karkauspäivä lähestyy...

uskalias1

... ja silloinhan nainen saa ainakin hamekankaan ellei sitten aviomiestä.
Olen alkanut vähän harkita polvistumista mieheni eteen tuona päivänä, mutta löytyykö muita joilla on samat aatokset?

Epäilyttääkö, huvittaako, jännittääkö? Miten aiot tehdä sen?

Olen yrittänyt myös miettiä mikä olisi sellainen miehelle mieleen oleva kosintatapa. Perinteiset kosintatavat ovat kuitenkin naisille suunnattuja. Pitäisikö viedä mies katsomaan jääkiekkoa tai toimintaelokuvaa ja sen jälkeen kapakassa sitten?

14

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea voi kokeilla

      Kokeilin kolme vuotta sit mieheen johon olin ja olen korviani myöten rakastunut. Sattui vaan pahus olemaan juuri silloin 2000 km päässä, joten piti lähettää tekstarina ja jostain syystä hän jätti moisen huomioimatta :) Taisi ottaa enemmän vitsinä. Mutta onnea yrityksellesi.

      • 20+5

        Vain live lasketaan. Ei sähköisiä tms.

        Toivottavasti rakkaus kantoi.


    • karkauspäivä 2012

      Joo, tokipa aion kosia karkauspäivänä. Taidan tosin ottaa asian ihan erilailla, kuin sinä. Eli huumorin kannalta :)) siis varokaa vain miehet !!!!!
      Sinua en silti halua tällä kommentillani mitenkään loukata tai väheksyä!

      Tee sinä siten, kuin sinun oma sydämesi asiasta sanoo

    • sisulla ja huumoril

      Minä olen kosinut vaikka ei ollut karkauspäivä. Kun mies ei saanut aloitetta tehdyksi, otin ihan asiallisesti puheeksi kihloihinmenon. Hänellä oli kaikenlaisia tekosyitä miksi ei juuri silloin olisi sopinut, joten lykättiin päätöstä muutamalla viikolla. Sittenkin hän olisi jättänyt ratkaisun tekemättä, mutta olin tiukkana ja kyllä siitä riideltiinkin muutama kerta. No, mulla oli sitten lopulta paremmat perustelut ja väsyttämällä, erouhkailulla ja kiristämällä lopulta sain hänet suostumaan. Kihloja juhlittiin jo hyvässä yhteisymmärryksessä ja nyt on oltu onnellisesti naimisissa parikymmentä vuotta.

      Onnea kosintaan, ja ota sinäkin jämäkkä asenne että myös saat vastauksen ja päätöksen, eikä asia jää roikkumaan loputtomiin, kuten monelle näyttää käyvän.

      • 2+8

        Hyvä vinkki; kiristäminen ja uhkailu auttaa ja rakentaa hyvän suhteen.


      • bitch
        2+8 kirjoitti:

        Hyvä vinkki; kiristäminen ja uhkailu auttaa ja rakentaa hyvän suhteen.

        Jos mies on sinnikäs, ja piirittää naista kunnes saa myöntävän vastauksen, se on ihanan romanttista. Mutta jos nainen piirittää eikä anna periksi niin...


    • hrjrjtj

      Mikä hel-ve-tin hamekangas?

      Kyllä suomalaiset naiset on hulluja.

    • Itehän se pitää

      Kyllä minulla ainakin on vakaa aikomus kosia karkauspäivänä. Yli 4 vuotta oltu yhdessä, eikä mies ole sitä vielä tehnyt. Pitänee ottaa ohjat omiin käsiin ja panna töpinäksi.

      Tapaa en ole vielä tarkemmin miettinyt.

    • jdehfk

      miks joku kosii karkauspäivänä??? miten vietät merkkipäivää jos se on karkauspäivänä?!

    • neelakulta

      Jos kosii karkauspäivänä, niin ei se tarkoita, että kihloihin tai naimisiin mennään samana päivänä. Ja tiedoksi vaan, se hamekangas...se voi olla vaikka lumia tai joku koru

    • _FlamingHeart_

      En aio kosia miesystävääni.

      Olemme olleet vasta 6kk parisuhteessa,joten en halua toista kertaa kiirehtiä.

      Mies kosii kun on kosiakseen.

      Exän kanssa menimme karkauspäivänä kihloihin(29.02.2008) & olisimme tämän vuoden karkauspäivänä(29.02.2012) pitäneet häät,mutta kun ero kerkesi tulla 3-vuotta sitten.

      Olimme parisuhteessa vain 1v7kk,kihloissa vain 1v7kk & avoliitossa vain 1v6kk,ennen eroa.

      Miehelläni tai siis exälläni oli ollut koko meidän suhteen aikana toinen nainen,jonka seurauksena sitten minut jätti.

      Aloimme seurustelemaan 22.02.008,menimme kihloihin 29.02.2008 & muutimme yhteen 18.03.2008(teidän mielestä liian nopeaa toimintaa,mutta jokkainen taaplaa tyylillään & tämä mies oli ensimmäinen,joka kosi,joten en kehdannut sanoa ei).

      Erosimme sitten syyskuun alussa 2009.

      Ja eron syy siis toinen nainen,joka on ollut koko tämän meidän suhteemme ajan "mukana".

      ASIALLISIA KYSYMYKSIÄ OTAN VASTAAN!!

    • tasa-arvo

      Nykyaikana kumpi tahansa voi kosia. Kosimisen ei tarvitse mennä minkään kaavan mukaan, vaan sen voi tehdä ihan miten vaan haluaa. Romanttisesti tai arkisesti. Kosimisen vuosipäivää ei ole ollut tapana juhlia, joten karkauspäivä sopii siihen yhtä hyvin kuin joku muukin. Ehkä useimmat miehet eivät välitä niin romanttisesta kosimisesta kuin mitä naiset haluavat, joten ehkäpä miehen kosimisessa huumori ja yllätyksellisyys vois olla SE juttu...

      Seurustelun pituus ei ratkaise, vaan se missä vaiheessa suhde on. Jos tuntuu selvältä, että yhdessä halutaan olla jatkossakin ja aina, on sopiva aika virallistaa suhde. Kihlat ja häät tuovat suhteeseen lisää yhteenkuuluvuutta ja turvallisuutta, tiedetäänhän silloin että ollaan valmiita sitoutumaan pitkään yhdessäoloon

      • _FlamingHeart_

        hei tasa-arvo

        tuosta mun parisuhde jutuista on ollut niin paljon juttua(etenen kuulemma liian nopeaa),eiköhän se ole jokkaisen oma asia kuinka nopeaa etenee suhteessaan?

        ja tämä väite: Jos tuntuu selvältä, että yhdessä halutaan olla jatkossakin ja aina, on sopiva aika virallistaa suhde. Kihlat ja häät tuovat suhteeseen lisää yhteenkuuluvuutta ja turvallisuutta, tiedetäänhän silloin että ollaan valmiita sitoutumaan pitkään yhdessäoloon


      • uskalias.

        Ei nainen aina kosi vain siksi että mies ei ole saanut "aikaiseksi". Kuka sen määrittää koska on oikea aika mennä kihloihin? Mies voi ajatella että vasta parin vuoden yhdessä olon jälkeen päätös on varmempi eikä hän vaikuta liian hätäiseltä. Samaan aikaan nainen miettii että ei tuokaan saa mitään aikaiseksi, välittääkö se edes? Taas yksi ongelma parisuhteessa jossa ei osata puhua. Ei kihlaus ole mikään tabu. Kyllä siitä saa kysyä jos mieityttää, tulisiko aika jo pian vai ei ollenkaan.

        Minä aion kosia ensinnäkin siitä syystä, että olemme puhuneet paljon kihloihin menemisestä ja tiedämme molemmat että meidät on luotu toisillemme. En edes jännitä, minkä vastauksen saan. Tilanne on vain se, että meillä on tulossa perheessä ensi kesänä kahdet jäät, ja tähän liittyen mieheni on sanonut kihloista että antaa toisten pitää häänsä ensin, ei meillä ole mikään kiire. Yhdessä olemme olleet puolitoista vuotta.

        Aivan alkuaikoina mieheni pelkäsi menettävänsä minut, että hän ei muka olisi tarpeeksi hyvä minulle. Minä haluan kosinnalla osoittaa, että haluan todella olla hänen kanssaan loppuelämäni, eikä hänen tarvitse epäillä, ettenkö rakastaisi häntä aivan yhtä paljon. Miksi pitäisi ajatella että mies valitsee naisen ja kosii, että mies jotenkin olisi suhteesta enemmän vastuussa?

        Mutta olisiko niitä kosintavinkkejä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6579
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      531
      3770
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3677
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2856
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2549
    6. 292
      2327
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1623
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      114
      1530
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe