vesiposti ei mene kiinni :(

Miksu_vaan

kuvan mukainen vesiposti ei mene kiinni ja kun alkaa kiristämään alkaa vuotamaan puutarhaletkun liittimen sekä vesipostin välistä.

[URL=http://picturepush.com/public/7245789][IMG]http://www1.picturepush.com/photo/a/7245789/220/7245789.jpg[/IMG][/URL]

toivottavasti linkki toimii :)

22

13084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksu_vaan
    • +?

Niin?

• Miksu_vaan

oisko jotain vinkkiä mitä pitäis tehä... purkaa kokonaan ja vaihtaa tiivisteitä tms? Ois kiva saada toi letku hittoon pihalta ennen kovia pakkasia!

• --..--..-

Kannattaa uusia koko p....ska. Olisko sille sulkua talon sisällä?

• Miksu_vaan

eikö sitä sit mitenkään sais korjattua? Ei taida olla muuta sulkua ku pääsulku.

• --.-.-.-,

Veikkaan että on niin kulunut ettei saa korjattua? Laita vedet kiinni ja pura se. Yleensä noista menee tiiviste sen akselin päästä.

• Miksu_vaan

no eihän tuo oo ku 3 vuotta vanha... ei kai ne niin nopeesti hajoo? Ei muuten yhtään vähennä virtausta vaikka miten ruuvaa kiinni päin tulee koko ajan täydellä paineella!

• -.-.-.-

No kulunu tai hajalla se on kuitenkin. Ainakin oireista päätellen, vai mitä mieltä itse olet?
      Laita vesi kiinni pääsulusta ja jos et osaa itse niin pyydä alan ammattilainen vaihtamaan se. Samalla sulku sisäpuolelle. Ja seuraavalla kerralla joku laadukkaampi vesiposti tilalle.

• Miksu_vaan

OK! kiitti neuvoista. Mikäs sit ois laadukkaampi vesiposti? Oras?

• -.-.-.-.-.

Oras on ihan hyvä. Kaikki kuluu käytössä ja jos letkun jättää kiinni pakkasilla niin kaikki ne hajoo.

• Palloventiili

Vesipostia ei saa ruuvata liian tiukalle kiinni jotta se pääsee tyhjenemään jäätymisen estämiseksi.

• fgdhfhhfd
        Palloventiili kirjoitti:

Vesipostia ei saa ruuvata liian tiukalle kiinni jotta se pääsee tyhjenemään jäätymisen estämiseksi.

Liian tiukalle kiristäminen ei vaikuta millään tapaa vesipostin tyhjenemiseen. Jos kiristää liian tiukkaan, niin karaputki hajoaa.

• 17+6

Oraksen uudemmassa mallissa letkun saa jättää kiinni pakkasilla, eikä se hajoa.

• talkkari.

vai niin, kuinka oras takaa ettei vesiletku jäätyssään mene rikki? Tai mihin pakenee vesi venttiilistä, jos perässäon kiinni letku, täynnä vettä? Tervettä maalaisjärkee saa, ja pittä ihmisten käyttää, eikä vesiletkuja tarvita talvella yhtään mihinkään.

• 17+3
        talkkari. kirjoitti:

vai niin, kuinka oras takaa ettei vesiletku jäätyssään mene rikki? Tai mihin pakenee vesi venttiilistä, jos perässäon kiinni letku, täynnä vettä? Tervettä maalaisjärkee saa, ja pittä ihmisten käyttää, eikä vesiletkuja tarvita talvella yhtään mihinkään.

"vai niin, kuinka oras takaa ettei vesiletku jäätyssään mene rikki?"

No tarkoitinkin, että vesiposti ei hajoa, vaikka letkun jättää kiinni talveksi. Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa selkeämmin :D

"Tai mihin pakenee vesi venttiilistä, jos perässäon kiinni letku, täynnä vettä?"

Pakenee siihen tarkoitetusta reiästä maahan.

"eikä vesiletkuja tarvita talvella yhtään mihinkään."

Eiköhän ne unohduksista tai tietämättömyydestä useimmat vahingot satu. Jäätymätön vesiposti taas poistaa tuon ongelman.

• letku pihalla

Niin. Oras takaa ettei vesiposti jäädy. Kyllä meillä laitetaan pihalle luistinrata nyt kun tuli pakkasiakin! Letku tietysti jäätyy jos sen pakkaseen jättää tyhjentämättä.

• sellasta elämä on..

meillä mennään luistelemaan kaukaloon, joka sijaitsee n 200m päässä..

• on se elämä
        sellasta elämä on.. kirjoitti:

meillä mennään luistelemaan kaukaloon, joka sijaitsee n 200m päässä..

Meillä mennään 30 metrin päähän järven jäälle.

• iso piha teettää

Me taasen tehdään oma kaukalo ihan 10 metrin päähän ovesta. On järvikin rannassa mutta matkaa on n, kilometri.

• Kodin putkimies

Olettaisin, että vika on vesipostin kulmakappaleen liitoksessa, joka on seinän sisäpuolella. Kannattaa tarkistaa, että seinän läpi tuleva putki on ollut työnnettynä pohjaan saakka KULMAKAPPALEEN SISÄÄN.

Jos seinän läpi tulevan putken puserrusliitos (mutteri ja helmi) ei ole kiristetty tarpeeksi lujalle, niin kulmakappale voi työntyä eteenpäin vesipostia kiristettäessä (tai joskus äkkinäisten suurien lämpötilavaihteluiden vuoksi).

Silloin tapahtuu niin, että kiristysvara loppuu ja kara jää lyhkäiseksi.

• Anonyymi

Olen joutunut vaihtamaan useita vesipostiventiilejä.
        Kaikissa on ollut vikana se, että venttiilin karann kierteet ovat rikkoontuneet messinkisestä kulmakappaleesta. Kyse on suunnitteluvirheestä. Valukappaleessa kierteet ovat vaim 3 mm leveissä sektoreissa. Valmistajan pitäisi käyttää vahvempaa materiaalia tai lisätä kierresektoreiden levyttä 2 mm.
        Olisi mahdollista käyttää ihan normaalia sulkuventtiiliä rakennuksen sisässä ja tuoda seinästä ulos putki ja ventiilin karaan kiinnitetty puikko. Ratkaisu olisi luotettava..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen joutunut vaihtamaan useita vesipostiventiilejä.
        Kaikissa on ollut vikana se, että venttiilin karann kierteet ovat rikkoontuneet messinkisestä kulmakappaleesta. Kyse on suunnitteluvirheestä. Valukappaleessa kierteet ovat vaim 3 mm leveissä sektoreissa. Valmistajan pitäisi käyttää vahvempaa materiaalia tai lisätä kierresektoreiden levyttä 2 mm.
        Olisi mahdollista käyttää ihan normaalia sulkuventtiiliä rakennuksen sisässä ja tuoda seinästä ulos putki ja ventiilin karaan kiinnitetty puikko. Ratkaisu olisi luotettava..

Mitähän tuo 3mm leveissä sektoreissa tarkoittaa? Varsinkin leveä sektori osuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe