kielimatka IBssä...

avuton>.<

Hellou, oon aatellu mennä kesällä 2013 kielimatkalle (ens kesänä ei kerkee riparin takia) mut pari kysymystä mua mietityttää...
1. Kumpi o luotettavampi/edullisempi; ef vai sts?
2. Paljonko kannattaa ottaa käteistä mukaan? Vai kannattaako hankkia pankki kortti?
3. Oma-aloitteisuus kunniaan, pitääkö paikkansa?
4. Kannattaako lähteä 16v? Onko liian nuori/vanha?
5. Onko mukana joku joka ohjaa lentokentillä? En oo ite käyny Tukholmaa kauempana eli lentokenttä o mulle ihan uus maailma.
6. Pääsekö siel tutustuu paikallisiin tyyppeihin? Tai tutustuuko ees samal kurssil olevii helposti?
7. Kumpi halvempi/parempi: englanti vai singapore(viekö ef tai sts ollenkaa Singaporeen?)
8. Onko isäntäperheet mukana hommas omasta tahosta? Ja onhan ne mukavia? :p
Noh, siin muutama kysymys joka tuli mielee :D ja kertokaa neuvoi ja/tai positiivisii/negatiivisii/neutraalei minkätahansa tyylisiä kokemuksia kielimatkoista (erityisesti england tai singapore) :D thanks~

2

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dotcracker

      1. en tiedä, itse olin EFn kautta
      2. pankki kortti ehdottomasti
      3. ennyt tiedä mitä tuolla haet
      4. hyvä ikä lähteä :). kielimatkoja on suunnattu nuoremmille ja vanhemmil. 16v on juuri hyvä ikä. itse olin 14v ja sillonkin parjäsin ihan hyvin!
      5. kyllä on, ryhmässä lähdette kentältä koneeseen
      6. ...jos menet perheeseen niin tottakai. ja kurssilaisten kanssahhan sinne mennään ja niitten kanssa tehdä oppitunneilla tapaa muidenkin maiden kurssilaisia
      7. kyllä ef:llä muistaakseni oli singapore. englanti on tietysti halvempi. paremmasta en tiedä :) varmasti hyviä molemmat
      8. kyllä ja perheitähän on erilaisia mutta yleensä olleet tosi mukavia, ja perheeseen majoittuu usein myös toinen suomalainen itsesi lisäksi :)

    • Jutta

      1. EFn kautta itse olen ollut kahdesti ja suosittelen :)
      2. Puntia kannattaa ottaa mukaan noin 200-300 ja nostaa sitten visa electronilla lisää.
      3. ?
      4. 16 on juuri sopiva ikä :)
      5. Suomalainen liideri on mukana Helsinki-Vantaan lentokentältä lähtien
      6. Paikallisiin ei tutustu kuin oikeastaan opettajiin, mutta esimerkiksi ruotsalaisiin, italialaisiin, ranskalaisiin, venäläisiin ja jopa taiwanilaisiin voit tutustua kurssilla (:
      7. Oon ollu briteissä ja suosittelen, se on aivan mahtava paikka♥
      8. Ovat mukana omasta tahosta, mutta saattaa olla että ovat briteissä ainakin rahan perässä. Itse oon ollu kerran isäntäperheessä eikä ollu kauhean hyvä, mutta ei nyt kauheakaan.

      Jos on kysymyksiä kellä tahansa liittyen EF kielimatkoihin, multa saa aina kysyä sähköpostilla! :) Osoitteeni on [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe