottweileriä ja ne ovat juuri siis kilttejä, uskollisia ja niillä on luonnetta, koska minä olen kasvattanut ne ja pitänyt kuria yllä!

      Rottweilereitä kasvattaessa voi valita jomman kumman kasvatus vaihtoehdoista:
      1) rakastaa, kurittaa ja hoitaa. 2) ei välitä, ei hoida ja lellii.

    • Möttönen_

      Jenkeissä pitbull on yleisin näissä ikävissä otsikoissa oleva rotu. Yksi syy on, että niitä on paljon muihin rotuihin verrattuna, kuten myös rottweilereita Suomessa.
      Kuitenkin pittbullia käytetään paljon terapiakoirana lastensairaaloista-vanhainkoteihin. Suomessa samaa hommaa tekee mm. amstaffi, joka on myös näissä ikävissä otsikoissa aina silloin tällöin.
      Kun koira hankitaan omaa heikkoa itsetuntoa pönkittämään, tai ei mietitä tarkkaan rotuvalintaa tehdessä, että riittääkö oma motivaatio koulutukseen ja pitämään koiran mielen virkeänä, niin ongelmia syntyy ja silmätikuksi päätyvät myös kunnialliset koiraharrastajat.

    • Pallis611

      Yleensä en näihin vastaile mutta nyt alko kyllä vituttaan tällänen syyttely, mäkin voisin etsiä tuolta netistä oikeen hakemalla että dalmatialainen tappoi toisen koiran meidän perheellä on kanssa rottweilereitä ollut ja on yhäkin aivan ihana ja kiltti koira. yleensä se koira kuuluu kasvattaa oikein ja sama asia pätee lapsiin. niistäkin tuleee ihan kusipäisiä jos niitä ei osaa kasvattaa... Olen möttösen kanssa samaa mieltä asiasta nimittäin pitbull terrierikin on perhe ja lapsiystävällinen koira niinkun rottweiler jos sen osaa oikein kouluttaa. että ottakaa järki käteen ja miettikää vähän ennen kun kirjoittelette tollasia päättömiä juttua.

      • voi elämän kevät

        miettikää vähän :):)

        Millä tämä mitään miettii :):)
        Kakara ei ole ikinä ollut rottweilerin lähelläkään ja kirjoittelee tuollaista paskaa


      • tarkennus
        voi elämän kevät kirjoitti:

        miettikää vähän :):)

        Millä tämä mitään miettii :):)
        Kakara ei ole ikinä ollut rottweilerin lähelläkään ja kirjoittelee tuollaista paskaa

        Tarkennus ; puhuin tuosta idiootista linkittelijästä


    • olipakerran

      Nimen omaan rottweilerit tulisi kieltää tyhjäpäisiltä ostajilta jotka hankkivat koiran vaan kun se on söpö pentuna ja se vaan pitää siinä olla munan jatkeena vaikka sillä ei mitään tehtäisikään koira siis ihan tyhjän panttina. Ja kasvattaja joka myy pennun vaikka on saanut varotuksen olla myymättä tälle tyhjäpäälle kuitenkin myy ja jopa soittaa tyhjäpäälle että toinen kasvattaja varoitti myymästä pentua. Sellainen kasvattaja on vaan rahan ahne paska joka myy kunhan kaupaksi saa.

    • yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

      Ja kukakohan kasvattaja on mahtanut näin tehdä..? mielenkiinto heräsi....

    • dsaffds

      Mikään rotu ei käy minkään kimppuun syyttä.Syynä voi olla väärä koulutus,sairaus,ärsyke jne.

    • kattiakanssa 70

      Jokaisella on oma mielipiteensä rottweileristä, meillä on lapsi ja rotikka ja tulevat toimeen todella hyvin! Ei pitäis kaikkia rotikoita tuoho hommaan vetää, koiran käytös riippuu ihan kasvatuksesta, ihminenhän siittä hullun tekee jos haluaa, lukuunottamatta luonnevikoja.

    • Lopettakaa

      Siis se on aivan ihmisestä kinni miten koira käyttäytyy.. Jos et pysty ohjaamaan koiraasi oikein pidä se poissa ihmisten ilmoilta. Kyllä mun kimppuun pienenä hyökkäs koira musta viellä siltikään en mene huutamaan että kaikki mustat koirat pois iiks apua.. Ystävälläni on rotikka ja se on ehkä kiltein koira mitä ikinä olen tavannut jos osaa niin koirasta tulee hienoluonteinen.

    • idiota

      Sinut pitäisi kieltää. eläinten vihaaja.

      • idiota

        Siis tuo v..... linkittelijä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe