En osaa piirtää ihmisiä.

Pakkasmarsu

Tästä tulee hirveä avautuminen, liittyy piirtämiseen... :O Tämä viesti meni kuvataiteisiin, oli täällä paras löytämäni palsta avautumiselleni...


Olen turhautunut, mutta en aio luovuttaa.

Olen todella huono piirtämään ihmisiä, varsinkin ilman mallia. Päätin eilen, että aion luonnostella joka päivä vähintään yhden ihmisanatomiakuvan (apuvälineeni: http://www.posemaniacs.com/), koska haluan oppia ymmärtämään ja piirtämään ihmisiä.

Jo heti tänään kolmannen piirroksen kohdalla koin turhautumisen. En ole tarpeeksi kärsivällinen ja tuntuu, ettei käsi tottele aivoja. Esimerkiksi ihmisen toinen käsi saattaa olla hassun muotoinen, enkä vaan saa sitä korjatuksi.

Pidän piirtämisestä, mutta huomaan turhautuvani kerta toisensa jälkeen, kun en onnistu piirtämään sitä, mitä haluan tai näen.

Eniten huolestuttaa, etten vain pysty kehittymään tästä mihinkään. Pelottaa, että vaikka piirtäisin vuoden ajan ihmisiä eri asennoissa, en siltikään kykene ymmärtämään ihmisanatomian salaisuuksia tai pysty piirtämään ihmistä ilman mallia.

Miten te muut olette oppineet piirtämään ihmisiä paremmin? Oletteko toistaneet jotakin asentoa niin kauan kunnes osaatte piirtää sen unissanne? Onko se yksi asento tärkeä oppia ulkoa, ennenkuin voi siirtyä piirtämään seuraavaa? Asentoja on miljoonia eri kuvakulmien vuoksi, joten miten voisin tällä tekniikalla ikinä oppia piirtämään ihmisiä?

8

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkasmarsu
      • Katsokaa vaikka...

        ...lapsista mallia! Alussa heilläkin kaikki ihmiset näyttävät tikku-ukoilta tai lähinnä paperinukeilta. Kuitenkin niillä joilla on lahjoja niin hyvinkin pian ne alkavat näyttää ihan oikeilta ihmisiltä kun taas toisilla kovankaan harjoittelun jälkeen se ei onnistu myöhemminkään.
        Minä kuitenkin tykkäsin tuosta sinun istuvasta tytöstäsi ja huomaan että se alkaa olla jo niinsanotusti "huulilla" etteikö se kohta onnistuisi. Jatka vaan harjoituksia!


      • neuvoja

        Minusta vaikeinta piirtämisessä on mielikuvista ja käsityksistä luopuminen. Meillä on tapana ajatella valmiiksi miltä ihminen, talo, puu jne. näyttää, ennekuin osaamme heittää nämä mielikuvat pois ja vain piirtää sen mitä näemme. Mielikuva ei koskaan vastaa todellista näkymää sillä se on vain käsite jostakin. Vaikeutena on havainnosta piirtäessä unohtaa käsite ja luottaa silmään. Kun onnistuu luopumisesta niin asioiden "näköisyys" tulee kuin itsestään.
        Mielestäni sinun kannattaisi harjoitella paljon havainnosta piirtämistä; kohde voi olla mikä vain, näkymä ikkunasta tai vaikka vanhat kengät. Keskity valoon ja sen ilmiöihin. Luonnossa ei ole ääriviivoja. Kohde kannattaa rajata niin, että vain olennainen tulee esiin; turhat yksityiskohdat voi jättää pois.
        "Näköisyyden" kannalta on paljon olennaisempaa se kuinka onnistut kuvaamaan valon ja varjon, kuin ääriviivat.
        Ennenkaikkea; luota piirtäessä vain siihen mitä näet.


    • älä murehdi!!

      mun mielest'ä noin on tosi hyviä!! ite en osaa piirtää yhtään mitään tikku ukkoja piirtelen :D mut eipä tuo mun elämää oo haitannu :)

    • Minusta on erittäin lupaavaa, että huomaat ongelmia töissäsi vaikka oletkin jo enempi piirrellyt. Valitettavasti kaikki osaaminen vaatii hillittömän määrän harjoittelua eikä piirtäminen ole poikkeus.

    • Kkklkllgggh
    • Anonyymi

      Ihmistä piirtäessä on vain nähtävä oikeat mittasuhteet ja se on aika vaikeaa...

    • Anonyymi

      Minä aloitin piirustuskurssin vasta 62vuotiaana
      En osaa ihmistä maalata muuta kuin oman peilikuvan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe