Kiintymyssuhde

Tuleva a-äiti?

Adoptiolasten kohdalla usein mainitaan tuo kiintyminen ja kysyisinkin teiltä siitä. Jos adoptoi esim. leikki-ikäisen lapsen, mistä tietää hänen kiintyneen a-vanhempiinsa? Tiedän kyllä, että siihen kuluu aikaa, vuosiakin.

Kyseessä olisi tässä tapauksessa kansainvälinen adoptio. Koska lapsi muistaisi ainakin jotain syntymämaastaan, häntä kannustettaisiin puhumaan siitä ja myös bio- tai sijaisvanhemmistaan.

9

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelapraid

      Yksinkertaisesti sanottuna alistamalla. Näin on ohjeet, ei yhteyksiä muihin lapsiin, ei a-sukulaisiin. Lapselta on estettävä kaikki pitkäaikaiset ja läheiset ystävyyssuhteet muihin ihmisiin. Luodaan lapselle "juuret", joka ovat a-isä ja a-äiti.
      A-vanhemmat eivät saa tuntea inhimillisyyttä lapsen kaipuuta muiden lasten joukkoon. Siitä se "kiintymys" syntyy (jos syntyy).

    • Tuleva a-äiti?

      Toivon asiallisia vastauksia!

      • Liisi.

        "Toivon asiallisia vastauksia!"

        Entä asiallinen kysymys?
        Etkö itse ole koskaan kiintynyt kehenkään ihmiseen?
        Entä etkö ole koskaan huomannut, että itseesi olisi koskaan joku kiintynyt?
        Todella outo kysymys a-vanhemmaksi aikovalta, toivon sydämestäni kuitenkin, että puolustuskyvyttömän lapsen kannalta asia ei ole näin paha.


      • höhö
        Liisi. kirjoitti:

        "Toivon asiallisia vastauksia!"

        Entä asiallinen kysymys?
        Etkö itse ole koskaan kiintynyt kehenkään ihmiseen?
        Entä etkö ole koskaan huomannut, että itseesi olisi koskaan joku kiintynyt?
        Todella outo kysymys a-vanhemmaksi aikovalta, toivon sydämestäni kuitenkin, että puolustuskyvyttömän lapsen kannalta asia ei ole näin paha.

        Itse olet outo!!! Jos ei voi vastata asiallisesti kuten ap pyysi, niin parempi olla vastaamatta ollenkaan!

        Itselläsi ei varmaan ole bio eikä adolapsia (onneksi), sydämestäni toivon näin puolustuskyvyttömän lapsen puolesta!!!!!!!!!


    • Kiinatyttösen äiti

      Hei! Meillä on kotona pikkuinen kiinatyttönen. Suomeen tullessaan oli ikää 1 v 9 kk. Hyvin on meihin kiintynyt! Tärkeää on, ettei lapselle toitoteta syntymämaata kokoajan. Jos meilläkin syötäisiin vain kiinaruokaa ja tehtäisiin joka aamu kiinalaisia voimisteluliikkeitä ja kuunneltaisi vaan kiinalaista musiikkia, se olisi jo vähän hullua, jos sillä tavalla korostaisimme adoptiomaata. Toki meillä näkyy lapsen synnyinmaa. Oman huoneensa seinällä lapsellamme on Kiinan kartta, sängyllä Kiina-tyylinen päiväpeitto ja sängyn vieressä Kiina-tyylinen yöpöytä. Ei myöskään pidä uskotella lapselle, että hänkin on äidin mahasta, että kieltäisi adoptiotaustan. Yksinkertaisesti: Pitäkää lapsen synnyinmaa hänelle luonnollisena, muttei pakollisena asiana. Puhukaa hänen kanssaan synnyinmaasta jos hän haluaa. Kohdelkaa häntä lapsenanne. kyllä hän siitä kiintyy! Muistakaa asettaa rajat, koska se tavallaan osoittaa välittämistä. Onnea pikku lapsosesta!!

      • Ei vankiloita kiitos

        "...Muistakaa asettaa rajat,,,,"
        Narsistille ja luonnevikaiselle rajojen asettaminen on aivan eri asia, kuin normaalille tasapainoiselle ihmiselle, tämä unohdetaan turhan usein.
        Normaalin inhimillisen vanhemman asettamat "tiukat rajat" ovat narsistin mielestä ns. ilman rajoja = vapaa kasvatus.
        Silloin kun puhutaan a-lapsista, pitää käyttää hyvin harkiten sanoja "muistakaa asettaa rajat".


    • JonesHenry

      Tämä on mielenkiintoinen tappelu siitä, kumpi tuli ensin;muna vaiko kana? Kumpi on vastuussa lapsen "kasvamisesta kieroon" Kommunistinen lapsia myyvä diktatuuri vaiko fasistiset adomammat? Kumman edes voi vetää vastuuseen?

      • 122012

        Lapsen tietää kiintyneen, kun lapsi turvautuu vanhempaansa ja kaipaa vanhempaa, jos joutuu hänestä eroon. Kiintyneelle lapselle ei kelpaa kuka tahansa (luhduttajaksi), vaan ensisijaiset kiintymyksen kohteet. Lapsi voi muodostaa vanhempaansa kiintymyssuhteen, joka on joko turvallinen tai turvaton. Haasteena on että lapselle muodostuisi turvallinen kiintymyssuhde, joillain lapsilla ei ole tähän enää resursseja aiempien kokemusten vuoksi, mutta monilla on. Esim. theraplayn avulla kiintymyssuhdehäiriöisen lapsen ja vanhemman välistä suhdetta yritetään rakentaa, se on usein adoptiolasten kanssa käytetty perheen sisäistä vuorovaikutusta kehittävä toimintamuoto.


      • JonesHenry
        122012 kirjoitti:

        Lapsen tietää kiintyneen, kun lapsi turvautuu vanhempaansa ja kaipaa vanhempaa, jos joutuu hänestä eroon. Kiintyneelle lapselle ei kelpaa kuka tahansa (luhduttajaksi), vaan ensisijaiset kiintymyksen kohteet. Lapsi voi muodostaa vanhempaansa kiintymyssuhteen, joka on joko turvallinen tai turvaton. Haasteena on että lapselle muodostuisi turvallinen kiintymyssuhde, joillain lapsilla ei ole tähän enää resursseja aiempien kokemusten vuoksi, mutta monilla on. Esim. theraplayn avulla kiintymyssuhdehäiriöisen lapsen ja vanhemman välistä suhdetta yritetään rakentaa, se on usein adoptiolasten kanssa käytetty perheen sisäistä vuorovaikutusta kehittävä toimintamuoto.

        Tuo kuulostaa vähän mustalta magialta. Yritätte luoda "kiintymysuhteen" lapseen jonka joku kommunistinen satanisti hallitus on päättänyt myydä pois "sopivasta hinnasta"


        Minulla on aiheesta jonkinverran kokemusta. Sanoisin asian näin;


        Taikatemput toimivat aikansa. Niin ne aina toimivat. Minun adoptiovanhempani ottivat avuksi uskonnon. He menestyksekkäästi väänsivät ja käänsivät Jeesuksen sanoja, kunnes niistä saatiin väännettyä heille edullisen näköinen "kristitty" rusetti.


        Tämä toimi minuun aika hyvin. Olin pikkulapsena ateisti. Inhosin Jeesus ja Jumalaa, joka oli sallinut "adoptioni" vieraaseen ja rasistiseen maahan.


        Meni vuosia ennenkuin vasta tajusin, mitä Raamatussa OIKEASTI sanottiin. Yritin turhaan inttää Jumalan kanssa siitä miten on mahdollista, että nämä lapsikauppiaat saarnaavat sinun nimissäsi. En ikinä saanut häneltä vastausta. Käsitin lopulta, etteivät valkoiset ihmiset välitä Jumalasta. Valkoisilla on oma "valkoinen etuoikeutensa" jonka avulla ovet hyvään avioelämään, sopeutumiseen yhteiskuntaan ja myöskin työelämään avautuvat. Valkoiset eivät tarvitse Jumalaa yhtään mihinkään. Saarnasin Raamattua ihmisille, jotka eivät oikeasti voisi olla vähemmän kiinnostuneita. Kommunistinen satanisti Ethiopia yksinkertaisesti TARJOSI minua adoptoitavaksi niinkuin mitäkin lihanpalaa PYSYVÄÄN omistusuhteeseen! Valkoinen perhe suostui tarjoukseen. Jumalan kanssa ei asialla IKINÄ ollut mitään tekemistä!

        http://www.ethiopiantreasures.co.uk/pages/derg.htm



        Loiutsuja voi käyttää aikansa kultaseni. Aluksi lahoja, myöhemmin uhkauksia. Voit uhata lasta sekä mielisairaalalla että helvetillä, mutta lopussa uhkaustenkin voima loppuu. Oma vinkkini silti on tämä;


        Älä sotke Jumalaa tähän. Oma adoptioäitini yritti. Hän menetti kunnoitukseni IÄKSI! Jos haluat lapsen pitävän sinusta, sano että RAKASTAT häntä! Se on näin yksinkertaista. Varo tuomasta Jumalaa tai Jeesusta kuvaan MILLOINKAAN! Tässä on kyse vain sinusta ja lapsesta. Jos sanot että vilpittömästi ralastat häntä ja haluat olla hänen äitinsä, se voi toimiakin.


        Nyt kun olen lukenut myös Anu Mylläri kokemuksia tajuan, että iso osa adoptioäideista on puhtaasti neuroottisia ihmisyksilöitä. Anu Myllärin äiti yritti kasvattaa hänestä kunnon tytön "Pohjalaisin arvoin" Siis opettaa tyttöä joka näyttää mustalaiselta miten olla valkoinen. Jos Anu Myllärin adoäiti yhä olisi elossa niin veikkaan, ettei hän enää puhuisi tälle.


        Neuroottiset pelkurit tarvitsevat ulkopuolisia auktoriteettaja kuten Jumalaa ja Jeesusta oikeuttamaan omat perverssionsa. Oikea aikuinen vetoaa vain itseensä ja omiin tunteisiinsa. Jos olet vilpitön lapselle niin uskon, että saat vastakaikua, joka kestää koko iän. Lapsi ei tarvitse mitään varsinaista syytä adoptiolle. Ainoastaan se että SINÄ rakastat häntä! Minun adoäitini oli idiootti ja sotki Jeesuksen mukaan kuvioihin. Se oli hänen virheensä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe