Pieni gallup näin uuden vuoden kynnyksellä. Häiritseekö teitä rakettien ja paukkupommien ammunta? Pitäisikö Kokkolan kaupungin kieltää ilotulitus?
häiritseekö rakettien ammunta teitä?
85
1019
Vastaukset
- sanna.,,
No ei kyllä häiritse. Kaikki saa pommitella justiin niinku haluaa.
Eri asia olisi jos tätä tapahtuisi JOKA ikinen vuoden päivä :) Mutta kun ei. - Lapsetkin nauraa
No hullujen hommaa pitää meteliä ja räiskiä.
Mainosten uhreja ja kauppiaat hymyilevät.
POIS SE minusta tyhmyys menköön muualle- TOSIrealisti Kokkola
Näin on. Kaikki paukuttelu pitää lailla kieltää.
Naurettavaa hommaa paukutella keskellä yötä.
Ja sitten valitetaan, ettei riitä rahaa ostaa lapsille ruokaa... - häppinyyjiör
Paukkuminen ei tod. haittaa, pikemminkin koirien haukunta ja niiden paskat päivisin. Onhan se ison koiran pitäminen 40 neliön luukussa eläinrääkkäystä. Pitäisikö koirat lailla kieltää taajamista? Tai niiden omistajille jonkinlainen kurssi järjestää, että osaa kasvattaa ja pitää niitä oikein, varsinkin ajatellen useita raateluja ja puremistapauksia?
- Börje&Åke
TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:
Näin on. Kaikki paukuttelu pitää lailla kieltää.
Naurettavaa hommaa paukutella keskellä yötä.
Ja sitten valitetaan, ettei riitä rahaa ostaa lapsille ruokaa...Samaten pitäisi kieltää vattajan ammunnat.
- rauharauha
no sanos muuta, Halpa-Hallinkin uskovaiset myy pommeja ja rauhanyhdistys juhlii
uutta vuotta pommein, pennut opetetaan heittämään tyhjään kurkkupönttöön pomminsa että kuuluis kovempi ääni, niin rauhanyhdistyksessä ja mitä helvetin juhlimista siinä on että vuosi vaihtuu, so what, ihmisen keksimää koko ajanlasku
- 2ministeriä 4%
Juu, rkp onkin hyvää vauhtia tekemässä Suomesta "paukutonta"
- kaikkipuolueeton2ta
Wikipediaa lainaten, sitaatti?
- akka vaan
häiritsee. Ajattlen sitä savujen ja roskien määrää mikä leviää niin ilmaan kuin maahankin räiskinnän jälkeen. Lisöksi tulee kauhistuneet lemmikit. Monelle koiranomistajalle uudenvuoden yö on vuoden kammottavin!
- Jytky tulee
Tänä vuonna paukutellaan kunnolla vielä, niin kuin edellisenäkin. Ensi vuonna alkavat laihat vuodet, jolloin ei enää juhlimiset innosta. Paukukasta Uutta Vuotta silti kaikille 2012 ja Väyrysestä uusi pressa!!
- solsken19
Rakettien ammunta tulisi kieltää koko suomessa. Minua on häirinnyt muiden ilonpito jo vuosia, mut tällä kertaa ostin itse kovimmat superraketit ja padat että katsotaan miten tänävuonna käydään ....ähäkutti :D
- Anonyymi
Pois pummpamm
- Häiritsee.
Rakettien ja pommien paukuttelu,koska niitä raketteja lentelee autoja ja ihmisiä kohti,samoin kuin ikkunoita kohden. Sitten raketit ym.pommit eivät häiritsisi,jos ne lähetettäisiin ihmisistä poispäin. Jos sellainen on jonkun mielestä ilonpitoa,täytyy olla ihmisellä kieroutunut mieli. Ps.itse pommien ja rakettien äänet eivät häiritse.
- tolkuton meininki
Täysin tarpeeton homma, kun ottaa huomioon kaikki vahingot, täytyy ihmetellä päättäjien välinpitämyyttä asian suhteen. Ei edes Erkki Tuomioja ole suutaan avannut, mutta avasi silloin, kun tapahtui Norjan ampumistapaus. Tuomioja olisi kieltänyt sen vuoksi kunnollisten suomalaisten metsästäjien ja urheiluampujien aseet. Ihmeellinen on logiikka poliitikoilla ja muilla päättäjillä.
- maaimahukkuupaskaan
Sanos muuta, niin tyhmiä ja välinpitämättömiä son nyt siis VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS
in
- RinTinTin
Mun puolesta saisi kieltää koko paukuttelun. Hätäsimmät on meilläpäin "testannut" jo kolmatta iltaa rakettien toimivuutta.
Koiraihmisille sanoisin sen verran ihan hyvä koirat edes "kerran" vuodessa pelkäävät. Olen sen verran nössö että pelkään vähänkin isompia koiria. Koiranomistajat (ei tietenkään kaikki) piupat siitä välittävät että koirat pitää pitää kiinni hihnassa taajama-alueella. Käyn lenkillä lähes päivittäin yhdellä pururadalla niin 8 koiraa kymmenestä tulee vastaan kera omistajan ilman hihnaa ja hyvin usein jo 20m ennen omistajaa.
Ilmeisesti koirat vaistovat että pelkuruuta on ilmassa ja muutaman kerran olen saanut sitten palkkioksi näykkäisyn reiteen tai käteen koirilta.
Eli hyvä että koirillakin on välillä "paskat housuissa". - eurozopper
periaatteessa ei häiritse vaikka poksuttavat kuinka paljon tahansa,mielestäni kovin jysky on ktaisen jyken veropaukku! zamperi että se poksahtaa rajusti kyllä kokoomuslaiset saavat nyt nauttia nerostaan:) se veroppaukku kyllä on kaikkein kovin paukku en voi muuta kuin ihmetellä ja kauhistella ihan housuissa jo pärisee:/
- KataiseltaPallitPois
Ei häiritse jos kohteena on suomen siionistit eli kokoomuslaiset... SIEG HAIL!
Toivottavasti tulee kaikkien aikojen iloTULITUS
...Vapaus tai Vallankumous!!! - Matti Esko Juhani
Minkähänlaisen paukun jysäyttää taas joku persu jollain facebook-palstalla uuden vuoden kunniaksi:)
- Silence please
Häiritsee,mutta tuskin tätä tilastoa kaupungin päättävät elimet noteeraa. Järjen köyhyyttä ampua taivaantuuliin tuhansien,ehkä kymmenientuhansien edestä saastetta taivaalle.
- Patriootti
Nyt laitetaan Iso Jytky Raketit Kataisen Tönöön...
- lare78
Ja aina sama juttu uudenvuoden kynnyksellä.Joka prkleen vuosi väännetään kättä samasta asiasta. Haukutaan räiskyttelijät idiooteiksi, puhutaan roskista, vammoista, ja rahanmenosta. Kai sitä nyt saa rahansa laittaa mihin haluaa, ja paukutella kädet irti jos haluaa. Roskatkin on aina saatu kerättyä.
Ja moralisteille jotka miettii paljonko vammojen hoito maksaa yhteiskunnalle, ja yhteisiä verorahoja menee ja plahblah tiedoksi: Ei mene paljon paskaakaan. Muutama vamma vuodessa ei maksa mitään koko vuoden mittakaavassa. Ja nämä moralistit voivat sitten pysyä aina kotona, ja pehmustaa lattiat, ettette vaan kaadu, ja aiheuta kuluja yhteiskunnalle. Kannattaa myös muistaa, että ilotulitemyynnistä tulee niitä veromarkkoja joilla sitten saadaan vammat hoidettua. Roskaaminen taas työllistää, ja ihmisethän tarvitsevat työtä. Tietysti se maksaa, mutta veromarkkoina palaa valtiolle/kunnille takaisin lähes kokonaan välillisesti.
Jos paukuttelu vituttaa, ja pelottaa, niin pysykää kotona sen muutaman tunnin, kuin sitä kestää. Voi tana, että joidenkin juhlintatavoista saadaan aina hirveä kalabaliikki. Olen idiootti: Laitoin 50e raketeihin. Lapset haluavat nähdä raketteja, itsellä ei niin väliä. Minulla on varaa siihen, joten mikä idiootti minä muka olen. Hautaan en penniäkään tarvitse, ja saan ostettua kaiken muunkin, mitä haluan. Toiset tuhlaa rahansa tupakkaan, viinaan, roskaruokaan, koruihin, muotivaatteisiin, uusiin verhoihin, sisustukseen. Kaikki aivan yhtä idioottimaisia, ja turhia ostoksia, kuin raketit. Eli teille jotka nimittelevät idiooteiksi raketin ostajia, niin miettikää ensin ovatko kaikki ostoksenne täysin välttämättömiä. - Corporal+
EI HÄIRITSE ILOTULITUS KERTAVUOTEEN, mutta ympärivuotinen päihtyneiden ja juopuneiden örvellys, öykkäröinti ja metelöinti HÄIRITSEVÄT!
- Häiritsee se...
Koiraihmisenä häiritsee! Häiritsee myös se kun ei noudateta ampuma-aikoja.
Minulle sopisi se, että olisi yleinen ilotulitus ja sitten se olisi ohi. - 27
ei, rakettien ammunta ei ole häirinnyt, pikemminkin niiden ujellus ja pauke.... meillä päin ei ole niitä ammuvia raketteja juurikaan tainnut kukaan hoksata taivaalle räiskiä :))
- Kiihkoton
Ei häiritse pikku rätinät. Jos jonkun nukkumisia haittaa, niin korvatulpat korviin. Ei pitäisi olla kovin kamalaa kerran vuodessa. Itsehän en ole mikään kovin fanaattinen paukuttelija, viime vuonna ei tullut ostettua pommin pommia. Tänä vuonna käytin kuitenkin 30€ raketteihin. Ja ennen kuin joku alkaa valittaa, niin tosiaan omia rahojani ne ovat, eivätkä vuoden mittakaavassa meinaa mitään. Eikä se ole pelkästään rahaa savuna ilmaan, se on mukava hupi kerran vuodessa. Ammun myös rakettini selvin päin enkä tähtäile kenenkään ikkunoita. Vahinkoja ei synny, eikä mene rahaa kuningas alkoholiinkaan.
- beezy
Ei häiritse tippaakaan, vaikka en itse osta enkä ammu raketteja.Annetaan ihmisten juhlia ja ampua raketteja. Mutta olkaa varovaisia niiden kanssa!
Hyvää Uutta vuotta kaikille! - Keep smiling
Rakettien ammunta häiritsee vain silloin, kun se ei ole sallittua. Kun etukäteen tietää, että ampua saa klo 18 - 02, niin pystyy hyvissä ajoin järjestelemään asiat niin eläinten kuin ihmistenkin osalta niin että paukuttelu häiritsee mahdollisimman vähän. Mutta mutta....kun aina löytyy porukasta niitä IDIOOTTEJA, jotka eivät noudata määräyksiä ja juuri heidän takiaan jopa pahoin pelkään, että koko ilotulitus saatetaan kieltää vielä kokonaan.
Lare78:n rehvastelukirjoitusta kyllä kummaksun. Olipa erikoinen näkökanta asiaan "minulla on siihen varaa siihen"???
Ja vielä yksi asia: niille jotka joka ainoaan keskusteluketjuun (oli aihe mikä tahansa) saavan potitiikan mukaan tavalla tai toisella (oli se sitten Porin politiikka tai presidenttikisa), hankkikaa nyt ihmeessä jo oma elämä ja käyttäkää tuokin politikointiin meneväaika läheistenne huomioimiseen.
Kaikille toivotan Oikein Hyvää Uutta Vuotta ja ampukaamme raketteja klo 18 - 02!!!- Lare78
Tarkoitus ei ollut rehvastelle rahoillani, en ole rikas. Kirjoitin"minulla on siihen varaa", koska edellä osa kirjoittajista haukkui idiooteiksi ne jotka laittavat rahansa raketeihin. Kirjoitin myös, että saan silti ostettua kaiken mitä haluan. Sekään ei ollut rehvastelua, vaan tarkoitus oli esittää asia, niin että se ei ole aina mistään muusta tärkeästä kuten ruuasta pois, jos vähän tykkää ampua raketeita.
- 36
Lare78 kirjoitti:
Tarkoitus ei ollut rehvastelle rahoillani, en ole rikas. Kirjoitin"minulla on siihen varaa", koska edellä osa kirjoittajista haukkui idiooteiksi ne jotka laittavat rahansa raketeihin. Kirjoitin myös, että saan silti ostettua kaiken mitä haluan. Sekään ei ollut rehvastelua, vaan tarkoitus oli esittää asia, niin että se ei ole aina mistään muusta tärkeästä kuten ruuasta pois, jos vähän tykkää ampua raketeita.
Sulta jää haluamatta kaikki ne asiat joihin sulla ei ole varaa. Älä valehtele itsellesi.
- mkop
Onko Isokylässa paukuttelu jo alkanut
Häiritsee kyllä. Miksei kukaan ymmärrä, että EI pommeja ja ilotulitteita alle 18-vuotialle? ( Itsekin alaikäinen...) Ja niin monet lapset vielä pommittavat yksinään ja heittelevät sitten niitä pommejansa kulkijoita ja myös toisiaan päin. Uutena vuotena ja venetsialaisina saa aina miettiä, että koska menee näkö, jos edes ulos uskaltaa. Niitä kakaroitansa voisi herraperkele vähän vahtia, jos kerran kaikenmaailman pommeja heille ostelee!
Eläimetkään eivät pidä tästä päivästä. Meillä kissa ja koira, takuulla pelkäävät taas.
Ja ne roskat! Kukaan ei siivoa niitä, ainakaan jos on jossain muualla kuin kotipihallaan.
Olen kai sitten hirveä tylsimys, mutta minusta kyllä ne paukkupommit voisi kieltää. Raketit ovat ihan hienoja, mutta niissäkin pitäisi kyllä noudattaa ikärajaa. Niistä pommeista ei edes kukaan muu kuin kakarat välitä.- (OO)
Niinpä: kaupasta kyllä jaksetaan raahata ilotulitus tarvikkeita, mutta ei sitten jakseta luonnosta viedä pois käytettyjä ilotulitus tarvikkeita.
- 11
(OO) kirjoitti:
Niinpä: kaupasta kyllä jaksetaan raahata ilotulitus tarvikkeita, mutta ei sitten jakseta luonnosta viedä pois käytettyjä ilotulitus tarvikkeita.
Kokeiles itte mennä niitä etsiin niin tiedät.
- minä nukun
Häiritsee keskellä yötä, kun talon nurkalla jysähtää todella suuret pommit. Sellaiset voisi kyllä mennä pommittamaan muualle kuin asutusalueille !!
- kake iivari
mie ammun haulikolla perkele niin että mausteet on nahkassa varmasti mafia tulee tosissaan! kake p.0405165477
- ghuio
Ruotsin tv tutki asiaa. 60 prosenttia ruotsalaisista haluaisi kokonaan kieltää ilotulitteet.
- YLEn ovensuu
kyselyssä ( 10 000 pers. ) 95 prosenttia tahtoi kieltää ilotulitteet kokonaan.
- Hoh hoijaa
H....vetti ku pitää aamuvuoroon töihin ja jyske kuin Irakin sodassa. Ei oo pystynyt etukäteenkään nukkumaan ku alottivat jo iltapäivällä pommittamisen.
- Nirinnarin
Ei häiritse, meidän koirat ei ole moksiskaan (opetettu pennusta asti sietämään paukuttelua), lapset nautti lasten ilotulituksesta samoin kuin vanhemmatkin ja kaikenlisäksi käytiin vielä Halkokarin rannalla ampumassa ilotulistusraketteja. mukavaa oli ja saatiin elämyksiä perheen kanssa. Hyvää yötä ja enkelit myötä!
- siiseli
Sinä oot ampunu koirien tärykalvot puhki.Kärtsään.
- noitapilli
AIVAN JÄRJETÖNTÄ TOUHUA,JOTEN KYLLÄ PITÄISI KIELTÄÄ EHDOTTOMASTI ELÄINTEN PUOLESTA JOTKA PELKÄÄVÄT!
Eläinrääkkäystä sekin että pihassa on lampaita ja isäntä paukuttelee pommejansa tuntitolkulla ja lampaat hyppivät seinille, järjetöntä sanon minä.
Näinpä sellaisen tapauksen tänä aamuna kun nuori äiti veti aamupäivällä pulkassa pientä lasta joka juuri ja juuri osasi istua pulkassa, niin äidillä oli pommikassi mukana ja meni aina muutaman metrin lapsesta pois ampumaan pommin kun halusi esitellä pienokaiselleen pommeja, voi helvetti mihin tämä maailma on menossa....- pokkelisplöts
Te hullut se on ohi nyt.
- rakettikielto
pokkelisplöts kirjoitti:
Te hullut se on ohi nyt.
se on tulossa taas rakettimyynti alkaa lauantaina
Kyllä,rakettien ampumisen voisi lailla kieltää.
Siitä kun ei ole mitään hyötyä, mutta kaikenlaista ilma ja melusaastetta kyllä.Suomessa rakettien lähettäminen on viekä pientä,,suureen maailmaan verrattuna. Mutta korpee,että paukkuihin ja pommeihin kyllä riittää rahaa,mutta jos on rahankeräys köyhille yms niihin sitten ei niinkään rahaa löydy.. Toivottavasti tämä touhu myös Suomessa kielletään!- Uneton yö
Kaupungin päättäjille! HETI kun krapula hellittää,alatte järjestellä kansanäänestystä kaupunkilaisille,koskien rakettien ammuntaa kaupungin alueella. Ehtii vielä hyvin mukaan pressanvaalien yhteyteen.
- kukkahattu suomi
Ajattelin nyt tulla tänne sanomaan huvikseen mielipiteeni. Tähän vuoden aikaan, vaikka uv oli jo 3 kk sitten. Saanen kysyä miksi kaikki ovat niin paljon ilotulitteita vastaan? Kyllähän niistä melua ja saastetta tulee mutta muutama tunti vuodessa, so what? Eiköhän Suomen liikenne päivässä saastuta ihan yhtä paljon kuin tuo muutaman tunnin pauke ja jyske. Jos ihminen laittaa rahaa tulitteisiin esim. 50€ vuodessa, onko hän idiootti? Moni ansaitsee 2000-2500 € kuukaudessa joten tuskinpa sitä nyt voi kovin suureksi rahan tuhlaukseksi kuvata. Voisihan joku tulla kysymään mitä järkeä teidän on pitää koiria? Syövät, nukkuvat ja p*skantavat. Ja paljonkohan menee rahaa vuodessa siihen? Tai kalliit muotivaatteet, sisustus, taulut jne. onhan nekin ihan turhaa rahan tuhlausta. Joillekkin ilotulitteet kerran vuodessa on vuoden kohokohta masentavien arkipäivien lomassa. Toisin kun taas joillekkin koira on paras kaveri ja eläin, josta omistaja saa iloa päiväänsä. Kyllähän niillä ilotulitteilla aiheutuu vammoja mutta niitä on vain 10-30. Nekin johtuu vain siitä, että ei noudata ohjeita, ampuu humalassa tai luovuttaa niitä lapsille. Samalla periaatteella voisi kieltää tupakan, alkoholin, aseet, veitset, ajoneuvot. Eiköhän nekin aiheuta moninkertaisesti enemmän vahinkoja, vammautumisia ja kuolemia. Mutta ei niitä siltikään kielletä. Joten miksi ilotulitteet tulisi kieltää yksityisiltä? Voiko joku tunnustaa, että jos joku ampuu ilotulitteen pihalla niin tuleeko aivan hallitsematon v*tutus ja valittamisen tarve päälle? Suomalaiset on näköjään todistetusti masentunut ja ilonpilaava kansa. Ihminen elää vain kerran ja eikö elämästä pitäisi nauttia ja iloita, eikä aina kieltää ja valittaa. Omasta mielestäni ilotulitteiden roskaaminen on ollut todella vähäistä ainakin kuopiossa, kun täällä on palkattu työntekijöitä heti uudenvuodenaaton jälkeen siivoamaan roskia, jotka ovat sinne joiltain unohtuneet. Omasta mielestäni kauppoihin pitäisi tulla yhä enemmän ilotulitteita, jotka olisivat näyttäviä ja vähän roskaavia. Ymmärrän myös koiraihmisiä, kyllähän koira saattaa pelätä pauketta mutta omistajan käytös ja koiran kouluttaminen voi auttaa paukkuarkuuden poistamiseen. Tarttukaa ihmiset oikeasti tärkeisiin asioihin kuten uusiutuvien energiamuotojen käyttöön ja muihin tärkeisiin asioihin. Vai muka ilotulitteet aiheuttaa "Vakavan ilmaston saastumisen typerän lapsellisen pommittamisen johdosta" Buhuu, byää voi voi mee isälles itkemään. Aika turhaa ja v*ttumaista on tuo teidän valitus. Pitäis lailla kieltää valittaminen.
- Kuules kloppi
Tyhmäähän se on silti.
- Yläkirjoitus
Raketin ammunta sinänsä ei ole kovin paha asia, jos se on jo matkalla ulkoavaruudessa. Mutta miehitettynä alemmilla atfosfääreillä voi tähdätä ja ampua aivan surutta esim. pienoiskiväärillä. Allekirjoitan.
- peräpommi poks
Työnnäppä se rakettis jo analisreikääs ja sytytä se niin pysyt asiasta vähän aikaa hiljaa tähän aikaan vuodesta !!!
- yläkirjoitus
peräpommi poks kirjoitti:
Työnnäppä se rakettis jo analisreikääs ja sytytä se niin pysyt asiasta vähän aikaa hiljaa tähän aikaan vuodesta !!!
Mutta kun ei ole rakettia. Tähän aikaan vuodesta olen äänessä paljonkin, kirjoitan kohtuudella.
- -------->
yläkirjoitus kirjoitti:
Mutta kun ei ole rakettia. Tähän aikaan vuodesta olen äänessä paljonkin, kirjoitan kohtuudella.
Hullu...................!
- yläilmoissa
--------> kirjoitti:
Hullu...................!
Olen.
- hkklp
meneehän tuo teidän hiihtoloma näinkin täällä kirjoitellessa :D
- alamaailmoissa
Ei ole suksiakaan.
- Lakerikengät
Ei rakettien,mutta lehmien kylläkin. "Liukumiinat " kylänraitilla on myös tosi ällöjä.
- ...
Ei ne rakettien äänet häiritse , enemmän koirien haukunta! Eikä raketteja ammuta kuin kerran vuodessa!!!
- hau-veli
Nostit sitte pikkusen vanhan keskustelun esiin. OSTA KOIRA?
- Ei häiritse!
Venetsialaiset lähestyvät...no, uuten vuoteen aikaa.
Eivät häiritse. Kyllä pari kertaa vuodessa pitää saaha ampua raketteja!- öööööÖöÖÖ
Tod.häiritsee. Lapset, eläimet, vanhukset, vuorotyöläiset kärsii. Täysin turhaa sotkemista ja rahanmenoa. Typerää touhua.
- seliseliseli
Kokkolassa pitäisi kieltää VALITTAJAT, sellaista ahdasmielistä sakkia, jos lukee Kokkola-lehden valituspalstaa niin huomaa että pitäisi viedä saunan taakse...
- siiseli
Minä valitan sinusta! Minä kärtsään sinut.
Venetsialaiset taas tulossa. Isokylässä odotetaan kauhulla mitä nämä uskovaiset taas tänä vuonna tekevät ja riehuvat. Rikotaanko postilaatikkoja, joutuuko vaatteet jotka ovat pyykkinarulla rakettien kohteeksi ym
- isossakylässärieh
Vai uskovaiset siellä isossakylässä riehuu, EI MUUT! Tuskimpa asia on niin.
- eiraketeille
avataan taas tämä keskustelu sehän on taas pian ajankohtainen tämä rakettien ammunta ja paukuttelu.
- jaj2
Eikö täällä pitäisi vastata aloittajan viestiin häiritseekö rakettien paukuttelu? No mutta minä vastaan että ei erityisemmin häiritse näin nuorra miehenä 29 -vuotta, eri asia sitten vanhana kiukkusena ukkona.
Itse en tänä kertana paukuttele muuta ku persettä. Säästyy ainaki rahaa.
Eihän niitä raketeita pukutella ku kahtena päivänä/yönä vuodessa! - xuy
Kyllä häirii tuo paukuttelu! Oikeesti jos tulis sota ja stalinin urut alkais laulaa, ei ketään huvittais turhaan paukutella!
- rata,tata,rata
Sama kun sytyttäis seteleitä tuleen! Mut, jos joku on niin tyhmä niin poltelkoot.
- herpaderpa1
Ei häiritse, enkä paukuttele itse.
- Nulkun pissijä
Ei niinkään teitä,mutta tiellä liikkuville siitä koituu melkoista haittaa.
- gty7bbhn
venetsialaiset tulossa, mitä mieltä olette rakettien ja pommien paukuttelusta.
- eitulitteita
uudenvuoden ilotulitus pitäisi kokkolassa kieltää
- typerää touhua
Kyllä häiritsee
- Älyvapaat???
Ja ennenkaikkea se roskaaminen sekä todella ällöttävä haju!
- Nostoväen korppi
Tässä maailman tilanteessa pitäisi ehdottomasti kieltää kaikenlainen ampuminen. Muutama jysäys ja tilanne saattaa roihahtaa vaikka maailman sodaksi. Yliherkkä tilanne saattaa eskaloitua ,kuten kävi Mainilan laukausten seurauksena.
- Anonyymi
nyt korona aikana pitäis lailla kieltää kaikki rakettien ampuminen
- Anonyymi
Ei.
- Anonyymi
nelly koira on sokea
- Anonyymi
Ei minua haittaa jos vielä jollain on niin paljon ylimääräistä rahaa että on varaa syytää sitä kalliisiin ilotulitteisiin niin omiahan siinä tuhoaa,Itse en sijoita sellaisiin asioihin jotka eivät hyödytä eivätkä tuota ennemmin sijoittaisin vakka osakkeisiin kuin ilotulitteisiin,ne sentöön tuottavat
- Anonyymi
Ei häiritse ja koiriin vetoaminen on turhaa, niitä ei ole pakko hankkia tai voi muuttaa korpeenjos häiritsee.
Ei sodan syttyessäkään meteliä kielletä koiriin vedoten.
Minuakin häiritsee monet ihmisten tavat, mutta en voi niitä kieltää, enkä jaksa niistä valittaa kun se on turhaa.
En ole ampunut koko aikuisikänäni raketteja, enkä ammu. Minulla ei myöskään ole lapsia, joten kantani ei johdu mistään sellaisesta. - Anonyymi
Häiritsee ja roskaa. Ihan turhaa hommaa.
- Anonyymi
Häiritsee .Paukut pois .
- Anonyymi
kaupunki järjestää vain yhden ilotulituksen tänä vuonna
- Anonyymi
Kalsi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381331 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1771906
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91321- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601250Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157