Matkaseuraa syyskuulle 2012!

heyaah

Moikka!
Vajaa parikymppinen tyttö olis lähdössä katselemaan paikkoja jonnekkinpäin maailmaa syksyllä 2012. Kohde on tosiaan vielä melko avoin, harkinnut olen Etelä-Amerikkaa (Peru, Ecuador, Columbia), Oseaniaa (Samoa, Tonga ja Fidži), Aasiaa (Intia, Sri Lanka) tai Länsi-Afrikkaa. Tavoitteenani olisi siis ainakin muutamassa eri valtiossa vierailla, ja aikaa käyttää n. muutama kuukausi. Mitään sen tarkempia suunnitelmia en ole tehnyt, enkä edes halua tehdä, vaan reissu olisi tarkoituksena toteuttaa fiilispohjalta.
Matkaseuraa olen siis vailla! Kenelläkään kaverilla ei tunnu olevan rahaa tai aikaa.
Nyt jos sydämmesi muljahti ja näet tässä tilaisuuden toteuttaa suuren haaveesi (kuten minä!) niin HUOMIO! Mukavaa olisi jos olisit suunnilleen samaa ikäluokkaa, rento ja rempseä seikkailija! Kirjoittele tänne palstalle vaikka ensin niin jutellaan lisää!

10

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 93tyttö

      Tuo kuulostaisi aivan huipujutulta, mutta millä ihmeellä meinaat rahoittaa sen? siis onko sulla niin paljon rahaa että voit olla muutaman kuukauden tekemättä töitä ja vielä matkakustannukset siihen päälle?:o vai meinaatko tehdä töitä paikan päällä?

      Ei mulla muuta, munkin unelma tuo on, kohteetkin tosi mielenkiintoisia ja kouluunhan pääsee sitten myöhemminkin, mutta rahaa ei taivaasta tipahda:)

    • makeurdreamscometrue

      Ihailen tollasia ihmisiä jotka haluaa vaan lähtee johonki ilman päämäärää.
      Oon haaveillu itekki tollasesta mutta rahaa pitäs vielä säästää. =)

    • travelbag

      Etela-Amerikkaa en suosittelisi, en yksin enka kaksin. Lennot sinne tosi kalliita, ja yleisesti ottaen siella ei ole turvallista, missaan.

      Ehdottaisin joko Lansi-Afrikkaa (turvallisuus parempi) tai Intiaa ja siella pain - halpaa asua/ elaa.

      Hyvia reissuja vain !

    • lauraw-

      Moikka!

      Olen 18-vuotias ja lakkiaisia vietän tänä keväänä. Tarkoitus olisi sen jälkeen tehdä töitä 5-6 kk ja säästää vuoden reissua varten. Mietin maailmanympäryslentopaketin ottoa, mutta viettää suurimman osan vuodesta Australiassa ja Uudessa Seelannissa work and holiday-viisumin varjolla töitä tehden. Kuitenkin jos tuon lentopaketin otan, niin ennen Australiaa meinasin jo jossain päin kierrellä, samoin kuin reissun lopuksi. Sta-travelin tai kilroyn kautta ajattelin tehdä tarjouspyynnön sille reitille mikä eniten itseä kiinnostaa, tällä hetkellä maailmalla kiinnostaisi eniten Aussien ja Uuden Seelannin lisäksi Bali, Brasilia, Etelä- Afrikka, Los Angeles ja New York. Toisaalta Aasian kiertely enemmänkin kiinnostaisi ilman sen kummempia maatoiveita, etenkin sen edullisuuden vuoksi.

      Haaveena myös olisi rento ja spontaani matkustelu ilman liian tiukkoja suunnitelmia, täysin fiilispohjalla seikkaillen. Mun käsittääkseni noi lentoliputkin saa ilman tarkkoja lentopäivämääriä. Ja vähän sama tilanne kun sullakin, kellään kavereista ei ole rahaa, aikaa tai kiinnostusta. Ois kiva kuitenkin vuoden reissaus edes aloittaa kaverin kanssa :)

    • pakolainen

      no minä voisin lähteä muuten mutta mulla nuo matka suunnitelmat menee vähä eri kaavan kautta. tosiaan olen parikymppinen kloppi ja tuossa vuos sitten tuli käytyä kuukausi reissussa ilman minkään laista päämäärää parin satasen budjetilla.:D ja nyt olis tarkotus tehä samanlainen reissu vaikkapa aasiaan tai afrikkaan rennolla kyllä se vielä vituix menee meiningillä ja ihme kyllä viime reissulla oli vaan yks päivä että alko nälkä iskemään. eli onko olemassa saman henkisiä ihmisiä lähtemään jonnekkin huitsin nevadaan vailla huolta huomisesta?

    • lauraw-

      pakolainen/ mua on ihan viime aikoina alkanut kiinnostaa aasia enemmän ja ajattelin mun vuoden pituisen maailmanvalloituksen aloittaa jostain sieltä. etenkin bali kiinnostaisi ja oikeastaan intiakin, mutta ois kiva kierrellä muuallakin siellä suunnalla jos kerta paikan päällä on. siitä sit voisin jatkaa oseanian puolelle reissua. ja tosiaan fiilistelymeiningillä itsekin haluisin lähteä reissuun. kiinnostusta?

    • pertsa

      kaikella kunnioituksella mutta en kyllä valitsi heti ensimäisenä suomi24 matkaseuraa tiedä minkälainen sairas raiskaaja tulisi matkakumppaniksi

    • pakolainen

      lauraw/ kiinnostusta löytys. ja pertsalle tiedoks et on se tosiaan parempi tavata ensiks muutaman kerran ja suunnitella vähä reissua et ei lähe kenenkä tahansa matkaa.:D

    • lauraw-

      Jep pertsa, älä huolehdi, eiköhän edessä ole pitkä sähköpostittelu ja soittelurumba ennen kuin edes päätetään tavataanko edes livenä ja tosiaan sitten vasta päätetään lähdetäänkö yhdessä yhtään mihinkään :) Ja mä en näe eroa yksin reissaamiseen ja tuntemattoman kanssa reissaamiseen, kyllä yksinäänkin maailmalla päätyy vähän vaikka minkälaiseen porukkaan väkisinkin. Silti yksinreissaajia harvoin kyseenalaistetaan?

      Mutta joo, pakolainen, haluutko heittää sun säpon niin laittelen meiliä sulle päin?

    • Minäääääääää

      Moro!

      Itsellä myös pidempi aikainen loma tai pikemminkin reissu suunnitelmissa vuodelle 2012/2013. Tarkoitus olisi todella lähteä seikkailemaan useampaan maahan ja todennäköisesti myös pystyä omavaraisuuteen jossain määrin. Eli ehkä työskennellä, tavata paikallisia ihmisiä, kokea kulttuureja ja tilanteita niin hyvässä kuin pahassa. Olen muutamaa vuotta vanhempi "helppo" mies ja jos tosissasi harkitset niin laita viestiä jos kiinnostaa... [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      629
      20583
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      17356
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9610
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      106
      7874
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      24
      5307
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      235
      4724
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      135
      2513
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1575
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1520
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      39
      1330
    Aihe