Haluaisin uskoa

mutta en pysty

Tiedän, että tämä viesti voi olla aika sekava ja tiedän, että harva meistä haluaisi puhua tätä asiaa. Olen yli kaksikymppinen nuori mies ja haluaisin kertoa omasta kokemuksestani. Suomi24:än etusivun artikkeli Jumala Kateissa-oleva aihe en minäkään vain löydä uskoani mistään ja tämä tilanne on hiukan toisin. Tässä on muutamia syitä;

Me hengitämme, ajattelemme ja tunnemme kuten muutkin. Mutta me kaikki olemme syntyneet eri yksilöinä, emmekä siksi pysty olemaan toisten asemassa virallisesti. Ette koe minun kipuani, jos esim. liukastun ja nyrjäydän nilkkani. Ette tiedä jäätelön makua, mitä syön. Ette tiedä, miten koen saunassa suuren lämmön. Ette koe minun päänsärkyäni. Ette tiedä, mitä TV-ohjelmia minä katselen. Ette tiedä, mitä musiikkia kuuntelen. Olemme kuin kävelevä videokamera. Meitä on vain yksi...

Syy, miksi haluaisin puhua tästä aiheesta, on se että olen tuntenut lapsuudessani hokien ajatuksissaan "Kuka minä olen"-lauseella ja minulla on ollut jotenkin kummallinen tunne yksilöllisyyteni. Sanotaan, että olisin Yksilöllinen Valittu. Vaikka jos joku kyseinen ihminen ei olisi olemassa ja maailma olisi yhä elossa, yhden yksilöllinen henkilön näkökulma olisi yhä pimeässä paikassa, ja tuntuu kuin ei olisi olemassa, vaikka asia olisi hiukan toisinpäin. Ja sanotaan, että olemassaolo ja todellisuus vahvistuisi entistä enemmän, jos yksi erikoinen henkilö tulisi tähän maailmaa. Se antaisisi hänelle ja kaikille merkityksiä olemassaolosta.

Omasta mielipiteestäni otan tarinan esimerkkinä; maailmankaikkeuden lain mukaan ihmiskunta ei saisi tietää Yksilöllisen Valitun olemassaolosta, koska jotkut ihmiset eivät kykenisi ymmärtämään "korkea-arvoista" sielua ja siksi laki kieltää hyvin jyrkästi.

Siksi ystäväni ei halua uskoa tätä asiaa edes omalla kohdallaan. Ja siksi on parempi, että meidän on elettävä oma itsenään, jotta me kaikki voisimme ajatella parasta kaikille ihmisille.

Miten voisin itsekin saada vahvistettua uskoani? Minäkin tarvitsen oikeasti vastauksia kuten muutkin, mutta kuinka?

4

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus löytyi

      Jokaisen ihmisen henkilökohtaiset kysymysket ovat: mistä olen tullut, kuka olen ja minne olen menossa? Tämä erottaa juuri ihmisen eläimestä: Eläin on ja hengittää, toimii vaistojensa mukaan, voi oppia, ymmärtää ja muistaakin, muttta ei aseta itselleen eikä toiselle yllämainittuja kysymyksiä. Itse kyselin juuri samoin.
      Kun annoin elämäni Jumalalle Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta, löysin vastausket näihin kysymyksiin. Uudestisynnyin! Olen ainutkertainen yksilö, joka on tietoinen olemassaolostaan ja teidän Jumala on minut luonut.

      • .

        Mistä ihmeestä sinä tiedät mitä eläimet ajattelevat?


    • Brina

      Sitä voi joko tyytyä 'uskomaan' tai sitten etsiä vastauksia kysymyksiinsä.

      Itse olen sitä mieltä, että on hyvä kyseenalaistaa monia uskontojen hokemia ja dogmeja ja etsiä vastaksia monista eri lähteistä. 'Kuka-minä-olen' kysymys ei yksistään riitä ja vie monesti vain egoistisiin mielikuviin oman persoonansa tärkeydestä tai tarkoituksemattomuudesta. Siis toinen yhtä tärkeä kysymys olisi 'mikä-on-elämän-tarkoitus' kokonaisuudessaan vai onko sitä.

      Suorin keino saada todellisia vastauksia on mielen hiljentäminen eli meditaatio, mutta sekään ei toimi kuin jokin vastausautomaatti ja vaatii yleensä pitkän ja sinnikkään 'harjoituksen'.. Vastaukset kysymyksiin selviävät jokaiselle kuitenkin ennenpitkää vähitellen ja omassa tahdissaan sitä mukaa kun kukin on valmis niitä vastaanottamaan,

      Ps. kaikki sielut ovat korkea-arvoisia eli jumalallista alkuperää, mutta jotkut sielut ovat kulkeneet 'etsijän tiensä' nopeammin kuin toiset ja ovat siten tietoisempia omasta jumalallisesta tehtävästään, tarkoituksestaan ja alkuperästään. Jos joku ns. 'valaistunut' sielu syntyy vapaaehtoisesti (ei karmansa takia) ihmiskehoon, niin hän ei tuo sitä julki tai mitenkään esittele vaan toimii hiljaisuudessa vaikuttaen omilla ajatuksillaan ja asenteillaan globaalisen tietoisuuskenttäämme ja vain sen kautta kaikkien mieliin. Paitsi tietysti, jos hänen tarkoituksensa on toimia jonkun tärkeän sanoman lähettiläänä ihmiskunnalle kuten Jeesuksen kehon ottanut korkealta henkitasolta tullut Mestari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      304
      2755
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2148
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      183
      1502
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1318
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe