Haluaisin uskoa

mutta en pysty

Tiedän, että tämä viesti voi olla aika sekava ja tiedän, että harva meistä haluaisi puhua tätä asiaa. Olen yli kaksikymppinen nuori mies ja haluaisin kertoa omasta kokemuksestani. Suomi24:än etusivun artikkeli Jumala Kateissa-oleva aihe en minäkään vain löydä uskoani mistään ja tämä tilanne on hiukan toisin. Tässä on muutamia syitä;

Me hengitämme, ajattelemme ja tunnemme kuten muutkin. Mutta me kaikki olemme syntyneet eri yksilöinä, emmekä siksi pysty olemaan toisten asemassa virallisesti. Ette koe minun kipuani, jos esim. liukastun ja nyrjäydän nilkkani. Ette tiedä jäätelön makua, mitä syön. Ette tiedä, miten koen saunassa suuren lämmön. Ette koe minun päänsärkyäni. Ette tiedä, mitä TV-ohjelmia minä katselen. Ette tiedä, mitä musiikkia kuuntelen. Olemme kuin kävelevä videokamera. Meitä on vain yksi...

Syy, miksi haluaisin puhua tästä aiheesta, on se että olen tuntenut lapsuudessani hokien ajatuksissaan "Kuka minä olen"-lauseella ja minulla on ollut jotenkin kummallinen tunne yksilöllisyyteni. Sanotaan, että olisin Yksilöllinen Valittu. Vaikka jos joku kyseinen ihminen ei olisi olemassa ja maailma olisi yhä elossa, yhden yksilöllinen henkilön näkökulma olisi yhä pimeässä paikassa, ja tuntuu kuin ei olisi olemassa, vaikka asia olisi hiukan toisinpäin. Ja sanotaan, että olemassaolo ja todellisuus vahvistuisi entistä enemmän, jos yksi erikoinen henkilö tulisi tähän maailmaa. Se antaisisi hänelle ja kaikille merkityksiä olemassaolosta.

Omasta mielipiteestäni otan tarinan esimerkkinä; maailmankaikkeuden lain mukaan ihmiskunta ei saisi tietää Yksilöllisen Valitun olemassaolosta, koska jotkut ihmiset eivät kykenisi ymmärtämään "korkea-arvoista" sielua ja siksi laki kieltää hyvin jyrkästi.

Siksi ystäväni ei halua uskoa tätä asiaa edes omalla kohdallaan. Ja siksi on parempi, että meidän on elettävä oma itsenään, jotta me kaikki voisimme ajatella parasta kaikille ihmisille.

Miten voisin itsekin saada vahvistettua uskoani? Minäkin tarvitsen oikeasti vastauksia kuten muutkin, mutta kuinka?

4

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus löytyi

      Jokaisen ihmisen henkilökohtaiset kysymysket ovat: mistä olen tullut, kuka olen ja minne olen menossa? Tämä erottaa juuri ihmisen eläimestä: Eläin on ja hengittää, toimii vaistojensa mukaan, voi oppia, ymmärtää ja muistaakin, muttta ei aseta itselleen eikä toiselle yllämainittuja kysymyksiä. Itse kyselin juuri samoin.
      Kun annoin elämäni Jumalalle Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta, löysin vastausket näihin kysymyksiin. Uudestisynnyin! Olen ainutkertainen yksilö, joka on tietoinen olemassaolostaan ja teidän Jumala on minut luonut.

      • .

        Mistä ihmeestä sinä tiedät mitä eläimet ajattelevat?


    • Brina

      Sitä voi joko tyytyä 'uskomaan' tai sitten etsiä vastauksia kysymyksiinsä.

      Itse olen sitä mieltä, että on hyvä kyseenalaistaa monia uskontojen hokemia ja dogmeja ja etsiä vastaksia monista eri lähteistä. 'Kuka-minä-olen' kysymys ei yksistään riitä ja vie monesti vain egoistisiin mielikuviin oman persoonansa tärkeydestä tai tarkoituksemattomuudesta. Siis toinen yhtä tärkeä kysymys olisi 'mikä-on-elämän-tarkoitus' kokonaisuudessaan vai onko sitä.

      Suorin keino saada todellisia vastauksia on mielen hiljentäminen eli meditaatio, mutta sekään ei toimi kuin jokin vastausautomaatti ja vaatii yleensä pitkän ja sinnikkään 'harjoituksen'.. Vastaukset kysymyksiin selviävät jokaiselle kuitenkin ennenpitkää vähitellen ja omassa tahdissaan sitä mukaa kun kukin on valmis niitä vastaanottamaan,

      Ps. kaikki sielut ovat korkea-arvoisia eli jumalallista alkuperää, mutta jotkut sielut ovat kulkeneet 'etsijän tiensä' nopeammin kuin toiset ja ovat siten tietoisempia omasta jumalallisesta tehtävästään, tarkoituksestaan ja alkuperästään. Jos joku ns. 'valaistunut' sielu syntyy vapaaehtoisesti (ei karmansa takia) ihmiskehoon, niin hän ei tuo sitä julki tai mitenkään esittele vaan toimii hiljaisuudessa vaikuttaen omilla ajatuksillaan ja asenteillaan globaalisen tietoisuuskenttäämme ja vain sen kautta kaikkien mieliin. Paitsi tietysti, jos hänen tarkoituksensa on toimia jonkun tärkeän sanoman lähettiläänä ihmiskunnalle kuten Jeesuksen kehon ottanut korkealta henkitasolta tullut Mestari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe