kielimatka IBssä...

avuton>.<

Hellou, oon aatellu mennä kesällä 2013 kielimatkalle (ens kesänä ei kerkee riparin takia) mut pari kysymystä mua mietityttää...
1. Kumpi o luotettavampi/edullisempi; ef vai sts?
2. Paljonko kannattaa ottaa käteistä mukaan? Vai kannattaako hankkia pankki kortti?
3. Oma-aloitteisuus kunniaan, pitääkö paikkansa?
4. Kannattaako lähteä 16v? Onko liian nuori/vanha?
5. Onko mukana joku joka ohjaa lentokentillä? En oo ite käyny Tukholmaa kauempana eli lentokenttä o mulle ihan uus maailma.
6. Pääsekö siel tutustuu paikallisiin tyyppeihin? Tai tutustuuko ees samal kurssil olevii helposti?
7. Kumpi halvempi/parempi: englanti vai singapore(viekö ef tai sts ollenkaa Singaporeen?)
8. Onko isäntäperheet mukana hommas omasta tahosta? Ja onhan ne mukavia? :p
Noh, siin muutama kysymys joka tuli mielee :D ja kertokaa neuvoi ja/tai positiivisii/negatiivisii/neutraalei minkätahansa tyylisiä kokemuksia kielimatkoista (erityisesti england tai singapore) :D thanks~

2

181

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dotcracker

1. en tiedä, itse olin EFn kautta
      2. pankki kortti ehdottomasti
      3. ennyt tiedä mitä tuolla haet
      4. hyvä ikä lähteä :). kielimatkoja on suunnattu nuoremmille ja vanhemmil. 16v on juuri hyvä ikä. itse olin 14v ja sillonkin parjäsin ihan hyvin!
      5. kyllä on, ryhmässä lähdette kentältä koneeseen
      6. ...jos menet perheeseen niin tottakai. ja kurssilaisten kanssahhan sinne mennään ja niitten kanssa tehdä oppitunneilla tapaa muidenkin maiden kurssilaisia
      7. kyllä ef:llä muistaakseni oli singapore. englanti on tietysti halvempi. paremmasta en tiedä :) varmasti hyviä molemmat
      8. kyllä ja perheitähän on erilaisia mutta yleensä olleet tosi mukavia, ja perheeseen majoittuu usein myös toinen suomalainen itsesi lisäksi :)

• Jutta

1. EFn kautta itse olen ollut kahdesti ja suosittelen :)
      2. Puntia kannattaa ottaa mukaan noin 200-300 ja nostaa sitten visa electronilla lisää.
      3. ?
      4. 16 on juuri sopiva ikä :)
      5. Suomalainen liideri on mukana Helsinki-Vantaan lentokentältä lähtien
      6. Paikallisiin ei tutustu kuin oikeastaan opettajiin, mutta esimerkiksi ruotsalaisiin, italialaisiin, ranskalaisiin, venäläisiin ja jopa taiwanilaisiin voit tutustua kurssilla (:
      7. Oon ollu briteissä ja suosittelen, se on aivan mahtava paikka♥
      8. Ovat mukana omasta tahosta, mutta saattaa olla että ovat briteissä ainakin rahan perässä. Itse oon ollu kerran isäntäperheessä eikä ollu kauhean hyvä, mutta ei nyt kauheakaan.

Jos on kysymyksiä kellä tahansa liittyen EF kielimatkoihin, multa saa aina kysyä sähköpostilla! :) Osoitteeni on [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      58
      1029
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      70
      817
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      67
      796
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      62
      750
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      52
      710
    6. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      64
      667
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      652
    8. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      613
    9. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      274
      557
    10. Mersumies201

Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....
      Hyrynsalmi
      16
      500
    Aihe