Uusperhe/Helvetti?

Pamela42

Kuvio on tämä: olemme eronneita ja molemmilla lapsia, yhdessä on hyvä olla ja toimeen tullaan kun asumme omissa kodeissamme...vielä.
Mies haluaa muuttaa yhteen, mutta minä olen kauhuissani, sillä miehen tytär (15v murkku) on kauhukakara ja en tahdo häntä omien lasteni lähelle. Olen satavarma, että tyttö alkaa piinata lapsiani, kun joutuu saman katon alla olemaan pitkät pätkät.
Tällä nuorella neidillä on kaikki pissisten metkut; ryyppää, varastaa, lintsaa, polttaa ja vittuilee....? Isä näekee vain pikkuprinsessan ja antaa kaiken periksi.
Olen järjettömän ahdistunut tilanteesta. Mies ei näe ongelmaa, on puhuttu ja monta kertaa, myös tytölle. Ei auta.
En pysty muuttamaan yhteen. Rakastan miestä todella, mutta miten pystyn sanomaan hänelle, että pelkään hänen tytärtään?
Tyttö näyttää keskaria minulle kun isänsä ei huomaa...meneekö tämä joskus ohi?
Tuleeko tästä elämästä koskaan mitään?

26

1852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pissiksien pissis

Olet rakastunut mieheen, isään, joka näkee lapsensa vain pikkuprinsessana ja antaa kaiken periksi. Jestas! no itsepähän pelkääjän kohtalosi valitset, ei muuta.

• Kohtalotoveri

Hei!
      Olen samassa tilanteessa kuin sinä.Ja tein sen virheen, että muutin saman katon alle ja tästä onkin sitten hankala lähteä.Isän pikku-prinsessa määrää kaikesta ja saa kaiken.Lapsillani ei ole tilaa ja tapellaan aina heidän läsnäollessaan.Haluaisin jatkaa suhdetta rakastamani miehen kanssa, mutta en tiedä onko se enää mahdollista, jos muutan pois.Eli tekisin juuri kuin sinä, jos saisin aloittaa kaiken alusta. Eli asuisin eri osoitteessa ja suhde pysyisi laadukkaana silloin kun oltaisiin kahden. Isä on sokea ainokaisensa kanssa ja mulla ja kaikilla muillakin repee pää täällä.Surullista, mutta totta!

• yxmuzi

Ajattele asiaa lasten kannalta, niin löydät varmaankin parhaan ratkaisun.

• omat lapset erittäin

Meillä kaikki miehen lapset on samanlaisia, äitiä myöten. Ei voi samaan aikaan omistani puhua, aivan ovat erilaisia ja normaaleja lapsia. Hirvittää miehen tenavien tulevaisuus, ei hyvältä näytä, ei oo mun päänsärky onneksi.
      Äitinsä ei heistä välitä.
      Itse yritän pitää omani erossa moisista huligaaneista ettei seura tee kaltaisekseen. Hirvittää.

• Lellu..

Pamela tiedät itsekin ratkaisun tilanteeseesi. Asia ahdistaaa sinua niin paljon, että et voi muuttaa miehen kanssa yhteen. Tilanteeseesi auttaa aika. Kolmen - viiden vuoden päästä 15-vuotia on täysi-ikäinen ja hänen pitäisi ruveta asumaan omillaan. Sitten vasta tulee yhteenmuutto ajankohtaseksi.

Nyt ei ole mitään järkeä sotkea oireilevan 15-vuotiaan elämään enää enempää.
      Miten isä on puuttunut varastamiseen, lintsaamiseen ja polttamiseen ?

Kun tytär näyttää sinulle keskaria, oletko kysynyt isän kuullen miksi hän tekee sen ?

Onko tytön äiti mukana hänen elämässsään ?

• Pamela42

Kiitos teille, kun olette lukeneet ja kommentoineet tekstiäni!
        Tiedän, ettei todellakaan kannata muuttaa yhteen, kun tilanne on mikä se on. En ole niinkään huolissani itsestäni, vaan lapsistani. Jos asuisimme yhdessä, koti olisi yhteinen minulle, lapsilleni, miehelle ja hänen lapselleen. Meidän kaikkien pitäisi olla siellä yhdessä ja tuntea, että jokainen on tasavertainen. Kaikki ovat samalla viivalla ja yhtä tärkeitä ja ketään EI KIUSATA TAI SYRJITÄ. Tämä on juuri se asia, joka arveluttaa eniten.
        Olen lähes varma, että miehen tytär hyökkää myös lapsiani vastaan ja sitä minä en anna tapahtua ikinä!
        Tyttö asuu isänsä kanssa ja ei tule toimeen äitinsä kanssa, joka asuu kaukana.
        Minä en saa yhteyttä tyttöön, hän torjuu minut kaikin keinoin. Ei juttele, eikä edes katso suuntaani. Miten isä on suhtautunut tytön varasteluun, juopotteluun ja polttamiseen?
        Isä ummistaa silmänsä ja avaa lompakon. Osataa lohdutuksesksi jotain roinaa, mahdollisimman kallista.
        En enää jaksa puuttua tähän asiaan heidän välillään, sillä isän kontrolli tyttäreen on mennyttä. On surullista katsoa, miten hukassa molemmat ovat. Kun tyttö näytti minulle keskaria, sanoin siitä saman tien. Isä oli hölmistynyt eikä uskonut ja tyttö sai hyvät naurut, asian annettiin olla, kuten aina. Tyttö ei kunnioita minua yhtään, ei tosin isäänsäkään, eikä äitiään. Kasvatus on mennyt vinoon ja jäänyt kesken.
        Ei näillä eväillä muuteta yhteen.

Lasten kasvattaminen on vanhempien työtä ja rajojen asettaminen nro yksi ihan pienestä pitäen. Rajat on rakkautta ja välittämistä!
        Kysykää lapsiltanne missä he ovat olleet, kenen kanssa ja mitä tekemässä, katsokaa lapsianne, miltä he näyttävät. Halatkaa heitä ja kertokaa miten paljon rakastatte ja miten ainutlaatuisia he ovat!

• Onnea sulle vaan

Näinhän se aina menee, miehen lapset ovat huligaaneja. Mutta ole onnellinen, että olet omasi osannut kasvattaa todella hyvin. Harva äiti se omista saa täydellisiä joten olet todella onnekas.

Sitä vaan ihmettelen, että miten olet löytänyt tuommoisen miehen, ja ottanut hänet puolisoksesi, kun hänessä on samaa vikaa kuin lapsissaan, sillä lapset tulee vanhempiin, ei vanhemmat lapsiinsa.

Riskinä on että teidän yhteiset lapset ovat puolisiksi pissiksiä, ja ryyppää ja varasataa.... ei mut sinähän osaat kasvattaa loistoyksilöitä!

• Just joo....NOOT

IRONIAAAAA, oih, osaat oikein IRONIAAAA

• HYVÄ PAMELA42

Älä muuta yhteen sen miehen kanssa ennenkuin se teinityttö muuttaa omilleen.Minunkin miesystäväni osteli ennen kakaroilleen kaikkea mitä ikinä hoksasivat pyytää ja tietenkin aina kalleimman mukaan.Taustalla oli muksujen äityli,joka laittoi kakarat ruinaamaan isältään eron jälkeen kaikkea ja vielä joka viikko kaikille penskoille rahaa vaikka kuinka paljon.Nyt isi ei enää anna heille yhtään mitään,tuo äityli kun haki yksinhuoltajuuden ja sai sen.Isi on nyt etäisä ja siksi hän pysyykin etäällä.

• yhäitiparisuhteessa

Hei
        ei kannata muuttaa yhteen, ei missään nimessä jos lasten kanssa on ongelmia, ne vaan pahenee. Todennäköisesti kasvatusajatuksenne ovat myös erilaisia ja siitä tulee myös ongelmia. Odotelkaa että ipanat kasvaa ja sitten muutatte yhteen jos siltä tuntuu. Itse olen muuttanut yhteen omien lasten ja uuden miehen kanssa joka on etäisä ja jonka tyrannilapsi käy joka toinen viikonloppu, huh huh. Toisin tekisin jos saisin kellon käännettyä.

• Meneppä nukkumaan.

Nää on kivaa viihdettä aina iltaisin lukee, kun semmoiset teini-ikäiset tai sitten aikuiset jälkeenjääneet henkisesti kirjoittelee ajan kuluksi. Ymmärtäisin jos heidän paha olo purkautuisi omien ongelmien kirjoitteluun, mutta kun pitää satuilla toisten ihmisten asioista.
      Yleensä kohde on miehen ex vaimo ja lapst. Kuin tässäkin, mutta näitä ei voi ottaa vakavasti, kuten sanoin ajanvietettä. Taas nukuttaa mukavasti, on kuini ltasatuja lukisi. Eihän kukaan oikeesti voi tuommoisia ajatella sen ihmisen rakkaista lapsista, jonka kanssa asuu ja elää.

• Huoh!

Jaaha, lissulla ei oo eilen taas tullut uni ja on pitänyt purkaa pahaa mieltään.
        Mitä sä näet lissu peilissä kun katsot sinne ? Millainen on ihminen joka päivästä toiseen haukkuu täällä toisia ja syyllistää asioista joista ei edes tiedä mitään.
        Oletko tyytyväinen itseesi ?
        Vastaappa tähän, vai etkö pysty sitä peilikuvaasi edes katsomaan ?

• lissy ry
        Huoh! kirjoitti:

Jaaha, lissulla ei oo eilen taas tullut uni ja on pitänyt purkaa pahaa mieltään.
        Mitä sä näet lissu peilissä kun katsot sinne ? Millainen on ihminen joka päivästä toiseen haukkuu täällä toisia ja syyllistää asioista joista ei edes tiedä mitään.
        Oletko tyytyväinen itseesi ?
        Vastaappa tähän, vai etkö pysty sitä peilikuvaasi edes katsomaan ?

Hei!! Kyllä täällä muutkin kirjoittelee kuin lissu vastalauseita, sinäkin teet niin, et vaan huomaa, vastustat kaikkea mitä lissu kirjoittaa.. ja on täällä muutkin samaa mieltä asioista.
        Mutta tuollainen kanta mitä kirjoitat, on onnen omiaan saada "omat" jutut näyttämään paremmalta! Ei siinä muuta ole takana...

Ei kaikista asioista kenenkään tarvi olla samaa mieltä.

• Tekeekö liian kipeää
        lissy ry kirjoitti:

Hei!! Kyllä täällä muutkin kirjoittelee kuin lissu vastalauseita, sinäkin teet niin, et vaan huomaa, vastustat kaikkea mitä lissu kirjoittaa.. ja on täällä muutkin samaa mieltä asioista.
        Mutta tuollainen kanta mitä kirjoitat, on onnen omiaan saada "omat" jutut näyttämään paremmalta! Ei siinä muuta ole takana...

Ei kaikista asioista kenenkään tarvi olla samaa mieltä.

Miksi et vastaa sinulle esitettyyn kysymykseen ?
        Etkö kestä peilikuvaasi ja sitä totuutta mitä se kertoo sinusta ?

• oletko seko?
        Tekeekö liian kipeää kirjoitti:

Miksi et vastaa sinulle esitettyyn kysymykseen ?
        Etkö kestä peilikuvaasi ja sitä totuutta mitä se kertoo sinusta ?

Siis nyt en tajuu... miksi kierrät ja kaarrat , vastaat ja kysyt ksymyksillä.. oot outo otus.

• VASTAA KYSYMYKSIIN
        oletko seko? kirjoitti:

Siis nyt en tajuu... miksi kierrät ja kaarrat , vastaat ja kysyt ksymyksillä.. oot outo otus.

OOT SÄ TYHMÄ!

• .,.,.,.,.,.,.
        VASTAA KYSYMYKSIIN kirjoitti:

OOT SÄ TYHMÄ!

Ei Lissu KOSKAAN vastaa, kun ei osaa perustella kirjoituksiaan millään........

• 111

No et tietenkään muuta minnekään yhteen, vaan sanot miehelle, että nyt vaan katsellaan ja odotellaan.. ainakin viis vuotta. Ja sitenhän tilanne onkin jo vallan eri. Mikäs kiire teillä?

Nauti lapsistasi, rakkaussuhteesta ja omasta aikuisesta elämästäsi. Älä hättäile. Miehellä on pula, ja kiire jotain tehdä sen teinityttönsä kanssa. Kun tunnet itsesi kyvyttömäksi sitä ongelmaa ratkaisemaan, luultavasti oletkin; älä siis ota murheeksesi sitä mikä ei sinun ole.

Rakasta omia lapsiasi niin kauan ja niin vahvaksi kuin vielä ehdit. Se tilaisuus ei todellakaan palaa.

• Pamela42

Näin meinaan tehdäkin, elän yksikseni, oma koti ja omat kiemurat omien penskojen kanssa. Siinä on mulle nyt ihan riittävästi. En ala äitipuoleksi, en hyväksi, enkä pahaksi. Pysyn kaukana ja odotan parempia aikoja :))

Niin ja sitte yksi asia, mun ei tarvitse rakastaa kaikkien kakaroita, se on saletti. Rakastan miestä ja olen hänen kanssaan, en voi minkään sille tosiasialle, ettei hänen lapsensa halua naista isänsä elämään. Olemme kuitenkin jo olleet pitään yhdessä, joten en meinaa luovuttaa.Hyvä poikii aina hyvää ja pahaan en vastaa mitenkään.

• goljat10
        Pamela42 kirjoitti:

Näin meinaan tehdäkin, elän yksikseni, oma koti ja omat kiemurat omien penskojen kanssa. Siinä on mulle nyt ihan riittävästi. En ala äitipuoleksi, en hyväksi, enkä pahaksi. Pysyn kaukana ja odotan parempia aikoja :))

Niin ja sitte yksi asia, mun ei tarvitse rakastaa kaikkien kakaroita, se on saletti. Rakastan miestä ja olen hänen kanssaan, en voi minkään sille tosiasialle, ettei hänen lapsensa halua naista isänsä elämään. Olemme kuitenkin jo olleet pitään yhdessä, joten en meinaa luovuttaa.Hyvä poikii aina hyvää ja pahaan en vastaa mitenkään.

Hyvä Pamela42.
        Tosiaan, ei tarvitse rakastaa kaikkien lapsia.

Jotkut pystyvät rakastamaan puolisonsa lapsia, mutta ne on varmaan toisenlaisia ihmisiä. No, tähän väliin joku heittää nyt viisaasti, kuten jo jossain aiemmassa ketjussa, että kuinkas sitten adoptiolapset (ym), kuka heitä voi rakastaa. Mutta se onkin eri asia.Pariskunta adoptoi silloin yhdessä lapsen ( muut vaihtoehdot on jo kaluttu). Se on yhteinen yritys.
        Toisen lapset ovat toisen lapsia aiemmasta suhteesta. Tottakai lapsista pitää huolta pitää eikä erota niistä lapsista, mutta tosiasia on kyllä se, että ei sitä tiedä mitä se on ennenkuin itse on siinä tilanteessa. Helppo on sivusta sanoa, että kylläpä tiesit mihin menet. Ehei, ei sitä todellakaan tiedä.

Oma lapsi on oma lapsi, siitä ei pääse mihinkään. On se vähän kuin vieraita tulisi kutsumatta säännöllisin väliajoin ja se vain pitää niellä. Kukin miettiköön kohdalleen. Tällöin et voi olla täysin vapaasti omassa kodissasi. Mutta aika kuluu.
        Jotain yliluonnollista jaloutta on niissä ihmisissä, jota elävät uusioperheissä, eli siis, että toisen lapset eivät vain vieraile vaan ihan asuvat. Itse en pystyisi siihen. Ja että oikeasti voi tuntea jotain niitä vieraita lapsia kohtaan. Siinäpä haastetta. Ei vain tunne jos ei tunne.

• nvmjsna

Suosittelen pysymään erossa tuosta kodista. Ei tule kuin vain ongelmia, jos yhteen muutatte. Ongelkia tulisi jos yksin muuttaisit, vaan vielä kun sinulla on lapset.
      Itse pois muuttaneena tiedän, mikä sotku se on. Isä ei näe omissa lapsissa mitään kasvattamisen tarvetta tai jos näkee, ei tee mitään. Ei jaksa. Isät on murkku-ikästen kasvattajina pehmoja...ja varsinkin jos on kaks yhtä aikaa.
      Ole kaukaa viisas ja muuta myöhemmen. Muuten rakkaus voi kuolla erimielisyyksiin. Jos nuori on vaikea, on se vielä vaikeampi sinua kohtaan.

• Koston enkeli?

Viranomaistahoilla on herätty ja alettu kouluttamaan lastensuojelun parissa työskenteleviä tiedostamaan ja tunnistamaan parisuhteiden ja perheiden ongelmia, jotka saattavat johtaa perhesurmiinkin.

Awen Oy ja yliopistot ovat aloittaneet lastensuojelun parissa työskentelevät tunnistamaan narsistin.

Koulutusohjelma 26.10.2011.

Etelä-Karjalan Kesäyliopisto Ammatillissivistävä koulutus Lappeenrannassa

Lapsi koston välineenä avioerossa

Lapsi koston välineenä ja lyömäaseena huoltajuusriidoissa ja eroissa.

Koulutus on suunnattu lastensuojelun työntekijöille, lastensuojelulaitosten ja perhekotien henkilöstölle, sosiaalityöntekijöille, terveydenhuoltohenkilöstölle, psykiatrisen hoitotyön henkilöstölle, poliiseille, kasvatus- ja perheneuvolan työntekijöille, opettajille, juristeille, tuomareille ja syyttäjille, maahanmuuttajatyötä tekevälle henkilöstölle, seurakuntien työntekijöillle ja kriisityöntekijöille.

Sisältö
        Lapsen ja toisen vanhemman suhteen tuhoaminen: kuka, miten ja miksi?
        Merkitys ja psykososiaalinen oirehdinta lapsen kannalta.
        Tapausten oikeudellinen ja strateginen arviointi.
        Mitä voin ammattilaisena tehdä tilanteen purkamiseksi?
        Koston psykologia: Miksi kostetaan, kuka kostaa? Onko kosto suloista?
        Kosto avioeroperheessä: toisen vanhemmuuden tietoinen tuhoaminen.

Aika ja paikka
        26.10.2011 klo 9.00 - 16.00
        Hotelli Patrian auditorio, Kauppakatu 21, Lappeenranta.

Luennoitsijat
        Helinä Häkkänen-Nyholm, psykologian tohtori, psykologi, PsyJuridica OyJan-Olof Nyholm, varatuomari, lakimies, PsyJuridica Oy

Hinta
        195 €, sisältää luentomateriaalin sekä aamu- ja päiväkahvin

Ilmoittautuminen 21.10.2011 mennessä

Ilmoittautuminen on sitova. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuvasta peruutuksesta peritään puolet koulutusmaksusta. Mikäli perumista ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, peritään koko maksu. Oikeus muutoksiin pidätetään. Koulutusvahvistus lähetetään osallistujille noin viikkoa ennen koulutusta.
        ----

• RIBAROR

Uusiperhe on HELVETTI!
      Ota lapseton mies. Kaikki nämä ei-toivottuja lapsia vain johtaa masennukseen

• Ei sokkona ...

Älä muuta tuohon helvettiin . Odota , että pimu poistuu kuvioista ja asu omassa kodissasi. Siinä näet sittten miehenkin todellisen karvan , millainen se on , ennenkuin sitoudut syvemmälti häneen . Jos vielä kannattaa , ehdit vielä sittenkin avioitua hänen kanssaan.

• Älä suostu

hei, ei ne lapset mitenkään "poistu kuvioista" silloinkaan kun muuttavat aikanaan omilleen. Ne voivat hyvin vierailla useinkin, tuoda lapsenlapsia hoitoon ja sitä rataa ;). Eikä se mies ole sun puolisosi, kun te ette asu yhdessä ettekä ole naimisissa. Se on sun poikaystäväsi. Arvaankin, että miehelle ei "riitä" pelkkä seurustelu ja yrittää painostaa yhteen asumaan kuten hyvin monet miehet. ÄLÄ SUOSTU.

• elektrax

moi ap !
      kannattaa varmaan muutama vuosi vielä katsoa eikä muuttaa yhteen silloin miehen tyttären murrosikä alkaa olee lopuillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1007
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      536
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      459
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      458
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      437
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe