Palstalla pappeja nikittömänä?

Tässä erityisesti

viime päivinä on mielessäni herännyt kysymys, miten paljon tai miten usein kirkon työntekijät tai erityisesti papit kirjoittelevat tällä palstalla nimimerkittä?

Kirjoittajia jopa sellaisilla (rekisteröimättömillä) nimimerkeillä kuin "kirkkoherra" (joiden mielipiteeseen sitten rek. nm. & palstan virallinen seriffi Kuunteleva_kirkko on yhtynyt) tai vain itseään papeiksi jossain viestissään väittäviksi on esiintynyt.

Eli saisikohan vaikka nm:n Kuunteleva_kirkko käyttäjiltä jotain palautetta siitä, onko heidän tiedossaan miten paljon he itse tai muut kirkon työntekijät osallistuvat palstan keskusteluihin nimimerkittä? Toisaalta nm. Kuunteleva_seurakunta eli kirkon vapaaehtoisia taas ei näytä palstalla esiintyneen, sinä aikana kuin itse olen sitä seurannut.... Ja keitä tällaisten kirkon vapaaehtoisten odotetaan olevan?

16

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä palsta on esimerkki "luopio kirkosta".....Ei siedettä puhdasta raamatun totuutta,,,,,no se kertoo että "saatana riuhuu, "..Jeesuksen tulo on lähellä.

• MrMorden

"aksu521
        Tämä palsta on esimerkki "luopio kirkosta".....Ei siedettä puhdasta raamatun totuutta,,,,,no se kertoo että "******* riuhuu, "..Jeesuksen tulo on lähellä. "

Sitten kun tulee, sanoppa että tulee käymään tääläkin.

ps. en pidättele henkeäni odotellessani

• pappilasta

Tämähän on vapaa foorumi. Tänne saa kirjoittaa vapaasti, on sitten pappi tai lukkari, suutari tai jotain muuta.

• Kirkon työntekijät ovat palstalla kuunteleva_kirkko -nimimerkin alla. En ainakaan itse osallistu keskusteluihin minkään muun nimimerkin alla, enkä usko että juuri muutkaan niin tekevät.

Onhan täällä myös muita kirkkoon viittaavia nimimerkkejä näkynyt, mutta ne ovat nimimerkkejä. Kuka tahansa voi sellaisen ottaa, oli kirkon työntekijä tai ei. Nimimerkin perusteella on vähän vaikeaa sanoa henkilön suhdetta kirkkoon oikeassa elämässä.

Vilppu H.
      pappi

• Ehkä sanon ehkä en

Titteleistä viis! Ihmisenä ihmisten keskellä:)

• Paavi BenedictusXVI

Minä olen Paavi Benedictus XVI. Uskotko?

• lollis

Onneksi et Spededictus?

• Ev. lut.

Minä olen pappi ja minulla on nimimerkki Ev. lut.. Luterilaisen uskonkäsityksen mukaan olen pappi yleisen pappeuden mukaan, mikä kuuluu jokaiselle uskovalle ja kastetulle kristitylle.

• ev.lut.

minälkin olen pappi ja minäkin olen ev.lut. :)

• Ev.lut.

Minäkin olen pappi ja minullakin on nyt nimimerkki Ev. lut.. Luterilaisen uskonkäsityksen mukaan olen pappi yleisen pappeuden perusteella, kuten jokainen kastettu kristitty.

• Ev. lut. se oikea

Jos näin on, niin onnittelen sinua:) Mistä johtuu että jätit sanan "uskova" pois. Kaikki kastetut eivät aikuistuttuaan ole enää uskovia.

• Ev.lut.

Minäkin olen pappi ja minullakin on nyt nimimerkki Ev. lut.. Luterilaisen uskonkäsityksen mukaan olen pappi yleisen pappeuden perusteella, kuten jokainen kastettu ja uskova kristitty.

• Lukija...

Uskonkäsitykseesi näyttää kuuluvan myös häiriköinti muiden nimimerkeillä sekoittaaksesi ketjua:(;(;(

• ew.löt
        Lukija... kirjoitti:

Uskonkäsitykseesi näyttää kuuluvan myös häiriköinti muiden nimimerkeillä sekoittaaksesi ketjua:(;(;(

eikös sinun pitänyt olla lukija ev.lut

:D

• Vapaus vallitkoon

Täällä onkin paljon "pappeja". Hieno juttu!

• ew.lud

on täällä. me ollaan kaikki ihan babbeina

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      76
      6775
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6503
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      380
      6292
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4092
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2399
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      46
      2138
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      138
      1501
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1462
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      196
      1212
    Aihe